روايات

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الجزء الثالث عشر

رواية تزوجتها لاجلك البارت الثالث عشر

رواية تزوجتها لاجلك الحلقة الثالثة عشر

في غرفه سماا..
كانت جالسه وتفكر ماذا تفعل لتجعل شادي ينسي مليكه تماما.
بعد دقائق.. وجدت خالتها تدق الباب وتدخل.
جلست بجانبها وتحدثت سما بإبتسامة/ نعم يا خالتو حضرتك عايزاني في حاجه.
صافيه بفخر/ انا عايزه اقولك انه انا فرحانه جدا باللي انتي عملتيه.
سما بارتباك/ بس انا معملتش حاجه.
صافيه بإبتسامة/ مش عايزاكي تتوتري انتي عملتي الحاجه اللي انا كان نفسي اعملها من ساعت ما اتجوز العقربه اللي اسمها مليكه.
سما بفرحه/ يعني انتي مش زعلانه.
صافيه بإبتسامة/ بالعكس يا مرات ابني ده انا بشجعك وانتي ليكي الحق انك تعملي كده انتي بتاخدي جوزك اللي هي واخداه منك طول الوقت.
سما احتضنتها وتحدثت بفرحه/ انتي اجمل خالتو في الدنيا.
صافيه بإبتسامة/ وانتي اجمل مرات ابن في الدنيا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في خارج الغرفه..
كان يقف ويستمع الي حديثهم بكل غضب وكان سيدخل ولكن فكر في شئ سيجعله ينتقم منهم بذكاء.
شادي في داخله بتوعد/ انا هاخد حقي منكم بس الاول لازم افكر في اللي هعمله بهدوء.
خرج شادي من القصر و ركب سيارته ومتجه الي وجهتهوا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في الكافيه…
كانوا يجلسون كلا من مليكه ومجدي ويتحدثون في خطه الانتقام من أعدائهم.
مجدي بسخريه/ انتي عايزه تفهميني انه انتي عايزه تنتقمي من عائله نصران لوحدك.
مليكه بتحدي/ ايوه.. فيها حاجه دي.
مجدي بإستغراب وتساؤل/ لا مفيهاش حاجه.. بس اشمعني اناا بالتحديد اللي اختارتيني عشان اساعدك يعني مش خايفه مثلا اروح اقول ل شادي او سما او اي حد من عائله نصران.
مليكه بلا مبلاه/ لا مش خايفه.. ثم اكملت بإبتسامة ثقه.. وبالنسبه ل سؤالك ف انا اختارتك لانه زي ما قولتلك انه السينوره هتبيعك اول ما تخلص مصلحتها معاك وبالفعل ده اللي حصل.. بس ده كله مش مهم دلوقتي.. المهم اننا نلاقي خطه نستفيد بيها احنا الاتنين.
مجدي بتساؤل/ وانا هستفاد ايه.
مليكه بسخريه/ عيب عليك ده انت مجدي عز يعني معاك أدله كده صوره كده فيديو كده.. مش انا اللي هقولك يعني.. ثم اكملت بثقه.. يعني من الاخر هتسفيد يعني هتستفيد.. واستفادتك في انك هتعرف تنتقم من السينوره واللي عملته فيك وانا مش محتاجه اقولك اناا هستفاد ايه معروفه اني عايزه انتقم منهم واحد واحد.
مجدي بإبتسامة شر/ حيث كده انا موافق اشترك معاكي في الانتقام ده.
مليكه بمكر/ يبقي اتفقنااا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
مساااااءااااا..
في بيت كريمه..
في غرفه الفتيات…
كانو يجلسون كلا من ورد وياسمين يتحدثون في امر السر الخطير.
ياسمين بتفكير/ طب احنا هنعمل ايه دلوقتي.. وهنقول ل مليكه ازاي.
ورد بعدم معرفه/ مش عارفه هنعمل ايه بس اللي انا عارفاه انه مليكه مينفعش تعرف انه شادي يبقي ابن خالتنا وحماتها تبقي خالتنا لحد ما نعرف هنتصرف ازاي.
مليكه بصدمه/ انتي بتقولي ايييه.
ورد بارتباك/ مبقولش حاجه.
ياسمين بتماسك/ لا يا مليكه انتي لازم تعرفي الحقيقه.
مليكه بحده/ حقيقه ايه اللي بتتكلمي عنها.
ورد بقله حيله/ اهدي واقعدي يا مليكه واحنا هنفهمك كل حاجه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في بيت مجدي..
كان يجلس ويفكر في سما وكيف غدرت بيه بهذه السهوله.
نظر للفراغ وتحدث بتوعد/ قسما عظما ل هخليكي تكرهي اليوم اللي شوفيني فيه يا سما نصران.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
عند الفتيات…
ورد وياسمين قصوا كل شئ علي مليكه ثم تحدثت ورد بتهنيده عاليه/ بس يستي دي القصه كلها وللاسف احنا طلعنا نقرب ل عائله نصران.
مليكه نظرت للفراغ بتفكير وبعد مده من التفكير ابتمست بشر.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في القصر..
في جناح شادي ومليكه..
كان مُسترخي علي السرير وينظر امامه بتفكير عميق.. ويسأل نفسه.. هل هو أخطأ عندما طلق مليكه.. وماذا سيفعل بعدما علما انها كانت خطه من سما ل تجعله يكره مليكه.
ظل يفكر كثيرا حتي استسلم للنوم وهو مازال يفكر في حبيبة قلبه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صبااااااحاااااا..
في بيت كريمه..
كانوا يجلسون علي مائدة الافطار ومن ثم تحدثت مليكه بجديه/ ماما انا عايزاكوا تجهزوا شنطكم.
كريمه بإستغراب/ ليه يا بنتي في حاجه ولا ايه.
مليكه بإبتسامة ثقه/ هنعزل ونروح بيتنا الحقيقي.
ورد وياسمين فهموها ولكن كريمه لم تفهم شئ ثم تحدثت بعدم فهم/ مش فاهمه اومال ده مش بيتنا ولا إيه.
مليكه بإبتسامة/ يا ماما يا حبيبتي انتي بتسالي كتير ليه.. روحي بس جهزي شنطتك و ورد وياسمين يجهزوا شنطهم وفي الطريق هتعرفوا كل حاجه.
كريمه بقله حيله/ حاضر يابنتي امري لله.
كريمه ذهبت الي غرفتها و ورد وياسمين نظروا الي مليكه بإبتسامة ومن ثم ذهبوا الي غرفتهم.
اما مليكه نظرت للفراغ وابتسمت إبتسامة انتصار ومن ثم تحدثت بتوعد/ مبقاش انا مليكه محمود لو معرفتكوش قمتكوا يا عائله نصران.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في قصر نصران…
وصلوا مليكه و والدتها و شقيقاتها الي القصر.
كريمه بتساؤل وهي تنظر الي القصر/ اده يا بنتي انتي جيبانا بيت طلقيك.. ولا يكونش شادي ردك.
مليكه بإبتسامة/ انزلي يا ماما وانتي هتفهمي كل حاجه لما ندخل.
جميعهم نزلوا من سياره الاجري ومن ثم وقفت كريمه جانبا وتحدثت بغضب/ اناا بقي عايزه افهم في ايه بالضبط.
ورد بإبتسامة/ يا ست الكل مليكه قالتلك لما ندخل هتفهمي كل حاجه خلاص لما ندخل هنفهم في ايه.
كريمه بقله حيله/ طيب يختي امشي قدامي انتي وهي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في داخل القصر…
دخلت مليكه وعائلتها بعدما فتحت لها خادمة القصر.
كانوا جميعهم جالسون سويا وانصدموا عندما رأوا مليكه وعائلتها داخلون من باب القصر .
صافيه بحده/ انتم مين اذنلكم بالدخول.
سما بحده/ انا مش فاهمه انتي كمان جايلك عين تيجي هنا بعد اللي عملتيه.
مليكه بتماسك/ والله بقي انا جايه بيتي .
صافيه بحده/ بيت مين يا أم بيت .
مليكه بحده/ لو سمحتي يا حماتي اتكلمي معايا بأدب.. ثم اكملت بسخريه.. ولا تحبي اقولك يا انطي زي سما هانم ما بتقولك.
سما بحده/ انتي مجنونه ولا ايه.. انتي ازاي تتجرأي تتكلمي مع خالتو كده.
مليكه بنظرة غرور/ والله اللي انتي متعرفهوش انه زي ما هي خالتك ف هي خالتي و زي ما انتي حفيدة نصران ف اناا كمان حفيدة نصران و زي ما ده بيتك ف ده كماان بيتي.. تحبوا اوضحلكم حاجه تاني.
سعاد فهمت ان مليكه علمت كل شئ.. وشادي جالس ويتابع الحديث بصمت.. وكريمه ايضا فهمت ان بناتها علموا بكل شئ.. و ورد وياسمين واقفين ومستمتعين بالذي يحدث امامهم.. اما صافيه فقد فهمت ان مليكه علمت بكل شئ وقد كشفت السر المُخابئ من سنوات كثيره ولكن كانت تكدب نفسها .
صافيه بعدم فهم/ ممكن افهم بقي ايه الهبل اللي انتي بتقوليه ده.
مليكه ربعت يديها ونظرت اليهم بإبتسامة ثقه .
/ يعني اناا ابقي مليكه نصران حفيدة نصران بيه .
شادي وسما بصدمه/ ايييييييه.
يـتـبـع💔..
ياتري مليكه هتعرف تنتقم من عائله نصران وخاصتا شادي ولا ايه اللي هيحصل 🤔🤔.
وايه هي خطه مجدي في تدمير سما🤔.
هستني توقاعتكم و رايكم للي جاي💕💕بحبكم اووووي ♥♥.
دمتم بأمان الله ♥

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى