رواية تزوجته رغما عني الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاني
رواية تزوجته رغما عني الجزء الخامس
رواية تزوجته رغما عني البارت الخامس
رواية تزوجته رغما عني الحلقة الخامسة
ومسك ايديها وفضل يملس عليها لحد ما روح حست بالامان وراحت في ثبات عميق وهو نام على الكرسي وهو ماسك ايديها
﴿ عند ابوها ﴾
كان مقضي طول الليل شرب ولما الفلوس تخلص منه كان بيروح الشركه ال كان بيشتغل فيها ويطلب من المدير فلوس والغريب ان المدير كان يعطيه الفلوس ال بيطلبها بس قبلها كان بيخليه يمضي على وصولات امانه بس بمبالغ مالية كبيرة غير تمن المبالغ الحقيقه ال بيخودها ، وهو طبعا كان بياخد الفلوس دي يصرفها علي الكح،ول وكان المرادي اول مره يجيب ناس البيت يسكروا معاه
{تاني يوم في الصباح}
صحيت روح وشافت تيام نايم على الكرسي وماسك ايديها ولسه هتقوم دخلت خالتها الاوضه وهي بتقول
سوزان: تيام قوم يولا
تيام : شويه بس ياماما شويه
سوزان : شويه اي هو لب وبعدين انت ايه ال نيمك هنا يازفت قوووم . وقالت كلمتها الاخيره بصوت عالي
تيام بخضه: اي فيه ايه البيت بيقع ولا ايه
امه بصتله برفعه حاجب وقالت:هتقوم بالذوق ولا بالشبشب 🩴
تيام بغضب : حد.يصحي حد كده
سوزان : بت ياروح انتي يابت قومي
روح : نعم يا خالتو في ايه
سوزان: قومي ياختي الواد نايم معاكي في نفس الاوضه
ليه يابت “وكملت بسخريه” لا والواد ماسك ايدك ومتبت عليها اوي كده ليه
روح قامت وشدت ايديها منه وقالت : اسفه لو دايقتك انا بس شوفت كابوس ومكنتش
سوزان مقاطعه لها : انتي لسه هتحكي قصه حياتك قومي وتاني مره متعمليش قلة الادب دي تاني سامعه
تيام بغضب جح،يمي : انتي اي الكلام ال بتقوليه ده مينفعش كده ياأمي
سوزان بسخريه : وايه لازمتها امي بقى متيجي تضربني قلمين
روح : خالتو عندها حق ياتيام وتاني مره انا اسفه ومش هطلع عندكوا تاني ابدا
وقامت ونزلت ومكنتش عارفه تروح فين وكانت خايفه تروح البيت تاني نزلت الشارع وفضلت تتمشي شويه بس هي كانت عايزه تبعد عن البيت بأي طريقه ودي تاني مره تحس بالكسره بعد موت والدتها
عند تيام ، بص لأمه بغضب كن ال عملته وزعل منها وخرج من الاوضه ونزل وفضل يدور عليها لحد مافتكر كلامها وهما صغيرين
Flashback
روح : تيمو انا بحب اروح اسوف البحل عسان بحكيله عن كل حاجه مسعلاني (بحب اروح اشوف البحر عشان بحكيله عن كل حاجه مزعلاني )
تيام بحب : بث متسعليش طول ما انا جنبك ماشي واحكيلي انا (بس متزعليش طول ما انا جنبك )
روح بمرح : ليه هو انت البحل ( البحر )
وفضلت تضحك
Back
افتكر شقوتها وهي صغيره وزعل على حالها دلوقتي وراح للبحر وبعد شويه وصل هناك
وشافها واقفه وحاضنه نفسها من السقعه
_________________
وهي واقفه بحد بيغطيها بحاجه
بصت وراها لاقته هو هو الوحيد ال بتحس معاه بالامان كانت نفسها تحضنه بس كلام خالتها جرحها رات زقت ايديه وقلعت الجاكيت وعطيتهوله
روح : شكرا بس انا عايزه اقعد لوحدي
تيام : روح متزعليش من ماما هي بس كانت خايفه عليكي
روح بالامبالاه: انا مش عايزه حد يخاف عليا شكرا
وسابته ومشيت لقدام شويه وهو وقف عشان يلخد باله منها بس وقف من بعيد عشان ميدايقهاش
روح لنفسها : ليه عملتي كده هو بيحبك وانتي بقيتي بتحبيه ليه
عقلها 🧠: مشفتيش خالتك قالتلك اي انتي لازم تبعدي عنه
قلبها 🫀: بس هو قال انها كانت خايفه علينا
عقلها 🧠: اهي طيبتك دي هتودينا في داهيه اجمد كده وخليك قاسي وابعد عن تيام
قلبها 🫀: انت بتطلب مني حاجه مستحيله انا حبيته ازاي ابعد عنه وابقى قاسي كمان
عقلها 🧠: برحتك انا حذرتك متجيش مكسور ميت حته وانا اقعد اجمع قطعك من كل حته وانا هبعدها عنه وانت عارف انا دائما انا افوز
قلبها بتحدي 🫀: هنشوف
_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
ياترا اي ال هيحصل بعد كده ؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجته رغما عني)