رواية تحت رحمة الحب الفصل الأول 1 بقلم بسملة حسن
رواية تحت رحمة الحب الجزء الأول
رواية تحت رحمة الحب البارت الأول
رواية تحت رحمة الحب الحلقة الأولى
*صـلُّـو عـلـيٰ مـن سـڪنـت القـلـوب مـحـبـتـه ، واشـتـاقـت الـعـيـون لـرؤيـتـه ﷺ 🥹🤎.’*
{بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد }….
المأذون: يابنتي فكري ان أبغض الحلال عند الله الطلاق، وهو شكله بيحبك اديله فرصه
هي بوجع: خلاص يا سدنا الشيخ معدش لي لازمه الكلام ده
ادهم بندم: انا عارف انو غلطت فيكي كتير بس وحيات حبنا اديني فرصه اعوضك عن كل حاجه عملتها معاكي وحشه
نور بقه”ر : تعوضني عن اي عن بهدلتك ليا تعوضني علي الضر”ب الي ضربته “ولي
طيب انا هسمحك في كل ده بس ترجعلي ابني الي انت قتلت” ه بي ايدك لو تقدر ترجعلي ابني ساعه هقدر اسامحك
كملت بزعيق… رد عليااااااا تعرف ترجعلي ابني
ادهم نزل راسه في الارض بكسوف و ندم
نور ضحكت بوجع: شوفت انت متعرفش ازاي يبقا كل الي مبينا انتهى
كمل يا شيخ
المأذون: لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم وبداء في إجراءات الطلاق
المأذون لي ادهم: ارمي اليمين
ادهم: عايز اقولك علي حاجه اني ندمان علي كل الي عملته فيكي وربنا يعلم اني لسه بحبك و هفضل احبك لحد اخر يوم في حياتي….. انتي طالق
و خرج من عند المأذون
نور عيطت اول لما هو خرج
المأذون: وحدي الله يابنتي
نور بعياط: لا اله الا الله
و خرجت وهي بتعيط لحد ما وقفت تاكس و ركبت في
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
(نتعرف على ابطال الروايه بتاعتنا
ادهم محمد احمد:
رجل اعمال مشهور
محمد عيونو زرقا شعره بني غامق و عنده دقن خفيفه و جسمه رياضي و يجذب اي نساء العالم بوسامته
عنده 29 سنه كانت بيدرس في امريكا و كون نفسه وعمل اسمه هناك و بقا اغنا اغنياء البلد و نزل مصر بعد اصرار اهلو انو ينزل و فعلا نزل من سنه و نص محمد وحيد معندوش اخوات )
( نور خالد رفعت:
بنت جمالها عادي تتميز بعيون عسلي و شفايف صغيره بلون الوردي و شعرها اسود ناعم و جسمها مشدود عندها 20 سنه اخدت الدبلوم و نزلت اشتغلت يتيمت الاب و عندها امها ست كبيره مريضه و اخ صغير لسه في ابتدائي)
ادهم ركب العربيه بتاعته و فضل يسوق و يفتكر كل الي حصل معاه من اول مقابله لحد لحظه طلاقهم لحد ما وقف قدام البيت و نزل منو و فتح الباب و دخل علي الاوض و شاف الاوضه متبهد”له و في حجات متكسر”ه فيها و عينه وقعت علي السرير و شاف اثار الد”م الي نشف مكانه وافتكر كل الي حصل
ادهم بوجع: ااااه يا ابني مو”ت بسببي انا الي قتلتك زي ما نور قالت و خسرت حب حياتي انا خسرت كل حاجه يارب اديني الصبر من عندك
نور نزلت من التاكس في منطقه شعبيه خبطت و فتح وليد اخوها الصغير
وليد بطفوله: مالك يا ابله نور بتعيطي ليه
نور بوجع : مفيش يا حبيبي انا داخله انام مش عايزاك تعمل دوشه و باسته من خده و دخلت الاوضه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نور رمت نفسها علي السرير و فضلت تعيط لحد ما نامت من كتر العياط
ادهم روح الفيلا الي عايش فيها ابو و امه و الخدم
مجده جريت ادهم اول لما شافته دخل من باب الفيلا
مجده بقلق: مالك يا حبيبي اتاخرت كده ليه
ادهم بتعب: مفيش يا ماما كنت عند المأذون طلقت نور
محمد بغضب: طلقتها بسهوله كده امال فين حب حياتي فين انا مقدرش اعيش من غيرها كل ده عادي تنساه..
مجده: في اي يا محمد احنا عارفين انو ادهم كان متمسك بيها قد اي بس هي الي مُصره علي الطلاق
ادهم بتعب: ارجوكم كفايه انا تعبان فا ممكن اطلع ارتاح فوق ولا اشوف اي اوتيل ارتاح في
مجده بخوف: لا يا حبيبي اطلع وانا هبعتلك شيماء تجبلك الاكل
ادهم و هو طالع على السلم: مش عايز اكل انا عايز اكون لي وحدي و سابهم و طلع علي الاوضه
مجده بغضب: عجبك كده ما هو فضل يتحايل عليها و هي مش راضيه
محمد بعصبيه: ابنك غلط فيها كتير ده كفايه انو شك في شر”فها و موت ابنها
مجده بعوجت بوق: محسسني انو ابنها لوحدها ما ابن ابني انا كمان ده غير انو ادهم اعتزر كتير و هي مصممه تطلق
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
محمد بصلها بقر”ف و مشي
مجده: بفرح احسن انها اطلقت من حياتنا كان عايز يخلف منها بقا انا مجده هانم يجيلي حفيد من الشحاته دي معرفش كان فين عقل ادهم لمه جه يتجوزها
ادهم دخل الاوضه بتاعته و قرب من الكومودينو و مسك صور لي هو و نور
ليه يا نور ليه تسيبني تختاري البعد انا عارف انو اذيتك كتير
……
زينب دخلت بي الكرسي المتحرك عند نور
زينب مسحت علي شعرها بهدوء
نور صحيت شافت امها اترمت في حضنه
زينب بحنيه: اهدي يا روحي اهدي يابنتي متعمليش في نفس كده
نور بوجع و قهر”ا انا تعبت يا ماما والله العظيم تعبت ليه بيحصل فيا كده ها ليه
زينب: متقوليش ليه علشان حرام ربنا عالم بيكي يابنتي
و باستها من خدها و خرجت من الاوضه
نور فضلت تعيط و تفتكر الي حصل معاها من سنه و نص
_____فلاش بااااااااك ____________
نور كانت خرجت من الشغل بتاعها و خبطت في عربيه
نور بوجع: اااااه مش تفتح يعمى
ادهم نزل من العربيه:انا اسف مختش بالي منك
نور بوجع و غضب: والله اعمل اي دلوقتي بي اسفك دا ما انتم الاغنياء كده تدوسو علي الغلابه
ادهم: انا قولت اسف و تعالي اوديكي المستشفى
فعلا ادهم وداها المستشفى
نور: شكرا يا
ادهم: اسمي ادهم
نور: شكرا يا ادهم شكلك مش زيهم
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
ادهم باستغراب: زي مين
نور: الناس الاغنيه بس شكلك مش زيهم خالص
ادهم بكذب: ايوه انا مش منهم انا شغال عندهم
نور بفضول: شغال اي
ادهم بتوتر: Driver
نور بصدمه: اي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحت رحمة الحب)