رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الفصل السادس 6 بقلم آية محمد
رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الجزء السادس
رواية تزوجتها رأفة بعائلتها البارت السادس
رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الحلقة السادسة
بعد كام ساعة ف الفرح
وصلت سندس مع مع نادر جوزها القاعة ووراها نرمين اللي كان شكلها قمر بتعدلها الفستان، سابت سندس بعد ما قعدت ف الكوشة وراحت تقعد مع أهلها شوية واتفاجأت بوجود جريح معاهم على الترابيزة وقالت بصدمة: انت جيت ازاي هنا؟!
جريح: جيت بالعربية
نرمين بتعجب: نعم!!
جريح: م انتي اللي سؤالك غريب
نرمين: اقصد جيت امتى انت مش رجعت القاهرة؟!
جريح بتريقة: رجعت ايه ي بنتي م انا قدامك اهو!!
نرمين بغيظ: يووه الواحد ما بياخدش منك إجابة على طول ليه؟!
جريح ببرود: انتي اسألي صح وانا هجاوب
نرمين بغضب: والله م هسألك ي عم، قولي انت ي حازم جه ازاي؟!
حازم: جه بالعربية زي ما قالك
جريح بسخرية: اهو
نرمين بغيظ: والله لنا ماشية عيال رخمة، شكلي حلو ي ماما؟!
ولاء بحب: قمر ي روحي
نرمين ل أحمد: هروح عند سندس ي بابا
أحمد: ماشي وأقفي ف جنب، بلاش حركة كتير
نرمين بطاعة: حاضر ومشيت
جريح شد حازم من إيده وخرجو من القاعة وقفو جنب عربية حازم و.
جريح: قولي بقا رجعتني ليه؟!
حازم بحزن: انا حزين
جريح بإستغراب: ليه؟!
حازم: سندس بتتجوز جوه ي جريح انت نسيت؟!
جريح بتذكر: ااه لا فاكر، بس برده كلمتني ليه؟!
حازم بغيظ: تقف جمبي ي جدع هو انا مش صاحبك؟!
جريح برفض: لا
حازم بإحراج: بلاش تبقى صريح زيادة
جريح بنفاذ صبر: يعني انت عايز ايه دلوقتي؟!
حازم بألم: عايز أنساها
جريح بغيظ: لا اله الا الله وهو انت ي بني آدم عشان تنسى البنت اللي بتحبها تقوم تيجي فرحها وتوديها البيوتي سنتر لا وكمان تزفها للقاعة وتتصل عليا بعد م كنت قربت اوصل القاهرة وتخليني أزفها معاك وجاي تقولي عايز أنساها!! دا جنان رسمي
حازم: بقوم بالواجب ي جريح
جريح بغصب: على حساب قلبك ي متخلف!!
حازم بحزن: ايوا انا متخلف بس؛ بحبها
سابه جريح ودخل القاعة وهو بيقول بنفاذ صبر: ياااارب
دخل لقى نرمين بترقص مع سندس وأمها وأبوها بيرقصو مع بعض فقال بتريقة: لا وبيقولها أقفي ف جنب بلاش حركة كتير وهو بيرقص، العيلة كلها مجانين
راح على الترابيزة وقعد يبص عليهم لحد ما لاحظ ان في شاب بيقرب من نرمين وعايز يرقص معاها فقام بسرعة زق الشاب وقعه وخد نرمين من ايدها تحت استغرابها وقعدو على الترابيزة
جريح بغضب: أقعدي م تتحركيش من هنا
نرمين بعدم فهم: نعم!!
جريح بزعيق: انتي سمعتي انا قولت ايه؟!
نرمين بغضب: لا ما سمعتش وانت مين انت عشان تقولي اقعدي؟! انت ابويا وانا مش واخدة بالي؟!
جريح بغيظ: بلاش كلام كتير أقعدي من سكات
نرمين برفض: مش قاعدة دا فرح صحبتي انا حرة
جريح بعصبية: انتي مخدتيش بالك من الحيوان اللي كان بيقرب منك؟!
نرمين بإحراج: لا طبعا مخدتش بالي مين هو؟! وانا اروح اعجنه
جريح شدها من ايدها قعدها بعد ما قامت: اتنيلي اقعدي وخلاص
نرمين بملل: طب انا عاوزة ارقص
جريح: باباكي قالك أقفي ف جنب وبلاش حركة كتير صح؟!
نرمين وهي تهز رأسها بإيجاب: ااه
جريح بغيظ: ما بتسمعيش كلامه ليه؟!
شاورت بدماغها ناحية باباها اللي بيرقص مع والدتها وقالت بسخرية: انت مش شايف الحاج ي بشمهندس ولا ايه؟!
جريح: ولو، قالك اقعدي تسمعي الكلام
نرمين بغيظ: أديني قعدت هاا أعمل إيه دلوقتي؟!
جريح: اتفرجي وخلاص
بعد نص ساعة
جريح بملل: انا زهقت اوي تعالي نطلع بره شوية
قامو وخرجو من القاعة وفضلو يتمشو
نرمين بإستغراب: هو فين حازم؟!
جريح بسخرية: حازم بيحزن مع نفسه سيبيه
نرمين بحزن: صعبان عليا اوي
جريح بسخرية: انتي هبلة انتي كمان، هو ايه اللي صعبان عليا اوي!! دا بيحب واحدة فرحها النهاردة، دا مجنون
نرمين بإستغراب: هو قالك؟!
جريح بغيظ: للأسف ما هو ده اللي رجعني
نرمين: وهتمشي امتى؟!
جريح بإحراج: اي السؤال الرخم ده؟!
نرمين: لا مش القصد يعني هترجع القاهرة امتى عشان شغلك؟!
جريح: باباكي أصر اني ارجع معاكو البيت النهاردة بعد الفرح بما ان النهاردة الجمعة اجازة من الشغل وكده
نرمين: ااه وانت وافقت؟!
جريح بإستغراب: هو المفروض أرفض؟!
نرمين بسخرية: خدت علينا اوي ي بشمهندس
جريح بغيظ: اي قلة الذوق دي؟!
نرمين: وهتقعد معانا على اساس ايه؟!
جريح بلامبالاة: اساس اي حاجة
نرمين: زي؟!
جريح بتفكير: ابن عمك؟!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها رأفة بعائلتها)