رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثاني 2 بقلم ثاني عبدالعزيز
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الجزء الثاني
رواية تزوجت ابن عمي القاسي البارت الثاني
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الحلقة الثانية
براهيم بغضب: بتكلمي مين
زينه بتوتر: م. مفيش
إبراهيم مسك فون زينه: بتكلمي انت مش بتحرمي
زينه بخوف: بص انا عرفت من حلا انه مسافر انهارده فا كنت واقفه في البلكونه لقيته مشي شويه ولقيت صوت الباب فا رنيت بقولو في حد في الشقه قالي اني هو مسافرش
إبراهيم مسك زينه من شعرها: وانتي مال ام”ك حد فوق ولا لا انشالله تتسرق انتي مالك وترني عليه بتاع اي
زينه: خوفت احسن يكون حرامي وانا قاعده لواحدي
إبراهيم: مش هيدخل عليا الشويتين دول هاا انتي خا”ينه وزبا”له معايا عامله غلبانه وانتي مقديها مع باسم حبيب القلب
زينه: بطل هبل مفيش حاجه من كده حصلت
إبراهيم: اه طيب يااحلوه انا مليش دعوه ليا حقوق واخدها منك عشان جو”زك
زينه: الحقوق دي تخد”ها مش بطريقه الز”باله بتاعت وبالقوه ده انا بقيت اكره نفسي لما بتقرب من”ي ياشيخ
إبراهيم: ليه دلوقتي وحش
زينه: اه بقر”ف عشان بتروح عند دي ودي فا بكر”هك يااخي بكر”هك انا مش عايزه فلوس انا عايزاك تسبني وتطلقني
إبراهيم: لما ازهق اطلقك وقريب جدا عشان هتجوز بس مش هطلقك دلوقتي
زينه: اخيرا هتبعد عني شويه
إبراهيم: بس عقبال مااتجوز اش”بع منك عشان لما اطلقك باسم مش هيبصلك خالص هيقر”ف منك لانك كنتي في حض”ن اخوه قبله😂😂
زينه: وانا ولا عايزاك ولا عايزه باسم عايزه اعيش بسلام ومرتاحه وامشي ومتعرفليش طريق
إبراهيم: طيب قومي استح”مي وتعالي عشان عايزك
زينه: هو انت مبتشبعش مش كنت سه”ران بره
إبراهيم: هنعيد تاني ولا اي اقوم اديكي علقه يعني عشان تيجي
زينه بدموع محبوسه: حاضر هقوم اهو
في حته تاني
بيري: والله إبراهيم ده حتة عسليه
چومانه: فعلا قمر كده يابختك بيه يابت
بيري: لمي نفسك عشان بغير عليه
چومانه: حاضر 😂 بس يابت صح هتعملي اي هتتجوزو امتي
بيري: قريب عشان في حوار مع مراته هيخلصه
چومانه: طب كويس بعد الجواز بشهر اطلقي وخدي كل حاجه
بيري: بقولك اي انا بحب إبراهيم وهو بيحبني وطبعا مش هعمل اللي بتقولي عليها اهم حاجه نبقي مع بعض علطول بدل السهر والشقق وكده ابقي في شقته ومعاه علي طول
چومانه: اللي تشوفي بس هو هيخد كل فلوس مراته فا تلعبي لعبه وتقشطي كله
بيري: انتي شايفه كده
چومانه: ده هو كده الصح يابت اعملي الصح ولو حبها الف معاكي عليها معنديش مانع
بيري: طب بقولك ليه نبقي نتقابل ونعرف هنعمل اي
چومانه: اشطا باي
بيري: باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زينه بخنقه: انا هنام جنب حلا
إبراهيم: لا
فون إبراهيم رن
إبراهيم: اي ياحبيبتي…. بكره هبقي اجيلك… ماشي وانتي كمان وحشتني…. باي يروحي
زينه: روحلها محتاجالك البت
إبراهيم: انتي مالك
زينه: أنا مالي فعلاً
زينه نامت وابراهيم كمان
وعدها اليوم
تاني يوم
باسم: ياابويا انا مش هسافر دلوقتي شويه
مصطفي: ليه يعني
(مصطفي يبقي ابو ابراهيم وباسم وعم زينه و واخد كل حقها بعد ما ابوها مات)
باسم: عادي يعني وخلاص اخر الشهر هسافر بس في حاجه كده هخلصها
مصطفي: طيب بقولك اي ملكش دعوه بااخوك و مراته هي دلوقتي متلزمكش ياولدي
باسم: انا مليش دعوه باابنك هو اللي مبهدل زينه وكل شويه اغم عليها خمس سنين مبهدلها ومحدش واخد حقها ولا واقفله وكل شويه يخرج ويشرب ولا بيشتغل
مصطفي: ملكش صالح بيه هتتعركه عشان مرا
باسم: ياابويا انا مش بتعارك معاه ده البت الصغيره بنته بيبهدلها وكل شويه تطلع عندي ولما زينه اغم عليها بتطلعلي تقولي الحق ماما ليه يعمل كده البت الصغيره تعبت
مصطفى: هو ياابني مش هيضربها غير لو في غلط وانا هاجي اخد حلا تقعد عني
باسم: كده كويس يعني وهي كده هترضه انا عايزك تعقل ابنك
مصطفي: بقولك اي انا مليش دعوه انا هاجي بكره اخد البت سلا
باسم: سلام ياابوي
باسم: الله يسامحك ياابوي علي اللي عمالتو في زينه مش حمل اللي ابنك بيعملو فيها ده
حلا بصوت عالي: ماما قومي عايزه افطر
ابراهيم قام بغضب: صوتك عالي ليه
حلا بخوف: ماما مش بتقوم وعايزه اكل
إبراهيم: انشالله عنك متفحتي صوتك ميعلاش وانا نايم
زينه: خلاص ياابراهيم انا هقوم اهو
إبراهيم: لما انا اصحها يبقي انتي تصحي امشي ابت غوري نامي
حلا بدموع: انا هطلع عند عمو
إبراهيم: غوري
زينه: ليه يعني ماقوم افطر البت
إبراهيم: هي طلعت خلاص وانا لسه مشبعتش نوم وعايزه انام
زينه: وانا مش عايزه انام
إبراهيم بشخت جامد: انا قولت نامي
زينه اتخضت: حاضر حاضر
فوق عند باسم
حلا بدموع: افتح ياعمو
باسم: في اي ياحلا
حلا بدموع: بابا زعقلي عشان انا جعانه وبصحي ماما ومش راضيه تصحها ورحت قولت قومي عايزه افطر بابا صحي زعقلي وقالي متعليش صوتك
باسم: اهدي قلبك هيوجعك كده اتكلمي من غير عيط
حلا: ف. فا ماما قالت خلاص انا هقوم ا. احضر الفطار فا بابا قال لما انا اصحها يبقي انت تصحي قالتله انا مش عايزة انام قالها لا وقالي روحي نامي ابت قولت انا هطلع عند عمو
باسم: طب ليه متجيش تفطري معايا كل يوم انا بفطر لواحدي
حلا: ماما بتقولي بلاش تطلعي كتير فوق عشان عمو ميزهقش
باسم: انا مش بزهق وانتي معايا لما بقعد لواحدي بزهق يلا تعالي نقعد علي السفر نفطر
حلا: يلا انا جعانه اوي
باسم في نفسه: مقدرتش اسيبك لواحدك ومردتش اسافر واسيبك انتي وزينه
كلوا وقاعده يتفرجو علي كرتون
حلا: هو انت ليه ياعمو مجوزتش وجبتلي نونه صغيره نلعب انا وهي
باسم: انا كنت بحب واحده وكنت هتجوزها بس هي اتجوزت واحد تاني
حلا: وهي مش كانت بتحبك
باسم: بتحبني اويي بس هي اتجوزت غصب عنها
حلا: زي ماما
باسم: مين اللي قالك اني ماما متجوزه غصب
حلا: هي قالتلي
باسم: قالتلك اي
حلا: اصل انا قولتلها ليه اتجوزي بابا متجوزتيش ليه واحد زي عمو باسم كويس قالتلي انا اتجوزت بابا غصب وقالتلي انها كانت بتحب واحد ومحدش رضي يخليها تتجوزو
باسم: فعلا كنا بنحب بعض جداا
حلا: طب انت ليه ياعمو باسم متجوزتش اللي كنت بتحبها كنت رحت ختها من ايديها وجبتها هنا اتجوزتها انا قولت لماما للي كنتي بتحبي ده لو كان بيحبك كان اجوزك ؏ طول قالتلي اللي حصل
باسم: جدك مكنش موافق عليها قالي لا مش هتتجوزها فا هي اتجوزت بس انا عارفه انها لسه بتحبني وانا كمان بحبها
حلا: عمو باسم اوعا تقول الكلام ده لبابا ممكن يموت ماما فيها ماما قالتلي متقوليش لحد بس انا معرفش قولت كده ازاي
باسم: متخافيش انا مش بكلم ابوكي اساسا بس انتي متقوليش كده لحد حتي جدو وتيته ماشي
حلا: اه اوعا تقولهم عشان ميزعقوش لماما
باسم: هو انتي بتقوليلي حاجه وقولت لحد قبل كده
حلا: لا عشان كده بحب اتكلم معاك
باسم: وانا كمان بحب اتكلم معاكي ياثغنن. مش انا كنت هسافر
حلا: بجد وكنت هتخدني معاك انا وماما زي مقولت
باسم: لا ده شغل مش كنت هتفش😂
حلا: عمو باسم انا نفسي امشي من هنا تعبت وزهقت من اللي بيحصل لماما واللي بابا بيعملو فيها بتقعد تصوت وانا ببقي في الاوضه بعيط عشان بيضربها وبتصوت كتير وهو لي بابا وحش
باسم مسح دموع حلا: ادعي اني بابا يبقي كويس ويحبكم
حلا: يارب
باسم: يارب ياحبيبتي بجد نفسي اسافر واخدك انتي وزينه ومحدش يعرفلكم طريق
الباب خبط
باسم: زينه اتفضلي اي اللي فوشك ده
زينه: خبطه بسيطه فين حلا
باسم: هو إبراهيم فين
زينه: صحابه رن عليه ونزل
باسم: اتفضلي طيب
زينه: معلش بس عايزه حلا
باسم: طب ادخلي خديها
زينه دخلت: حلا يلا تعالي افطري
حلا: فطرت مع عمو
زينه: طب تعالي انزلي اقعدي معايا بابا مشي
حلا بزعل: لا مش بكلمك ولا انتي ولا بابا
زينه راحت نحيت حلا: اسفه متزعلش هو بابا كان مخنوق شويه وقال هصالح حلا مش هزعلها تاني
حلا: مش بيصالحني
زينه: المرادي هيصالحك يلا
حلا: وانتي مكنتيش راضه تصحي وزعلانه روحي انزلي
زينه: معلش كنت تعبانه وسهرانه بليل ولما نمت محستش بنفسي غير لما بابا بيزعق انا اسفه
حلا: برضو زعلانه
باسم: حلا خلاص ماما بتقولك انا اسفه متزعلهاش بقي
حلا: خلاص مش زعلانه وحضنت زينه
زينه بوجع مش مبين: كفايه يا حلا
حلا: انا كل محضنك تقوليلي كفايه مش بقرب من حضنك ده خالص
زينه بدموع محبوسه: معلش عشان تعبانه ولما اخف هخدك في حضني علي طول
حلا: انتي مش بتخفي خالص
زينه بصت في الارض
باسم: خلاص حلا ادعلها قولي يارب ياماما تخفي
حلا: حاضر يلا نزل بس هتشليني
زينه: انا تعبانه يا حلا مش هقدر
حلا: خلاص يلا
باسم: زينه
زينه: نعم
باسم: روحي اكشفي خدي علاج حتي انتي تعبانه خلاص وخستي مش بتكلي
حلا: لا ياعمو مش بترضه تاكل
باسم: ليه يازينه لما يحصلك حاجه إبراهيم هينفعك
زينه: لما بيكون ليا نفس باكل هكل غصب هيبقي كل حياتي غصب
باسم: مش غصب بس تاكلي انتي كده بتموتي بالبطئ ليه بتعملي، في نفسك كده
زينه: الموت احسن ليا
باسم: كلي يازينه
زينه: حاضر
باب الشارع بيخبط
باسم: تلاقي ابويا
زينه خافت لاحسن يطلع ويشوفها عند باسم : عمي 😳
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت ابن عمي القاسي)