روايات

رواية تحرش طفله الفصل الأول 1 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الفصل الأول 1 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الجزء الأول

رواية تحرش طفله البارت الأول

رواية تحرش طفله الحلقة الاولى

“ملحوظه” معظم الروايه حقيقيه وليست من وحي الخيال.

نبداء في بيت بسيط جدا قاعد في شاب في في اخر التلاتنات وبنوته قاعده قدامو عشرين سنه قاعده ومربوطه وباين عليها الإرهاق والضرب

جابر :ليه مش حامل في ولد مثلا ؟

مريم بدموع:لما روحت لدكتوره قالت بنت

جابر :تنزل ونجيب الواد

مريم بقهر:انا ف شهر الخامس

جابر مسك مريم من شعرها :دي مش بنتي انا مش بخلف بنات فاهمه

مريم :سبني حرام عليك انا مالي دا أمر ربنا

جابر :طول ما انتي حامل مشفش وشك فاهمه والفلوس اللي انتي بتجبيها مش مكافيه شوفيلك شغلانه تانيه بدل ما انتي قاعده كدا

مريم بدموع :حاضر حاضر

جابر مشي بعد مضرب مريم علشان يحاول يسقطها.

مريم بعد ما فاقت وحاولت تتحرك بالعافيه مسكت التلفون وفضلت مستنيه مره واتنين وتلاته لحد ما الشخص رد

مريم بصوت ضعيف :بابا

خليل :عاوزه اي يا مريم تاني عاوزه اي انا جوزتك وخلصت من همك

مريم بعياط:بابا تعاله خدني انا تعبانه اوي

خليل:اجي اخدك اي هو لعب عيال عايزه الناس تقول علينا اي

مريم بنفعال:انا مالي بناس الناس مش عايشه عشتي الناس مش بتضرب عني ناس مين بابا انا بموت دا بيخد مخدرات وممكن يموتني من غير ميحس

خليل:استهدي بالله يا مريم واقعدي في بيتك مش تخربي ع نفسك

مريم بدموع:بابا عايز يموت بنتي انا حامل افهمني

خليل :كمان حامل الف مبروك يا بنتي اقعدي علشان بنتك تكون جنب ابوها يا مريم بلاش شغل العيال دا استحملي علشان بنتك يا بنتي وعلشان كلام الناس

مريم بانهيار :كلام الناس كلام الناس كل حاجه الناس انا كرهت بنتي من قبل ما تيجي حرام عليكوا

خليل قفل الخط

جليله:بنتي عامله اي يا خليل

خليل :زي الفل وحامل كمان

جليله :الحمد لله يارب بس تبطل كلمه انا عايزه أطلق دي. دي مكملتش سنتين الناس تقول اي

خليل بتفكير : ربنا يهديها

في مكان تاني

جابر قاعد مع صحبو حسن

حسن:انت مجنون عايزها تنزل الطفله

جابر:انا عايز ولد يشيل اسمي اعمل اي بي البنات

حسن بسخريه:البنات دول كنز دول اللي هياكلوك الشهد ويجبولك المخدرات اللي انت بتطفحها

جابر بتفكير:ازاي

حسن :البنت الي من دول تكبر وتبيعها تخليها معاك تخدمك كدا لكن الولد هتعمل بي اي دا

جابر تفكير :اهي حامل وكلها كام سنه والدنيا تحلو

حسن:بدأت تفهم

بعد مرور 15سنه

خليل قاعد في المستشفي وقاعده جنبو مريم

جليل بصوت تعبان :سامحيني يا مريم

مريم بصه لي وبتفتكر كل حاجه حصلت

 وبتفتكر ساعه مكانت بتولد

مريم حطه ايديها في ظهرها وباين عليها التعب جدا وبتصحي جابر

مريم بصوت ضعيف :جابر جابر الحقني بولد

جابر قام بعصبيه ومسكها من شعرها:قولتلك كام مره وانا نايم متصحنيش ليه مش بتفهمي ليه غاويه تضربي

مريم بتصوت من الوجع

جابر حدفها بره الاوضه وقفل الاوضه ورجع ينام تاني

مريم حاولت تسند ع حاجه لحد ما مسكت التلفون وكلمت روح صحبتها

مريم بصوت ضعيف:روح الحقيني انا بولد

روح بخضه:انا جايه حالا فين جابر

مريم بوجع:نايم روح الحقيني

روح قامت لبست بسرعه وجريت ع بيت مريم وفتحت الباب بي المفتاح اللي مريم كانت مديهولها علشان تلحقها لما جابر يضربها ويسبها ويمشي

روح دخلت وسندت مريم وبسرعه ونزلتها راحو المستشفي وجابر لسه نايم

بعد ساعات من ولاده مريم

الدكتور بيقرب من مريم ويديها الطفله:هتسميها اي يا مدام مريم

روح قربت ع مريم اللي دموعها مش بتقف وبصه ع لا شئ

مريم خدد الطفله وبصت ليها ودموعها نزلت اكتر وافتكرت لما كانت عايزه تنزلها ومش حبها

مريم بصوت ضعيف:سامحيني يا بينتي وبصت لدكتور :ذكره هسميها ذكره.

 نرجع تاني عند خليل ومريم

خليل:مريم

مريم بدموع قهر:اسامحك؟ اسامحك ع اي ع اني بناتي وولدي متعذبين بسبب انو امهم مش عارفه تدافع عن نفسها حتي علشان تدافع عنهم اسامحك اني كونت عايزه انزل ولادي واسقطهم اسامحك اني بقالي 17سنه بحاول أطلق من واحد بيعذب فيا ليل نهار وبيخوني في بيتي وقدامي وقدام ولادي 17سنه مش عايزه اخلف منو طفل واحد جبت ذكره وسليم ووعد شايفه ولادي بيتعذبوا قدام عيني ومش عارفه ادافع علشان بس كلام الناس

خليل بدموع:سامحيني يا بنتي كان غصب عني الشطان كان عميني

خليل بص لي ذكره اللي بقت عندها 15سنه وسليم 13سنه ووعد11

خليل :تعالو يا ولاد سامحوني

مريم قامت بسرعه :لااا ولادي مش هيسامحوك ابدا ولا انا مسامحاك امي ماتت من قهرتها لما لقتك خونتها مره لكن انا اتخانت الف مره ولسه عايشه بس من غير روح

مريم مسكت اولادها ومشت راحت البيت

اول ما دخلت لقت واحده طالعه من شقتها

مريم مسكتها من شعرها انتي مين وبتعملي اي هنا

البنت :اوعي ايدك دي اسالي جوزك يختي

البنت سبتها ومشت

مريم دخلت بصت بقرف لي جابر اللي قاعد شارب ولا دريان بحاجه

بصت لاولادها ادخلو جوه

مريم بصت ع درج اللي في فلوسها لقتو مكسور

مريم بصويت وهي بتجري عليه:فلوسي فلوسي فين يا جابر وديت فلوسي فين

جابر قاعد جابها من شعرها :بس بقا بس انت علطول تصويت وتعيطي تعبتيني

جابر رمها ع الأرض ومشي ومريم اتعورت في دماغها

ذكره وسليم جريو عليها ووعد واقفه بعيد خايفه من شكل الدم

ذكره :أما انتي كويسه

مريم بعياط :ايوا

سليم :في دم ع دماغك ياما

مريم بشرود :هيخف زي ما غيرو خف

سليم :انا بكره بابا اوي انا هموتو لما اكبر

مريم بصدمه:اي اللي بتقولو دا يا سليم انا ربيتك ع كدا

ذكره:انا كمان بكرهو دا بيضربني يا ماما وبيلسعني انا ووعد وسليم وانا ووعد بيقلعنا هدومنا كل شويه وانا بكون سقعانه

مريم بصتلها بصدمه……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحرش طفله

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى