رواية تزوجتها لاجلك الفصل الأول 1 بقلم رنا تامر النشار
رواية تزوجتها لاجلك الجزء الأول
رواية تزوجتها لاجلك البارت الأول
رواية تزوجتها لاجلك الحلقة الأولى
_ انتي ازاي موافقه اني اتجوز عليكي انتي مجنونه.
مليكه بتماسك عكس ما بداخلها/ لا يا شادي انا مش مجنونه وكلام حماتي صح انا الدكتور قالي اني مفيش امل اني اخلف.
شادي بحده/ ومين قالك اني عايز عيال.
مليكه بتماسك مصتنع/ مامتك عايزه كده وهي عندها حق انت لازم تبقي اب.
شادي بوجع وهو يمسكها من يديها
/ انتي هتستحملي تشوفيني مع غيرك.
مليكه نظرت له بوجع ودموعها بدات ان تسيل بحرقه/ مين قالك اني هستحمل اني اشوفك مع غيري.. بس انت مذنبكش انك تتحرم من انك تبقي أب.
شادي كان سيتحدث لكن دخلت والدته.
صافيه بحزم/ يلا يا شادي الفطار جهز.
صافيه ل مليكه بنظره اشمئزاز/ وانتي يختي جهزي نفسك عشان تشطبي المطبخ.
شادي بحده/ ايه يا امي ده.. مليكه مش خدامه مليكه مراتي.
صافيه بصدمه/ انت بتزعق لامك عشان دي.. ثم اكملت بسخريه.. مش كفايه انها مبتخلفش كمان عملها قيمه.
شادي بغضب/ امي كفايه لحد كده لوسمحتي اتفضلي وانا جاي وراكي.
صافيه بغضب/ انت بتطردني من اوضتك قدام مراتك.. ماااشي يا ابن باطني.
صافيه خرجت بغضب وشادي نظر ل مليكه التي كانت تستمع للحديث في صمت ودموع.
شادي وهو ياخذها في حضنه/ معلش يا قلبي حقك عليا انا اسف.
مليكه خرجت من حضنه ومسحت دموعها في سرعه وتحدثت بإبتسامة خافته/ متتاسفش يا حبيبي انت معملتش حاجه يلا ننزل عشان ماما متزعلش مننا.
استووووب«شادي نصران/ شاب ذو جسم رياضي وعيون سوداء وبشره بيضاء وشعر بني لامع.. طيب ويحب زوجته جدا».
«مليكه محمود/ من عيله متوسطه اتجوزت شادي عن حب بس اكتشفوا انه نسبه الخلفه عندها ضعيفه.. ملامحها جميله بشرتها بيضاء وعيونها بني وشعرها بني غامق».
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه احدهم…
كانت تسير وهي تفكر ماذا تفعل ل تجعل شادي يحبها.
سما في داخلها بتفكير/ انا لازم اعمل حاجه عشان يحبني انا.. ومراته نسبه الخلفه عندها ضعيفه.. ثم اكملت بشر.. يعني لو اتجوزني انااا هخلف منه وساعتها الواد اللي اناا هيجيبه هو اللي هيبقي ولي العهد والوريث الوحيد ل عائله نصران.
ظلت تفكر مره اخري قائله في داخلها/ طب لو خالتو موفقتش اني اخليه يحبني اعمل ايه.
ومن ثم نظرت للفراغ و ابتسمت بشر لانها عرفت ماذا ستفعل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في الاسفل..
جلسوا علي مائده الافطار تحت نظرات الحقد من الجميع.
شادي بإستغراب/ مالكم بتبصولنا كده ليه.
سما ابنة خالته بسخريه/ مفيش يا ابن خالتي هنكون بنبصلكوا ليه.
شادي بسخريه/ والله انتو ادري.
صافيه بحده/ خلاص مفيش احترام ليا ولا ايه.. ثم اكملت بإبتسامة مزيفه.. خلص اكلك يا حبيبي عشان تروح شغلك.
شادي ترك الاكل بحده وتحدث بلا مبلاه/ انا ماشي لا الاه إلا الله.
جميعهم/ محمداً رسول الله.
سما بغرور/ بقولك ايه يا بتاعه انتي قومي اعمليلي قهوه.
مليكه بغيظ/ قومي اعملي لنفسك.
سما بغضب/ الحقي يا مامي شوفي بتكلمني ازاي.. ثم وجهت نظرها ل صافيه.. ينفع كده يا انطي.
صافيه بخبث/ لا يا حبيبتي مينفعش طبعا.
صافيه ل مليكه بحده/ اعتقد انك خلصتي طفح اتفضلي علي المطبخ خلصيه وتعملي القهوه ل ستك سما.
مليكه بدموع مكتومه/ حاضر يا ماما.
صافيه بحده/ اسمي ستك صافيه.
مليكه بكسره/ حاضر يا ستي صافيه.
ذهبت مليكه الي المطبخ تحت نظرات الانتصار من الجميع ما عدا سعاد اخت صافيه التي دائما ما تظل حزينه علي مليكه ومما تفعله بها صافيه.
سعاد بلوم وعتاب/ حرام عليكي اللي انتي بتعمليه في البنت ده.
صافيه بإبتسامة انتصار/ لأ ولسه اما عرفتها مقامها بحق وحقيقي مبقاش انا صافيه.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)