رواية تخاتيخو الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة طلال
رواية تخاتيخو الجزء الحادي عشر
رواية تخاتيخو البارت الحادي عشر
رواية تخاتيخو الحلقة الحادية عشر
جينا بجنون توقع نفسها من على الحصان وثامر بيجري بيها فيتخض ثامر ويوقف الحصان ويجري عليها وتكون جينا بتصرخ من الوجع ’ لسه هيقرب عليها فتقوله:
– متقررررربششششش مني
وبعدين تحاول تدور على تلفونها فتفتكر انها سابت الموبايل في الكوخ فتبدأ تعيط بخوف وهلع:
– رررررررجلي مش قاااادرة
يقرب منها ثامر وعلى الرغم من الخوف يشيلها براحة ويركبها على الحصان ويطلب دكتور خاص يجيله في
ظرف نص ساعة .. وبالفعل بعد نص ساعة كان قدر الدكتور يوصل لمكانهم جوة الغابة لما بعتله ثامر خريطة المكان اللي هو فيه ..
يجبس الدكتور رجل جينا ويأمرها بعدم الحركة كتير وبعد ما يمشي ثامر يقرب منها فتخاف وتقوله:
– ابعددد عنننني ’ انااااا لازم ارجع البيت
ثامر بكل برود:
– تؤ
– انت مجنووون!!
ثامر يشد شعرها ويقربها من وشه ويقولها وعينه كلها بتلمع بخبث:
– قلتلك انتي مخطوفة !
جينا بهستيريا:
– انت اكيد بتهزر ومش طبيعي! انت شارب؟!
– بالعكس انا بقالي اسبوع مشربتش عشان اعرف اكون في كامل وعي معاكي!
– انت عايز مني ايييييه!!
– اولا انا مبحبش الكدابين
ويضربها بالقلم على وشها فتترعب جينا :
– ده قلم عشان كدبتي عليا My princess وانا بكره الكدب اووي
كانت جينا مرعوبة بس في نفس الوقت كبريائها مانعها من انها تعيط او تصرخ فتقوله:
– انت حيواااااان ’ اقسم بالله اول ما اوصل لقول لبااااابي عليك وهو يعرفك شغلك!
فيشد ثامر جينا من ديل حصانها جامد لحضنه وهو بيضحك بهيستيريا:
– ههههههههههههههههههه باااااااابي!! بابي لو عرف اصلا انك خرجتي معايا هيتجنن !
جينا تبص ليه بعدم فهم وتقوله:
– what?! why
– عشان your dad hate me so much بس انا نووويت اعلمه درس ! ان مش ثامر الكيلاني اللي يتحداه
– You Know papa?
– يسسس وعز المعرفة اوووي
– وليه مقلتليييش
– مكنش ينفع اقلك بيبي والا كانت خطتي باظت ! ههههههه
تحاول جينا تقف على رجلها وتجر نفسها عشان تهرب فيضربها ثامر في رجلها التانية بشكل يخليها تقع فتعيط من الوجع ومتستحملش تكتم اكتر من كده وتقوله:
– انت مش طبيعي !!!!! انت اكييييييييييييد مجنوووووون
فيحضنها بقوة وعنف وبضحك كله شر:
– وحبيييييتك!! تخيلي يا بيبي عايز انتقم ! بس غصبن عني حبييييتك!! بس ده مش هيبوظ اللعبة! بالعكس هيحليها اووووي
– وووووووووووسع عني
ثامر يقربها تاني ليه ويلطشها بالقلم ويقول:
– رغم انك كدبتي وقلتي انك مش مخطوبة وانتي مخطوبة بس حبيتك!
جينا تفتكر راجح اللي في مصر وتندم على طريقة معاملتها معاه وحست انها فعلا كانت مع راجل وان اللي قدامها ده شيء مجنون وقعت نفسها بنفسها في شباكه ..
يكمل ثامر وهو بيحاول يبوس خدها بعنف:
– بس مش مشكلة لان كده كده الخطوبة دي انا اعتبرتها اتفسخت فعلا وانك ناو بتاعتي اناااا
جينا بحقد:
– انا مش بتاعة حدددد
ثامر يمسكها من شعرها ويبوسها بعنف:
– تؤ تؤتؤ تؤ انتي بتاعتي انااا وبس ولما اكلمك بيبي صوتك يوطى واوووعي تفكري تتحديني !
تحاول جينا تزقه وتقوم فيخبط رجلها المكسورة فتصرخ من الوجع وتقوول:
– مشييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييني
فيبص على التي شيرت ويقولها:
– بيبي انتي بتناديني وانتي مش واخدة بالك!
ويمسك التي شيرت ويقولها :
– بصي مكتوب خدني للمحيط واهووو المحيط هناك اهووو
جينا تبدأ تعيط وتكلمه بهدوء:
– بليييز ثامر رجعني البيت وانا والله مش هحكي لاي حد عن اي حاجة بجد .. بس بليز انا اسفة عن اي حاجة
عملتها بالغلط في حقك
– اووووووه ! جينا بتتأسف تؤ تؤ تؤ جينا المغروووورة!!؟ يا ترى يا ثامر هتشكر جينا ازاي على الاسف ده؟! ااااااه افتكرت عندي حاجة لذيذة اووووي
وعينه كلها تبقى مليانة نظرات كلها شرار
************************************
في مصر راجح كان بيتصل بجينا كتير بس مبتردش فيتصل باختها اللي متعرفش تكدب عليه وتقوله:
– هي راحت في رحلة مع صحابها
– متعرفيش مين هما يا لي لي؟؟
– نو انا اسفة بس مفكرتش اعرف هي رايحة مع مين
– طيب عندك تلفون اقرب صاحبة ليها
لي لي بتردد:
– اممم يس
– طب ادهوني يا لي لي عشان انا بقالي يومين بتصل ومبتردش!! وحاسس ان فيه حاجة غلط
لي لي بقلق:
– Why ? هو حصل حاجة انا معرفهاش
– لا حبيبتي بس اديني رقم صحبتها واوعي تقلقي باباكي ماشي .. وانا لو مردتش ’ انا كنت مقرر اجي امريكا في خلال يومين ..
– بابي مسافر اصلا في شغل ..
– طيب طيب هاتي الرقم وربنا يسهل
– اوك خد …………..
*****************************
اتصل راجح على صاحبة جينا اللي قالتله انها متعرفش اي حاجة عنها بقالها اربع ايام وانها كانت قايلة ليها هتعمل رحلة بس متعرفش اي تفاصيل .. قفل راجح وكان حاسس ان البنت بتكدب عليه وانها عندها معلومات اكتر بس مبتقلش عليها .. في نفس الوقت اللي كان بيتنهد فيه دخلت هبة عليه في مكتبه ولقته مهموم :
– مالك يا راجح؟
– جينا مختفية بقالها كذا يوم ومعرفش عنها حاجة
– مممم طيب اتصل باهلها ؟
– اتصلت باباها مسافر كالعادة في شغل واختها الاصغر منها متعرفش حاجة عنها وصحبتها شكلها بتكدب
– طيب وبعدين ناوي تعمل ايه؟
– ناوي اسافر امريكا
هبة بغيرة وضيق:
– اممم هترجع لحياتك هناك؟
– لا طبعا ناوي اظبط المواضيع المتعلقة
– اممم اوك
راجح باستغراب من طريقة هبة:
– راحية فين؟
هبة بعصبية:
– هو ايه اللي رايحة فين ! ماشية !! ايه مطلوب مني اقعد مثلا اعيط معاك ولا ادورلك على النت على ست جينا دي ممكن تكون فين!!
– في ايه يا هبة! انا مقلتلكيش طبعا تعملي كل ده؟ هو انا ضايقتك؟
– يوووووه ولا ضايقتني ولا ضايقتك ..
وتسيبه وتمشي ويكون راجح قاعد مستغرب من طريقتها ومن مزاجها اللي بيتغير في الثانية الف مرة..
********************************
اما هبة رجعت على مكتبها وهي مفروسة وكلمت نفسها:
” اهووو رجع تاني لزفتة جينا دي”
” على فكرة انتي دبش وفضيحة ’ انتي كان ناقص تقوليله انك بتغيري عليه”
“على فكرة انا مبغرش عليه انا بس مضايقة عشان بعد ما عودني عليه هيسافر مش اكتر يعني”
“ااه واااضح اووووي انها مش غيرة”
“يوووووه انتي بقيتي مملة اوووي يا هبة افففففففففففف”
“طب حاسبي لتقطعي البلوزة الجديدة وتفرقعي ”
ويدخل مصطفى فجأة عليها يقطع تفكيرها فتقرر انها تغيظ راجح بمصطفى ..
– مصطفى انت فاضي النهاردة
مصطفى طبعا ما يصدق:
– ااه ليه؟
– اصل زهقانة اوووي فقلت لو تحب نخرج؟
– وراجح؟
– ا اا مم لا اصل ا ……. عايز تخرج معايا ولا لا!
مصطفى يفتكر ان هبة وراجح متخانقين ويحس ان هي دي الفرصة اللي لازم ينتهزها فيقولها:
– طبعااا اخرج معاااكي ’ ده انااااا ما هصدق اللحظة دي تيجي
– اوك .. يلا بينا ..
************************
وكلها دقايق وخرجوا سوا وراحوا عند مطعم على النيل .. هبة كانت حاسة بغرابة الوضع بس حاولت تتأقلم
لانها كانت عايزة تشيل راجح من تفكيرها.. مصطفى فضل يتأمل هبة وجمالها وبعدين فاجأها:
– جايز في الاول مكنتش واخد بالي منك … بس مع الوقت بدأت اخد بالي من هبة
هبة اتخضت من كلام مصطفى اللي متوقعهتوش ابدا وقالت:
– مصطفى انت طبيعي؟!!!
– اوي يا هبة ! وفي كامل قواي العقلية
– ب بب بس …
يقاطعها مصطفى بسرعة:
– ولقتني بعد ما كنت ميال لمروة ’ بتشدلك انتي! وبحبك انتي!!
تقع الشوكة اللي في ايد هبة فتتخض وتفوق من الصدمة وتقول بتوتر:
– اا ااسفة بب بس شكلي تخيلت حاجة غلط وسمعت كلام غلط
مصطفى وهو باصص في عيون هبة بحب:
– لا انا بحبك بجد ’ بحبك وعايز اتجوزك ’ عايز اكون ليكي
هبة تتخض من الكلام وقلبها يبتدي يرتجف من الخوف والورطة اللي لقت نفسها فيه ووشها احمر وبدأت ترتبك جدااا .. مصطفى يكمل:
– كنت بموووت من الغيرة اول ما شفت راجح ده معاكي! حاولت المحلك كتير بس هو كان واقف عائق
هبة تبدأ تفتكر التمثيلية اللي نستها تماما من كتر الصدمة وبدأت ترتبك اكتر:
– اا م ممصطفى ا انا م ممش معنى اني خرجت م معاك يبقى اا ا انا وراجح خلاص
مصطفى باصرار:
– بس انا أولى بيكي ’ انا حبيتك قبله !
– م مصطفى ا انا لازم امشي
مصطفى يمسك ايد هبة بسرعة بس هبة تشيل ايدها ..
– انا اسف مقصدش امسك ايدك بس الله يخليكي متمشيش دلوقتي ’ انا ما صدقت كلمتك وعبرت
هبة تاخد شنطتها وتقوم بسرعة وتجري قبل ما يلحقها مصطفى..
*****************************
في أمريكا وتحديدا في الغابات يمشي ثامر خطوتين لكوخ كان قريب منهم ويفتحه وبعدين يخرج وفي ايده
حبل والايد التانية فيها سولتيب قوي .. تبص جينا برعب ليه وتقوله:
– اا انت ا ايه ده؟! ه ههو الكوخ ده برضو بب بتاعك؟!
– اه نسيت اقلك بيبي ’ انا من ضمن المجموعة اللي شاريين البااارك دي بما فيها البحيرة والغابات دي
– ط ططب و والحجات دي لايه
ثامر بلؤم :
– هتشوفي دلوقتي
وراح مسك ايدها بعنف وربطهم وهي تتوسل ليه بعياط انه يسيب ايدها بس هي رفضت وبعدين يقطع حتة بالعرض من السولتيب ويلزقها ع بقها ’ ووشها كله تكون عبارة عن ملامح انسانة ميتة من الرعب والخوف.. يقرب ليها ثامر بكل خبث ونظراته كلها تكون عليها من اول شعرها لحد رجلها .. نظرات رجل مفترس وعيونه كلها شرر.. يمسك خصلات شعرها ويشمها بهوس وجنون ويقولها:
– ملعون الحب ده ! كنت ناوي اخطفك واهدد Your Dad لما يرجع عشان اخد اللي عايزه منه! بس
مكنتش متوقع انك حلوووة اووي كده !! رغم انهم حكووولي كتير عن جمالك وغرررروك وتفاهتك!
بس اتلعنت بحبك ..
جينا تكون بتعيط في صمت وبتحاول تصرخ بس مفيش صوت لان بقها مكتوم وعروقها بدأت تظهر على وشها من الرعب والصريخ .. يقربها ثامر من شعرها لحضنه بالعنف ويقولها:
– شششششششش انتي اسمعي الكلام عشان مأذكيييش
جينا تهز راسها بخوف بمعنى “انه حاضر” ويبدأ ثامر يبوسها بنهم وعنف وهي تحاول تقاوم وكل ما تقاوم
يضربها بالقلم وفي نفس الوقت هي بدأت مقاومتها تضعف وده لان ايدها متربطة ورجل مكسورة والتانية
كل ما تحاول تدافع بيها عن نفسها يضربها بقوة فيها ’ فتوجعها وتسكت .. لحد ما يغمى عليها من كتر الانهاك
والمقاومة والخوف.. فيشيلها ثامر وهي مغمى عليها ويوديها الكوخ ..
*************************************
ترجع هبة الشركة وهي في قمة توترها وارتباكها واول ما يشوفها راجح يدخل مكتبها وهو في قمة عصبيته:
– انتي ازاي تخرجي مع مصطفى من غير ما تقوليلي!
هبة تنفس عن غضبها كله وعصبيتها في راجح:
– انت ماااااااااااااااااالك اصلااااااا! انت صدقت الحدوووتة ولا ايه! اوعى تكون فاكر انك حبيبي بجد وليك
كلام علياااااا!!
يبص راجح بصدمة وبغضب لهبة فتكمل كلامها بسرعة وبتوتر:
– واصلاااا خلااااص احنا لازم ننهي التمثيلية السخيييفة دي! انت كان عندك حق فعلا!! مكنش ينفع اعملها
راجح بعدم فهم وبشك يبص ليها بنظرات كلها اندهاش:
– ايه اللي حصل بينك وبين مصطفى
هبة ترتبك بزيادة ووشها يحمر:
– قلتلك لااااازم ننهي التمثيلية دي! وو وبعدين انت اصلاااا هتسافر امريكا لبتاعتك دي اللي هناك و وو يمكن
ترجع بيها !؟ اقولهم اييييه انا هناااا؟! هاااا
– هبـــــــــــــــــــــــة ايه اللي حصل بينك وبين مصطفى!!
هبة بزعيق وهي بتجز على سنانها وبضيق شديد:
– ملككككككككككككش دعووووووووووووة !
راجح يقرب ليها ويمسك ايدها بعنف من غير وعي ويقول :
………………………………………………
– جينا هتنفذ طلب ثامر ولا لا ؟
– راجح هيقول ايه ؟
– لو جينا نفذت طلب ثامر ردة فعل والدها ايه ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تخاتيخو)