روايات

رواية تزوجت العمدة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الجزء الثالث والعشرون

رواية تزوجت العمدة البارت الثالث والعشرون

تزوجت العمدة

رواية تزوجت العمدة الحلقة الثالثة والعشرون

فارس بزعيق……انتي ازاي تمدي ايدك عليا انتي متخلفة
شمس بصوت عالي….لا امد ايدي مادام اذيت اختي هأذيك
تدخلت غزل….خلاص ممكن كفاية
شمس….اتأذت مرة بسببك والمرة دي إنت الي اذيتها ومش هخليها تقعد ثانية وحدة هنا سامع يلا ي غزل
غزل….يلا فين
شمس…. هنمشي من هنا تعالي ثم أمسكت يديها ونزلو لأسفل
غزل….إنتي إسمك ايه
شمس بدموع…اسمي شمس
شمس….بابا فارس السبب ف الي حصل ل اختي
محمد…بتقولي ايه

 

 

شمس….زي ما بقول لحضرتك ثم حكت له ما حدث ل غزل من قبل
محمد بغضب….ومقولتليش ليه
شمس….قولت عدت علي خير وأكيد مش هتتكرر
محمد….أهي اتكررت تاني ثم نادي فارس فاااارس
فارس….نعم
محمد….إنت السبب ف الي حصل لبنتي
فارس….ايوة
محمد اقترب منه واعطاه لكمه….ي وسخ اديتك بنتي أمانة تقوم تعمل فيها كده
فارس نظر له بغيظ وعيون محمرة….مبحبهاش اصلا علشان احافظ علي امانتك
محمد…..ايه البجاحة الي فيك دي انا مش هخلي بنتي هنا بعد كده
فارس….يكون أحسن
غزل اقترب منه وقالت بدموع….هو إنت مش عاوزني مش مفروض انت جوزي وهما قالو اننا بنحب بعض
فارس….لا انا بحب وحدة غيرك
غزل….انت بتقول ايه
مهران بزعيق ….اطلع بررره ي فارس احسلك
غزل ….انتو اكيد مش عيلتي انا صح
محمد….احنا عيلتك ي بنتي
غزل…اثبتلي
محمد….طيب نروح بيتنا وهثبتلك
غزل….لا مش عيلتي ومش هروح ف حتة مع حد ثم جرت للخارج

 

 

شمس….غزل ثم جرت خلفها
مهران….الحراس مش هيخلوها تطلع انت ي زفت روح جيبها وهديها
فارس…طيب كانت ناقصة وجع دماغ
شمس بدموع…..مقدرتش الحقها جريت مني وركبت تاكسي
خرج فارس مسرعا إلي الخارج
عدي….طلعت ازاي
شمس….البوابة كانت مفتوحة
خرجت العائلة للخارج
مهران بصوت عالي….فين الحرااااااس
محمود وابراهيم ….احنا هنا يا بيه
مهران…..كنتو فين وسايبين باب الفيلا مفتوح
ابراهيم….كنا بنضف الجنينة ي بيه
مهران….عدي روح دور عليها مع فارس
عدي….حاضر ثم نظر الي شمس وقال التاكسي مشي من أنهي ناحية
شمس….مشي يمين
عدي….تمام صعد سيارته ورحل وقام بالاتصال ب فارس الو ي فارس
فارس….عرفت حاجة
عدي….لا شمس قالت انه مشي ناحية اليمين
فارس…انا مشيت من الناحية دي مسألتهاش شافت النمرة ولا لا
عدي….نسيت
فارس….طيب هعرف واقولك هنعمل ايه
عدي….تمام ثم اغلق
فارس قام بالاتصال بوالده
مهران….اي لحقتها
فارس…لا اسأل اختها شافت نمرة التاكسي ولا لا
مهران….شمس ي بتي شوفتي نمرة التاكسي
شمس….لا
مهران….بتقول لا

 

 

فارس….طيب سلام ثم اغلق هعمل ايه دلوقتي ياربي تعبت ناقصة وجع دماغ
عند غزل
غزل…نزلني هنا
السائق….اتفضلي
غزل بإخراج….انا مش معاي فلوس
السائق…خلاص خلي عنك يا بنتي
غزل….شكرا
السائق….حضرتك كنتي بتهربي من حد
غزل….لا دول مفروض عيلتي بس انا عملت حادثة ومش فاكرة ومش متأكدة اذا عيلتي فعلا ولا لا
السائق ادار التاكس وقال ف سره ….(دي طالعة من بيت العمدة وأكيد مش خاطفها يعني انا هرجعها احسن )
غزل….انا هنزل هنا
السائق بكذب….انا اعرف بيت كويس لو عايزة ممكن تعيشي فيه
غزل….تمام شكرا
بعد وقت
غزل….لحظة دا نفس المكان صح انت تبعهم جبتني هناااا ليه
السائق….ي عمدة عمدة
محمود….نعم عايز ايه
السائق…ف امانة معايا عايز اسلمهاله
محمود….طيب استني عندك ثم دخل الفيلا
محمود…ف واحد عايز حضرتك بره
مهران….قوله مش هينفع
محمود….تمام ثم خرج للسائق مش هينفع دلوقتي
السائق…..محتاجه ضروري ثم قاطعهم دخول فارس
فارس….ف ايه

 

 

السائق….حضرتك إبن العمدة صح
فارس….ايوة عايز ايه
السائق…ف وحدة طلعت من هنا وركبت ف التاكس بتاعي وانا جبتها
ذهب فارس مسرعا الي التاكس….وجد الباب مغلق افتح الباب تعالي
السائق …..حاضر فتح الباب ونزلت غزل حاولت الفرار لكن امسكها فارس من خصرها
فارس….رايحة فين
غزل….ابعد عني انتو كدابين انتو مش عيلتي كان مفروض مصدقش حد فيكم
فارس….شكرا إنك جبتها
السائق…. العفو ثم رحل
فارس….تعالي معايا
غزل….لا ابعد عني ثم ذهبت إلي محمود واختبأت خلفه ممكن تساعدني
فارس بغيظ….غزل تعالي هنا
محمود…غزل ف ايه مالك
غزل….دول مش عيلتي
محمود….مش عيلتك ازاي
غزل…يعني دا مش جوزي ولا هما عيلتي
محمود….فيكي ايه
غزل….نسيت كل حاجة ومش فاكرة حد منهم
محمود….ولا انا
غزل…انت تقرب ليا حاجة
محمود بحزن…كنت ثم نظر الي فارس بغيظ وقال….اكيد إنت السبب
فارس وهو يسحب غزل….وانت مالك

 

 

غزل….ابعد عني سيبني
فارس….بطلي جنان
غزل بانهيار…..ابعد عني إنت مش جوزي ودا واضح انك بتكرهني وباين من كلامك وكله بيقول انك انت السبب ف الي حصلي ثم اغمي عليها
فارس بقلق…غزل غزل فوقي ثم حملها وادخلها للداخل
محمد بخضه….بنتي جرالها ايه
وضعها فارس علي الأريكة….مفيش انفعلت شوية واغمي عليها حاولو تفوقوها
محمد….ابعد عن بنتي واياك تلمسها تفوق هي بس وانا هثبتلها انها بنتي وهاخدها وامشي
فارس وهو يصعدإلي الغرفة….تمام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى