رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل السابع عشر 17 بقلم هدى زايد
رواية تزوجت اختي الصغيرة البارت السابع عشر
رواية تزوجت اختي الصغيرة الجزء السابع عشر
رواية تزوجت اختي الصغيرة الحلقة السابعة عشر
كارما / هطلع اعمل اللقاء ده وهسافر على تركيا
مازن / ماشي ياقمر ربنا معاكي ولازم تيجي لما نرمين تولد
كارما / اكيد ياحبيبي يالا انتو لازم تمشوه عشان محدش يعرف أن انتو هنا
وبعد مرور وقت قصير وصلت كارما الي المؤتمر الصحفي وقال
الصحفي/ كارما مبروك النجاح الكبير ده
كارما / ميرسي انا مبسوطه اوووي عشان قدرت اعمل حاجه للبنات وعايزة اقولهم مبروك وربنا يتمم بخير
الصحفيه/ مفيش جديد ياكارما
كارما / عن ايه
الصحفيه / عن الحب والجواز
كارما / في الحقيقة مفيش وبعدين انا قولت قبل كده أن مش هفكر في الحب ده تاني
الصحفي/ كارما انتي نجاحتي نجاح كبير اووووي ورغم كده ليه مفكرتيش في الحب
كارما / عشان جربت احب بقلبي وخسرت وانا كده مرتاحه اعيش حياتي براحتي وبالطريقة اللي تريحني
الصحفيه/ يعني لو اتقدملك عريس مناسب هترفضي
كارما / انا قفلت علي قلبي خلاص لاني حبيت وحبي للشخص ده بالنسبالي كان وهم هو مش وحش بس انا لسه صغيره
الصحفي / صغيرة علي ايه
كارما وهي تقوم من مكانها تقول بطريقه مضحكه وطفوليه
انا صغير ه علي الحب
الجميع هههههههههههه كارما سؤال اخير ايه اخر اعمالك
كارما سوري ياجماعه عشان اتاخرت
عايزة اقولكم انا هدخل العالميه من اوسع ابوابها قريب اووووي
أما عند ادهم كان عرف الحقيقه كلها عرف أن سالي هي اللي دبرت
كلها وهي سبب في التفريق بينهم
وكان عقابها من ادهم السجن بتهمة السب والقصف وبعد الإلحاح الشديد منها اتنزل عن القضية ولكن اقسم علي أن عادت مرة أخري
لهذا الفعل الشنيع ليدمرها دون رحمه
ادهم قال لمازن علي امل ان يقوله فين كارما ويرجعوه تاني لبعض
لكان مفيش امل
وبعد مرور ثلاث شهور وفي مستشفى
ادهم / اهدي يأمازن مش كده أن شاء الله ربنا يقومها بسلامه امسك نفسك
مازن / مش قادر ياادهم نرمين تعبانه دي بقالنا تلات ساعات جوه
وبعد مرور وقت قصير اتي ادهم الصغير الي الدنيا ومازن كان فرحان اووووي وهنا قال
مازن / حمدالله على السلامه يا ياقلبي
نرمين/ الله يسلمك ياحبيبي ش وفت ابنك متعب ازاي من اولها
مازن / معلش ماهو هيبقي زي عمه نعمل ايه بقي
ادهم بمزح / بقولك انت وابنك طالع ليه ازاي ويقول بفخر هو انا في حد هيجبني تاني
مازن /خدي ياستي هو بعينه وغروره اللي هيموته بدري
نرمين/ هههههههههههه حرام مش لما يتجوز ويجيب عروسه قمورة كده لابني
مازن / ويسلام بقي لو اسمها كارما عشان تبقي كملت
ادهم اول ما سمع اسمه كارما شكله اتغير تمام ونظر إلى الأرض
ولكن فجأة سرعان ماكان قلبه يخرج من مكانه
عندما طرق الباب واذان للطارق بالدخول وقالت
كارما مين اللي بيجيب في سيرتي اعترفوه ها
مازن / تعالي ياستي شوف البرص اللي انا جبته
كارما شافت ادهم قلبها كان هيخرج من مكانه وكانت فاكرةان لما تشوف ادهم هيبقي شئ عادي
ادهم جري عليها وسلموه علي بعض ادهم فضل ماسك ايدها فترة طويلة
وكل اللي علي لسانه كلمه واحده انا عايز اتكلم معاكي
كارما كانت عايزة تهرب بس مش عارفه مازن كان شايف ادهم وهو
كان هيموت علي حبيبته مازن قال أنا لازم اعمل حاجه
وهنا قام مازن وهو في ايده ابنه وقال لكارما
مازن / اتفضلي ياستي استلامي مسؤليتك الجديد ة هتعرف تشيلي
ولا انتي لسه فرفورة
كارما شالته كانت مش مصدقه نفسها أن اخيرا مازن بقي اب اللي عاش يحلم بمراته كتير اووووي
وا.دي ثمرة حبهم ادهم الصغير كارما دمعت وفضله تقول لاادهم الصغير والكل بيسمع كارما ومبسوط وخصوصا ادهم الكبير لأنه كان نفسه يكون اللي بين ايدها بنتهم اللي كانون بيحلموه بيها وكمان قالوه هيسموها كارما
وده كان طلب ادهم ولما كارما سالت علي السبب
قالها أن عايز اسمها يفضل العمر كله مرتبط باسمه
وفاق علي الحديث اللي دار بين كارما ومازن
كارما / ياصغنن انت طالع حلو لمين ليا انا صح اوعي تكون طالع لبابي
انت بتسمع انت عارف بقولك ايه طب انت اسمك ايه ها ادهم اسمك جميل اوووووووووي ياسي ادهم تحب ادلعك اقولك ياايه دومي
ولا ديدو انت هتتجوز تعرف انا عندي ليك عروسه ايه قمر زيك كده بس كبير شويه
مازن / والله لسه بقوله عايزين عروسه وتكون اسمها كارما عشان يبقوه كابل تحفه علي انتي كبيرة أووووو ووووي علي الواد
كارما / ومين قالك اني انا العروسه
نرمين / امال مين العروسه
كارما / كارما
مازن / مش بقولك ا نتي واقعه
كارما / لا ياحبيبي انامش وقعه انا معايا كارما الصغيرة بنوتي الحلوة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيرة)