رواية تخلت عن كبريائها من أجله الفصل العاشر 10 بقلم رونا
رواية تخلت عن كبريائها من أجله الجزء العاشر
رواية تخلت عن كبريائها من أجله البارت العاشر
رواية تخلت عن كبريائها من أجله الحلقة العاشرة
بتخلص شذي الاجتماع وتروح البيت وتكون شيري وصلت
شذي: هاي شيري
شيري: هاي شذي
شذي: صح عملتي اي في ديكور الاتيليه
شيري: مستنيه يخلص التصميمات المناسبه ونتقابل ونشوف هنعمل اي
شذي: تمام علي فكره انا مسافره دبي بعد يومين
شيري: ليه
شذي: شغل
شيري: هو مش المفروض عمار مضبط كل حاجه
شذي: اه بس عادي في حاجات محتاجني فيها
شيري: طب وهتقعدي قد اي
شذي: لسه مش عارفه
شيري: اوك
بيخلص اليوم ويخلصو اليومين ويجي ميعاد سفر شذي وبتسافر فعلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ|بقلمي رونا|ــــــــــــــــــــ
{في الشركه}
بتوصل نيره وتدخل مكتب شذي
نيره: هاي يا سلمي
سلمي: هاي يافندم
نيره بمرح: لا انا غير شذي هانم خالص ومبحبش الالقاب انتي سلمي وانا نيره عادي 😂
سلمي بابتسامة: اللي تشوفيه يا نيره
نيره: طب اي اللي المفروض يتعمل النهارده
سلمي: بتشرح ل نيره الشغل
نيره: كل ده الله يكون في عون شذي
سلمي: متقلقيش انا معاكي وبشمهندش حمزه هيساعدك كتير
نيره: اوك ابعتيلي بشمهندش حمزه وهاتيلي نسكافيه
سلمي: اوك.. وبتبلغ حمزه وبيجي
حمزه بيدخل المكتب تحت امرك يافندم
نيره: اتفضل اقعد الاول تشرب اي
حمزه بيقعد: مالوش لازمه
نيره: لا لازم تشرب حاجه
حمزه: ممكن قهوه
بتدخل سلمي في الوقت ده بالنسكافيه
نيره: هاتي واحد قهوه للبشمهندش
سلمي: اوك
نيره: بص بقا سلمي جابتلي الملفات دي وانا مش فهمه حاجه خالص وقالتلي انك هتساعدني
حمزه: تمام وبيبدوا يشتغلو
عند تامر في مكتبه بيكلم شيري
تامر: هاي شيري
شيري: هاي تامر
تامر: انا خلصت التصميمات تحبي نتقابل في الشركه ولا في الكافيه
شيري: اي حاجه بس انا بقول الكافيه احسن اصل مابحبش جو الشركات والرسميات والخنقه دي
تامر: اوك مفيش مشكله هنتقابل في الكافيه الساعه…
شيري: اوك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ|بقلمي رونا|ــــــــــــــــــــ
{في دبي}
بتوصل شذي الفندق وبتقابل عمار هناك
شذي: ازيك ياعمار
عمار: تمام انتي عامله اي وشيري ونيره اخبارهم اي
شذي: كلنا كويسين .. المهم حجزت الاوض
عمار: اه وده المفتاح بتاعك الدور… اوضه… جنب اوضتي عشان لو حصل حاجه
شذي: تمام يلا نطلع بقا
عمار: يلا
في اوضه شذي بيجلها مكالمه من المافيا
المتصل: نورتي دبي ياشذي هانم
شذي: ميرسي.. اي المطلوب
المتصل: متستعجليش هانت واقلك هتعملي اي بس انا قلت اعرفك ان انتي تحت عنينا لحظه بلحظه بدليل ان عمار حجز الاوض جمب بعض في الدور… انتي اوضه رقم… وهو اوضته رقم… اصل الفندق اللي قاعده فيه ده بتاعنا استني مكالمه بالمطلوب باي ويقفل من غير ما يستني ردها
شذي بتتوتر وتكلم عمار تقوله اللي حصل
عمار بقلق بس مش بيبن: اهدي وكله هيتضبط.. كلمي البنات في مصر طمنيهم عليكي
شذي: اوك وبتكلمهم
شذي: هاي نيره عامله اي
نيره: هاي شذي بخير انتي عامله اي
شذي: تمام لسه واصله الشغل عامل اي
نيره: متقلقيش كله ماشي كويس..سلمي و حمزه مش سايبني
شذي: تمام باي بتقفل مع نيره وتكلم شيري
شذي: هاي شيري عامله اي
شيري: هاي شذي بخير انتي عامله ايه
شذي: تمام اخبار شغلك اي
شيري: تمام هقابل البشمهندس تامر النهارده عشان يوريني التصميمات
شذي: اوك باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ|بقلمي رونا|ــــــــــــــــــــ
{في مصر} تحديدا في الشركه
بيخلص حمزه ونيره الملفات وبيروح حمزه مكتبه بيدخل تامر
تامر: سالت عليك قالولي انك في مكتب شذي
حمزه: اه كنت بفهم نيره الشغل
تامر: مش غريبه انها قاعده في مكتب شذي مش مكتبها
حمزه: ولا غريبه ولا حاجه الاوراق كلها في مكتب شذي وسلمي هي اللي هتضبط الشغل فطبيعي تقعد في مكتب شذي
تامر: بس ده كده هيصعب مهمه سلمي
حمزه: مهمه سلمي ازاي
تامر: هقلك النهارده قبل الشغل قبلت سلمى في الكافيه وطلبت منها تدور في الملفات او علي اللاب علي حاجات معينه تفيدنا
حمزه: اه فهمت طب هي متواصلتش معاك تاني تعرفك الدنيا فيها
تامر: بعتتلي رساله قالتلي مش هينفع تنفذ النهارده
حمزه: اكيد نيره كل شويه اسئله في الشغل
تامر: اكيد المهم انا هقابل شيري النهاردة الساعه.. وهحاول اخرها علي قد ما اقدر في التوقيت ده تروح انت الفيلا تشوف اي حاجه ممكن تفيدنا
حمزه: اشطا
في دبي عند شذي في اوضتها بتجيلها مكالمه تاني من المافيا
شذي: المطلوب
المتصل: تقابليني انتي وعمار في المكان…دلوقتي
شذي: تمام بتبلغ عمار وبيروحو المكان بعد وقت وصلو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ|بقلمي رونا|ــــــــــــــــــــ
الشخص: اهلا شذي اهلا عمار
شذي وعمار: اهلا
عمار: صح مش هتقول اسمك اي
الشخص: مش مهم وبيفتح شنطه فيها هيروين المطلوب منك ياشذي ترجعي مصر بالشنطه دي ومعاها شنطه كمان زيها
شذي: نعم انت عايز توديني في داهيه ولا اي
الشخص: لا داهيه ولا حاجه انتي اكيد مش هتسافري بيهم كده انتي هتداري كل كام كيس وسط شنطه من الشنط اللي معاكي ولما توصلي مصر شيلهم في الخزنه السريه لحد ما اقلك تعملي اي
شذي: طب اشمعنا ما انت كل مره بتدخلهم بطريقتك وسط البضاعه بتاعت الشركه
الشخص: البوليس في مصر ابتدا يشك فلازم نغير الطريقه..
شذي: موافقه
الشخص: وانت ياعمار بيفتح كرتونه فيها اثار هتاخد دي معاك الفندق واحنا هتوزعها ازاي بعد كده
عمار: نعم اشمعنا
الشخص: عشان البوليس هنا ابتدا يشك بردو وانت معروف انك رجل اعمال يعني محدش هيشك فيك
عمار: موافق
الشخص:وانتي يا شذي يومين كده وتنزلي مصر بالحاجه زي ماقلتلك ولحد ماتنزلي مصر الحاجه هتبقي معاكي في الفندق بس هنبعتهالك بطريقتنا علي الاوضه اما انت ياعمار هتقابليني بكره في المكان… الساعه… وهقلك تعمل اي وبرضو هنعبتلك الحاجه بطريقتنا تبقي معاك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ|بقلمي رونا|ــــــــــــــــــــ
بيرجعوا شذي وعمار الفندق
في اوضه شذي بتفتكر الخطه بتاعت اللي قالها اللواء جمال قبل ما تسافؤ بيوم
(فلاش باك اللواء جمال بيتصل بيها
اللواء جمال: بصي يا شذي الهدف من انهم يسافروكي هيطلبو منك تدخلي ممنوعات اي بالضبط مش معروف بس مش مهم اي هي المهم هتتصرفي ازاي هتعملي انك معترضه في الاول وبعدين هتوافقي وهبعتلك سلسله دلوقتي علي البيت فيها جهاز تسجيل تلبسيها لما تقابليهم ولما توصلي المطار هنا هيتقبض عليكي او بمعني اصح هنمثل ان اتقبض عليكي وهتتحجزي فعلا ساعاتها هيقلقو ويجو مصر ويتصرفو تصرفات مش محسوبه واحنا هنعرف نوصلهم
شذي: اوك طب وعمار
اللواء جمال: متقلقيش انا هكلمه وافهمه هيعمل اي
شذي: تمام نهايه الفلاش باك)
شذي لنفسها هانت اوي
في اوضه عمار بيفتكر الخطه اللي قالها اللواء جمال ليله سفر شذي
(فلاش باك اللواء جمال: بص ياعمار الهدف اللي عايزينه منك انك توزعلهم اثار هناك في الاول هتعترض بس بعد كده هتوافق واه البوليس هناك هيبعتلك ساعه فيها جهاز تسجيل تلبسها لما تقابلهم وهتسايرهم واحنا هنكلم البوليس هناك وهيقبضوا عليك ويرحلوك علي مصر متقلقش كل ده تمثيل لانك متعاون معانا بس لما تترحل مصر هيقلقو وينزلو علي مصر وهيتصرفو تصرفات مش محسوبه واحنا هنعرف نجيبهم
عمار: طب وشذي
اللواء جمال: متقلقش علي شذي انا عرفتها تعمل اي
عمار: تمام) عمار لنفسه هانت
ياتري الخطه هتنجح ولا هتفشل؟
ياتري حكايه حمزه وتامر اي وخطتهم هتتنفذ ولا لا؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تخلت عن كبريائها من أجله)