رواية تزوجت العمدة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم سارة خالد
رواية تزوجت العمدة الجزء الحادي والثلاثون
رواية تزوجت العمدة البارت الحادي والثلاثون
رواية تزوجت العمدة الحلقة الحادية والثلاثون
اقتربت جنات منها وقالت…..مش إنتي الي تمنعيني من حاجة ف دماغي
شمس…..لا همنعك وبطلي رخص وخلي ف دم وكرامة كده هتتحبي اكتر صدقيني
جنات….عارفة ايه الي خلاني اوقع أختك من علي السلم إنها قالت كلام زي كلامك ده
شمس….لأنه حقيقة
جنات….اطلعي بره الحوار يابت إنتي سامعة يأما هتتأذي
عدي….الي عندك اعمليه ومش هتيجي حتت بت زيك تهددنا
جنات….لا اهدد
عدي….ششش محمووووود
جاء محمود….نعم
عدي….وصل الاستاذة البوابة لتكون مش عارفاها
جنات بغيظ….اممم تمام ي عدي ثم رحلت
شمس….وحدة زبالة
عدي….مش بطيقها
شمس….هي متطقش اصلا
عدي….فعلا
شمس….رايحة اشوف غزل
عدي…..اوك ثم ذهب وفي طريقه إلى الشركة
في غرفة غزل وفارس
فارس….هتفضلي باصة ليا كتير
غزل…..لأني بصراحة مش فاهمة تصرفك مع البنت ده اسميه ايه
فارس….دي موظفة مش أكتر يعني فيه حدود ف التعامل
غزل….ماشي بس مش كده انت كسفتها هي كانت عاوزة تتعرف عليا
فارس….وانا قولت لا يبقي خلاص
غزل….انا حاسه حاجة من نحيتها
فارس….ازاي يعني
غزل…..يعني حاسه اني أعرفها او شوفتها قبل كده
فارس…..متفكريش كتير وريحي دماغك بلاش ضغط
غزل…..طيب ثم قاطعهم دق الباب
فارس…..مين
شمس…..انا شمس
فارس….تعالي ي شمس أدخلي
شمس….غزل أكيد مفطرتش كويس قولت نطلع انا وهي ونفطر ف مكان كده
فارس….لا
غزل…..ليه
فارس….ارتاحي ومتتعبيش نفسك والي عايزاه اجيبهولك لحد هنا
غزل…..خلاص
فارس…..هخلي عنيات تطلعلكم الأكل
شمس….فارس
فارس…..ايه
شمس….كنت عاوزة اقولك حاجة
فارس….طيب تعالي ثم خرجو من الغرفة هاا اتكلمي
شمس…..إنت بقيت بتعامل غزل كده ليه
فارس…..عادي فيها ايه يعني
شمس…..فيها كتير
فارس….. اعاملها زي الأول علشان يرضي حضرتك
شمس…..أنا بس مستغربة بتعاملها بحنيه واحضان إنت مكنتش بطيقها
فارس….إنتي زعلانة إني غيرت تعاملي معاها مراعاة لحالتها
شمس بغيظ…..حالتها دي إنت السبب فيها وبعدين مش زعلانة انا بس خايفة بحنيتك دي تحبك
فارس…..امممم وفيها ايه
شمس…..فيها كتير إنت مبتحبهاش ومش هتحبها احسلك متلعبش بمشاعرها
فارس….احسلي اممم إنتي يابت اخرك تقولي كلام كويس هتحاولي تفكيريها باللي فات ولا هتقولي حاجة كده ولا كده والله ما اخليكي تلمحيها سامعة
شمس…..عمرك ما هتتغير لوهلة قولت يمكن حبها او استلطفها او حتي اتقبل إنها مراته بس لا
فارس…..أنا فعلا استلطفتها بس عمري ما هحبها
شمس….وانا مش هخليها تحبك وياريت بقي متقربش منها كتير
فارس…..ازاي يعني
شمس ببرود…..زي الأول
فارس….تمم ثم رحل
شمس….واحد زبالة ثم دخلت الغرفة مرة اخري الحلو سرحان ف ايه
غزل…..البنت الي جات دي
شمس…..مالها
غزل….. هي اول مرة تيجي هنا ولا كانت بتيجي لفارس كتير
كادت شمس أن ترد لكن قاطعهم رد فارس
فارس….أول مرة ي حبيبتي ولا تكوني ي شمس شوفتيها هنا قبل كده
شمس…..لا هشوفها فين يعني
فارس…..نسيت مفتاح العربية قولت اطلع اخده
غزل…..تمام ي حبيبي
فارس…..باي
غزل بأبتسامة…..ترجع بالسلامة
فارس ف سره…..والله خايف أكون أنا الي حبيتك ثم رحل
غزل…..قوليلي بقي عاملة ايه انتي
شمس….كويسة
غزل….ديما يارب
شمس….تسلمي انا ممكن امشي النهاردة
غزل…..ليه كده
شمس….بابا قاعد لوحدو
غزل….امال ماما فين صحيح هي مجتش تشوفني ليه
شمس….مسافرة هتصل بيها وهخليها تيجي حاضر
غزل….تمام ثم تذكرت شيئا ازاي
شمس…..ازاي ايه
غزل….مش فارس قال إنه مش هيروح الشركة ايه الي خلاه يمشي
شمس….معرفش
غزل….هتصل بيه امسكت الهاتف وقامت بالإتصال به
فارس….إيه ي غزل ف حاجة معاكي
غزل….لا انت مش قولت إنك مش هتروح الشركة النهاردة؟
فارس…..اممم رايح اشوف ايه الدنيا عادي ايه وحشتك انا لسه قريب من البيت ممكن ارجعلك علي فكرة
غزل…..لا خلاص كمل طريقك
فارس….ماشي ياعم
غزل….متتأخرش
فارس…..يبقي وحشتك ارجع طيب
غزل….هههه لا ثم فجأة سمعت صوت رص*اص فااااارس
شمس….في ايه
غزل….سمعت ضرب نا”ر ف فارس م مش عارفة
شمس….طيب أهدي اتصلي بيه من تاني
غزل….مش بيرد ي شمس هو قال انه قريب من هنا
شمس….استني رايحة فين
غزل….هاخد سواق وارحله
شمس….طب استني
عند فارس
قامت السيارة الموجودة خلفه بضرب الن”ار ثم وقع منه الهاتف حاول أن يأخذه لكن لم يقدر أكمل طريقه حتي تقدمت السيارة وقطعت طريقه ثم خرجت منها جنات
فارس…..يابنت الكل”ب ثم خرج من السيارة
جنات….كده تلطعني كل ده
اقترب منها فارس وامسكها من رقبتها…..ازاي تعملي كده
جنات….ايه ي حبيبي خوفت
فارس….انا مبخفش غير من الي خلقني
جنات….اممم تمام علي العموم حبيت اوريك إني قادرة أعمل الي أنا عاوزاه
فارس…..مش هتقدري ي جنات لو لمستيها هيكون فيها موتك كفاية الي حصلها بسببنا هي لما تفتكر مش بعيد تطلب الطلاق اصلا
جنات….ياريت
فارس….جنات ابعدي عن طريقي
جنات….عنيا هو انت كنت بتكلمها هي ف الفون
فارس….وانتي مالك
جنات….يبقي هي أحب اقولك إنها لو طلعت هتاخد قرصة ودن برضو
فارس اقترب منها ومسكها من شعرها…..قصدك ايه
جنات…..هتعرف لما تتصل بيك وتكون مرعوبة
تركها فارس وذهب الي السيارة اخرج هاتفه حاول الإتصال بها لكن لم ترد
فارس…..لو حصلها حاجة هقت”لك ثم صعد السيارة وفي طريقه الي الفيلا
جنات….انا اتأكدت أكتر إنك ممكن تكون حبيتها ي فارس بس لا مش هيحصل لولا أبوك كان زمانك بتاعي انا ومتجوزني أنا مش هي مش بعد ما سبت أهلي وجيت هنا علشانك تسيبني وترمي كل حاجة ورا ضهرك مش هسمحلك ي فارس
عند غزل
شمس….ي غزل اهدي طيب
غزل….معقول حصله حاجة
شمس….لا إن شاء الله خير
غزل ببكاء….لو سمحت عاوزه العربية
محمود….ف ايه ي غزل مالك
غزل….ماليش عاوزه العربية ممكن مفاتيحها
محمود وضع يده علي كتفيها….طب فهميني فارس ضربك او عملك حاجة
غزل بخضه…..نزل ايدك
محمود….طب فهميني مالك بتبكي ليه
فارس بعصبية……مش قالتلك نزل إيدك
اقترب منه ثم ضربه لكمة في وجهه
غزل….فارس انت بتعمل ايه
فارس….مبحبش حد يلمس حاجة بتاعتي وعلي إسمي
اقتربت غزل منه وقالت….إنت كويس
فارس….كويس متقلقيش ثم لاحظ خروجها بشعرها حاول تمالك اعصابه ادخلي يلا
غزل…..حاضر ثم دخلت
نظر فارس إلي محمود وقال….أيامك الاخيرة هنا قربت خلاص
محمود…..مش إنت الي تمشيني العمدة هو الي شغلني يبقي هو الي يمشيني
اقترب فارس منه مرة اخري وضربه في بطنه….تماااام
محمود….اااه ماشي ي فارس انا مش هغلط واضربك علشان متخدهاش حجه وترفدني
فارس…..اممم بس هتمشي
محمود….هنشوف
تركه فارس وصعد الي غرفته وجد غزل تبكي
فارس….بتبكي ليه في حاجة حصلت
غزل…..لا انا بس خوفت عليك
شمس…طب هنزل اعملك حاجة تهديكي ثم نزلت
فارس…..أهدي ي غزل محصلش حاجة انا كويس
اقتربت غزل منه واحتضنته…..خوفت اخسرك
فارس بأبتسامة…..متخفيش ي قلبي انا بخير
غزل….الحمد لله
فارس…..طلعت غالي عندك وأنا معرفش
غزل….مش جوزي أكيد هتكون غالي
فارس…..حبيبتي
خرجت غزل من حضنه وقالت….مين دول ي فارس
فارس….معرفش متحطيش ف بالك
غزل….ازاي دول ممكن يكرروها
فارس….لا متخفيش
غزل….مخفش ازاي بس
فارس….ي قلبي محطيش ف دماغك وبعدين إنتي مش كنتي عاوزاني أرجع اهو رجعت وهقعد معاكي
غزل….طيب
فارس….اشطاا هغير هدومي واجيلك
غزل….ماشي
شمس….جبتلك ليمون تهدي أعصابك
غزل….خوفت اخسره
شمس….حبتيه
غزل….مش جوزي واكيد كنا بنحب بعض قبل الجواز
شمس….ممم طيب
غزل….ممكن تخليكي معايا ومتمشيش
شمس بأبتسامة ….حاضر
غزل…..شكرا
شمس….هنزل انا بقي
غزل….ماشي
فارس بعد أن ابدل ملابسه الي ملابس بيتي مريحة….القمر سرحان ف ايه
غزل….متلغبطة
فارس….ليه
غزل….مش عارفة فارس انا حاسه إن الي اسمه محمود ده يعرفني او انا اعرفه
فارس…..غزل متفكريش ف حاجة قولت كده هتتعبي اكتر
غزل….انا
فارس….شششش خلاص
غزل….تمم
فارس….ارتاحي يلا شربتي الدوا
غزل…..اممم
فارس….تمم نامي لو عاوزه
غزل….طيب ثم نامت
أمسك فارس هاتفه وقام بالإتصال ب عدي
عدي….اهلا
فارس….عاوز حارس كويس ويكون مفتح لغزل
عدي….ماشي حصل حاجة ولا ايه
فارس….اممم جنات ضربت عليا نا”ر
عدي….بجد
فارس….والله كان هاين عليا اموتها ف إيدي
عدي…..يابنت المجنونة طب إنت كويس
فارس….كويس هي عملت كده علشان توريني انها تقدر تعمل الي عاوزاه
عدي….إنت الي جبته لنفسك قولتلك بلاش دي من أيام الجامعة واحظرك متتكملش معاها
فارس….طيب خلاص الي حصل حصل بكره يكون عندي الحارس
عدي….اوك
فارس….ماشي يا جنات شكلك عاوزه تتربي
قال ذلك ثم نظر إلي غزل واقترب منها واحتضنها علقتيني بيكي وب حنانك طب دي شخصيتك فعلا ولا لما نسيتي واضربتي ع دماغك هديتي اعطاها قبل^ة ثم ذهب في النوم
في المساء
فاق كلا من غزل وفارس علي صوت صريخ والدته
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)