رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل السادس عشر 16 بقلم منة عبدالعزيز
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الجزء السادس عشر
رواية تزوجت ابن عمي القاسي البارت السادس عشر
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الحلقة السادسة عشر
تاني يوم بيري صحيت حضرت الفطار ودخلت تصحي إبراهيم
بيري: حبيبي قومي يلا حضرت الفطار
إبراهيم: الساعه كام
بيري: الساعه 10 ونص
إبراهيم: طيب اي القمر ده اصحها علي العسل ده كله
بيري: إبراهيم بس عشان حلا يلا قوم وصحيها عشان تقوم تفطر
إبراهيم: حاضر.. حلا حبيبتي قومي يالا
حلا بنوم: ياماما سبيني انام
إبراهيم: لا انا مش ماما انا بابا قومي يالا
حلا قامت وقعدت على السرير: صباح الخير
إبراهيم: صباح النور علي العسل ده كله
حلا: انت مصحيني بدري كده ليه
إبراهيم: قومي يالا عشان نخرج انهارده
حلا: انا وانت
إبراهيم: وبيري
حلا: طيب هكلم ماما اطمن عليها عشان هي لوحدها في البيت واهطلع
إبراهيم : طب كلميها مش هعمل صوت
حلا بتردد: طيب
زينه: الوو عامله ايه
حلا: الحمدلله انتي عامله ايه
زينه: هكدب عليكي لو قولتلك كويسه
حلا: مالك يامامي
زينه: مفيش بس كنت خايفه انهارده وانا لواحدي
حلا: معلش ياماما بكره وهاجي
زينه: اي وقت تحبي تيجي تعالي
حلا: تمام هتعمل اي انهارده
زينه: ريحه مشوار كده
حلا: وانا خارجه انا وبابا وبيري
زينه: خلي بالك من نفسك صح هتلبس ازاي وانتي مش معاكي هدوم
حلا: بابا قالي هجبلك
زينه: حلا ما تقليش على بابا وتطلبي حاجات كتير
حلا: حاضر ياماما خدي بابا عايزاك
إبراهيم: اي يازينه ازايك
زينه: الحمدلله
إبراهيم: زعلتيني منك من حاجات كتير
زينه: ليه حصل حاجه
إبراهيم: اولآ عشان كان بأسم يعرف انتي فين ومكنتيش عايزه يقولي. وتاني حاجه بتقولي لحلا ماتقليش على بابا متخافيش انا الشركه شغاله كويس ومردتش ابعيها عشان عمي ومبسوط الحمدلله يعني لو جبت ليها حاجه مش حرام هي بنتي وتستحق اللي اجبهولها
زينه: اولآ انا مردتش اقولك لانك عريس فا قولت هقولك بس بعدين وحلا عندها لبس كتير فا انا كان قصدي ماتقلش عليك في طلبات كتير لاني انا عارفه حلا وطلبتها كتير مش اكتر
إبراهيم: واللي نفسها فيه هجبهولها
زينه: متمرعش البت اووي😂
إبراهيم: لا متخافيش بكره هبقي اخليها تروح عند ابويا يشوفها وبعدو هجبهالك عشان بس قاعدتك لواحدك وكده
زينه: لو هي حبه تيجي ماشي معنديش مانع
إبراهيم: ماشي يلا عايزه حاجه
زينه: لا شكرا تسلم باي باي
بيري بغيره: إبراهيم يلا مش هنفطر ولا اي هنفضل نتكلم كتير
إبراهيم: جاي في اي
بيري: اصل اتاخرت والاكل هيبرد
إبراهيم: جاي يلا ياحلا روحي اغسلي وشك وتعالي افطري
حلا: ماشي يابابي
بيري: ممكن تخف في الكلام مع زينه انا مراتك وبغير
إبراهيم: انتي هبله ما انا لو كنت بحب زينه كنت خليتها معايا وكنت هبقي كويسه معاها لانك ولا انا بحبها ولا هي وحوارنا خلص مفيش حاجه بينا غير حلا بس.
بيري: طيب ياابراهيم بس بلاش زعلت والمحن ده انا بتخنق
إبراهيم: حاضر يااحبيبت قلبي
بيري: تفتكر ممكن زينه وباسم يتجوزو
إبراهيم: مفتكرش بأسم بعد اللي كان بيشوف زينه وصويتها هيتجوز واحده كانت في حضن اخوه يبقي معندهوش كرامه
بيري: الحب مفهوش كرامه وهو بيحبها لو مكنش خايف عليها كان ممكن يقولك علي مكانها بس هو بيحبها
إبراهيم بغيره: طيب قفلي علي الحوار ده مش عايز اتكلم فيه
(يا ترا إبراهيم هيقف في جواز بأسم من زينه ولا هيخليهم يتجوزو)
بيري: يلا ياحلا عشان تاكلي
حلا جات وكلوا
بأسم: اي ياقلبي بتعملي اي
زينه: اهو لسه صاحيه من ساعه كده وفطرت
بأسم: طيب انا هخلص شغل واعدي عليكي
زينه: ماشي بأسم هو انت قولت اي لابراهيم
بأسم: هو انتي كلمتي
زينه: انا كنت بكلم حلا وهو خد منها التلفون يكلمني
بأسم: طيب حضري نفسك انا ساعه واكون عندك
زينه: اوكي باي
زينه قامت وفضلت تختار طقم كده شيك عشان تخرج بيه هيا وبأسم
زينه: اووووف مفيش حاجه حلوه طب البس اي
فضلت تقيس كتير وتشوف اني هيبقي احلي عليها لحد معجبها واحد استقرت عليه
الوقت عدها
إبراهيم: تحبي تروحي فين
حلا: اي، حته انا معرفش حاجه
إبراهيم: هنروح ملاهي
حلا: عادي
بيري بهمس: متيجي نروح المكان ونسهر هناك
إبراهيم: لا طبعاً انا عمري مدخل بنتي مكان زي ده ولا تشوف القر”ف اللي، هناك
بيري: دلوقتي المكان وحش انت حر انا هروح انهارده مع صاحبي وانت اخرج انت وبنتك مع بعض
إبراهيم: براحتك يلا ياحلا
حلا: يلا
بأسم راح لزينه ومرديش يطلع عشان هي لواحدها واستنها تحت في العربيه
زينه غيرت ونزلت وكانت جميله جدا
بأسم نزل من العربيه وراح نحيت زينه وقال: اي القمر ده
زينه بابتسامه: ميرسي
بأسم فاتح بابا العربيه لزينه وركبت وهو لف وركب مكانه واتحركوا
زينه: هتودينا فين
بأسم: انا كنت هوديكي مكانين بس مش هينفع نروح المكان التاني هنروح الاول حته ولازم نروحه
زينه: هنروح فين
بأسم: لازم تعرفي
زينه: امال امشي كده وخلاص اي هنروح فين
بأسم: بصي خمس دقايق وهنوصل وهتعرفي
وصلوا المكان
زينه: بأسم احنا جينه هنا ليه
بأسم بصي كان لازم تباني اليومين دول لاني خلاص هنتجوز وبعد ماالشقه تجهز هقول لابويا
زينه: بس بأسم امك وابوك جم عليا وأنا مش عايزه ابقي قريبه منهم ومتزعلش، مني لاني دول اذوني
بأسم: عارف بس امي وابويا والله اتغيرو وبقوا كويسين هتشوفي وندخل نسلم وهنمشي بس عشان لما اقولهم اني عايز اتجوزك يبقي عرفين اني انا عارف مكانك مش انا اللي كنت مخبيكي فاهمه وهما لو قولنا اننا مكنتش اعرف محدش هيصدق وهيحصل مشكله لاكن اعرفهم اني انا عرفت مكانك وانتي اللي طلبتي مني تشوفي عمك ومرات عمك
زينه: تمم بس لو لقيتهم بيعملوني وحشه متزعلش مني مش هتشوف وشي تاني
بأسم: اهون عليكي
زينه: يلا بقي
بأسم: يلا
بأسم خبط علي الباب ومصطفي فتحلو
مصطفى: ازيك ياابني عامل اي
بأسم: الحمدلله
ام بأسم: حبيبي تعالي بقالي كتير مشوفتكش ادخل
بأسم: ثواني معايا ضيفه اتفضلي
مصطفي ومراته: اي ده مين دي
ام بأسم: وه دي زينه😳
ياترا ام باسم هتتعمل ازاي مع زينه وهتبقي كويسه ولا هتبقي كرها. وابراهيم هيعمل اي لما يعرف اني بأسم هيتجوز زينه.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت ابن عمي القاسي)