روايات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل العاشر 10 بقلم منة عبدالعزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل العاشر 10 بقلم منة عبدالعزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الجزء العاشر

رواية تزوجت ابن عمي القاسي البارت العاشر

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الحلقة العاشرة

الدكتور: اهدي انتي بس حاولي تفرحيها نفسها في حاجه وهتفرحها اعمليها وانت يااستاذ حاول برضو تغير المود بتعها تفسحها وبلاش خناقت الجواز قدام البنت عشان ده هيسوق الحاله اللي هيا فيا اكتر

بأسم: حاضر هي ممكن تخرج امتي

الدكتور: زي متحب بس تاخد العلاج بمواعيد

بأسم: تمام

زينه قاعده وبتعيط

بأسم: اهدي يازينه مش كده

زينه: يا باسم حلا صغيره وحصل فيها كده ياريتني انا مكانها

بأسم: خلاص بلاش عياط قدامها ويلا تعالي ندخلها

زينه بدموع: مش عارفه ابطل عيط مش قادره

بأسم وطي بقي لمستوي بتاعها ومسح دموعها

بأسم: عشان خاطر حلا اهدي بلاش تبقي كده قدامها

زينه: حاضر

دخلوا لحلا وبأسم قاعد جنبها

بأسم: وحشتيني

حلا ابتسمت وحضنته

زينه: كده تخضيني عليكي

حلا بصت بعيد عن زينه وكشرت

بأسم بص لزينه لقها دمعت فا قال: يلا نخرج من المستشفى مش بحبها يلا نروح

حلا هزت رسها لا

باسم: مش عايزه تروحي

حلا هزت راسها اه

بأسم: امال هتروحي فين

حلا: عن. دك

زينه: انت مش عارفه تتكلمي

حلا مردتش علي زينه

بأسم: ماانتي بتعرفي تكلمي اهو

حلا: م.ش ا. وي

بأسم: طب يلا نروح

حلا: ان. ا عا.يزه ارو. ح مع. اك

زينه: ليه ياحلا

حلا: هت. خد. ن. ي مع. اك ولا اف. ضل ه. نا

بأسم: هخدك معايا

زينه: تخدها فين

بأسم: تقعد معايا يومين

زينه: لا مش هقدر اسيبها

بأسم: هنروح البيت ناخد غيار ونروح تاني

زينه فهمت: طيب

نزلو يركبه العربيه

زينه: هركب ورا خلي حلا قدام

بأسم: ليه

زينه: لا عادي خلي حلا جنبك هركب ورا وابتسمت لحلا

زينه ركبه ورا ومركزه في الطريق

بأسم: ماما شكلها زعلانه

حلا: انا عايزه ارو.ح معاك مش عايزه اقعد. معاها ولا حتي مع بابي انا مش بح. بهم

(ياجماعه حلا طريقه كلامها تقيله في الكلام)

زينه سمعت حلا ودموعها نزلت

باسم بص لزينه في المرايه وهي بتعيط في صامت

بأسم: لما نروح ياحلا نتكلم عشان انا زعلت

حلا: تم. ام

راحو البيت وزينه نزلت وطلعو الشقه ودخلت اوضيتها

بأسم بص لحلا: مامي زعلانه

حلا: عمو انا مش عايزه اقعد هنا

بأسم: طب ما انتي كنتي تعبانه من بابا وماصدقتي انك مشيتي

حلا: بس انا مش عايزه بابي ولا مامي انا عايزه اعيش معاك انت

بأسم: وانا شقتي فين يعني مش عن بابا فا هتشوف بابا وممكن يقولك اقعدي معانا وانتي عارفه اني بابا مع واحده تانيه مراته فا هتبقي بعيدها عننا كلنا

حلا بتعب: انا هدخل انام

بأسم: هيجيلك نوم وانتي مزعلها ماما

حلا: تعبانه

بأسم: انتي سامع صوت عياط ماما بتعيط جامد ماما بتحبك فا بلاش تزعليها واللي بيزعل مامته ربنا بيزعل منه

حلا: ياعمو بكره انا تعبانه

بأسم: مفيش بكره انهارده

حلا: حاضر

بأسم خبط علي الباب

بأسم: ممكن ادخل

زينه بتمسح دموعها: اه اتفضل

بأسم بص لزينه لقه عينيها منفوخه من العياط بص لحلا

حلا: انا اسفه ياماما متزعليش مني

زينه ابتسامة: انا مش زعلانه واللي انت نفسك فيها هعملو

حلا: هتخليني اروح مع عمو بأسم

زينه: مدام هتكوني مبسوطه هخليكي تروحي

بأسم: طب و إبراهيم

حلا: انا عايزه اقعد معاك انت مش مع هو

بأسم: ليه هو مش هيشوفك ولو شافك هيخدك عنه

حلا: هو بابي مش بيسال عليا

بأسم: هاا لا بيسال وبقولو اني معرفش حاجه عنك

حلا بزعل: تمام عمو بأسم

بأسم؛ نعم

حلا: ممكن تبات معايا انهارده

بأسم: مينفعش ياحلا انا كل يوم هاجي

حلا: عشان خاطري انت بقالك كتير مش بتقعد معايا

بأسم: بكره هاجي واخرجك

حلا بدموع: معلش ياعمو انهارده بس

زينه: خلاص يا بأسم بلاش تزعل حلا خليها انهارده بس

بأسم: مش هينفع برضو يا زينه عشان انا سبت الفرح وجيت وابويا عمال يرن وانا مش برد

حلا بزعل: خلاص براحتك انا داخلها انام
وسابتهم ودخلت اوضيتها

فون زينه رن

زينه: الوو

….: عامله اي

زينه: مين معايا

……: نسيتي قوام كده

زينه: مين برضو

…….: طيب بتعمليلي بلوك ليه من الرقم التاني

زينه: رقم تاني اي مين معايا واخلص

………: انا جارك نسيتي ولا اي

زينه: هو انت هتفضل تبعت وترن كل شويه اي قلية الذوق دي

قفلت السكه

بأسم: مين

زينه: معلش من يومين بعتلي رقم ويقولي انا واحد معاكي في العماره والكلام من ده ونورتي ومش عارفه ايه فا عملت بلوك لقيته رن من رقم غريب.

بأسم: هنا في العماره

زينه: اه

بأسم: اسمه اي

زينه: معرفش انا بقول مين قالي واحد في العماره معاكي وانا قفلت معاها كلام وبقفل السكه علي طول

بأسم: ده اي البجحه دي

زينه: مش عارفه

فونها رن تاني

بأسم: هاتي. الووو

…..: مين معايا

بأسم: انت مين وعايز مين

……..: عايز صحبت التلفون

بأسم: انا صاحب التلفون

…..: لا صحبت التلفون واحده صوتها نا”عم مش بالصوت ده

بأسم: وعايز منها اي طيب

…..: انت مالك انا عايزها هي

بأسم: طب احترم نفسك عشان متزعلش المره الجايه ولو رنيت هنا تاني مش هيحصلك كويس

…….: وانت تقربلها اي اساسا عشان تقول كده خلي بالك دي كل شويه راجل بيطلع عندها

بأسم بعصبيه: انا جوزها ياروح ام”ك وانا اللي بجلها ولو لقيتك بتجيب سيرت مراتي لسانك ولا ؏ اي لسان زبا”لة زيك همحي من الدنيا دي(قفل السكه)

بأسم بخنقه: مترديش ؏ اي رقم فاهمه

زينه: حاضر

بأسم: هو جاب رقمك منين

زينه: معرفش والله انا قولتله جبت رقمي منين قالي مش لازم تعرفي

بأسم: والله ده الرقم الجديد يعني هيجيبو ازاي

زينه بخوف من زعيقه: طب والله ياباسم معرف حاجه انا زي زيك والله🥺

بأسم فضل يهز في رجله عشان يهدي العصبيه

زينه بدموع محبوسه: انا والله معرف حاجه صدقني يا باسم انا عمري ما كدابة عليك صدقني انا مليش دعوه ولا بكلم حد ولا بكلم شباب ولا حتي اعرف هو مين😢

بأسم: طب خلاص اهدي متعيطش انا بس اضايقت من واحد وس”خ يقول كلام وح”ش عليكي

زينه: انا والله معرف مين ده

بأسم: خلاص طيب بطلي عياط عينك ورمت من كتر العياط اهدي بقي

زينه: حاضر

بأسم: انت مش هتقعدي هنا كتير هشوفلك شقه وهتقعدي فيها

زينه: لا انا مش هسيب شقتي

بأسم: لا هيا هتتقفل مش هتبعيها

زينه: بس انا هنا عارفه كل حاجه كل شويه اقعد اسيب الشقه

بأسم: معلش ريحيني انا مش هقدر اسيبك هنا والكلام عليكي واحد زي ده هيطلع عليكي الكلام وانا مش عايز كده

بأسم: بس انا الشقه دي بحبها وبحس بابا فيها وكل ذكريات لينا

بأسم : هيا هتفضل معاكي وقت متحبي تيجي تعالي بس تعيشي هنا لا

زينه: حاضر

بأسم: تمام انا ماشي

زينه: اوك بأسم

بأسم: نعم

زينه: عايزه اقابل إبراهيم

بأسم بغيره بس بيداري: ليه

زينه: عايزه اقبله وخلاص

بأسم: تمم سلام

زينه: سلام👋

بأسم روح ودخل شقته لقه تلفونه بيرن

بأسم: اي ياابويا

مصطفي: رحت فين وسبت فرح اخوك زعل منك قوي

بأسم: كان في واحد صاحبي كده تعبان وفي المستشفى ومكنش ينفع اسيبه

مصطفي: طب هو زين

بأسم: الحمدلله ياابوي

مصطفى: طيب بكره ابقي انزل لما نيجي وبارك لاخوك عشان زعل

بأسم: حاضر يابوي مع السلامه

مصطفي: سلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت ابن عمي القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى