روايات

رواية تزوجت العمدة الفصل التاسع 9 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الفصل التاسع 9 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الجزء التاسع

رواية تزوجت العمدة البارت التاسع

تزوجت العمدة

رواية تزوجت العمدة الحلقة التاسعة

غزل بخوف……عرف مكاني
شمس…..مين
غزل…..فارس بعت رساله بيقول انه عرف مكاني
شمس……ازاي
غزل…..اكيد مراقب رقمي
شمس…..هو قال انه عارف القاهرة شبر شبر حاسة هيجيبنا بكل سهولة
غزل…شمس متخوفنيش امتي قال كده
شمس….لما قولناله بتتكلم إزاي زينا وقال انه درس ف القاهرة وعارفها
غزل…..ياربي
شمس….اهدي احنا لسه قدام المحطة يعني ميعرفش هنروح فين
غزل…..طب يلا نركب تاكسي شارع ******* لو سمحت
السائق…..اتفضلو
*****************************
نوح…..قفلت تلفونها تاني
فارس…..اكيد هتقفله
نوح….انت بعتلها ليه إننا عرفنا مكانهم
فارس…..علشان تعرف إني مش هسيبها وهجيبها

 

 

نوح….القاهرة كبيرة ياعم هنجيبهم ازاي بس
فارس……عارفها حته حته
نوح…..ربنا يعدي اليوم دا علي خير
فارس…..ههههه هخليه عليها سواد
نوح….والله ما خايف غير منك
فارس….متخفش
*عند غزل وشمس*
غزل للحارس…..لو سمحت دا بيت استاذ عادل
الحارس…..ايوة عايزة ايه
غزل…..عايزة مراته جيهان
الحارس…..استني هنا دخل الحارس ونادي والدتها
جيهان….افتح البوابة
غزل ذهبت لها وقامت بأحتضانها…..ماما وحشتيني
جيهان بدموع…..وأنتي كمان ي قلبي ثم ذهبت الي شمس وقامت بأحتضانها
جيهان…..وحشاني ي شمس عاملة ايه ي قلبي
شمس…..تمام كويسة
جيهان…..يلا تعالو ادخلو هااا احكولي بقي حاصل ايه معاكم
غزل حكت ل والدتها كل شئ من البداية
جيهان….غلط الي عملتيه دا ي غزل وازاي الي اسمه فارس دا والده يجبره علي حاجة زي دي
غزل…..معرفش
جيهان….هو راجل يقدر يرفض يعني
شمس….ابوه كبير البلد و زي ما بيقولو كلمته سيف
جيهان…..اممم طيب تقعدو معايا هنا ولا تروحو الشقة
شمس….بقول نروح الشقة احسن لأن مش هنرتاح هنا وجوزك عادل دا هيكون موجود
غزل…..اه
جيهان…..ثواني هتصل بالبواب يظبطها علشان اكيد اتملت تراب
غزل….تمام
**************************

 

 

*بعد عدة ساعات* وصل فارس ونوح الي القاهرة وف طريقهم إلي العنوان الذي وصفه له محمد
البواب…..رايح فين ي استاذ
فارس….طالع شقة الاستاذ محمد و المدام جيهان
البواب…..بقالها كتير يا باشاا محدش جه
فارس…..محدش من بناتها جم النهاردة
البواب……لا إنت تقربلهم إيه ي بيه
فارس…..جوز بنتها وهي جات هنا وعايز اعملها مفاجأة
فجأة رن هاتف البواب …..دي الست جيهان بترن
فارس….افتح الاسبيكر
البواب …..نعم ي ست جيهان
جيهان….ازيك ياعم اسماعيل
اسماعيل….الحمد لله
جيهان…..عيزاك تظبط الشقة
اسماعيل…..ليه ياست هانم
جيهان….بناتي جم وهيقعدو فيها
اسماعيل…..حاضر ي ست هانم
جيهان…..تسلم سلام
فارس…..تمام هات المفتاح اطلع اظبطها أنا
اسماعيل…..ليه ي بيه
فارس….هعملها المفاجأة انت نسيت ولا إيه
اسماعيل…..طيب ي بيه اهو المفتاح عارف أنهي شقة
فارس….الدور التالت شقة 6 الي علي الشمال
اسماعيل ف سره(مدام عارف الشقة يبقي جوزها صح)…..تمام ي بيه
فارس بصوت واطي…..نوح عايزك تركن العربية الناحية التانية واول ما يجو اديني رنه
نوح….تمام فارس متعملش حاجة للبنات
فارس…..مش هعمل انا هطلع

 

 

نوح…..تمام
بعد ثلاث ساعات وصلت غزل وشمس إلي الشقة
غزل بخوف…..قلبي مقبوض يلا نرجع
شمس…..نرجع فين متخفيش يلا
غزل…..فين عم اسماعيل
شمس…..تلاقيه لسه بيظبط الشقة انتي خدي المفتاح من ماما
غزل….اه
نوح….الو ي فارس ف بنتين دخلو العمارة معرفش اذا هما او لا
فارس…..تمام اطلع وراهم
وصلو الشقة ووضعت غزل المفتاح وفتحت
شمس….نوري النور
غزل….اهو ثم رمت نفسها علي الكرسي اخيرا هنرتاح
فارس وهو يخرج من المطبخ…..هههه للأسف لسه الراحة مجتش
غزل بصدمة……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى