رواية تزوجت العمدة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سارة خالد
رواية تزوجت العمدة الجزء الحادي والعشرون
رواية تزوجت العمدة البارت الحادي والعشرون
رواية تزوجت العمدة الحلقة الحادية والعشرون
جاء فارس الي المشفي
مهران… تعبت نفسك وجيت لييه
فارس….يابوي
مهران اقترب منه وضربه بالقلم….مسمعش صوتك لحد ما البت تقوم بالسلامة
فارس….لتاني مرة بتضربني بسببها
مهران…واكسر رقبتك كمان
عدي…خلاص يعمي مينفعش كده احنا ف مسشتفي
مهران..مش شايف بجاحته ثم قاطعهم خروج الدكتور
عدي…خير ي دكتور طمنا
دكتور…لحد الآن تمام نقلناها أوضة عادية و لسه هنستني لما تفوق ونطمن علشان هي وقعت قبل كده تقريبا علي راسها فا ممكن دا يسبب ضرر
مهران…زي ايه ي دكتور
دكتور…يعني ممكن تفقد بصرها لقدر الله او تفقد الذاكرة جزئي او كلي إن شاء الله خير
مهران…يارب
دكتور…هي وقعت ازاي
مهران….اتكعبلت ي دكتور
دكتور…اممم طيب عن إذنكم
عدي….اتفضل
عنيات….متخفش يابيه إن شاء الله تقوم بالسلامة
مهران….يارب ي عنيات
عدي….هي كمان وقعت علي راسها قبل كده
مهران….طبعا بسبب البيه برضو
عدي….إن شاء الله تعدي علي خير
بعد مرور ساعة دلفت الممرضة إلي الغرفة التي توجد بها غزل ثم خرجت
الممرضة…المريضة فاقت هروح أنادي الدكتور
عدي…تمام
مهران…انا هدخلها وأنت خليك هنا أكيد مش هتكون طايقة تشوف وشك ثم دخلو
غزل بأستغراب….انتو مين
عدي….إزيك ي غزل
غزل….إنت مين هو انا اسمي غزل
عدي….ايوة انتي اسمك غزل وانا عدي ثم فجأة دلف الدكتور وخلفه فارس
الدكتور….ها عرفتكم
عدي…لا شكلها فقدت الذاكرة
الدكتور….اسمها ايه
عدي….غزل
الدكتور….طيب بصي ي غزل انتي فاكرة اي حاجة قولي الي فكراه
غزل….مش عارفة ثم وضعت يديها علي رأسها وصرخت ااااه حاسه إن راسي فاضية مش عارفة افتكر حاجة
الدكتور اقترب منها وانزل يديها وقال….لا كده غلط عليكي مينفعش ف علاج ومتحاوليش تفتكري انتي بالتدريج ومع العلاج هتفتكري كل حاجة وجوزك هيهتم بيكي اكيد
غزل…انا متجوزة
الدكتور…اعتقد
مهران…ايوة متجوزة
غزل…مين
الدكتور وهو يشير إلي عدي….دا
غزل….بجد انت جوزي واو انا جوزي قمر كده
عدي….لا
غزل….لا ايه انتو بتضحكو عليا ولا ايه
فارس بغيظ….مش هو الي جوزك انا جوزك
الدكتور…آسف فكرته جوزها
فارس…شكرا تعبناك
الدكتور…العفو مفيش تعب ثم خرج
غزل بزعل طفولي وهي تشير الي عدي….انا عايزة دا يكون جوزي
فارس….انا جوزك وخلاص بطلي دلع
غزل ببكاء…بيزعق فيا أكيد مش متجوزين عن حب
مهران…ملكش دعوة بيها واطلع بره يلا
غزل….هههه ايوة كده
مهران….انا ابوه لو عملك حاجة قوليلي وانا هربيه
غزل….حاضر ممكن ي عمو تسيب دا
عدي….هههه عجبتك ولا ايه
غزل بأبتسامة….اوووي
عدي….شكرا
فارس….احترمي نفسك قولنا انا جوزك
غزل….إنت كمان قمر علي فكرة
عدي….والله احلي وحدة تفقد الذاكرة
غزل…هههه هو انت تقربلي ايه
عدي…زي اخوكي كده
غزل…اشطا هو انا ماليش اخوات ولا عيله
مهران….هيجولك بكره
غزل….تمام ثم نظرت إلي عنيات وقالت إنتي مين
عنيات….انا عنيات ي ست هانم
غزل….إزيك يا عنيات
عنيات…الحمد لله ألف سلامة عليكي ي هانم
غزل….الله يسلمك ثم نظرت الي فارس وقالت إنت ي جوزي مالك واقف بعيد كده ليه
فارس…مفيش
غزل…طيب قرب
اقترب فارس وجلس على الكرسي الموجود بجانبها
غزل وهي تمسك يده….اسمك ايه
فارس…اسمي فارس
غزل….اسمك حلو قولي بقي اتجوزنا ازاي كان جواز عن حب ولا اي كلام
عدي…طبعا
غزل…بجد ثم نظرت إلي فارس وقالت يعني انا كنت بحبك
عدي….كنتو بتموتو ف بعض دا الناس كانت بتحسدكم
غزل….بجد
فارس وهو يسحب يده منها…يلا علشان تنامي وترتاحي كفاية كده
غزل….اي ده هو انا مش هخرج
فارس….لا
غزل….ليه
فارس….نامي وارتاحي علشان ابوكي واختك هيجولك بكره
غزل….انا عندي اخت
فارس….اممم يلا نامي
غزل…طيب
عدي…يلا يعمي علشان ترتاح انت كمان
مهران….هتعوزي حاجة ي بتي
غزل…لا شكرا
مهران….خليكي معاها ي عنيات
عنيات….عنيا ي بيه
مهران….سلام ثم رحل هو وعدي
بعد نصف ساعة
فارس…انا ماشي خلي بالك منها ي عنيات
غزل…رايح فين وسايبني
فارس….رايح الشغل
غزل…يعني هتسيبني وانا كده خليك معايا
فارس….معلش ضروري اروح
غزل…بص الساعة كام شغل ايه دلوقتي
فارس…هو تحقيق ولا ايه انا ماشي سلام
غزل…هو ماله بيكلمني كده ليه
عنيات…متزعليش ي هانم يمكن عنده شغل كتير
غزل…ماشي هنام انا
عنيات…تصبحي علي خير
غزل…وانتي من أهل الخير
خرج فارس من المشفي ثم اتجه إلي الشركة لينام بها
في الفيلا
مهران…خليك يولدي بات هنا
عدي…لا ملوش لزوم
مهران…لا بات الوقت اتأخر خلاص
عفاف….كنت فين ياحج
مهران…كنت ف المستشفى
عفاف….وه ليه ياحج
مهران….ولدك الغبي ضرب غزل
عفاف….يا مري ضربها ليه
مهران….معرفش ضربها وسابها ومشي لولا عدي جه مكناش عرفنا
عفاف…يلهوي طب وهي كيفها دلوقت
مهران….نسيت كل حاجة
عفاف….يلهوي طب هتفضل ناسية اكده
عدي….لا الدكتور كتبلها علي علاج وهتمشي عليه وهتفتكر إن شاء الله
عفاف….يارب يلا اطلع ياحج ارتاح اكيد تعبت
مهران….طيب البيت بيتك ي عدي
عدي…تسلم ياعمي و ذهب الي غرفة الضيوف ثم فجأة رن هاتفه
عدي….اهلا
حازم…ازيك ي عدي
عدي…تمام ف حاجة
حازم….مجاليش رد يعني
عدي…مش هينفع يقابلك حاليا
حازم….ليه يعني
عدي….مراته تعبت وف المستشفي
حازم…لا ألف سلامة عليها
عدي…الله يسلمك بالسلامة بقي
حازم….سلام ثم اغلق الهاتف اذا كان كده لا لازم نروح ونقوم بالواجب
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)