روايات

رواية تخطي حدود العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية تخطي حدود العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية تخطي حدود العشق الجزء الرابع عشر

رواية تخطي حدود العشق البارت الرابع عشر

رواية تخطي حدود العشق الحلقة الرابعة عشر

عمر :- اه جوزك اللي اتجوز عليكي و جبلك درة
ملك بصتله بصدمة حسيت انها عجـ..زت عن الحركة لسانها اتشل و مبقتش عارفه تتكلم
ملك :- انت اكيد بتكـ..دب دي حيلة من بتاعتكوا انت و بابا عشان تخلوني افضل هنا صح
بصلها بحزن كبير على حالتها ، قام وقف و هو بيحاول يقوي نفسه قدامها ، ملك راحت وقفت وراه و اتكلمت بصوت عالي
ملك :- قول يا ابيه انت بتكدب صح أسر متجوزش عليا صح انطق قول اي حاجه بالله عليك متسبنيش كدا اطفي النا..ر اللي ايدتها دلوقتي في قلبي و قول انك بتكـ..ذب عليا
عمر بحزن كبير على حالتها و طريقة كلامها عيونه دمعت لاول مرة في حياته ، حس انه غلط لما عرفها حاجة زي كدا بس لازم تعرف عشان تعرفه على حقيقته
خد نفس عميق و استجمع كل شجعاته
عمر :- هي دي الحقيقه يا ملك أسر فعلا اتجوز اتجوز شروق السكرتاريه بتاعته و الكلام دا كان انبارح بليل و دا الدليل على كلامي وراها صور لأسر و شروق و كمان نسخة من عقد جوزاهم
بصتلهم ملك بصدمة شديدة ، حسيت انها مش قادره تاخد نفسها و المكان كله بيلف بيها عينيها زغللت حطيت ايديها على راسها وهي بتحاول تتوزان بس مقدرتش تتحكم في توزانها لتسقط مغشيا عليها
عمر بخوف شديد و هو بينزل على الأرض لمستواها
:- ملك ملك ردي يا ملك
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
ملاقش قدامه اي حل غير انه يشيلها ، شالها بخوف شديد عليها و طلعها اوضته حاطها على السرير و هو خايف بشدة عليها ، جري بسرعة على التسريحة ، جاب برفن من عليها
حاطه على انفها من فوق النقاب بس برضوا مفيش فايدة
عمر بدموع و خوف شديد:- يا ملك فوقي بقى فوقي انا اسف و الله بس فوقي يا ملك يا رب اعمل ايه الدكتورة
خد موبايله بسرعة و رن على الدكتورة اللي جت في غضون ربع ساعة ، بصيت الدكتورة لعمر
:- هو حضرتك جوزها
عمر :- لا
:- طب حضرتك ممكن تخرج عايزة اكشف عن وشها
عمر بخوف :- ااه تمام بس اعملي اي حاجه عشان تفوق ارجوكي
:- حاضر بس اتفضل اخرج
عمر :- تمام
خرج عمر من الاوضة و هو بيبصلها بخوف و حب كبير ، بدأت الدكتورة تكشف عليها ، خرجت لعمر بعد ربع ساعة
عمر بلهفة :- هاا طمنيني هي كويسة صح
:- هي من الواضح انها اتعرضت لصدمة شديدة انا ركبتلها محلول اول اما يخلص هتفوق بس يا ريت تاخد بالك منها و بلاش اي حاجه ممكن تزعلها
عمر :- تمام يعني هي هتفوق اول اما المحلول يخلص صح كدا
:- ايوا هو انت تقربلها ايه
عمر :- ابن عمها
:- تمام عن اذنك
عمر : اتفضلي
دخل عمر راح قعد على الأرض جنب السرير و بص لمحلول
نزلت دموعه تلقائياً
عمر : اديكي اتجوزتي اسر يا ملك زي ما كنتي بتحلمي بالظبط النا..ر اللي انتي بتحكي عنها في قلبك دي يا ملك موجودة في قلبي من عشر سنين من ساعة ما قولتي انك بتحبيه هو بس هو عمره ما حبك هو السبب في كل اللى انتي فيه دلوقتي بس و الله العظيم لهجيب حقك و مش هر..حمه هيطلقك غصـ..بن عنه و الناس دول انتي مش هتروحي عندهم تاني يا ملك انتي هتفضلي هنا في بيت عمك و معايا يحبيبتى
المحلول بدأ يخلص و ملك بدأت تفوق تدريجياً و فتحت عينيها
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
عمر بلهفة: ملك انتي كويسة حاسة بي ايه
بدأت تتعدل بألم وقعدت على السرير ، افتكرت اللى قاله لتدخل في نوبة بكاء
عمر :- اهدي عشان متتعبيش و الله ما يستاهل يا ملك
ملك بشهقات:- انا انا تعبانة اوي قلبي وجعاني اوي مش قادرة ليه يعمل فيا كدا ليه دا انا عمري ما اذيته اخرتها يتجوز عليا ليه يا اسر ليه
عمر و هو بيقفل الملحول :- ممكن تهدي و متعيطيش الدكتورة قالت مش حلو عشانك
ملك :- هو انا بيحصل معايا كدا ليه ليه كل حد بحبه بيأ..ذيني بابا و أسر عملوا فيا كدا ليه يا ابيه
عمر بحنية مفرطة:- ملكيش دعوة بيهم انا معاكي و مش هسيبك كل دول مش هيقدروا يقربوا منك و انا معاكي بس انتي اهدى و متعيطيش ماشي
بدأت تهدا تدريجياً
عمر :- هسألك سؤال واحد بس يا ملك و عايز رد عليه و ملكيش دعوة بأي حاجة انا هتصرف
ملك بصتله بأنتباه ، بص عمر في عينيها اللي كان ديما بيتوه فيها بس سرعان ما حاول يقاوم نفسه قدامها عشان ميعملش حاجه يندم عليها
عمر:- انتي لسه عايزة اسر لسه حابة تعيش مع جدك و خالك و اسر
ملك : انا بكره أسر مش عايزة اشوف وشه تاني مش طايقه
عمر : هتوفقي تعيشي هنا في بيت عمك
ملك :- طب و بابا و جدو و خالو
عمر :- ملكيش دعوة بابوكي انا هتصرف معاه وبالنسبة لخالك و جدك فيقدروا يجوا يشفوكي في اي وقت انما انك تروحي تعيشي في نفس البيت اللي عايش فيه أسر انتي موافقة على كدا
ملك بكره:- مش طايقه انا بكره مش عايزة اشوف وشه أسر اذا..ني نفسيا و جسديا كمان انا مش عايزة حتى افضل على ذمته ثانية واحدة كمان
عمر بغضب: جسديا ازاي كان بيـ..مد ايده عليكي
هزت رأسها بمعنى ايوا
قبض ايده بغضب شديد و هو بيحاول يتحكم في غضبه قدامها عشان ميخوفهاش منه
عمر :- طب اهدي و حاولي تنامي ماشي
ملك :- ماشي
خرج من الاوضة و قفل الباب بهدوء ، وقف و سند على تربزين السلم بغضب
عمر:- و الله لهوريك
مسك فونه و رن على واحد من رجالته
عمر :- اسر زايد تجبيهولي بيتي بسرعة
عادل بخوف : ملك مجتش لحد دلوقتي ليه
مجدي :- ممكن تكون خرجت مع أسر بعد الكلية يا بابا متقلقش
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
عادل :- طب رن عليه يا مجدي شوفهم فين
مجدي : تمام
أسر كان مع شروق في شقتها و فجأة فونه رن
شروق :- أسر
أسر و هو تايه فيها و دافـ..ن رأسه فى عنقها
: ايه يحبيبى
شروق:- مش هترد على موبايلك
أسر :- هتلاقيها ملك الزنانة فكك منها و خلينا في نفسنا
شروق برقة و دلع :- انا بحبك
مردش عليها و هو لسه تايه فيها بس فجأة لاقوا الباب بيخبط بقوة
شروق بخوف :- مين بيخبط بالطريقة دي
اسر و هو بيقوم و بيلبس التيشرت بتاعه :- مش عارف
راح فتح الباب و شروق وقفت على باب الاوضة
:- تعال معانا
اسر :- انتوا مين
:- من غير اسألة كتير يلا
مسكوه من ايده و نزلوا بيه حاول يفك نفسه منهم بس كانوا اقوياء جدا دخلوا العربية و طلعوا بيه على ڤيلة عمر ، دخلوا بيه الڤيلا
اسر :- اوعى كدا انتوا مين و عايزين مني ايه
عمر ببرود:- يا اهلا بالبشمنهدس اسر
أسر بغضب :- انت انت عايز مني ايه
عمر :- براحة على اعصابك شوية يا سعدية
: ايوا يبيه
عمر :- اطلعي نادي الهانم من فوق
اسر بصله بأستغراب اتحول لصدمة اما لاقى ملك نازلة من على السلم
أسر :- انتي بتعملي ايه هنا انت عايز ايه من مراتي قولتلك مش هطلقها
عمر قام وقف قصاده بثقة:- قولت ايه مش هطلقها سمعني تاني كدا مفيش حد يقدر يقول لعمر الشافعي لا على حاجه مشكلتك الوحيدة انك مش عارف دا
اسر بغضب :- مش هطلقها و أعلى ما خيلك اركبه يا عمر يا شافعي
عمر لاكـ..مه بغضب شديد:- قولتلي بقى انك مش هطلقها صح
اسر بألم و خوف :- اه
عمر رجع ضـ..ربه تاني بقوة :- اسمع ياااض انت انا مش هصبر عليك كتير
أسر :- قولتلك مش هطلقها و مش هبعدها عني حتى لو على جثـ..تي
عمر طلع مسـ..دسه:- فكرة حلوة برضوا تصدق
بصله اسر بخوف شديد و ملك كانت مرعـ..وبة و خصوصاً بعد ما شافت المسـ..دس و غضب عمر
ملك بخوف شديد:- ابيه عمر
عمر بعصبية:- اسكتي متتدخليش انتي عامل فيها الواد اللي بيموت في مراته و هو اصلا مقطع السمكة و ديلها و متجوز عليها
أسر بصله بصدمة انهم عرفوا بص لملك و اتكلم بثقة عكس الخوف الكبير اللي جواه من عمر
اسر :- و فيها ايه يعني مش الشرع محللي اربعة انا مش مطلق اي واحدة فيهم هم الاتنين و مش هنولك اللي بالك
عمر حط المسـ..دس في رأسه :- يبقى تتشا..هد على روحك بقى أنجز يالا و ارمي عليها يمين الطلاق يلا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تخطي حدود العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى