روايات

رواية ترى يا قلب احببت من الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريحانة الجنة

رواية ترى يا قلب احببت من الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريحانة الجنة

رواية ترى يا قلب احببت من الجزء السابع والعشرون

رواية ترى يا قلب احببت من البارت السابع والعشرون

رواية ترى يا قلب احببت من الحلقة السابعة والعشرون

في المستشفي
مهاب: واقف برة ومخنوق وعلي أخره ورايح جاي ومش مصدق اللي عمله. مش ممكن انا ازي عملت كدة بس يارب تبقي كويسة نغم لو جرالها حاجة انا مش هسامح نفسي ابدا .
أدم: مهاب مين اللي عمل كدة في نغم. ايه بقي حرام عليك من وقت ما دخلت حياتها وهي بتتعذب كل يوم بسببك في ايه. انطق مين الحيوان اللي عمل فيها كدة.
مهاب: بغضب. أدم ابعد عني انا مش ناقصك انا اللي فيا مش حد
أدم: مش هسيبك غير لما تقولي مين اللي عمل كدة في نغم وانت كنت فين
مهاب: بغضب وصوت عالي وهوبيخبط الحيطة. انا انا اللي عملت فيها كدة انا اللي ضربت نغم ارتحت ابعد عني بقي انا مش ناقص
أدم:😳😳😳😡😡😡😡😡انت انت ازاي تعمل فيها كدة انت ايه مش بني ادم انت حيوان ويمكن الحيوان عمره مايعمل كدة في حد بيحبه ونغم بتحبك. يكون ده جزائها تضربها تضرب نغم بالوحشية دي وكمان مراتك حامل كنت عارف ولا زي المرة اللي فاتت
مهاب: جز علي سنانة بغيظ. كنت عارف وضربتها علشان كدة
ادم: بشك. علشان ايه ؟!! اوعي تكون كنت بتسقطها.
مهاب: هز راسه وبوجع. ايوة كنت بعمل كدة كنت عايزها تنزله ورفضت واستفزتني.
أدم: كان لاول مرة يفقد اعصابه. ومسك مهاب من هدومه. انت ازاي جالك قلب تعمل كدة ازاي انت ايه. انت ولا حاجة. انسان اناني ومبتحبش غير نفسك. انت متستهلش نغم ولا حبها. انت حيوان
مهاب:زق ايده. اسمع انت متدخلش بيني وبين مراتي انت فاهم. وابعد عني بقي انا مش عايز اتكلم مع حد ابعد
وبعد شوية خرجت الدكتورة هدي من عند نغم
مهاب: هاه طمنيني نغم عاملة ايه
هدي: نغم حالتها صعبة جدا نزفت كتير وهي اصلا ضعيفة. وكمان تقريبا اخدنا ليها كل الدم بتاع فصيلتها اللي موجود وبعتنا نجيب تاني. نغم اتعرضت لمحاولةاجهاض وده جريمة واللي عمل كدة لازم ياخد جزاءه
ادم: عندك حق الحيوان الهمجي اللي عمل كدة لازم يتعاقب ويدفع ثمن اللي عمله. مش كدة يا سيادة المقدم
مهاب: مسح وشه بإيده وهو متغاظ. انا سألتك سؤال ومجوبتيش. مراتي حالتها ايه نقلتلها دم وبعدين هي عاملة ايه دلوقتي
هدي: قولت لحضرتك بتنزف وحالتها خطر. وربنا معاها بقي.
مهاب: بتردد وقلق. طيب والجنين حصله حاجة
هدي: سبحان الله مع كل الضرب اللي اتعرضتله نغم. الا ان الجنين قاوم ومتمسك بأمه ومنزلش. وكمان انا ادتها مثبتات ومهدئات للرحم. وان شاء الله البيبي حالته تستقر. المهم نغم لازم النزيف يقف.
مهاب: علي فكرة انا نفس فصيلة نغم. لو احتجتي دم انا موجود
هدي: تمام. لما نشوف الدم اللي طلبناه لو موصلش هنندهلك. عن اذنكم
مهاب. كان خلاص مش قادر ولا متحمل يتماسك دخل المكتب بتاعه بسرعة. وقفل علي نفسه ولاول مرة من سنين من وقت موت ابوه يسيب دموعه تنزل بس المرة دي كان بيبكي بحرقة. اه يا نغم انا اللي عملت فيكي كدة. اسف اسف. يارب يارب انا بحبها والله بحبها بس مش عارف انا ازاي ايدي طوعتني وعملت كدة. معقول يا مهاب انت. تضرب نغم. نغم اللي كنت
مبتتحملش عليها الهوي. نغم اللي كنت مستعد تموت علشانها. ازاي بس
حبيبتي. حبيتي والله كان غصب عني
وبعد حاوالي ساعتين. نغم خرجت ودخلت اوضتها. بس لسه مفقتش.
مهاب: واقف جنبها وماسك ايديها. دكتورة هدي. هي هتفوق امتي
هدي: كمان شوية هي اللي حصلها مش شوية. وكمان المهدئات اللي اخدتها بتخدر الجسم كله. مش بس الرحم. وكمان هي محتاجة للنوم لازم جسمها يرتخي وترتاح. المهم اول لما تفوق ممنوع عنها الحركة نهائي ولا الانفعال. وياريت اول لما تفوق تبلغني
مهاب: حاضر متشكر اوي. اتفضلي انتي
وقعد مهاب جنب نغم وماسك ايديها.
وهو بيأنب نفسه علي شكلها واللي وصلتله بسببه. وفضل كدة لحد لما نغم فاقت. وشافت مهاب. هو كان متوقع انها تصرخ وتزعق . بس كانت
ساكته ومش منفعلة ودموعها نزلت
في هدوء.
مهاب: قرب منها ومسك ايديها.
نغم :شادت ايديها منه
مهاب: حبيبتي انا عارف انك زعلانة
ارجوكي سامحيني انا مش عارف ازاي عملت كدة والله مش عارف.
نغم انا اسف بجد اسف
نغم: بصتله بإسغراب. اسف مهاب بيعتذر لا ميصحش. انا مرضهالكش
مهاب: باس ايديها ايوة بعتذر ولاول مرة وبكررها ليكي تاني اسف والله اسف.
نغم: مهاب. طلقني
مهاب: ايه لا مستحيل ده يحصل انا مش ممكن اطلقك. نغم سامحيني
بصي عاقبيني باي شئ الا انك تبعدي عني لا يا نغم. مش هقدر
نغم: والله. مش هتقدر . بس تقدر تضربني تقدر تقتل ابنك وابني.
مهاب: ارجوكي كفاية انا اصلا بتعذب
انا لحد دلوقتي مش عارف انا ازاي عملت كدة انا كنت مش في وعي
نغم افهمي افهمي لو سمحتي
نغم: عيطها زاد افهم ايه افهم ان الانسان الوحيد اللي مكنتش بخاف منه هو اللي خوفني. افهم ان الحضن
اللي كنت بحس فيه بالامان بقي هو اللي بترعب من قربه وانا بفتكره وهو بيضمني مش علشان يطمني لا علشان يقتلني. افهم ان الايد اللي كانت بتحميني وتبطب عليا. هي اللي اتمدت عليا وضربتني. افهم ايه
افهم ايه حرام عليك. انا كنت ممكن
اتحمل اي حاجة في الدنيا . الا دي
كنت اتحمل اتأذي علشانك اموت ولا
اني اشوف اليوم اللي مهاب حبيبي وجوزي. اللي كان اهم عندي من نفسي بيضربني علشان يقتل ابني
مهاب: كان بيحاول يمسك دموعه.
انا عارف انك معاكي حق في كل اللي قولتيه. وانا نفسي والله مش مصدق
نغم : مهاب ابعد عني انا مش عايزة اشوفك. امشي وياريت تطلقني بسرعة. ومتخفش. ابني انا هخلي بالي منه. متشغلش بالك. واحمد ربنا انه مامتش. كان زماني موقفي منك غير كدة
مهاب: ليه وهو في ايه اكتر من انك عايزة تبعدي عني
نغم: لا فيه كتير. لو سمحت امش
مهاب: نغم انا
نغم: قاطعته. بقولك امشي امشي
مهاب: حاضر يا نغم همشي بس علشان الدكتورة قالت ممنوع عنك الانفعال.
نغم: بسخرية. لا وانت بتخاف عليا اوي واضح.
مهاب: انتي اكتر واحدة عارفة اني بحبك وبخاف عليكي واللي حصل
ده كان لحظة ضعف. نغم انا كنت راجع مشحون وقلبي موجوع علي رامي وحالة مراتو وبناته. ولما دخلت الاوضة وشوفت الفايل في الدرج مشوفتش قدامي وحسيت اني بغلي نغم ابوس ايدك سامحي. قصاد كل الحب اللي حبتهولك. مش قادرة تغفريلي زلة واحدة ليه يا نغم
نغم : دي مش زلة ده جرح عمري اللي عمري ما هنسان امشي لوسمحت انا تعبانة. ومش قادرة اتكلم.
مهاب: حاضر بس انا موجود برة مش همشي. انا هفضل جنبك
نغم: ملوش لزوم. لاني مش هشوفك تاني ولا هتكلم معاك ارجع بيتك احسن.
مهاب: بيتي بقي بيتي يا نغم بعد ما كان بيتنا.
نغم: اديك قولت كان بيتنا. انا هبعت ماما تجبلي كل حاجاتي وياريت تطلقني في هدوء
مهاب: خبط السرير بغيظ. انتي اكيد اتجننتي. انتي مراتي وهتفضلي مراتي لحد ما اموت مراتي. واسمك مش هيرتبط بإسم راجل غيري غير بعد ما اموت. سامعة لما اموت
وخرج مهاب وهو متنرفز وعلي اخره وقابل سهام وندي وسامح وامجد
سهام: مالها نغم يا مهاب. ايه اللي حصلها
مهاب: انتوا عرفتوا ازاي مين اللي قالكم.
سامح: ادم اتصل بطنط سهام وهي كلمتني. في ايه مالها نغم
مهاب: هي جوا. ادخليلها يا طنط انتي وندي. وانت يا امجد
ندي: مش جاي معانا يا سامح
سامح: بص لمهاب وفهم ان صاحبه مخبي حاجة. لا يا حبيبتي ادخلوا انتوا ممكن تكون مش لابسة حجابها ولا حاجة انا بعد شوية هاجي اشوفها
ودخلوا كلهم لنغم. وسامح قرب من مهاب.
سامح: مهاب مالك في ايه مالها نغم وانت فيك ايه
مهاب: تعالي نقعد في المكتب.
في مكتب مهاب في المستشفي
سامح: يا نهارك مهبب. انت ضربتها بالشكل اللي بتقول عليه ده ازاي.
جالك قلب يا مهاب هانت عليك نغم
انا بجد مش مصدق حقيقي مش مصدق
مهاب:ابوس ايد اللي خلفوك انا ما ناقص. اسكت
سامح: مش ناقص ايه انت كمان مش عايز حد يأنبك. ايه الكبر ده . معقول كنت عايز تموت ابنك ازاي انت اكيد اتجننت. ده انا لما عرفت ان ندي حامل كنت طاير من الفرحة ونفسي احطها في عيني. تقوم انت تضرب نغم وتبهدلها كدة. وكمان زعلان انها عايزة تطلق. يا بجاحتك
مهاب: انا بجد يا سامح مش عارف انا ازاي عملت كدة. انا حاسس اني كنت واحد تاني
سامح: اتنهد. طيب هتعمل ايه هطلقها
مهاب: لا طبعا مستحيل اعمل كدة. انا
هسيبها كام يوم بعد ما تخرج من المستشفي تقعد عند مامتها. لحد ما اعصابها ترتاح وبعد كدة لازم ترجعلي انا مقدرش اعيش منغيرها.
وعدي اسبوع ونغم حالتها لقت احسن. وكان مهاب كل يوم يحاول يدخلها وهي بترفض. ومش عايزة تشوفوا. وهو كان هيتجنن عليها بس مش عايز يدخل غصب عنها علشان متزعلش منه اكتر من كدة.
وخرجت نغم من المستشفي وراحت عند مامتها وعدي كمان شهر وهما علي نفس الحال نغم مبتروحش المستشفي
ومهاب بيحاول يكلمها وهي بترفض.
ولا بتقبله لما بيروحلها عند مامتها.
وفي يوم مهاب من زهقه مش متحمل البيت من غيرها وحاسس بفراغ كبير
اخد عربيته وقعد علي النيل. وقعد يسمع أغنيه وبعتها لنغم وهو عارف انها هتسمعها. وكان بيحاول يصالحها. وكانت لحماقي ( كنت تتكلم)( مش كنت تتكلم شايفني بسيب ايديك وبضيع ناديني وقولي ليه بتبيع لو غلطة هتعلم. ازاي كدة هنرجع هوانا معدش زي زمان. وفين يجمعنا تاني مكان. الفرقة دي بتوجع. لعنيك بسهر ليالي ورا ليالي. ولا دنيا حلوة بتحلالي. مليت حبيبي انديك. يرضيك كدة فات كتير وانا مستني مبقتش حاجة تطمني. وهموت عشان القيك. هو انت مستكتر. اعيش وانا روحي رايحة عليك. طب اعمل ايه واقرب ليك. ليه بس متأخر. الوقت بيعدي وليل الشوق مطمنيش. حبيبي ازاي مترجعليش. مرتاح لمين بعدي. لعنيك بسهر ليالي ورا ليالي . ولا دنيا حلوة بتحلالي. مليت حبيبي انديك. يرضيك كدة فات كتير وانا مستني. مبقتش حاجة تطمني. وهموت عشان القيك)
وفضل قاعد مهموم وبيسمعها. وبيفتكر لما كانوا في شهر العسل واتخانقوا وهي افتكرت انه هبضربها وهو قالها انه مستحيل يعمل كدة. وبعدها ضحكوا وهي جريت منه وهو جري وراها. ابتسم. وبعدين ظهر قدامه مشهده وهو بيضربها غمض عينيه. وهو بيحاول يبعد المشهد من دماغه وميفتكروش
في بيت نغم
قعدت تعيط. وهي بتسمع اغنية مهاب اللي بعتها ليها.
نغم: حبيبي انا كمان مش قادرة علي بعدك ونفسي اشوفك بس غصب عني انا موجوعة منك ومجروحة. بس والله وحشتتي وحشتني اوي مع كل اللي عملته بس قلبي وجعني عليك
وعلي وحددتك بس مش عارفة انسي مش عارفة
وعدي اسبوع كمان وفي يوم
في مكتب اللواء سراج
اللواء سراج: وبعدين يا مهاب انت ايه اللي جرالك.
مهاب: خير سيادتك.
سراج: انت بتسالني. مالك ليه مش شايف شغلك زي الاول. فين المعلومات اللي طلبها منك
مهاب: اسف سياتدك. في اقرب وقت هتكون كل حاجة علي مكتب سيادتك
سراج: سامح قالي انك عندك شوية مشاكل في البيت. بس شغلنا ملوش دعوة بحياتنا الشخصية
مهاب: اتنهد. مفهوم سيادتك.
سراج: مهاب انا عايزك تخلي بالك من نفسك اليومين اللي جاين دول
مهاب: ليه في ايه
سراج: عدنان اخو عزمي. هرب من السجن.
مهاب: هرب امتي.
سراج: النهاردة. رجالتو هربوه وهو في عربية الترحيلات. وراجع من المحكمة ورايح السجن.
مهاب: ومفيش اخبار هو راح فين
سراج: لسة بنحاول نوصله . المهم انت خلي بالك
مهاب: ان شاء. الله سيادتك. عن اذنك…….اب
سامح: لا والله كدة ماشي. ووشوش ندي. بس انا جعانك انتي وعايز اكلك
ندي: هههههههه. طيب عيب اتلم لما نروح
سامح: عادي. اعملي انتي دايخة وانا اخدج جوا افوقك
ندي: ضحكت بصوت عالي. هههههههههه
مهاب: العب. طيب انا بقول تدخلوا جوا احسن ولا ايه يا سمسم
سامح: ههههههه انا بقول كدة بردوا
سهام: يالا يا ولاد الغدا جاهز اتفضلوا
مهاب: تسلم ايدك يا ست الكل تعبناكي
سهام: تسلملي انت يا حبيبي. وربنا يخليك لينا ولنغم من غيرك كانت بنتي ضاعت.
مهاب: باس ايديها. متقوليش كدة انا ادفع عمري ولا استحمل ان نغم تضيع
سامح: ما تتلم هو انت واخد البت وامها سيبهالي ما هي حماتي بردوا. وباس ايد سهام. علي فكرة انا كنت معاه وانتي عمالة تحبي فيه وسيباني
سهام: هههههههه وانا اقدر انت كمان حبيبي وربنا ما يحرمني منكم يارب
مهاب: مش ممكن غلس . اقعد يا خويا كل بدل ما تكلنا.
وقعدوا كلهم علي السفرة
سامح: اهم حاجة يا سوسو عملتيلي ورق العنب
سهام: ههههههه طبعا يا حبيبي اهو
سامح: ايوة بقي ناوليني هو ده بس ابوس ايدك قولي لندي بيتلف ازاي احسن عملتهولي مرتين مش قادر اقولك. مكنش صوابع ورق عنيب كان صوابع دينامت
كلهم: هههههههههههههه
ندي: هههههه. كدة بتفضحني طيب ايه رأيك بقي مش هعملهولك تاني
سامح: ياريت يا حبيبتي متعملهوش تاني زي اللي عملتيه. ابوس ايدك. انا كنت حاسس اني هنفجر وانا بكله
مهاب: ههههههههههه.مش ممكن يخربيت طفستك بطنك دي هتوديك في داهية
سامح: اللي يسمعك . يقول انك مش طفس. ولا نسيت الباشميل والبوفتيك
مهاب: هههههههههه انت لسة فاكر. ماخلاص عدينا المرحلة دي من زمان
سهام: انا مش فاهمة حاجة
مهاب: بص لنغم وضحكوا. لا ابدا اصل نغم شاطرة اوي في عمايل الباشميل.
سامح: انت هتقولي. بأمارة ما قعدت اليوم كله تعمل فيها
مهاب: اتلم يا حيوان.
سامح: هههههههه طيب هسكت.
مهاب: حبيبتي. علي فكرة احنا مسافرين بكرة الصبح
نغم: مسافرين فين يا حبيبي
مهاب: برتوا السخنة مكان ما قضينا شهر العسل يا حياتي
نغم: بفرحة. بجد يا هوبا
مهاب: بجد يا روح قلب هوبا من جوا
نغم: تسلميلي يا روحي قولي بقي اخت اجازة كام يوم
مهاب: اممم هما مش كتير 4ايام بس معلش قريب ان شاء الله اخد اجازة اطول ونسافر برا مصر كمان اتفقنا
نغم : اتفقنا يا حبيبي انا معاك في اي حاجة
ندي: بتبص لسامح
سامح: ابتسم . متبصوليش والله حاجز معاه وهنسافر معاهم بس كنت عامهالك مفاجاة.
ندي: صحيح يا سمسم
سامح: هههههه صحيح يا عيون سمسم
ندي: قامت حضنته وباسته
مهاب: قدامنا عادي كدة
سامح: حاوطها بإيده وحضنها. وانت مالك احنا مبنكسفش يا حبيبي
مراتي
سهام : هههههههه والله ما جمع الا لما وفق انتوا الاتنين مجانين. ولا بيفرق معاكم حاجة
سامح: وهو فيه احلي من الجنان يا حماتي هي الدنيا ناقصة هم
مهاب: لا انا كدة عايز بوسة زي اللي الواد ده خدها دلوقتي
سامح: هههههههه مفتكرش نغم بتتكسف.
ندي: قصدك ايه ان انا مش بتكسف
سامح: لا طبعا يا روحي بس انتي بتحبيني وبتموتي فيا.ومبيهمكيش غيري وبس.
مهاب: عجبك كدة. ماشي اهم خدوا بنط علي قفانا
نغم: كدة ماشي. وقامت باست مهاب
مهاب: حضنها. روح قلبي ايوة كدة جمدي قلبك زي البت دي
كلهم : ههههههههههههههههههههههه
(في ڤيلا الدكتور حسين )
أدم قاعد في مكتبه ودخلت دولت
دولت : مالك يا أدم بتفكر في ايه
أدم: اتنهد. لا ابدا مفيش
دولت: وبعدين معاك يا أدم انت هتفضل لحد أمتي كدة هتنسي امتي يا ابني
أدم: مش بإيدي يا ماما صدقيني مش بإيدي. انا حتي مقدرتش اسافر وابعد عنها. و رديت بأني بس اشوفها معايا في المستشفي. حتي لو هي بتعتبرني اخ وصديق وزميل. لكن كفاية انها بالنسبة ليا حبيبتي
دولت: بس انت عارف ان انت كدة بتخون مهاب اخوك وصاحبك. وانت بتفكر في مراته بالشكل ده
أدم: ليه بتقولي كدة انا عمري ما تجاوزت حدودي معاها لا بالكلام ولا بالفعل. انا بس مش قادر اتحكم في مشاعري. وحبي ليها مش بإيدي صدقيني غصب عني
دولت: انا عارفة بس مجرد التفكير غلط حاول تشوف غيرهايمكن تقدر تنساها بقولك ايه مش انت قلتلي قبل كدة ان الدكتورة سهي صاحبة نغم. حاسس انها بتقرب منك ماتحاول انت كمان تقرب منها يمكن تحبها
أدم: لا يا ماما سهي غيري خالص وبصراحة انا عمري ما ارتحتلها. انا بس وافقت انها تشتغل معانا علشان خاطر نغم مش اكتر
دولت: هقولك ايه ربنا يريح قلبك ويشيل نغم منه وتشوف حياتك بقي.
(في بورتو السخنة)
مهاب قاعد وحاضن نغم علي البحر وبيسمعوا أغنيه تحفة لعمرو دياب اسمها (علي حبك)( علي حبك. عندي 100 اثبات شوقي مثلا بان في عيني ساعات وبخاف وبغير خد من ده كتير وان سيرة جات بنطق بالخير. وطبعك خت منه حاجات
واخبارك مع التفاصيل احب اسمعها بالتفصيل. مدام اتفتحت السيرة. اخد وادي لنص الليل. في حبك كل يوم في جديد. ولو توحشني وانت بعيد. بالاحساس بنتلاقي مفيش حاجة اسمها مواعيد. علي حبك عندي 100 اثبات. لو اقولك الكلام هيطول حس انت شوف بعينك دول. في كلام عادي يتقال للناس وكلام أجمل يتقال احساس. بيوصل للقلوب علي طول. واخبارك مع التفاصيل احب اسمعها بالتفصيل. مدام اتفتحت السيرة اخد وادي لنص الليل. علي حبك عندي 100اثبات)
نغم: حبيبي ايه الاغنية الحلوة دي بس
مهاب: عجبتك يا روحي
نغم: جدا جميلة اوي. بس انت مش محتاج تثبتلي انك بتحبني. انت منغير ما تتكلم حبك باين في عنيك
مهاب: ابتسم. في عنيه بس. دي عنيا وايدي ورجلي وكلي مفضوح اصلا
نغم: هههههههه. لا بتكلم جد
مهاب: وانا كمان والله انا كل حته فيا بتحبك. اه يا نغم انتي متعرفيش الايام اللي فاتت دي عدت عليا ازاي. وانا بفكر ان ممكن يكون في راجل غيري لمسك. انتهد بحرقة. كنت بموت
يا نغم والله كنت حاسس ان كل لحظة بتعدي عليا روحي بتروح مني. بس الحمد لله رجعتيلي زي ما انتي من غير خساير
نغم: وانت كمان كنت واحشني اوي وكمان كنت خايفة عليك. تعرف هقولك حاجة جات في بالي وقت لما عزمي ده قالي انه عايز يقتلك علشان قتلت ابوه. كنت وقتها عايزة اقوله. اني مستعدة اخليه يعمل فيا اي حاجة بس مش يقتلك. انا نستحملش كدة ابدا
مهاب: اوعي تقولي كدة تاني والله انا كان عندي يقتلوني بدل المرة الف مرة ولا ان راجل غيري يلمسك.فاهمة مسمعش منك كدة تاني
نغم: ابتسمت. حاضر بس متتحمقش اوي كدة.
مهاب: حضنها اكتر. لا اتحمق. انتي بتاعتي وليا انا وبس مليكة خاصة لمهاب عز الدين فاهمة
نغم: ابتسمت. فاهمة ووشوشته بهمس
بحححححبك
مهاب: وشوشها. بممممممموت فيكي
سامح: خبط علي كتف مهاب. قدامي علي البوكس يا حبيب.
مهاب: ههههههههههه والله لولا عارف صوتك كنت زمانك واخد بوكس مروقك علي الاخر
سامح: ههههههه وانا عبيط بردوا اسيبك تضربني قدام المزة بتاعتي ده
حتي يبقي عيب
ندي: الله ايه الاغنية الحلوة اللي بتسمعوها دي
نغم: هههههههه. مهاب كان بيسمعهالي بس انا بعدها تاني علشان عجباني
ندي: زغدت سامح. شايف ادي مهاب اللي بتقول عليه مدب وايده طرشة . بيسمعها أغاني وانت مبتسمعنيش كوبليه واحد حتي
سامح: ههههههه. يا حبيبتي مش كفاية انا بغني عليكي كمان اسمعك اغاني
ندي: لا يا حبيبي انا عايزة اسمع زي نغم
سامح:الله يخربيتك. يا مهاب قومت عليا البت. اللي يشوفك يا خويا وانت بتسمعها كدة يقول عليك رومانسي
مهاب: ههههههههه. احسن تستاهل. علشان تبقي تيجي تكتم علي نفسنا وتقرفنا. وبعدين اه يا خويا رومانسي واسال ناني حبيبتي. مش انا رومانسي يا قلبي
نغم: حبيبي انت ملك الرومانسية اصلا
مهاب: حبيية قلبي.
ندي: طيب والله لو ما سمعتني انت حر
سامح: من عنيا تعالي معايا الشالية وانا اسمعك احلي كلام
ندي: هاهاها. لا يا خفيف انا عايزة اغنية رومانسية
سامح: طيب ماهي هتبقي رومانسية وربنا بس تعالي . عن اذنك يا معلم
مهاب: ههههههه يسهله يا باشا. بس خلي بالك من الواد اللي جوا ده
سامح: ههههههه لا متخفش ابني هيطلع وحش زي ابوه. بقولك صحيح. احنا هنسافر بكرة. رامي كلمني ومخنوق علي اخره
مهاب: ههههههه اه ماهو كلمني. اصل احنا اتفقنا معاه انهم 4 ايام واحنا قعدنا اسبوع. وهو حازم اتنفخه لوحدهم.
سامح: خلاص اشوفك الصبح بقي
مهاب: ليه هو انت مش نازل تاني لحد الصبح
سامح: وانت مالك خليك في حالك.
انا ببقي مبسوط في الشالية يا تنح
مهاب: ماشي سلام يا خويا
نغم: هههههه انتوا فظاع بجد
مهاب: جدا . بقولك ايه ماتيجي نطلع الشالية زيهم
نغم: اممم لا
مهاب: والله . اللي يسمعك كدة يفتكرني باخد رأيك
نغم: يا سلام اومال ايه بالعافية يعني
مهاب: اه يا نغم بالعافية. تحبي اوريكي
نغم: طيب . ابقي وريني كده
مهاب: قام وشالها قدام الناس ومشي بيها
نغم: يا مجنون الناس تقول ايه
مهاب: ملكيش دعوة بحد وانا معاكي
المهم اني لما نطلع هوريكي العافية شكلها ايه.
وبعد مرور حاوالي 5 شهور
(في شقة مهاب ونغم)
نغم : اه يا ماما تعبانة اوي مش قادرة
سهام : مالك بس حصلك ايه. انتي كنتي كويسة
نغم: مش عارفة بطني بتوجعني اوي وحاسة انها بتتقطع
سهام: طيب. تعالي نروح المستشفي عندك والدكتورة تطمنا
نغم : لا ملوش لزوم انا هاخد اي مسكن دلوقتي
سهام: يا بنتي اسمعي الكلام انتي شكلك تعبان
نغم : لا مقدرش انزل من غير مهاب ما انتي عارفة
سهام: حتي معايا. يا بنتي
نغم: اه يا ماما مهاب مصمم من بعد اللي حصل قبل كدة اني مخرجش من غيره تحت اي ظرف
سهام: نغم . بس انا شاكة في حاجة
نغم: شاكة في ايه
سهام: استني اكلم الصيدلية واجيب اللي يخليني اتاكد……………………..
وبعد شوية
نغم :😱😱😱😱😱😭😭😭😭
يا نهار اسسسسود. مش ممكن…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ترى يا قلب احببت من)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى