روايات

رواية تزوجت أخي الفصل الثالث 3 بقلم إيمان شلبي

رواية تزوجت أخي الفصل الثالث 3 بقلم إيمان شلبي

رواية تزوجت أخي الجزء الثالث

رواية تزوجت أخي البارت الثالث

رواية تزوجت أخي
رواية تزوجت أخي

رواية تزوجت أخي الحلقة الثالثة

حسام وهو بيضحك بسخريه: اخوات !
سلمي باستغراب : انت بتضحك علي ايه ؟ هو احنا مش اخوات
حسام : انتي هبله مش كده ؟
سلمي بعصبيه وهي بتزقه : هو ايه اللي هبله انا قولت حاجه غلط ؟
حسام وهو بيحط أيده في جيبه : احنا مش اخوات ولا راضعين علي بعض !
سلمي : يعني ايه مش اخوات …شهقت بصوت عالي وهي بتحط ايديها علي بوقها
نهار اسود انتوا لقتوني علي باب جامع زمان وقولتوا تربوني وتكسبوا فيا ثواب ؟
حسام وهو بيضحك بصوت عالي رغم أنه كان متعصب منها ومن اللي قالته وهيموت ويديها في وشها بس كلامها ضحكه …
سلمي وهي بتقعد علي السرير وبتحط وشها بين ايديها وبتعيط جامد : ا انا مش بنت خالتك ،ي يعني انا لقيطه !
حسام اتفزع من عياطها وقرب منها وقعد علي ركبه : ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده ،لا طبعا انتي بنت خالتي بس الحقيقيه أن انا وانتي مش راضعين علي بعض انا اكبر منك بسنتين
سلمي بدموع : طب وليه ضحكتوا عليا ؟
حسام بكل تلقائيه : عشان لما تكبري وتعرفي الحقيقيه متمشيش ،انا اللي قولتلهم محدش يقولها الحقيقيه عشان خايف تمشي
سلمي وهي بتبصله بتوتر : ل ليه ؟

 

 

 

حسام وهو بيتنهد : معقوله كل ده مش حاسه ياسلمي !
سلمي بتوتر اكبر: مش حاسه بايه!
حسام : اني بحبك
سلمي وهي بتفرك صوابعها في بعض وبتقول بتوتر : ب بس ا انا معتبره انك اخويا الكبير م مش اكتر من كده
حسام وهو بيهبد علي السرير بعصبيه : لا انا مش اخوكي ..
سلمي بفزع: انت بتتحول ليه ياسطا !
حسام وهو بيتنفس بغضب : ياريت متعصبنيش
كانت لسه هتتكلم بس الفون بتاعها رن وكان جاسم …
حسام وهو بيبص علي الفون وبيقول بكل هدوء: ردي وافتحي الاسبيكر
سلمي بخوف : هه م مش مهم
حسام وهو بيحاصرها وبيقول بحده: ردي ياسلمي
سلمي : ح حاضر
ردت سلمي علي الفون وقبل ما تقول اي كلمه اتكلم جاسم بعصبيه …
انتي فين ياهانم؟
حسام وهو بيرفع حواجبه : هي في البيت يابيه
جاسم باستغراب : ايه ده انت مين ؟

 

 

 

 

حسام وهو بيبص لسلمي وبيقول بغموض : جوزها
سلمي وهي بتلطم علي وشها : احيه
جاسم بصدمه : انت بتقول ايه جوزها ازاي سلمي مش متجوزه!
حسام بغضب : هتتجوز ولو شوفت رقمك في الفون بتاعها تاني مش هيحصلك كويس انت فاهم ولا لاء
جاسم بخوف : فاهم فاهم مش هكلمها تاني
سلمي وهي مبرقه أنه اتخله عنها بكل سهوله : يابن الجزمه
حسام قفل معاه الفون وقام وقف وقالها ببرود: كتب كتابنا بكره
بعد مرور خمس دقايق وفي اوضه سلمي
مليكه وهي بتنهج بخوف : ياسلمي اهدي بس الله يخليكي طب انتي بتجري ورايا انا ليه انا مالي طه
سلمي وهي بتجري وراها : ده انا هعمل منك بطاطس سوري يابني ادمه براس بخاخه
مليكه باستغراب : ايه ده هو انا اسمع عن البني ادم براس كلب إنما براس بخاخه ديه غريبه تصدقي بس عجبتني هههههههه
سلمي وهي بتضحك ضحكه صفرا : بجد عجبتك
مليكه وهي بتضحك جامد : اوووووي هههههههه
سلمي وهي بتجيبها من شعرها : طب تعالي بقي وانا اعرف البني ادمه براس بخاخه عامله ازاي !
مليكه بصراخ : عااااااااا الحقوناااااي
سلمي وهي بتسيبها بتوتر : بس بس الهي تتفضحي هتفضحينا
مليكه : ياخوووافه
سلمي بحزم : بقولك ايه انا قررت قرار وبما انك صاحبتي هتساعديني فيه
مليكه بفضول : ايه
سلمي وهي بتاخد نفسها : قررت اهرب
مليكه وهي بتلطم : احيه
سلمي باستغراب ورفعه حاجب : ايه مالك ؟

 

 

 

مليكه : تهربي فين لامؤاخذه
سلمي وهي بتبص يمين وشمال وبتتكلم بخفوت : ههرب مع جاسم
مليكه بصدمه : انتي اتجننتي ياسلمي
سلمي بعصبيه : لا متجننتش اومال اتجوز واحد انا مش بحبه غصب عني ؟
مليكه بزعل : انتي مش بتحبي حسام ؟
سلمي بتوتر : ا اه بحبه ب بس زي اخويا
مليكه : بس حسام مش اخوكي
سلمي : بس انا مش عايزه اتجوزه
مليكه : بس حسام بيحبك ياسلمي ادي نفسك فرصه يمكن تحبيه !
سلمي بعصبيه : بقولك مش بحبه ومش هحبه انتي مبتفهميش ؟
مليكه بزعل : كتر خيرك ،اعملي اللي انتي عايزاه عن اذنك ي يااختي
سلمي بتأنيب ضمير لنفسها : ايه اللي انا عملته ده ،ب بس انا لازم اهرب دلوقتي
وفعلا لمت شنطه هدومها عشان تهرب وخرجت وكان الكل نايم في اعتقادها …مشت علي أطراف صوابعها بهدوء وتوتر وكانت لسه هتفتح باب الشقه بس وقفت مكانها بصدمه لما سمعت صوته من وراها
رايحه فين ياسلمي؟
سلمي وهي بتلف : انا رايح فين انا رااااجع تاااني …

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت أخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى