رواية تزوجتها لاجل كبريائي الفصل الأول 1 بقلم مجهول
رواية تزوجتها لاجل كبريائي الجزء الأول
رواية تزوجتها لاجل كبريائي البارت الأول
رواية تزوجتها لاجل كبريائي الحلقة الأولى
بتقرب ليه
_مفيش حاجة عايز اتاكد انك بتاعتي مش اكثر
_انت مش بتفهم علكلام ولا ايه انا مش عايزاك انا متزوجة يا سا*فل
_متفكينا من قصة الزواج دي دا انا جريت وراكي طول عمري ومش معبراني ولا واخدة بالك مني يبقى يجي السيد سليم ياخدك مني بالساهل كده صح؟
_الحاجات دي تبقا قدر وقضاء ربنا انا مش هتحكم فيك واتفضل اطلع لبرا عشان الناس هتفكر بينا حاجة مش
ناقصة كلام الناس الباي*ض دا
_انت لي اضطررتيني اعمل كده ودخل لبيتها وقفل الباب وعمل عملته وقام من عليها وخرج وهو بيبتسم بخبث وهي مغمي عليها لتمر ساعة وتفتح عيونها وحاسة بوجع شديد اوي وحاولت تقوم ودموعها نازلة على خدها واخدت شاور وقفلت على نفسها وعياطها مالي المكان
_امل انتي فين انا رجعت اهو
_…..
_امل
ليدلف الى الغرفة ويراها في حالة مزرية والدموع مالية المكان
_امل حبببتي في ايه جرالك ايه
_مفيش يا سليم بس حاسة بالم
_اييه الم فين انتي كويسة تعالي كده ومسك ايدها وهمس: عايزة نذهب دكتور؟
_لا عايزة ارتاح وبس
_طب يلا نام اصل انا شبعان وتعبان اوي وعايز نام ونيمها ونام جنبها بس هي انتفضت بسرعة وقامت بضعر
_سليم عايزة ابقا لحالي
_ايه؟ امل ازاي يعني اتركك بوحدك وقام وراح قرب منها وهمس بصوت حنين
_يعني ينفع لي بتعمليه دا انا عارف انو فيك حاجة ومش راضية تتكلمي بتخبي على جوزك!؟
_مسكت فيه جامد ودموعها نازلة شلال من عينيها وسليم عانقها بشدة وهو مندهش من تصرفاتها وبرضو هيموت ويعرف جرالها ايه وهو في نص تفكيره لتنطق امل
_سليم عايزة امشي لبيت اهلي عشان وحشوني اوي اسبوع كده وبرجع
_ايه؟ اسبوع دا امل لي بعرفها مبتكملش يوم بتقولي تعال خدني امل بلش صبري ينفد جرالك ايه؟ بتخبي عليا ايه مالك؟
_مفيش سليم امي مريضة وعايزة افضل جنبها ومسكت وجهه بيديها الرقيقتين: واطمن مفيش حاجة انا بس بحس بالم فبطني مش اكثر
_سليم ابتسم بحزن على صغيرته وهو لا يصدق كلامها ولكن بيعمل لي تقوله عليه
_طب متخلي لبكرة واخدك عشان تعبان وعايز انام دلوقتي
_امل هزت راسها بالموافقة وناموا سوا وامل تحاول تبعد عنه وهو معصب بس مش مبين و امل حاسة بيه اضايق ودموعها بتنزل لوحدها
في مكان تاني
_انت عملت ايه؟
_عملت لي كان لازم اعمله من زمان يا ماما انا قلت انو امل بتاعتي من الاول ومش هتفرق معايا لو كانت متجوزة
_انت بتستهبل ولا ايه دا انت بتجيب مصيبة لنفسك وبتحطنا في موقف محرج وتنزل راسنا لتحت ايه يعني تهجم على وحدة متزوجة يا ****
_مش انا طلبت منك تطلبيها من اهلها بالحسنى بس انتي رفضتي لغرورك؟! عشان هي بنت فقيرة واهلها مش من مستواك؟؟
_ايه ومش هتنازل على كلامي خليل واصل البنت مش بتحبك ولا عابراك اهو احنا طلبنا ايدها ورفضت انت عارف الموقف لي بتحطنا فيه دا؟
_طول عمرك بتفكري بنفسك وانا عملت اللازم وهفضل وراها حتى اتجوزها واعنل لي نفسي فيه وانتقم واطلقها
_ايه تطلقها؟ مش انت هتموت وتصير مراتك؟
_ايه عشان كبريائي بس
…….
بعد مرور اسبوع
_يا بنتي انت من اسبوع كده بدون اكل وشرب ولا حتى راضية تكلمينا واصل ازاي اسبوع بدون سليم هو انتو حصل بينكم حاجة؟
_لا يا ماما محصلش حاجة اصل
ومكملتش كلامها شعرت بالغثيان وراحت تجري عالحمام
_الام استغربت وزاد شكها ونزلت بسرعة جابت كاشف الحمل من صيدلية لي تحت منزلهم واداتها لامل
بعد فترة
_امل دموعها نازلة وفي ايديها اختبار الحمل وموجب
_ايه دا يا امل مش جوزك عقيم؟؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجل كبريائي)