رواية تزوجتها لاجلك الفصل السابع 7 بقلم رنا تامر النشار
رواية تزوجتها لاجلك الجزء السابع
رواية تزوجتها لاجلك البارت السابع
رواية تزوجتها لاجلك الحلقة السابعة
سعاد بحده/ اناا اللي مش فاهمه انتي ازاي جايلك قلب تعملي كل ده في بنت اختك.
صافيه قامت ب سحب سعاد الي غرفتها وتحدثت بنبره مرعبه/ مليكه مش بنت اختي يا سعاد مليكه بنت الخدامه وهتفضل طول عمرها خدامه.
سعاد بحده/ انتي كداابه كريمه مش خدامه كريمه اختنا يا صافيه وهتفضل اختنا اذا كان بمزاجنا او غصب عننا.
صافيه بحده/ لا يا سعاد كريمه مش اختنا كريمه بنت الخدامه..الخدامه اللي خطفت ابوكي من امك.
سعاد بحده وهمس/ انتي عارفه كويس انه بابا اتجوز ام كريمه بعد ما طلق ماما.
صافيه بغضب/ ومسالتيش نفسك هو طلقها ليه.
سعاد بنفاذ صبر/ لأ ومش عايزه اعرف.. انا كل اللي اعرفه دلوقتي انه كريمه تبقي اختنا ومن نفس الاب يعني مليكه تبقي بنت اختنا وانتي مش من حقك تنكري حاجه زي دي.. انتي فاااهمه.
سعاد ذهبت الي غرفتها وتركت صافيه في غضب شديد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه سما…
دخل شادي وهو يقدم رجل ويأخر الاخري.
عندما دخل وجد الغرفه مزينه علي اكمل وجه ولكنه لم يجد سما موجوده.
جلس علي السرير و وضع راسه بين ايديه بنفاذ صبر.
خرجت سما من التويلت وكانت في قمه اناقتها ومن ثم جلست بجانبه وتحدثت بدلع مبالغ/ كنت عارفه انك هتيجي ومش ههون عليك يا حبيبي.
شادي نظر اليها وكان اول مره يراها بهذا القدر من الجمال وشرد فيها لمده دقائق وهي كانت تنظر له بإبتسامة ساحره.
ظل ينظر اليها ولا يتحدث وهي وضعت يديها حولين رقابته وهو كان سيقترب منها لكنه تذكر مليكه وشريط حياته معاها يمر امام عينيه.
في حركه فجأيه ابتعد عنها ودخل بلكونه الغرفه.
نظرت اليه بإبتسامة شر وقامت بالذهاب اليه واحتضنته من الخلف وهي مستمتعه وهو كان علي اخره.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في جناح شادي و مليكه…
دخلت بلكونه الغرفه وكانت تنظر للقمر بدموع مكتومه ولكن فجاءه سمعت صوت غريب.
التفتت ل تري من اين هذا الصوت.. نظرت الي بلكونه سما و وجدتها هي وشادي يقفان في لحظه رومانسيه.
قامت بالاختباء سريعا و دموعها تسيل بصمت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
صبااااحااااا..
في غرفه سما..
استيقظ شادي من نومه وجد نفسه بجانب سما و راسه غير متوازنه تماما.
استيقظت سما ونظرت الي شادي بإبتسامة خبيثه.
شادي بدوخه/ ايه اللي حصل انا مش فاكر حاجه ليه.
سما بخجل مصتنع/ معقول مش فاكر اللي حصل بينا.
شادي بإستغراب/ ايه اللي حصل بينا انا مش فاكر.
سما بخجل مصتنع/ اصل دي حاجات مينفعش نتكلم فيها.
شادي بحده/ سماا اتكلمي ايه اللي حصل بالضبط.
سما قصت عليه كل ما صار بالامس وهو كان مصدوم بشده.
سما بدلع وهي تضع يديها علي كتفيه/ مالك مصدوم كده ليه يا حبيبي هو مش انا مراتك بردوا ولا ايه.
شادي زاح يديها من عليه بشده وخرج وتركها.
اما هي فكانت تنظر للفراغ بإبتسامة انتصار.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في جناح شادي و مليكه…
استيقظت من نومها ولكن غير عادتها.
ف هي لم تجد شادي نائم بجانبها وكانت عيونها متعبه من كثرة الدموع.
دلفت الي التويلت وقامت باخذ شاور وبعد ما انهت تجيز نفسها هبطط الي الاسفل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
علي مائده الافطار..
كانوا يجلسون جميعا ويفطرون.
سما كانت تدعي بانها تهتم ب شادي وهو كان كل تركيزه علي مليكه التي كانت تاكل بهدوء عكس ما بداخلها.
مليكه في داخلها بسخريه وهي تنظر الي سما/ بقي انتي مفكره بشويه الهبل اللي انتي بتعمليه ده تبقي هتعرفي تاخدي شادي تبقي بتحلمي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
بعد يومين..
في بيت كريمه..
كانت تجلس هي وبناتها وياكلون بهدوء حتي دق باب المنزل.
كريمه ل بناتها/ استنوا انتو انا هفتح.
كريمه قامت لتفتح الباب.
و عندما فتحت الباب انصدمت ل من واقف امامها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💔
في قصر نصران..
في حديقه القصر..
كانت تجلس صافيه وهي تستمتع بقهواتها حتي جاءتها من تعكر مزاجها.
مليكه بتماسك/ اعتقد انه كل اللي انتي عايزاه اتنفذ وبنت اختك بقت مرات ابنك زي ما كنتي بتحلمي.. ينفع بقي تجيبي عقد ملكيه الشقه بتاع ماما واخواتي.
صافيه كانت تستمتع بقهواتها ثم تركت القهوه وتحدثت بإستفزاز/ من العين دي قبل العين دي.. بس لسه باقي حاجه انتي منفذتهاش.
مليكه بنفاذ صبر/ و ايه هي الحاجه دي إن شاءلله.
صافيه بإبتسامة خبيثه/ انك تطلقي من شادي وتسيبي القصر.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)