رواية تزوجت العمدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة خالد
رواية تزوجت العمدة الجزء الحادي عشر
رواية تزوجت العمدة البارت الحادي عشر
رواية تزوجت العمدة الحلقة الحادية عشر
فارس…..وليكي نفس تأكلي
غزل نظرت له بخوف ثم قامت و وقفت خلف والدتها…..ماما هو ده
عادل…..أهلا ي فارس اتفضل
جيهان….إنت تعرفه
عادل…..طبعا
جيهان…..تعرفه منين
عادل…..كان في بينا شغل
جيهان ذهبت ووقفت أمام فارس وقالت….فين شمس
فارس….ف العربية يلا ي غزل
جيهان….إنت بجح ليه اي البجاحة دي
فارس…..اممم والله البجح الي فينا إنتي بنتك تهرب وتحط رأس ابوها ف الطين وتكسفه قدام الناس وانتي بتخبيها هنا بدل ما تقوليلها دا غلط
جيهان…..إنت قليل الأدب ازاي تكلمني كده
فارس…..هبقي اكلمك بطريقة تانية حاضر
*عند شمس*
شمس…..كان يوم اسود يوم ما نزلنا البلد دي
نوح…..ههههه والله وكان يوم اسود لما العمدة اختار أختك تكون مرات فارس
شمس بردح…..مالها أختي ياخويا
نوح….كسرت جسمي ياختي
شمس…..براحتها
نوح….لا والله وبعدين هي تطول تتجوز ابن العمدة
شمس…..ياعم مش عايزين نطول
نوح….كنتي فين لما كانو بيوزعو الرقة والصوت الواطي علي البنات
شمس….مكنتش لسه اتولدت ي خفيف وبعدين انا عايزة انزل
نوح….بس يبت صدعتي أهلي
*عند فارس وغزل*
جيهان…..إنت قليل الأدب
فارس…..عارف
عادل….في ايه وأنت تعرف غزل منين
فارس….مراتي
غزل….لسه مبقتش مراتك
فارس….بس هتكوني وده امر مفيش مفر منه
غزل….انت مش كنت عايزني ارفض ب أي طريقة وبعدين بالطريقة دي ابوك هيوافق إنك تتجوز إللي بتحبها علشان يلم الموضوع
فارس…..والله صح ممكن يوافق تمام سلام
عادل…..فارس خد غزل وخلص الموضوع متكبرهوش
فارس…..ههههه لا ما خلاص مش عايزها
عادل….. فارس انا اعرفك من نظرتك فا بلاش و يلا غزل روحي معاه فارس كويس وهتحبيه
غزل…..لا أنت بتقول ايه ماما قولي حاجة
جيهان…..بنتي مش عيزاه وانا مش هجبرها علي حاجة
عادل بزعيق….لو مرحتش فارس هيقول ل ابوه وهيبعت ناس يجبوها بالعافية ومش هتعرفي يعمل فيها ايه
جيهان…..إنت خايف منهم
عادل…..خايف علي بنتك
فارس…..اتخيلو لو قولت إنها هربت مع اللي بتحبه
عادل….فارس خلاص عدي الموضوع ع خير هي عرفت غلطها وهترجع معاك
جيهان…..قولت لا
عادل تجاهل كلامها واتجه لغزل وقال…..اسمعيني ي بنتي إنتي عايشة ف الصعيد وبباكي لسه هناك لو الناس عرفت ابوكي مش هيستحمل ومش هيقدر يوري وشه للناس يعني عايزة البنات الي طلع بيهم من الدنيا يخذلوه قدام الناس ويوطو راسه مينفعش يلا متخفيش انا عارف هو بارد ومستفز بس انتي حاولي تستلطفيه تمام
غزل بدموع……حاضر
فارس….اسف علي الدخله والمشاكل دي وأكيد هتيجو الفرح بكره
عادل…..أكيد
فارس…..تنورو ثم توجه فارس إليها وامسك يديها وسحبها خلفه
فارس….اركبي
صعدت غزل السيارة بصمت
شمس…..غزل انتي كويسة
فارس….هأكلها دا حتي كانت بتأكل ومش همها حاجة
غزل…..باصصلي ف الأكل الي طفحته كمان
فارس…..مانا مطفحتش من الصبح
غزل…..محدش قالك تعال ورايا
فارس….بت اخرسي بحاول اكون لطيف علشان معلمش ع وشك ب إيدي
غزل…..لا ياخويا متقدر ومن النهاردة هكون وحدة تانية خالص
فارس….تانية ولا تالتة بقي مش فارقة
شمس…..خلاص بقي
فارس…..اتخمدو عقبال ما نوصل
شمس وغزل….خمده تخمدك
فارس نظر لهم نظره غيظ …..قلبكم مات يعني وبتردو
غزل…..ولسه
فارس…..هنشوف
بعد عدة ساعات
فارس نظر خلفه وجدهم ف نوم عميق قام بتشغيل اغاني بصوت عالي
غزل وشمس……عاااا
غزل….ف ايه
فارس…..وصلنا ياختي يلا
غزل بخوف….لا
فارس….ولما إنتي خايفة منه مفكرتيش ليه قبل ما تتزفتي تهربي
شمس…..ملكش دعوة
فارس….طب انا غلطان يلا انزلو
غزل….إنت رايح فين
فارس….طالع معاكم مش يمكن تستنو لما امشي وتنزلو وتهربو تاني
كان فارس يصعد امامهم ونوح خلفهم ….وصلو الشقة ودق فارس الجرس فتح لهم محمد
محمد……اي ي فارس مجبهمش ولا ايه
تحرك فارس للامام لتدخل غزل وشمس ويقفو ف ركن بعيد عن والدهم
محمد…..أهلا ب بناتي ثم توجه أمامهم ورفع يده ليضرب غزل ولكن فارس امسكها
محمد…..بتعمل ايه سيبني اربيهم
فارس….مينفعش كده ياعمي
غزل فرحت من داخلها انه دافع عنها ولكن فرحتها لم تدوم سمعته يكمل ويقول
فارس وهو ينظر لها…..انا هربيها ف بيتي متقلقش كلها كام ساعة
نظرت له غزل بغيظ
فارس معلش ي عمي عايز بنتك ف كلمتين
محمد……اتفضل
اقترب منها وسحبها إلي البلكونة وقال بكره ليلتك ي عروسة هخليها نكد متقلقيش
غزل…..بتعمل ليه كده انت قادر ترفض ع فكرة
فارس….عارف بس إنتي عجبتيني بصراحة
غزل…..إزاي
فارس….زي الناس
غزل….إنت مش بتحب وحدة تانية
فارس….اه بس ابويا مش موافق عليها
غزل…..طيب وانا مالي ف الحوار ده
فارس…..هههه حظك ثم قاطعهم رنين هاتف فارس بأسم جنات
فارس…..الووو
جنات….اي ي فارس برن عليك مش بترد
فارس….معلش كنت مشغول شوية ي حبيبتي
جنات….تمام انا كنت بطمن عليك
فارس….تسلمي ي قلبي
جنات….حبيبي هقفل انا المهم اني اطمنت عليك
فارس…..تمام باي
غزل…..وأنا هكلم محمود زيك كده
فارس……هههه كويس إني سايبك تقولي اسمه قدامي دلوقتي لكن لما تبقي مراتي مش هسمحلك بكده
غزل….لحظة اشمعنا
فارس…..انا راجل اعمل الي اعمله
غزل بتحدي….امممم بس يكون ف علمك كل مرة هتكلمها فيها هقول ل ابوك
اقترب منها وامسك يديها جامد وقال…..فكري بس تعمليها والله اندمك ع اليوم الي جيتي فيه هنا
انا ماشي سلام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)