روايات

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيرة البارت الثامن عشر

رواية تزوجت اختي الصغيرة الجزء الثامن عشر

تزوجت اختي الصغيرة
تزوجت اختي الصغيرة

رواية تزوجت اختي الصغيرة الحلقة الثامنة عشر

مازن / انتي بتقولي ايه انتي اتجوزتي وبعدين انتي مش قولتي اخر كنا مع بعض انك مش هتتجوزي

ادهم / انت كنت عارف مكان كارما

مازن / ادهم انا عايز اقول علي حاجه هي مكنتش عايز تعرف حد ولا مش هتخليني اعرف مكانها فين

ادهم / اه تقوم تفضل عارف الوقت ده كله وفي الاخر تقولي سوري ياادهم انا مش عارف مكانها

وهنا كارما مستحملش وقامت وقالت وانت عايز تعرف ليه

انت ندمت انك حبيت عيله صغيرة ايه بقي اللي حصل

ادهم / كارما انا عرفت مين اللي عملت كده مين اللي فرق بينا

وهنا قاطعته كارما وقالت

كارما / سالي مش كده

مازن / عرفتي منين

كارما / اظن كلكم عارفين أن سالي بتحب ادهم وهي مش سهله وكون ان ادهم يسبها ده شئ مش هتقبله

عشان كده طبيعي تخرب بين اتنين

ادهم / بس احنا مش اي اتنين احنا اتنين كانوه بيحبوه بعض

كارما / اديك قولتها زمان واكيد انت عارف كان فعل ماضي يعني شي حصل وانتهي واظن كده كفايه شوف حياتك بعيد عني عشان انا شوفت حياتي خلاص

ادهم بغضب شديد وممسك بذراعها وقال

انتي عمرك ماحببتي غيري فاهمه وانتي ليا انا وبس

كارما بتحدي / انت بتحلم فوق ياادهم مش أنا كارما اللي كانت تفرح لما تمسك ايدها و انا قولت للناس كلها انك كنت بتحب وحبيتك ماتت
يعني أنا بالنسبلك موت واللي انتي شايفها دي واحدة عمرك ماهتعرف توصلها باي شكل من الأشكال انساني وعيش حياتك

كارما / مبروك عليكم ادهم الصغير وحمد الله على سلامتك يا نرمين

مازن/ استني رايحه فين انتي مش هتقعدي معانا زي ماقولتي

كارما / عشان سايبه كارما من بدري

مازن/ مين كارما دي عايز افهم

كارما / بعدين يأمازن

وخرجت كارما من المستشفى ولكن لن يتركها ا دهم وذهب الي مكان

التي تسكن فيه

ودخل إليها وراي لم يتوقعه

طفله لم يتجاوز عمرها الست اشهر جميله جدا رقيقه للغايه

وقف أمامها وقال لها

ادهم / انتي اسمك ها تعرفي انك حلوة اووووي عارفه انا كان نفسي

اجيب من كارما بنوته حلوه زيك بالظبط ياريت ترجع لبعض تاني

وهنا كانت تسمعه كارما ونزلت دموعها غصب عنها ولكن سرعان ما

مسحتها قالت لنفسها

كارما / اجمدي مش كده كفايه لحد دلوقتي قلبك بيحن ليه من تاني

انا لازم اخالي يبعد عني خالص وأقفل اي باب ممكن يدخل منه

انا تعبت بما في الكافيه
دخلت وقالت كارما ايه قمر بتلعبي لوحدك

وقالت ادهم انت عرفت منين مكاني

ادهم / مشيت واركي ياكارما انا عايز اتكلم معاكي

كارما / خلاص ياادهم مفيش كلام يتقال احنا سابنا بعض من زمان واظن كده كل واحد فينا اتعلم الدرس كويس اووووي

ادهم شايل كارما الصغيرة والغريب انها ساكته علي غير عادتها لا اي حد غريب ممكن تشوفه وده اللي استغربته

وهنا قال ادهم

ادهم/ من دي ياكارما انا عارف ان اسمها كارما بس هي تقربلك ايه

كارما / بنتي ياادهم وياريت انت كمان تعيش حياتك وانسني ياادهم

ادهم/ لا وعلي فكرة رغم البنوته الجميله دي بس هى مش بنتك عشان عيونك فضحتك خالص

كارما بتردد / ممكن تجيب البنت وهنا قالت داده ياداده خدي كارما وخالينا تنام

وثم قالت بص ياادهم انا خلاص مفيش حاجه تربطني بيك وياريت ياابن الناس تشوف حياتك مع حد غيري

ادهم بغضب شديد وقال مش عايز حد غيرك انتي ليه مش عايزة تفهمي من الاخر كده انا بحبك لا بموت فيكي

وحياتي لو انتي مش فيها مش هعيش ثانيه واحده علي وش الدنيا

كارما / كانت عايزة تقول لا متقولش كده لاا نها لسه بتحبه بس معرفتش تقوله وفضلت السكوت وهو سابها ومشي وأقسم علي انها مازالت تحبه

وركب سيارته وظل يفكر فيها الي ماحدث ملم يتوقعه أحد وقلب كل الموازين

أما عند كارما

كارما / خير ياداده مين اللي جه

الداده / ده الأستاذ هاني عم كارما

كارما / طب انا نزله حالا

وبعد مرور وقت قصير نزلت كارما وقالت

كارما / أهلا وسهلا استاذ هاني اتفضل

هاني / اهلا بيكي انا اسف طولت عليكي عشان كارما بس كان لازم اظبط شويه شغل في تركيا عشان خلاص مستقر هناك أن شاءالله

كارما / حضرتك مصمم برضو تاخد كارما معاك

هاني / للاسف الشديد انا مش عارف اعيش من غيرها ودايما بشم في ريحه المرحوم اخويا وكمان والدتي اول ماعرفت انها راحت دار ايتام كانت هتجنن انا عارف انك اتعلقتي بيها بس أن شاءالله ربنا يكرمك بالزوج الصالح ويرزوقك منه الذريه الصالحه

كارما/ آمين يارب وان شاءالله نتقابل تاني

هاني اخد كارما وقبل مايمشي قال كلمه واحدة خالت كارما هتجنن

هاني / يالا قولي لكارما باي

كارما / باي ياروحي خالي بالك من نفسك ماشي هههه بتقول اه قال يعني هي فاهمه

هاني / بكره تعرف كل حاجه صحيح متعرفيش مين اللي عربيته انقلبت بره

كارما بخضه / لا هو في حد عمل حدث بره

هاني / اه هنا بعد الفيلا بتاعتك بشويه وبيقول حالته خطيرة وممكن يكون مات كمان

كارم بخضه اكبر لا معرفش ربنا يسترها

هاني / طب انا همشي عشان الحق الطيارة سلام عليكم

كارما / وعليكم السلام

كارما ا/ خير ياداده في ايه

الداده / الصحفيه جت يابنتي

كارما / طب انا جايه

وبعد مرور وقت قصير وصلت كارما الي الصحفيه وبعد عدت اسئله

دارت بينهم وقالت في اخر سؤال

الصحفيه/ انتي كنتي بتقولي في اخر لقاء صحفي ليكي انك تتدخلي العالميه من اوسع ابوابها ازاي

كارما / في الحقيقة أنا الحمدلله اختاروني من افضل ١٠٠سيدة علي مستوي العالم اكثر نجاحا رغم صغر سني وعشان كده

عملت حفله خيريه للاطفال الصغار وعملت كولكشن جديد ليهم واتعرض ونجح نجاح كبير اووووي الحمدلله

الصحفيه / انتي خلاصته دار ستك ولالسه

كارما / لا الحقيقة فاضلي سنه وان شاءالله اخد إجازة طويلة لاني تعبت شويه

وانتهي الحديث بنهم

وجاء اتصال الي كارما جعلها تسقط الفون من يدها وتقول باعلي صوت

كارما / لالاااااااااااااااااااااااااااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى