روايات

رواية تزوجت العمدة الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الجزء السابع عشر

رواية تزوجت العمدة البارت السابع عشر

تزوجت العمدة

رواية تزوجت العمدة الحلقة السابعة عشر

مهران….ماشية ورايحة فين ي بتي
غزل….هاا لا مفيش مش بحب جو المستشفيات دا فا كنت عايزة امشي
مهران….تمشي تروحي فين مش لما الدكتور يسمح بكده وفين فارس
غزل…فوق بيتكلم ف الفون بليز عايزة اروح
مهران….عتروحي عند ابوكي برضو
غزل….لا هروح معاكم بس انا عايزة امشي بسرعة
مهران….طب احكيلي الواد فارس عملك حاجة
غزل بدموع…..لا انا عايزة امشي دلوقتي مش طايقة اقعد هنا
مهران…طيب خلاص أهدي محمود محمود
محمود…نعم يحج
مهران….عاود الهانم الدار
محمود….امرك
غزل….شكرا ثم مشت
عفاف…ف اي ياحج
مهران…والله مدراش ي عفاف
ثم فجأة وجدو فارس يجري

 

 

فارس….غزل مش ف الاوضة مش لاقيها
عفاف….مع محمود
فارس….نعم لحظة سمعيني تاني كده
مهران….انا سمحتلها تعاود معاه عشان شكلها مش عاوزة تعاود معاك
فارس….ومخدش رأي لييه
مهران…..اخفي صوتك ويلا نمشي
فارس….تمااام (دا لو لقيناهم رجعو فعلا ) ثم دار السيارة وف طريقه الي البيت
محمود….مالك ي غزل
غزل….مفيش ممكن تمشي سرعة
محمود….حاضر طيب ف حاجة بتوجعك
غزل….لا انا تمام
محمود….غزل انا معاكي لو عملك حاجة قوليلي
غزل…شكرا
محمود….العفو انا ممكن اسيب الشغل
غزل….ليه

 

 

 

محمود….علشان متحصلش مشاكل بسببي
غزل….هتشتغل اي بعدها
محمود…هدور
غزل….لما تلاقي شغل غير دا ومضمون ابقي سيبه
محمود….تمام وصلن لم يكمل جملته حيث وجدها جرت للداخل
غزل….عنيات عنيات
عنيات…..نعم ي هانم الف سلامة عليكي كيفك دلوقتي
غزل….تمام قوليلي ف حد دخل هنا
عنيات….لا يهانم ثم نظرت للباب تعال ي ابراهيم
نظرت غزل خلفها وجدته يتقدم لهم
إبراهيم…..االبيه عايزني اجبله حاجة من فوق
غزل….لا مفيش حد هيطلع ولا يدخل
عنيات….. ف اي ي هانم
غزل….انا قولت محدش يطلع يعني محدش يطلع سامعين
ابراهيم خرج وقام بالاتصال بفارس وحكي له ما حدث
كان فارس يتحدث معه بصوت خافت حتي لا يسمعه والده….ازاي يعني اطلع وسيبك من كلامها قولها إني عايز الحاجة دي ضروري

 

 

ابراهيم….. واقفة ف وش السلم ي بيه
فارس…ااه ي غزل الك*ل*ب طيب زيحها او اعمل اي حاجة واطلع المهم تعمل الي قولتلك عليه وانا اهو قربت اوصل
ابراهيم….. امرك ي بيه ثم دخل مرة اخري
غزل….قولت مش هتطلع لما يجي البيه بتاعك دا
ابراهيم….ي هانم هو عايز الحاجة دي ضروري متخلنيش استعمل القوة
غزل بصوت عالي…..والله لو عملت حاجة لهقول للحج وهخليه يرفدك
محمود….ف ايه مالك ي ابراهيم
غزل….محمود خده واطلع بره عايز يمسح الكاميرات
ابراهيم بصلها بصدمة….. ازاي عرفت
غزل…..مفكرني غبية زيكم يلا بررررره
محمود….ابراهيم اطلع يلا الجرح بتاعها هيتفتح وهتجي ف وشك يلا نطلع ولما يجي البيه بتاعك يتصرف
ابراهيم….تمام ثم خرجو
بعد خمس دقائق وصل فارس ثم اقترب من ابراهيم
فارس…نفذت

 

 

كاد ان يرد لكن قاطعهم صوت والده
مهران….فارس بتعمل اي عندك
فارس….مفيش يابوي
مهران….يلا
فارس ترك ابراهيم وذهب خلف والده….يلا
مهران…..مالك ي بتي قاعدة ع السلم اكده ليه
غزل قامت لتقف حست بدوار ثم جلست مرة أخري
عفاف اقتربت منها….انتي كويسة ي بتي
غزل….تمام
عفاف…اي الي مقعدك اكده
غزل….ابنك بعت ابراهيم يمسح الكاميرات
عفاف….عتخرفي تقولي ايه انتي عاوزة تخربي علي ولدي ولا ايه
غزل….لا بس دا فعلا إلي حصل عنيات مش ابراهيم دخل هنا وكان عايز يطلع فوق
عنيات….بصراحة ايوة

 

 

مهران…..تمام تعالو نطلع ونشوف الكاميرات
مهران بصوت عالي…..كيف الكاميرات مسجلتش حاجة النهاردة واصل
غزل….لا لا انا منعته ازاي مسحهم
فارس….جدع ي ابراهيم ههه
مهران…..اليوم كله مش موجود ي بتي
غزل بدموع….تمم عن اذنكم هروح ارتاح تصبحو علي خير ثم خرجت
مهران….فارس انت ليك يد
فارس….يابوي انا كنت معاكم
عفاف….اليوم كله ممسوح يحج لو كان ولدي كان مسح وقت ما وقعت وبعدين هيمسحو ليه ولدي
مهران….ابقي اسأليه ياختي انا رايح انام
عفاف….جعان تأكل ي ولدي
فارس…لا هنام ياما ماليش نفس
عفاف….ماشي تصبح علي خير
فارس….وانتي من أهل الخير ثم امسك هاتفه واتصل ب ابراهيم
فارس…جدع ي ابراهيم عملتها ازاي

 

 

ابراهيم…..من ورا ي بيه حطيت السلم وطلعت اوضتك وبعدين روحت الاوضة الي فيها الكاميرات
فارس….جدع يلا هقفل دلوقتي اغلق الهاتف ثم ذهب إلي غرفته وجد غزل تجلس علي الارض وتبكي بصمت
فارس جلس بجانبها….هههه لا ذكية بس ابراهيم اذكي
غزل…تمام
فارس….مالك زعلانة علشان اتمسح اليوم كله وبعدين اي الي حصل
غزل….مفيش حاجة اتفضل عايزة انام
فارس….طيب ثم قام وذهب الي البلكونة واتصل ب جنات الوو
جنات….الو ي فارس غزل كويسة حصلها حاجة
فارس وهو ينظر لها وجدها قد نامت….كويسة محصلهاش حاجة
جنات…..طب كويس
فارس…قوليلي بقي اي الي حصل
جنات….مفيش
فارس بصوت عالي…..هو انا كل ما اسأل وحدة تقولي مفيش
جنات بدموع….قالتلي إني رخيصة وإني بكلمك علشان فلوسك ومنصبك انا اتعصبت روحت….

 

 

فارس….كملي عملتي ايه
جنات….ضربتها بالقلم وهي كانت واقفة علي اخر السلم فوقعت والله مكنش قصدي
فارس…..ازاي تضربيها
جنات…..والله عصبني كلامها
فارس بصوت عالي….انا كل دا مفكرها بتمثل ووقعت نفسها علشان تلبسها فيكي اتاريكي انتي فعلا الي وقعتيها
جنات…فارس اسمعني انا مكنتش اقصد
فارس….تمام ي جنااات
جنات….في اي انت مالك محموق عليها لييه
فارس…مراتي تضربيها بتاع ايه انتي حد قال إنها ملطشة بس تمام كله بحسابه
جنات….قالت عني رخيصة عايزني اسكت مفروض انت تكمل عليها
فارس… حاضر ي رو*ح ا*مك هكمل بس مش عليها هيكون عليكي انتي بكره تكوني ف الشركة ولو روحت وملقتكيش هجيلك البيت ساااامعة
جنات….طيب
فارس….يلا غوري من وشي ثم اغلق الهاتف وذهب الي غزل حملها ووضعها علي السرير
جنات….ماشي ي فارس والله ل اقلبك عليها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى