روايات

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الثالث 3 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الثالث 3 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الجزء الثالث

رواية تزوجتها لاجلك البارت الثالث

رواية تزوجتها لاجلك الحلقة الثالثة

صافيه بتحذير/يعني لو هي منزلتش دلوقتي يبقي مش هتنزل خالص وهتفضل محبوسه في اوضتها.

شادي بحده/ اللي بتقولي ده يا ماما.

صافيه بحزم/ زي ما سمعت يا ابن بطني ومش هتيجي بت من الشارع تعلمني الادب.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
عند مليكه…

كانت في غفوتها وسمعت صوت عالي مما جعلها تنزعج في غفوتها..

بدات تفتح عينيها تدريجيا واسندت نفسها ومن ثم نزلت الي الاسفل وهي في قمه ارهاهقها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في الاسفل…

شادي بحده/ انتي ليه مش عايزه تفهمي انه مليكه مراتي..ليه بتعملي معاها كده.

سما وقفت امامه وتحدثت بغرور/ عشان هي واهلها شاحتين وميملاش عنيهم الا الفلوس.

شادي رفع يديه ليصفعها لكن اوقفته يد مليكه ثم تحدثت بدموع و رجاء/ لا يا شادي متضربهاش عشان خاطري.

سما بتصقيف وسخريه/ لا برافوا يا مليكه هانم تصدقي تنفعي تروحي معهد تمثيل هتكسبي قد كده بدل ما انتي بتتذلي ل خالتو عشان..

صافيه بحده ومقاطعه/ خلاااص يا سمااا..اولا اللي انت كنت هتعمله مع بنت خالتك ده مش صح وهتتحاسب عليه اذا كان انت او مراتك تاني حاجه مراتك هتفضل محبوسه في اوضتها وهتفضل محرومه من اي اكل او شرب.

شادي كان سيتحدث لكن اوقفته مليكه عندما تحدثت بدموع/ خلاص يا شادي انا موافقه بكل ده بس عشان خاطري بلاش مشاكل بسببي.

شادي بتحذير/ انا هسكت دلوقتي عشان خاطرك لكن سكوتي ده مش هيطول.

شادي اخذ مليكه وصعدوا الي غرفتهم تحت نظرات الحقد من صافيه وسما.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه سما..

كانت جالسه بكل غضب وهي تفكر ماذا ستفعل مع شادي و مليكه خاصتا بعد حديثها مع خالتها منذ فتره.
𝒇𝒍𝒂𝒔𝒉 𝒃𝒂𝒌𝒄…
في غرفه صافيه..

صافيه بإبتسامه/ تعالي يا بنتي اقعدي جمبي.

سما بتساؤل/ في ايه يا انطي.. ام ابراهيم قالتلي انك عايزاني في حاجه مهمه.

صافيه بإبتسامة/ ايوه يا بنتي انا عايزه اقولك انك هتتجوزي شادي.

سما بصدمه مصتنعه/ شادي ابن حضرتك طب ازاي.

صافيه بإبتسامة خبيثه/ لا ازاي دي بتاعتك انتي وانا هساعدك متخفيش.. انا من الاول كنت عايزاكي انتي تبقي مرات ابني واحفادي يبقوا منكم انتم الاتنين مش من الزفته اللي جايبها من الشارع دي.

سما بتمثيل/ بس هو بيحب مراته ومستحيل يوافق يتجوزني.

صافيه بخبث/ ما انا قولتلك بقي انه دي مهمتك وانتي اتصرفي زي ما بتحبي.

سما بشر/ يبقي اتفقنا يا انطي.
𝒃𝒂𝒌𝒄…

سما ابتسمت بشر قائله/ كده خلاص انا هعمل كل اللي اقدر عليه عشان اخلي شادي يتجوزني.

ومن ثم قامت بالاتصال علي شخص ما..

سما بإبتسامة/ ازايك يا حبيبي ليك وحشه والله.

الشخص بضيق/ متشوفيش وحش يختي.

سما بدلع/ انت لسه زعلان مني.

الشخص/ هفرق معاكي يعني.

سما بدلع مصتنع/ طبعا تفرق معايا مش انت حبيبي.. بقولك ايه انا عايزه اشوفك.

الشخص بلا مبلاه/ شوفي عايزه تيجي امتي.

سما بخبث/ يبقي اتفقنا يا روحي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه شادي ومليكه..

شادي بغضب/ انتي ازاي خلتيني اسكت ليه مخلتنيش اجيب حقك.

مليكه بضيق/ عشان ملوش لازمه الكلام يا شادي و لوسمحت اطفي النور عشان انا تعبانه ومحتاجه انام.

شادي كان سيطفأ النور لكن سمع الباب يدق.

فتح شادي الباب وكانت ام ابراهيم.

ام ابراهيم بصوت منخفض وهي تحمل صينيه الاكل/ اتفضل يا بيه الاكل ل ست مليكه هي مكلتش حاجه من صباحيت ربنا خليها تاكل لاجل النبي.

شادي اخذ منها الاكل وتحدث بإبتسامة/ تسلمي يا ام إبراهيم.

أم ابراهيم/ علي ايه يا بيه ست مليكه زي بنتي.. يلا استاذن انا يا بيه.

رحلت ام ابراهيم و شادي اغلق الباب ونظر ل مليكه وكانت نائمه.

شادي جلس بجانبها وتحدث بحنان/ مليكتي قومي انا عارف انك صاحيه قومي عشان اكلك ومش عايز اسمع اي اعتراضات.

مليكه لم تسيتقظ.. شادي ظل ييقظها لكن لا فائده.

شادي بصدمه/ مليكه انتي مش بتصحي ليه.

كان يهزها لكن لا فائده.

قام بتلبيس مليكه اسدال وحملها و اركبها السياره و اتجهوا الي المستشفي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في المستشفى..

دخل شادي وفي يديه مليكه ومن ثم اقتربوا الممرضين واخذوها لغرفه الكشف.

شادي كان معها في الغرفه و في قمه قلقه.

الدكتوره انتهت من الكشف ثم تحدث شادي بقلق/ ها يا دكتوره هي كويسه.

الدكتوره/……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى