روايات

رواية تزوجتها لاجلك الفصل السادس 6 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الفصل السادس 6 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الجزء السادس

رواية تزوجتها لاجلك البارت السادس

رواية تزوجتها لاجلك الحلقة السادسة

مليكه بتماسك/ انت لازم تتجوز سما.
شادي بإستغراب/ ليه لازم بقي.
مليكه بتماسك/ عشان انت لازم تبقي اب.
شادي بحده/ لأ يا مليكه مش لازم وبعدين انتي قولتيها بنفسك انه سما اخر واحده ممكن اتجوزها.. وبعدين ما هي قدامي من زمان لو كنت عايز اتجوزها كنت اتجوزتها..ثم امسك بيديها وتحدث بحنان.. لكن انا اتجوزتك انتي عشان بحبك انتي.
مليكه تأثرت بحديثه ونظرت له بدموع كلها حب وخوف ومشاعر اخري مختلطه.
شادي اكمل وهو ينظر في عينيها بحب/ انا بحبك يا مليكه ومش هقدر اتجوز عليكي مش هقدر اكون مع واحده غيرك صدقيني مش هقدر.
مليكه بدموع/ بس لازم تقدر يا شادي.
شادي بحده/ انا مش فاهم اعملك ايه تاني عشان تصدقي اني مقدرش ابعد عنك ولا اتجوز حد غيرك..ليه مش قادره تفهمي ده.. انا اول مره اشوف ست هي اللي بتتحايل علي جوزها انه يتجوز عليها.
مليكه بوجع ودموع/ عشان انا تعبت يا شادي.. تعبت وانا شايفاك كل يوم وانت بتبص ل اصحابك وعيال صحابك وانت معندكش حته عيل يقولك يا بابا ولا حتي يشيل اسمك.
شادي امسك بيديها وتحدث بتماسك .
/ مليكه زي ما انا معنديش عيل انتي كمان معندكيش عيل و زي ما انا مفيش عيل يقولي يا بابا انتي معندكيش عيل يقولك يا ماما.. يعني احنا الاتنين محرومين من اننا نكون اب وام.. وبعدين مين قالك اني عايز عيال كفايه عليا انتي.. انتي كل دنيتي انتي بنتي واختي وصحبتي وكل حياتي انا بجد بحبك يا مليكه.
مليكه بحده ودموع/ بس انا هفضل محرومه من عيال لوحدي لكن انت لأ يا شادي.. انت لأ فاااهم.
مليكه تركته وذهبت الي السياره وهو نظر للفراغ بزفر ومن ثم ذهب ورأها الي السياره وقام بتشغيل السياره دون ان يتحدث في اي شئ.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
صبااااحااااا..
استيقظ شادي من نومه و وجد مليكه نائمه مثل الملائكه بالضبط.
ظل يداعب شعرها بحنيه ويتحدث بحب/ لو تعرفي قد ايه بحبك مش هتصدقي..ثم سرح في الفراغ وتحدث بشك.. انا متاكد انه في حاجه مخليها مُصره اني اتجوز سما.
استيقظت مليكه من غفوتها وبدات تفتح عينيها تدريجيا ونظرت الي شادي الذي كان ينظر اليها بكل حب.
شادي بإبتسامة ساحره/ صباح النور علي احلي ملكه.
مليكه بإبتسامة خافته/ صباح الخير.
شادي بحماس/ يلا قومي عشان محضرلك مفاجأة.
مليكه بإستغراب/ ايه هي.
شادي بضحك/ مينفعش اقولك عشان دي مفاجأة.
مليكه بارتباك/ شادي.
شادي بحب/ قلبه.
مليكه بارتباك/ انا عايزه اروح ازور ماما واخواتي.
شادي امسك بيديها وتحدث بحب/ انتي اي حاجه تطلبيها هتتنفذ وبعدين انتي مش هتروحيلهم.
مليكه بتساؤل/ ليه بس.
شادي بإبتسامه/ هتعرفي بعد لما تجهزي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في الاسفل…
كانت جالسه كلا من سما وصافيه ويتحدثون معا حتي دق باب القصر وانصدموا عندما روأ من دخل من باب القصر.
صافيه بحده/ انتي ايه اللي جابك هنا ومين اذنلك انك تدخلي قصر نصران بيه .
كريمه كانت ستتحدث ولكن تحدث شادي من الطابق العلوي بصوت عالي .
/ انا اللي أذنتلها يا امي.
نزل شادي الي الاسفل ونزلت ورأهُ مليكه وانصدمت عندما رات والدتها وشقيقتها موجدين .
مليكه بدموع وهي تدخل في حضن والدتها/ وحشتيني اووي يا ماما.
كريمه بدموع/ وانتي كمان يا نور عيني.
سما بحده/ انا مش فاهمه انت ازاي يا شادي تسمح للشغالين انهم يدخلوا بيتنا.
جميعهم انصدموا وأولهم سما من هذه الصفعه التي هبطط علي وجهها .
سما بصدمه وهي تضع يديها علي خدها/ انت بتضرب بنت خالتك عشان شويه شغالين.
صافيه بحده/ لااا ده انت اتجننت رسمي يا ابن بطني.
شادي نظر ل سما وتحدث بحده/ انا حظرتك قبل كده انه لو جبتي سيره مراتي وعيلتها علي لسانك تاني بالوحش انتي هتزعلي جامد اوي.
مليكه بصدمه/ ليه يا شادي عملت كده.
شادي بحده/ اسكتي انتي يا مليكه عشان هي زودتها اوي ولازم تتربي.
كريمه بحزم/ لا يا ولدي متعملش كده انت راجل والراجل ميمدش يده علي بت واصل مهما كان عملت ايه.
شادي وهو ينظر ل سما بتوعد/ انا هسكت بس عشان خاطرك يا حماتي بس قسما عظما لو اتكررت تاني هتكون نهايتها علي ايدي.
سما نظرت ل مليكه بحقد وكره ومن ثم صعدت الي غرفتها بغضب.
اما صافيه نظرت ل مليكه وعائلتها بغضب شديد ونظرت الي شادي وتحدثت بحده/ اللي انت عملته ده اكيد ليه عقاب وعقابك انك هتتجوز سما انهارده.
شادي بإستفزاز/ ولو محصلش.
صافيه نظرت ل مليكه بإبتسامة شر/ ولو محصلش ساعتها هزعل حبيبه القلب علي اهلها وهي فاهمه انا بتكلم عن ايه كويس.
مليكه ادركت كلام صافيه ونظرت الي اهلها بقلق شديد ومن ثم امسكت بإيد شادي وتحدثت برجاء ودموع .
/ عشان خاطري وافق يا شادي انت مش فاهم حاجه لو بتحبني فعلا وافق لو مش عشانك عشاني.. ونبي يا شادي وافق.
شادي انصدم لانه اول مره يري مليكه تبكي بكل هذه الدموع.
شادي مسك يديها وتحدث بقلق/ مالك يا حبيبتي ليه بس الدموع دي كلها.
مليكه ببكاء هستيري/ عشان خاطري يا شادي وافق.
شادي يحاول ان يهديها/ حاضر حاضر انا موافق بس اهدي انتي عشان خاطري.
هدات مليكه ونظرت الي عائلتها بإطمأنان وكريمه كانت مصدومه لما يحدث مع ابنتها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
مساااااءاااا..
كانوا مجتمعين حول الماذون .
بدا المأذون في عقد زواج شادي وسما.
بعد دقائق…
الماذون بإبتسامة/ بارك الله لكما وجمع بينكما في خير 🙂.
رحل الماذون وامسكت سما ايد شادي وتحدثت بإبتسامة انتصار/ يلا يا حبيبي نطلع علي اوضتنا.
صافيه بخبث/ ايوه يا حبيبي خد مراتك واطلعوا ارتاحوا في اوضتكم.
شادي نظر ل مليكه التي كانت واقفه وتنظر اليهم بدموع مكتومه ومن ثم صعدت الي غرفتها ودموعها تسيل بحرقه.
سما وصافيه كانوا ينظرون اليها بإبتسامة انتصار وكانت سما ستتحدث ولكن قاطعها شادي عندما تركهم وصعد ورأ مليكه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في جناح شادي ومليكه…
كانت جالسه علي السرير وضمه ركبيتها وتبكي ودموعها تسيل بحرقه.
دخل شادي وعندما رأها هكذا فزع واقترب اليها في سرعه وتحدث بخوف/ مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه بس.
مليكه كانت دموعها تسيل في صمت ولا تتحدث ب ولا كلمه.
شادي ظل يحدثها وهي لا تجيب.. وفجاءه قامت بمسح دموعها وتحدثت بثبات/ روح ل عروستك يا شادي.. وسبني لوحدي لو سمحت.
شادي بصدمه/ انتي بتقولي ايه انتي عايزاني اسيبك وانتي بالحاله دي.
مليكه ولو اول مره تتحدث بحده/ قولتلك روح ل عروستك يااا شادي وسيبني لوحدي لوسمحت.
دلفت الي التويلت وتركت شادي في صدمه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في الاسفل…
سما بغيظ/ عجبك كده يا خالتو.
صافيه بتوعد/ وحياتك عندي لربيهالك من اول وجديد.
سعاد بغضب/ كفايه بقي انتو الاتنين.. انتو ايه معندكوش قلب.. عاملين تهددوا في البنت وهي بتعمل اللي تقدر عليه عشان تحمي عيلتها وبتخلوها تخسر حب حياتها بسبب تهديدكوا ليها.. كفااايه بقي حرااااام عليكوا.
صافيه ل سما بثقه/ اطلعي يا حبيبتي اوضتك.
سما صعدت الي غرفتها وصافيه نظرت الي سعاد ومن ثم تحدثت بإستغراب .
/ انا مش فاهمه انتي عايزه ايه بالضبط.
سعاد بحده/ اناا اللي مش فاهمه انتي ازاي جايلك قلب تعملي كل ده في بنت اختك.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى