روايات

رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الفصل الرابع 4 بقلم آية محمد

رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الفصل الرابع 4 بقلم آية محمد

رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الجزء الرابع

رواية تزوجتها رأفة بعائلتها البارت الرابع

رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الحلقة الرابعة

تاني يوم صحي حازم وجريح على صوت خبط ع الباب
حازم بنوم: قوم افتح بالله عليك
جريح بنوم هو الاخر: بالله عليك افتح انت عشان دا بيتك انت
حازم بإصرار: انت مبقيتش غريب افتح افتح متتكسفش ورجع نام
جريح بغضب: الله يخربيتك
الباب خبط تاني قام جريح فتح ولقى ست كبيرة استنتج انها مامت نرمين (ولاء) فقال بأدب: أهلا بحضرتك
ولاء بإبتسامة: أهلا ي ابني شكرا انك وصلت نرمين
جريح بإبتسامة: لا العفو انا معملتش حاجة
ولاء: كلك ذوق ي حبيبي صحي حازم وتعالو عشان تفطرو
جريح بسرعة: لا لا ولا أي حاجة انا يدوبك انزل عشان قدامي الطريق طويل
ولاء: وده اسمه كلام برضو هي ساعة هناكل لقمة سوا وتشرب الشاي وتتكل على الله
جريح: والله ي ست الكل على عيني بس مش هينفع

 

 

ولاء: انا غلبت يا حاج تعالي اتكلم انت معاه
أحمد: اللي ام حازم قالت عليه هيتنفذ
جريح: ي عمي بس.
أحمد بإصرار: متتعبش نفسك هتفطر قبل م تنزل، صحي حازم يلا وتعالي انت وهو وسابه ومشى
دخل جريح الاوضة وهو بيقول كلام مش مفهوم، شافه حازم وقال بضحك: خد من ده كتير، هنا تقول حاضر تريح نفسك على طول
ضحك جريح وقال: حاضر ي عم بينا نفطر واعمل حسابك هتحكيلي عن سندس واحنا بنشرب الشاي
أحمد: بس كده عيني ي برنس
على السفرة
قاعد على الكرسي الرئيسي أحمد ومن اليمين ولاء ونرمين ومن الشمال حازم وجريح كان الهدوء يعم المكان قطعته ولاء وهي بتقول: اي ي جريح مش بتاكل ليه؟!
جريح بحرج: اصل انا مش بحب افطر
ولاء: كُل أي حاجة طيب انت وراك طريق طويل
جريح: هبقي أجيب أي حاجة علي الطريق لكن دلوقتي أنا مش قادر والله
أحمد: م تسمع الكلام ي ابني بطل عناد
جريح: ي عمي ا.
حازم: م تاكل ي عم احنا هنتحايل عليك؟!
جريح: اسكت ي بتاع سندس
حازم: حاضر
نرمين وهي بتقدمله سندوتش: اتفضل ده ي بشمهندس

 

 

مد ايده وخده وقال: شكرا
نرمين بإعجاب: لا مؤدب
جريح بإستفهام: قولتي حاجة؟!
نرمين برفض: لا
بعد الأكل قعد أحمد مع جريح وحازم ف الصالون ونرمين وولاء ف المطبخ
ف الصالون
أحمد بتساؤل: وانت ي جريح شغال؟!
جريح: ايوا ي عمي عندي شركتي الخاصة
أحمد بإعجاب: ما شاء الله، سامع يلي ف بالي؟!
حازم وهو بيهز رأسه بإيجابية: سامع ي حاج
جريح وهو بيهمس ل حازم: الموضوع ف تلقيح مش كدا؟!
حازم بموافقة وهمس: لا كدا، الحاج بيهزقني بس ف الخباثة عشان انت قاعد
جريح بإستغراب: ليه انت خريج إيه؟!
حازم: بعيد عنك آداب
جريح وهو بيبعد عنه بهزار: ابعد عني ي عم انا شاكك فيك من امبارح اصلا
حازم بضحك: آداب الكلية ي هندسة
جريح: اي حوار سندس معاك؟!
حازم: الحب عارفه؟!
جريح: اسمع عنه ماله؟!
حازم: خبط على بابي
جريح: ورديت عليه؟!
حازم: جريت فتحتله م سألتش مين اللي على الباب حتي

 

 

جريح بإهتمام: وبعدين؟!
حازم: لقيت سندس
جريح: هي اللي بتخبط؟!
حازم: ايوا
جريح: وبعدين؟!
حازم: قولتلها اتفضلي ي قلبي اتكسفت مني ودخلت على طول أوضة نرمين
جريح: هي تعرف نرمين؟!
حازم: ااه تبقى صحبتها
جريح: امم واعترفتلها بحُبك؟!
حازم وهو يهز رأسه برفض: لا
جريح: ليه؟!
حازم: أصل.
جريح: أصل إيه؟!
حازم: فرحها النهاردة
جريح بصدمة: ايه؟!
حازم بتكرار: هتتجوز النهاردة
جريح بسخرية: انت بتكررها؟! انت غبي ي ابني؟! بتحب واحدة متجوزة؟!
حازم: كانت سنجل اما عرفتها
جريح بنفاذ صبر: لا اله الا الله وما عرفتهاش ليه انك بتحبها؟!

 

 

حازم: م انا سألت نرمين ان كان في حد ف حياة سندس قالتلي ااه واللي هو هيتجوزها النهاردة ف قررت أضحي بحبي عشان حبيبتي تاخد حب حياتها
جريح بتأثر مصطنع: أثرت فيا ي ابني، انت نموذج مثالي للحب
حازم بإمتنان: الله يكرم أصلك
جريح بتريقة: يكرم أصلي!! ااه هستني ايه من اخو نرمين
جت نرمين ومامتها قدمو الشاي وقعدو معاهم، بعد م خلصو قام جريح وقال: طيب ي عمي أستأذن أنا
قامو كلهم وقال أحمد: نورتنا والله ي جريح.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها رأفة بعائلتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى