روايات

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل السادس 6 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل السادس 6 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيرة الجزء السادس

رواية تزوجت اختي الصغيرة البارت السادس

تزوجت اختي الصغيرة
تزوجت اختي الصغيرة

رواية تزوجت اختي الصغيرة الحلقة السادسة

مازن/ ادهم انا هاجي الحفله متاخر انهاردة
ادهم / ازاي يعني انت عارف ان الحفله دي عشان البنت الاكتشاف بتاعك
مازن/ متخافش هكون موجود علي المعاد وكمان هتكون معايا
ادهم / ماشي وانا هروح المعرض عشان الحق اشوف الدنيا هناك عامله ازاي
مازن / الو ايه ياكوكي ايه ياقلبي بصي هقولك علي
وقاطعه ادهم وقال هي دي كارما
مازن بستغراب/اه في حاجه
ادهم / اه عايزها ثواني
مازن بداخله فرحه كبيرة حاضر اتفضل
ادهم اخد الفون وذاهب الي بعيد وقال لها
ادهم / الوكارما عامله ايه
كارما في نفسها بقيت احسن لما سمعت صوتك وفاقت علي صوت
ادهم وهو يقول
ادهم / الوالو كارما
كارما / ها نعم في حاجه
ادهم / هو انتي لسه زعلانه مني
كارما بزعل مصطنع / أيوة طبعا انت عمرك ماعملت حاجه تفرحي
ادهم / طب ممكن متزعليش انا بس خايف عليكي وعلي العموم
وعد مني هعوضك
كارما / وعد بجد ولا اي كلام
ادهم / هو انا عمري وعدتك بحاجة وخلفت وعدي
كارما ببراءة / هو انت اصل كنت بتكلمني عشان توعدني
ادهم انفجر من الضحك لبراءة كارما وقالها عندك حق وانا ياستي هثبتلك اني مش بخلف وعدي
كارما / اما نشوف
واغلق الفون واعد الفون لمازن وقاله كارما دي مشكله
مازن / بس طيبه اوووووووووي ورقيقه
ادهم /ا حم طب نخلينا في شغلنا
مازن بفرحه / ماشي انا نمشي عشان فاضل تلات ساعات علي الحفله
ادهم / ماشي سلام وانا هعمل مشوار كده وبعد كده هروح المعرض
مازن / ماشي
وبعد مرور ساعات من التحضيرات الخاصة للحفله
كان ادهم مبتسم علي طول وكانت سالي مش عارفه ماله ولاعارفه تخليه يكلمها زي الاول
أما حسين ومنيرة كانوه مبسوطين عشان كارما
أما مازن كان وصل هو وكارما وكانت كارما في أروع ماتكون ملكه جمال العالم لا ملكه الكون
وهنا أوقفها مازن وقالها بصي يا حبيبتي انتي هتحطي رجلك علي أول الطريق لازم تكوني جاهزة
كارما / انا كان نفسي في الخطواة دي من زمان بس مش عارفه انا صح ولالا
مازن /لا انتي صح لازم تعرفي ده حتي لوكلامك مرة حلو ده ميمنعش ابدا انك توقفي عشان حد ماشي
كارما / حاضر
مازن / انا هدخلك هعلن عنك استعدادي لأكبر مفجأة في حياتك
كارما / حاضر
مازن دخل وقال
مازن / طبعا انتو عايزين تعرفه مين اللي عملت الأعمال الرائعه دي
هي مش غريبه عن العالم ده لأنها من أكبر عائلات مصر يمكن تكون ابتدي صغيرة بس قدرةتحقق اللي اي حد يمعلوه سنين
عملت على أعمال يشهد له الجميع بالتميز
اذا شوفتها هتقوله طفله لكن هي دخلت عالم الازياء والموضه يمكن بدري بس قدرت تاخد مكان وبجدارة
معانا ومعاكم الطفلة الشقيه الجميله الطفلة المعجزة
كارما الزيني
وهنا وقف جنبها وقال امسكي نفسك انتي بقيتي نجمه مضيئه في عالم الموضة
كارما /انا خايفه من ادهم يبهدلني
مازن مسك ايدها وقالها طول مانا معاكي اوعي تخافي من حد
كارما بتضحك وقالت فجأة يالهوي ده جاي علينا
مازن / اجمد ياواحش
جاء ادهم وقال لمازن انت ازاي متقوليش حاجه زي كده
مازن / عشان عارف انك بتقول عليها انها لسه صغيره وأنها المفروض تهتم بدراستها
فانا قولت طالما عجبك الرسومات وعايز تنفذها مش مهم تعرف عنها حاجه غير لما يجي وقتها واهو جه وقتها
ادهم / امممممم طب روح كلمةبابا عايزك
مازن بخبث / لا مش عايزني كان قالي
ادهم بمكر /’لا ماهو قالي اناديلك
مازن/ خلاص ماشي يلالا يا كوكي
ادهم / لا خاليها
مازن بفرحه غير ظاهرة / ليه خالينا تيجي معايا
ادهم بكذب/ اصل عايز أناقش معاها كام حاجه كده
مازن / امممممم ماشي طب سلام
أما كارما وادهم قال لها تعالي نتكلم بره
كارما بفرحه طفوليه/ماشي
ادهم يصطنع الغضب / ممكن اعرف انتي ازاي تعمل من واريا
كارما بخوف / اصل اصل لو قولتلك كنت هتقول لا وبعدين الموضوع جه بالصدفه
وكادت أن تكمل حديثها قاطعها ادهم وقال
ادهم / مبروك انتي تستهلي اللي انتي فيه ده
كارما بفرحه كبيره جدا / انت بتتكلم جد يعني مش زعلان مني
ادهم / تؤتؤتؤة انا مبسوط اووووي علشانك رغم انك لحد امبارح كنتي طفله صغيره
كارما بغضب طفولي وتقول ودلوقتي
ادهم ابتسم وقال لها طفله بس مشاكسه
كارما كانت مش عارفه بتعمل ايه فرحانه اوووووووووي. وقالت
يعني كده هتعوضني زي وعدتني
ادهم/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى