رواية تزوجت العمدة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سارة خالد
رواية تزوجت العمدة الجزء الثاني والعشرون
رواية تزوجت العمدة البارت الثاني والعشرون
رواية تزوجت العمدة الحلقة الثانية والعشرون
في صباح اليوم التالي ذهب حازم إلي المشفي
عنيات….مين حضرتك
حازم….انا صاحب فارس وجيت علشان اسأل علي المدام
عنيات…بس ي باشا هو مش اهنه
حازم….تمام هسلم علي المدام واستناه جوه
عنيات….طيب اسم حضرتك ايه
حازم…اسمي حازم
عنيات….طيب اتفضل بعد دخوله أمسكت هاتفها وقامت بالإتصال ب فارس
فارس بنوم…في ايه ي عنيات حصل حاجة ولا ايه
عنيات….ف واحد صحبك جه اهنه
فارس وهو يقوم….صاحبي مين
عنيات…اسمه حازم يابيه
فارس اتنفض….نعم هو فين دلوقتي طلعيه بره وخليكي مع غزل انا دقايق وجاي
عنيات…حاضر يابيه
دخل حازم وجلس علي الكنبة
حازم وهو يعطي ورد لغزل….ألف سلامة عليكي
غزل….شكرا الله يسلمك بس مين حضرتك
حازم….انا حازم
غزل….تقربلي ايه
حازم….لا انا أقرب ل جوزك أكون صاحبه
غزل…اه بس هو مش هنا ثم قاطعهم دخول عنيات
عنيات….فارس بيه بيقول لحضرتك استناه بره معلش
حازم…ليه
عنيات…معلش اصله راجل صعيدي وبيغير علي حريم بيته
غزل…..عيب ي عنيات خلاص خليه يستني هنا
عنيات…دي أوامر فارس بيه ولازم تتنفذ
غزل….مش هو هيجي
عنيات…ايوة
غزل…طيب خلاص
عنيات….طيب ي هانم ثم جلست
في الفيلا
مهران….السلام عليكم ازيك ي محمد
محمد….وعليكم السلام انت عامل ايه
مهران….الحمد لله بخير
محمد…غزل عاملة ايه
مهران…كويسة بس هي ف المستشفي دلوقت
محمد بخضه….بنتي في مستشفى ليه حصلها ايه طمني
مهران….و ووقعت وساحت دم
محمد….مستشفي ايه
مهران….*******
محمد….تمام ثم اغلق الهاتف ونادي شمس
شمس…نعم ي بابا
محمد….البسي اي حاجة بسرعة هنروح عند غزل
شمس….ليه مالها
محمد….ابو فارس اتصل وقال ان غزل في المستشفى
شمس بخضه….ليه حصلها ايه
محمد….بيقول وقعت ونزفت البسي بسرعة اخلصي
شمس…حاضر ثم ذهبت إلي غرفتها لتلبس ملابسها
بعد نصف ساعة وصل فارس إلي المشفي كاد أن يفتح الباب لكن اوقفته ضحكة غزل
فارس وهو يفتح الباب بقوة…..ايه القعدة حلوة ولا ايه
حازم…اهلا ي فارس انا كنت بقولها نكتة بس مش اكتر
فارس….عنيااااات انا قولتلك ايه
عنيات…والله قولت الي حضرتك قولتلي عليه بس ست غزل
فارس بزعيق….مالهااا
عنيات….قالت عيب وكده وانه صحبك ومينفعش
فارس…..بس اناااا قولت زفت حاجة يبقي تتنفذ ومالكيش دعوة بيها ولا بكلامها
عنيات….حاضر ي بيه
فارس….وأنت استني بره وهجيلك
حازم بغيظ….طيب ي فارس انا ماشي خالص نتقابل ف الشغل ثم خرج
غزل….هو ف ايه بتكلمه ليه كده مش دا صحبك
فارس….ملكيش دعوة انتي مالك اكلمه زي مانا عاوز ثم قاطعه رنين هاتفه الووو
جنات…الو ي فارس فينك
فارس….ليييه
جنات….انا هرجع القاهرة
فارس وهو يخرج من الغرفة….هترجعي ليييه ومقررة من غير ما تقوليلي كمان
جنات….بباك طلب مني كده
فارس….ابويا طلب منك ترجعي القاهرة
جنات….ايوة
فارس….بس مش انا الي قولت روحي الشركة واشتغلي عادي
جنات….هتيجي امتي
فارس….معرفش انا ف المستشفي
جنات….بتعمل ايه انت كويس
فارس…انا تمام
جنات….امال مين الي ف المستشفي
فارس….غزل
جنات….مالها
فارس….اتعصبت وخبطها ف الحيطة ف فقدت الذاكرة
جنات….بجد
فارس….ايوة
جنات….ألف سلامة عليها طب هي فاكرة حاجة ولا مفيش خالص
فارس….لا مفيش اي حاجة فكراها
جنات….طيب هقفل انا سلام ثم أغلقت
بعد ان اغلق مع جنات قام فارس بالإتصال بوالده
فارس….الو
مهران….اي ي فارس يولدي شوية وهنجي
فارس….لا متجوش انا هاخدلها اذن خروج ونرجع البيت
مهران….متاكد
فارس…ايوة
مهران….طيب
فارس….سلام ثم اغلق ورجع إلي الغرفة….يلا علشان هنرجع البيت
غزل….طيب
فارس….ساعديها ي عنيات تغير هدومها
عنيات….حاضر
فارس….خلصو ونادو عليا ثم خرج
غزل….هو بجد احنا بنحب بعض
عنيات…طبعا ي هانم
غزل….امال انا ليه حاسه بقساوته عليا
عنيات…يمكن تعبان وضغط شغل ي هانم
غزل….هو اي الي حصل خلاني انسي كل حاجة
عنيات….وقعتي ويلا ي هانم علشان منتأخرش علي فارس بيه
غزل….حاضر يلا ثم خرجو
فارس…..خلصتو
غزل…اممم
فارس….طيب يلا
غزل….عنيات
عنيات….نعم يهانم
غزل بصوت واطي….معلش تعالي اسند عليكي علشان حاسه اني دايخة
عنيات…اسندي ي هانم
غزل….شكرا
فارس…اركبو ثم ادار السيارة وف طريقهم إلي الفيلا
في بيت مهران
مهران…الو ي محمد غزل طلعت وفارس هيجيبها علي اهنه
محمد….طيب هجيلك البيت
مهران…طيب سلام ثم اغلق عفاف صحي عدي
عفاف…حاضر ثم ذهبت إلي غرفة الضيوف عدي يواد ي عدي
عدي بنوم…نعم ف ايه
عفاف….قوم كلم عمك عاوزك
عدي….حاضر ثم قام وذهب الي المرحاض وخرج الي عمه كنت عاوزني
مهران…ايوة فارس هيجيب غزل
عدي….كان يسيبها هناك الممرضين هيهتمو بيها
مهران….والله يابني مانا عارف وبعدين هو معدش هيبات اهنه
عدي….ليه يعمي
مهران….مشفتش الي عمله فيها دي أمانة عندنا
عدي….يمكن هي عصبيته احنا منعرفش الي حصل
مهران….انا عارف
عدي…،خلاص ي عمي سماح
مهران….قولت لع
فارس….انا جاي اخد هدومي اصلا
مهران…يكون احسن تعالي ي بتي اتفضلي
غزل…شكرا
فارس…انا طالع اخد هدومي
غزل….ليه هو ف ايه انا مش فاهمة حاجة
فارس….مش لازم تفهمي
مهران…اطلع بالسلامة
فارس….تمام ثم صعد
غزل…عنيات طلعيني مكان ما هو رايح
عنيات….اتفضلي ي هانم
مهران….تعالي اقعدي متتعبيش نفسك
غزل…هطلع اشوفه
عدي…عنيات طلعيها
عنيات….حاضر ثم صعدو
في غرفة فارس
غزل….رايح فين
فارس….ملكيش دعوة
اقتربت منه غزل وامسكت يده….ازاي مش انا مراتك
نظر لها فارس ولم يرد…..طب هي المشكلة الي حصلت بينك وبين بباك بسببي
فارس…طبعا
غزل بدموع….بجد
فارس…اوعي خليني اطلع باقي الهدوم
غزل…هتروح فين
فارس بزعيق…قولت ملكيش دعوة اروح مكان مانا عاوز
غزل بخوف…طيب خلاص ثم نادت عنيات حتي تنزلها
في غرفة الضيوف
مهران…اتفضلو
شمس بخوف….غزل فين
غزل من خلفهم ….انا اهو انتي مين
شمس….يعني ايه انا مين انا اختك ي غزل مالك
غزل…بجد
شمس وهي تنظر إلي عدي ومهران….اي الي حصل
مهران…وقعت وفقدت الذاكرة
شمس….وقعت تاني ازااااي ها اكيد بسبب ابنك انتهت كلامها ثم خرجت وصعدت الي غرفة فارس
شمس….الي حصل ل اختي كان بسببك صح
فارس…انا مش فاضيلك
شمس بصوت عالي….. انت السبب ولا لا رد
فارس….وطي صوتك يابت وقولت مش فاضيلك ايه مسمعتيش
غزل بتعب….خلاص محصلش حاجة
اقتربت شمس من فارس وضربته علي وجهه…حذرتك إنك تأذي اختي اخد كلامي بهزار وإني طفلة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)