روايات

رواية تزوجت العمدة الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الجزء الثاني والأربعون

رواية تزوجت العمدة البارت الثاني والأربعون

تزوجت العمدة

رواية تزوجت العمدة الحلقة الثانية والأربعون

وصلت غزل إسكندرية
غزل….هعمل اي دلوقتي بقي امسكت هاتفها وقامت بالإتصال بوالدها
محمد….الو ي غزل انتي فين
غزل…مش مهم المهم حولي فلوس علي حسابي
محمد….بقولك انتي فين
غزل….مشيت
محمد….مشيتي فين
غزل…مش لازم عاوز تساعدني تمام مش عاوز خلاص
محمد…قولي فينك فارس مش هيسكت
غزل….مشيت انا طلبت منك وانت مردتش عليا ايه مش طايقاه حضرته متجوز عليا وحدة وسخة وعايش معايا بكل برود مدام مش هيطلق يبقي هسيبه
محمد….فارس متجوز عليكي

 

غزل…..ايوة هتبعت ولا لا
محمد….تمام وانا هخليه يطلقك
غزل….يبقي كتر خيرك سلام ثم اغلقت
بعد وقت وصل لها مسج ان تم تحويل مبلغ10000
غزل….تمام ثم ذهبت تسأل عن اسعار الشقق
غزل…لو سمحت
الراجل…اتفضلي
غزل…الايجار بكام
الراجل….ألف
غزل….تمام عاوزة شقة
الراجل….اتفضلي
عند فارس
فارس بعصبية….يعني ايييه مش هنا
مهران….اهدي يابني
فارس….اهدي اي هي استغلت الي حصلي وراحت هربت
مهران…تهرب اي بس في وحدة تهرب من جوزها

 

فارس….ايوة هي كان ف بالها إنها تمشي وتسيبني
مهران….اهدي طيب علشان صحتك وهي اي الي هيخليها تمشي
عفاف…حصل مشاكل بينكم
فارس….معرفش
مهران….امال عاوزة تطلق ليه ثم قاطعه رنين هاتفه برقم محمد
محمد…الو
مهران….الو
محمد….بنتي سابت أبنك علشان طلع متجوز عليها شوف متجوز عليها مين وخليه يطلق بنتي ياما والله اجي اخرب الدنيا عليكم ثم اغلق الهاتف
مهران….انت متجوز علي مراتك
فارس….مين الي اتصل
مهران….انا بسأل سؤال متجوز عليها ولا لا
فارس….ايوة
مهران….ليييه
فارس….علشان بحبها

 

مهران….تمام طلق غزل
فارس….لا مش هطلقها
مهران….يعني ايه مش هطلقها
فارس….مش هطلق
مهران….هطلق غصب عنك ماهو ياما تطلق غزل ياما تسيب الي بتحبها
فارس….اسيبها
مهران بعصبية….انت عاوز ايييه بالظبط
فارس….غزل
مهران….ومدام عاوزها خونتهااا ليه واكيد مع البت الصايعة الي قولتلك سيبها
فارس….ايوة
مهران….لولا انك تعبان كان زماني ربيتك ورميتك بره بيتي
فارس…متجوزها علي سنة الله ورسوله
مهران….تمام كده خلاص هتطلق غزل ووريني مش هتطلقها ازاي
فارس….هرجعها

 

مهران….حتي لو هي طلبت ترجع انا مش هخليها ترجع
فارس….ليه يعني
مهران…اهو كده بعاند فيك وخلاص يلا بقي ثم خرج من الغرفة
أمسك فارس هاتفه واتصل ب عدي
عدي….الو
فارس….عاوزك تدور علي غزل تجبهالي من تحت الارض
عدي….غزل! ادور عليها فين
فارس…..في مصر كلهااا
عدي….هي مشيت
فارس….ايوة
عدي….طيب اهدي انت مجتش الشركة ليه
فارس…محمود ابن الك.لب جاب ناس ضربوني امبارح مش قادر اتحرك
عدي….بجد محكتليش يعني
فارس…متزفتش
عدي….طيب اهدي خلاص هدور عليها هنا وهشوفهالك عند امها

 

فارس….معتقدش هتروح لان احنا عرفنا المكان
عدي….لتكون متفقة مع محمود أنه يضربك علشان تهرب وكده وبكده انت هتقعد يومين علشان تقوم وتدور عليها
فارس….معتقدش ضربته علشان يفتح البوابة
عدي….عادي يمكن بتمثل
فارس….لو ليها ايد والله عقابها هيزيد محدش هيشيلها من تحت ايدي
عدي….عارف ساعات بحس انها حبتك
فارس….معتقدش
عدي….لييه
فارس….لو كانت حبتني مكنتش سابتني
عدي…غبي لو مكنتش بتحبك كان حوار جوازك من جنات مكنش فرق معاها
فارس….محستش بحبها

 

عدي….يراجل طب هي طلعت لوحدها يعني
فارس….مع شمس
عدي….يبقي اكيد كانت عارفة إنها هتسيب البيت
فارس…صح اه يبنت ال**** عدي عاوزك تروقها البت دي
عدي…ماشي ابعت رقمها وسبهالي، بقولك ي فارس
فارس….ايه
عدي…ما تطلقها
فارس….لا خلاص خلصت بقي
عدي…يعني ايه
فارس….يعني خلاص بقيت بتاعتي وعاوزها
عدي….يابني مانت مش بتحبها ماتسيبها ف حالها
فارس…. لا انا هوريها ازاي تسيبني و الله لهجيبها تحت ايدي وساعتها هربيها واعلمها ازاي تغفلني
عدي….طيب خلاص وانا هدور عليها واي اخبار هقولك
فارس….تروح المحطة وتروح المطار ولو لقيتها مرحتش المطار قولي علشان امنع سفرها
عدي…تمام سلام ثم اغلق الهاتف
فارس بهمس….غززززل

 

عند غزل
غزل….اخيرا لقيت شقة تلمني مفروض اشتغل وعاوزة اشتري أكل اااه
لبست الكوتش ونزلت تشتري أكل بعد وقت رجعت غزل وصعدت ف الأسانسير ثم ركب من خلفها شاب
الشاب…انتي ساكنه ف نفس دوري
غزل….اممم
الشاب….انا زياد وانتي
غزل….انا غزل
زياد…تشرفت بمعرفتك
غزل….شكرا وقف المصعد ودخلت غزل شقتها
غزل….ياتري عمل ايه لما عرف هيعمل ايه يعني تلاقيه راح للو.سخة بتاعته اوووف رايحة انام احسن
عند شمس
شمس….هي غزل كلمتك
محمد….كلمتني وبعدين قفلت التلفون تاني
شمس….قالتلك ايه
محمد…كانت عاوزة ابعتلها فلوس

 

شمس…بعتلها
محمد….ايوة كل شهر هبعتلهة
شمس….طب هتطلقها من فارس
محمد…اكيد بكره هروحله واخليه يطلقها دا طلع متجوز عليها
شمس باستعباط….بجد
محمد…ايوة
شمس…طيب هروح انام انا
محمد….طيب
دخلت غزل غرفتها وجدت هاتفها يرن
شمس…الو
عدي…الو
شمس….مين
عدي….انا عدي
شمس…عدي مين
عدي….ابن عم فارس
شمس…امم عاوز اي
عدي…عاوزك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى