روايات

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الأول 1 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الأول 1 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيرة الجزء الأول

رواية تزوجت اختي الصغيرة البارت الأول

تزوجت اختي الصغيرة
تزوجت اختي الصغيرة

رواية تزوجت اختي الصغيرة الحلقة الأولى

ادهم الزيني / شاب في مقتبل عمره ذو الثلاثون عام طويل البنيه عريض المنكبين ويتميز بالشعر الاسود الغامق ولديه أكبر شركات الأزياء والموضة
كارماالزيني /فتاة جميلة جدا يتيمه الاب والام قبل أن تكمل السنه الاولي من عمرها وممتعة بالقوام الممشوق وتتميز بالشعرالبني الفاتح وخفيفه الدم وهي ابنه عم ادهم ذو عمر العشرون عاماوهي تدرس في كليه الفنون الجميله
مازن الزيني/ شاب في مقتبل عمره ذو الخامس والعشرين من عمره
طويل القامه ويمتاز الي حد كبير من الوسامه وهو ابن عمي كارما واخو ادهم الصغير وهو أقرب صديق الي كارما والوحيد رغم فرق السن الخمس سنوات بينهم
حسين الزيني / والد ادهم ومازن
منيره / والدة ادهم ومازن
باقي الأشخاص هنعرفهم في القصه أن شاءالله 😍👍
وتدخل الشمس علي بطلتنا الجميله وهي نائمة وتقوم بكسل وتقول
كارما / يااااه ايه الكسل ده كله بسببه عشان بفكر فيه
وامسكت الصورة وتقول
كارما / وبعدين بقي هتفضل لحد أمتي كده انا هموت من حبك وانت
كل اللي في دماغك الشغل ثم اكملت بصوت كله غيرة والست سالي
انا عارفه عجبك فيها ايه يالا حظي اتعذب طول عمري
زمان مامي وبابي الله يرحمهم ودلوقتي حبك اهييييح يالااما اقوم اصحي الواد مازن عشان نلحق نروح الكليه وهو كمان يروح الشغل
وبعد أن اخدت حمامها ولبست ملابسها ذاهبت الي مازن ودق الباب وقالت
كارما / ميزوه قوم بقي بقالي ساعه بصحي فيك قوم بقي خالينا نمشي
مازن بصوت شبه نائم / في ايه يازفته عايزة ايه انا صاحي طول الليل ولسه نايم مبقاليش ساعتين
كارما / قوم الساعه ٨ يالا عشان اتاخرت علي الكليه يالا بقي
مازن وهو لسه نائم / ليه السواق اللي جابوه الحاج قبل مايتوفي وانامعرفش
كارما بحزن مصطنع / شكرا يأمازن مش عايزة حاجة منك انا هاخد تاكسي اكراملي
مازن وهو يفهم حركات كارما ويقول
مازن / وحياة ابوكي بلاش اسطوانه كل يوم دي وسبيني انام شويه بقي
كارما بتوعد / ماشي يا مازن نام براحتك ماشي بس قبل ما تنام
خد شويه المياة دول عشان تنام حلو اوووووووووي
مازن/ اااااه يابنت المجانين والله لوريكي ياكارما الكلب خدي هنا تعالي
كارما بتجري وفجاة خطبت في اكتر حد بتحبه شوفه
كارما / ااه سوري عمو والله اصل اصل مازن كان كان عايز اااه الحقني ياعمو
واحتمت كارما في أغلي شئ في حياتها
حسين / في ايه يامازن مالك بكارما
مازن وهو في قمه غضبه والله عال ياسي بابا يعني حضرتك مش شايف هي عامله فيا ايه
حسين / ايه ده ايه اللي غرقاك كده مش عيب كده ياكارما ده حتي مازن بيحبك
كارما بكذب / ابدا يا عمو هو بيقولي هاتيلي مياة عطشان وانا بيديله المياة وقعت والمياه وقعت عليه هو كده ابقي غلطانه ياعمو ياحبيبي
حسين/ لا ياقلبي مش غلطانه هو اللي يستاهل عشان نايم لحد دلوقتي
مازن وهو وضع يده في وسطه ويقول عندك حق يابوب انا غلطان عشان
انا هعتذرلك تعالي حقك عليا تعالي هقولك كلمه
كارما / فهمت قصده وقالت لا ياعم كفايه انك اعتذرت انا قبلت اسفك خلاص ويالا عشان اتاخرنا
مازن / لاوالله ماتيجي لازم اعتذر يخليكي تنقطي من كل حته تعالي
كارما وهي تدور حول عمها وتقول
كارما / الحقني ياعمو ووو لا خلاص اخر مرة ونبي خلاص عشان خاطري ذومي ونبي
وجرت كارما وجري ورائها مازن واما حسين فظل يضحك حتي وصل
ابنه الأكبر صباح الخير يا بابا
حسين / هههههههههههه صباح الخير ياادهم
ادهم/ في ايه بتضحك علي يابابا
حسين / ابدا مازن وكارما ياسيدي وموال كل يوم ماانت عارف
ادهم / اه انا مش عارف مازن ده هيعقل أمتي وازاي يفضل يهزر مع واحد صغيره كده
حسين / هي مين اللي صغيرة ده بسم الله ماشاء الله بقت عروسه
وبعدين دي في تانيه جامعه يابني انت اللي طول عمرك شايفها صغيره مش عارف ليه
ادهم بعدم اهتمام ومغير مجري الحديث مش مهم يابابا المهم أنا لازم
امشي عشان اتاخرت
منيره / تمشي ازاي قبل مانفطر كلنا سوه لازم تفطر معانا انا مش كل يوم هقول الموضوع ده
ادهم / حاضر بس ياريت تنادي لمازن عشان نمشي
منيره / معلش ياحبيبي روح انت ناديهم عشان مش فاضيه
ادهم بنفذ صبر / حاضر ياماما
وعند مازن وكارما
كارما / خلاص ونبي مازن خلاص حرمت
مازن / لالالالالالا انتي كل يوم تقولي كده وبرضو مش بتحرمي يبقي تستهلي اللي يجرالك
وفجأة كارما
كارما/ اااااااه حرام عليك المياه تلج خلاص بقي انا كده هتاخر لسه هغير
مازن/ احسن اصلا انامش عجبني اللي انتي لبساه ده ايه بنت اختي راح الحضانه وبعدين في واحدة في الجامعه تعمل شعرها كحكه امال الاطفال يعملوه ايه ياشيخة روحي وانتي هبله كده
كارما بخبث /طب طلعني عشان مش عارفه انا برتعش جامد
مازن / ماشي صعبتي عليا تعالي هاتي ايدك
وفجأة مازن اااااااااه يابنت المجانين ماشي ياكارما الكلب
وهنا خرجت كارمامن حمام السباحه وهي ترتعش وتقول احسن تعيش وتاخد غيرها هههههههههههه
وهنا خبطت في ادهم وقال
ادهم / ايه اللي انتي في ده مش هبطلي شغل العيال ده هتكبري أمتي هااا
كارما / ابدا والله ياادهم بس اصل الحكايه
قاطعها ادهم وقال
ادهم / لا اصل ولا فصل اتفضلي غيري اللي انتي في ده يالا وانت يااستاذ مازن بالذمه انت مش مكسوف من نفسك قاعد بتلعب مع عياله اصغر منك
مازن وقد راي دموع في عيون اغلي ماعنده واعز أصحابه وأقسم علي أن يرد حقها وقال بكل قوة وعدم خوف قال
مازن / اظن اني كبير كفايه وانا مسؤل عن تصرفاتي واظن كمان أن كارما كبيرة مش صغيره انت بس اللي شايفها صغيرة
ودلوقتي عن اذنك عشان نطلع اغير انا كارما
مازن / يالا ياكوكي عشان اتاخرنا
كارما / يالاياميزو
وبعد أن ذهبوا قال ادهم وانا مالي ماتولع كارما علي مازن انا اللي غلطان
أما عند مازن وكارما
مازن / خلاص بقي ياكوكي عشان خاطري
كارما / يعني عجبك كده كل مايشوفني يايقول عياله صغيرة
مازن / بصراحه مع حق
كارما / نعم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى