روايات

رواية عشقت بنت عمي الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت بنت عمي الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت بنت عمي الجزء الثالث

رواية عشقت بنت عمي البارت الثالث

رواية عشقت بنت عمي الحلقة الثالثة

خالد: احمد رايح يضحي بنفسه ويقف قدام الموت
مروه بصوت عالي: انت بتقووول اي ادهولي اكلمه
بتاع الاغاني وقف الاغاني لم ابو جاسي شاور ليه وكلهم راحو عند مروه
جاسي: في اي
مروه: احمد طلع مهم ورايح يقف قدام الموت ويضحي بنفسه عشان المهم تنجح
جاسي بعياط: انتي بتقولي اي لع مستحيل وراحت واخدها التلفون منها
جاسي: الو احمد
خالد: انا صحبه هو جو
جاسي: ادهولي طيب
خالد: حاضر احمد خد كلم
احمد: مين واخد التلفون الو
جاسي: احمد ارجع
احمد: جاسي مش هينفع ارجع واسيب شغلي
جاسي بعياط: احمد انا من غيرك اموت متسيبنيش

 

 

احمد: انتي بتقولي اي محمد معاكي
جاسي: انت اللي حياتي ومن غيرك اموت ارجعلي ياحمد
احمد بصدمه: انتي بتقولي اي
جاسي: بقول اني مقدرش اعيش من غيرك انت قلبي وحياتي كلها ارجعلي ارجوك
احمد: هرجعلك ياقلب احمد متخافيش
جاسي: وعد
احمد: وعد بس بطلي عياط
جاسي: حاضر هستناك ترجع بكرا
احمد: حاضر ان شاءلله هاجي بكرا خلي بالك من نفسك
جاسي: حاضر وانت كمان وقفلت
الكل عمال يبص علي جاسي واللي قالتو
محمد راح عليه ورفع ايدو هيضربها بالكف بس مروه مسكت ايدو ونزلتها
محمد: انتي كيف تحوشيني انتي شايفه الصايع عملت اي كيف تبقا خطوبتنا النهارده وهي تقول لخوي انها بتحبه
جاسي: اه انا بحب احمد وبحبه من زمان اوووي كمان من وانا طفله وعمري محبيتك انت وانت عمرك محبيتني انت كل غايتك انك تاخد اي حاجه اخوك بيحبها وهو زي الاهبل بيسبلك كل حاجه عشان بيحبك بس لع يامحمد انا مش هبقا ليك وهبقا لاحمد وعلي فكرا انا سمعت كل كلمه كنت بتقولها للبنت من شوي في الفون روحلها يامحمد انا هكون لحمد مش ليك وانا بحب احمد ومستحيل احبك انت مهم يحصل
مروه: كلام جاسي صح
محمد نزل وشه في الارض مروه راحت ضربه بالكف
مروه: انت كيف تعمل كدا في اخوك ليه عايز تحرمه من كل حاجه بيحبه ليه عمل فيك اي ده بيحبك
محمد: عشان دايما هو المحبوب وهو رقم واحد ام انا بعدو
جاسي: تصدق انك طلعت زباله اوووي وانا بكرهك ومستحيل حتي لو مش بحب احمد مستحيل اتجوزك انا هستنا حبيبي يرجعلي عشان هو اللي حياتي معا وسابتهم ومشت مروه بصت علي محمد وسابته وطلعت ورها جاسي والكل سابه وطلعو روحو
محمد: ماشي ياجاسي ان مخليتك ندمتي علي اللي عملتيه ده مبقاش انا محمد
خالد: برضو ناوي تعمل اللي في دماغك
احمد: لع تعال تقولك علي فكرا تاني نكسب بيها المهمه
خالد: ايو كدا ياباشاااا قول يلا
احمد: بص هنروح علي المكان اللي هم فيه ونعمل…………. وبس كدا
خالد: متاكد ان احنا هننجح
احمد: اه ان شاءلله يلا نروح
خالد: يلا

 

 

مروه: جاسي يلا ننام شوي
جاسي: لع هفضل صاحيه لحد ما احمد ينرن عليا ويطمني
مروه: لسه بدري انه يخلص ويرن تعالي نرتاح شوي
جاسي: لع ارتاحي انتي وانا هفضل لحد ميرن عليا وشوفه قدامي بخير
مروه: لم انتو بتحبه بعض كدا ليه معترفتوش بحبكم لبعض من زمان
جاسي: عارفه انا بحب احمد من وانا في ابتدائي كنت بغير عليه لم الاقي منه بتكلمه وهو بيهزر ويضحك معاها كنت عارفه بس اوع تضحكي عليا انا بغير حتي منك لم يكلمك ويهزر معاكي
مروه بضحك: يخربيتك دانا اخته
جاسي: وهو عشان اخته تهزري معا ولا اي 😂
مروه: ياخوفي عليك ياخوي طيب بالنسبه لامه هتخلي يكلمها ولا لع
جاسي: بصي امه اخلي يكلمها عادي ام انتي تتكلم عادي مافيش هزار واياك لم يجي اشوفك بتحضنيه 😒😒
مروه: وحيات امك ده اخوي يابت انتي يخربيتك 😂😂😂😂
جاسي: وحبيبي انا وهيكون جوزي وهو انا قولت حاجه متسلمي عليه بس من بعيد
مروه: لا انتي اتجننتي رسمي والله انا لم يجي اقوله يبعد عنك 😂😂😂😂
جاسي: اعمليها كدا وانا اموتك مين اللي يبعد عني ده 😒😒😒
مروه: يالهوووي انا اروح اروح احسن يخربيتك انتي وهو حياتي يامااا محسياني اني هكلم السفير ولا توم كروز ولا واحد مشهور ده احمد بتاع الخوزيق اللي كنتي بتقولي عليه 🤌😂😂😂
جاسي: امشي ابت من وشي غوري اتخمدي ده احسن من اللي بتقولي عليهم دول انتي اصلا متطوليش تسلمي عليه 😒
مروه: انا امشي عشان هقول كلام ممكن يخسرني حياتي تصبحي علي خير
جاسي: وانتي من اهل الخير 😒😒
جاسي بعد ما مروه مشت قعدت تفتكر في كل حاجه كانت بتحصل بينها هي واحمد لحد الفجر الفجر اذن وقامت اتوضت عشان تصلي
خالد: ايو كدا ياباشاااا نجحنا
احمد: الحمدلله لم اروح ارن علي جاسي واطمنها عشان متاكد انها لسه صاحيه ومستنياني
خالد: ربنا يخليكم لبعض روحلها
جاسي خالصت صلاه ولسه هتلم المصليه لقت التلفون بيرن جرت عليه
جاسي: انت كويس طمني عليك
احمد بهزار: تعبان اوووي

 

 

جاسي بعيط: احمد مالك فيك اي طمني والنبي
احمد بضحك: يابت انا كويس بس بهزر
جاسي: عبو شكل اللي يكلمك عيل بارد والله مهسامحك ياحمد واستنا لم تيجي
احمد: يالهوووي بهزر معاك ياعم انت مينفعش اهزر ولا اي
جاسي: هزارك بايخه انت تعرفي انا ممكن اموت لو حصلك حاجه
احمد: وانا مستحيل يحصلي حاجه مدام حياتي بتصلي وتدعيلي
جاسي: مدعتلكش اصلا
احمد: عيب عليكي ده كل صلاه بتدعيلي قبل متدعي لنفسك
جاسي: لا والله وانت اي عرفك
احمد: قلبي
جاسي : يامحنو اتلم
احمد: عبو شكل اللي يعرفك غوري ابت اتخمدي
جاسي: 😂😂😂😂حاضر بس هتيجي ايمتا
احمد: الصبح هكون عندك ان شاءلله
جاسي: بجد هستناك لحد متيجي
احمد: تنامي انتي سامعه
جاسي: مش جيلي نوم
احمد: تتخمدي انتي سامعه
جاسي: حاضر بس اول متيجي انا اول حد يسلم عليك
احمد: حاضر ياقلب احمد
جاسي: يسلملي قلبك خلي بالك من نفسك
احمد: حاضر تصبحي علي جنه
جاسي: تكون معايا فيها ان شاءلله
احمد: ان شاءلله وقفل معاها وراح يجهز نفسه عشان يسافر وهي قفلت معا ونامت
الساعه 10احمد وصل واول موصل لاقي مروه قدامه راحت جرت عليه وحضنته
مروه: حبيبي انت كويس
احمد: اه كويس ياحبيبتي امال فين جاسي
مروه: جاسي يالهوووي احمد لو شوفتها اوع تقولها اني حضنتك والنبي 🤌😂😂😂😂
احمد: ليه 😂😂
مروه: دي قالتلي لو شوفتك بتهزري معا هموتك يابال لم احضنك يالهوووي اختك هتموت وهي صغير ياختيييي انا مشوفتكش امشي من هنا 🙆‍♀️🙆‍♀️😂😂😂
احمد: يامجنونه طيب هي فين
مروه: فوق

 

 

احمد: امال فين الجماعه
مروه: ابوك وعمك راحو الشغل وامك ومرات عمك راحو يسوقه
احمد: طيب انا هطلع اشوفها وانا لو قالتلك سلمت عليكي قوليلها لع عشان هتنفخني برضو 🤌😂😂😂
مروه: يالهوووي حتي انت روح ياعم انا مشوفتكش اصلا 😂😂😂
احمد: شاطرها وسابها وطلع فوق
احمد طلع فضل يخبط جاسي مردتش راح فاتح وداخل فضل ينادم مردتش راح دخل الاوضه لاقها نايمه راح قعد جمبها علي السرير وفضل باصص عليها
احمد: بقا الملاك دي هي المجنونه اللي بتصحا وخلاص هتكون ملكي انا لوحدي وراح حاطط ايدو علي وشها راحت صحت واول مشافته نطت حضنته واحمد مصدق راح حضنها 🙆‍♀️🙆‍♀️😂😂
جاسي: حمدالله علي السلامه ياقلبي وفضلت حضنه لحد ما مروه نادمت عليهم يدوبك جاسي فاقت وزاحت احمد

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت بنت عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى