رواية تحت حماية الفارس الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نوران جمال
رواية تحت حماية الفارس البارت الحادي والثلاثون
رواية تحت حماية الفارس الجزء الحادي والثلاثون
رواية تحت حماية الفارس الحلقة الحادية والثلاثون
وصل فارس ونورين الي القصر وعندما دخلت نورين ذهبت إليها الفتيات بسرعه كبيره وقاموا بإحتضانها بحب كبير
لارين : وحشتينا يا نورين ..
نورين بحب: وانتوا اكتر والله..
ثم ذهب إليها آسر وقام بإحتضانها : زعلان اني ممنعتش فارس بس ده كان لمصلحتك ..، فنظرت نورين له بإمتنان وقبل أن تنطق وجدت يد تسحبها بعيدا عن اسر
فارس ببعض من الغضب: لو سمحت يا بابا نورين بتاعتي …
فنظر له الجميع وضحكوا اما اسر ذهب بإتجاه نوران
اسر بضحك: انت ليك نورين وانا ليا نوران ..
فارس بضحك:عاملين تعاقد مع شركة كهرباء ..، فضحك الجميع
فارس : إن شاء الله الفرح اللي مش عايز يتعمل ده هيتعمل بكره بليل ان شاء الله انا طالع انام..، فأومأ له جميع الشباب بموافقه وذهب كل واحد الي غرفته بسرعه قبل ان يسمعوا رأي البنات او رأي اي أحد
فضحكوا مره اخري وذهبت كل واحده منهم الي غرفتها ونام جميع ابطالنا والإبتسامه تعلوا وجوههم
وفي الليل كانت نورين نائمه وفجأه وجدت من يجلس
بجانبها
نورين بتحذير:فارس اطلع بره ..
فارس بإبتسامه: ليه بس ..
نورين : فارس قولت اطلع بره عشان عايزه انام وبكره هصحي بدري عشان تجهيزات الفرح يالا ..
فنظر لها فارس بغيظ: عشان تعرفي تنامي نورين انتي بتنامي حتي لو فيه ضرب نار جنبك ..، ثم خرج من غرفتها وذهب إلي غرفته ونام اما في غرفة نورين كانت تنظر في مكان فارس وتبتسم علي جنون حبيبها ثم نامت
جاء اليوم التالي واستيقظ الجميع وكان القصر علي قدم وساق والجميع يعملون بجد وإجتهاد وفرح شديد لأن اليوم مختلف عن باقي الأيام فاليوم هو يوم زفاف ابناء العائله كاملة وكان جميع أبطالنا يرتدون بدلاتهم بفرح شديد وهم يغنون فقد انتظروا كثيرا لهذا اليوم اما عند البنات فكانوا فرحانين أيضا وهم يقومون بإرتداء الفساتين أما نورين بعد ما انتهت أخذت صورة والديها وكلمتهم
نورين بحزن: كان نفسي تبقوا معايا النهارده كان نفسي يا بابا تسلمني انت لفارس ..، ثم قامت بإحتضان الصوره جيدا وهنا وجدت اسر ونوران يدخلون بفرح
نوران: عروستنا الحلوه زعلانه ليه ..
اسر : لو مش عايزه فارس قوليلي وانا امنع الجوازه واطردهولك من القصر كمان ..
فإبتسمت نورين لهم
فذهب اسر لها وقام بمد يده لها فنظرت نورين له بإستغراب .
اسر بحب: انا اللي هسلمك لفارس النهارده مش أنا زي باباكي بردو ولا ايه ..
فإبتسمت نورين لهم بإمتنان وهنا وجدت نوران تقوم بتعديل الطرحه لها وتقول: كده بقت احلي عليكي ..
فنظرت نورين لهم وفرحت بشده فهي تشعر بالفعل انهما مثل والديها
في الأسفل كان أبطالنا يقفون و كل واحد منهم ينتظر نزول حبيبته ونزل أولا سيف وهو يمسك يد سلمي من علي السلم وهنا فتح حمزه فمه عندما رأي حبيبته تنزل وعندما نزلت إليه قام هو بأخذها بسرعه من والده وقام بإحتضانها
حمزه بحب: بعشقك يا سلمي ..
سلمي بحب: وانا بموت فيك ..
ثم نزل ياسين ومعه روان وعندما رأها ادهم قام بأخذ يدها وتقبيل رأسها
ادهم : بحبك يا رواني ..
روان :وانا بحبك يا ادهم ..
ثم نزل يوسف ومعه كارما فنظر زين الي كارما بحب ثم اخذ يدها وقام بتقبيل يدها ثم بتقبيل رأسها
زين بحب: بحبك يا احلي كارما في حياتي ..
كارما بحب: وانا كمان بحبك يا زيني..
وفي غرفة لارين كانت لارين تنتظر والدها ولكن فجأه تم فتح الباب ودخل فارس
لارين بتوتر: هو بابا فين ..
فارس بإبتسامه: انا اللي هسلمك النهارده لكرم ولا مينفعش أنا..
فذهبت لارين له وقامت بإحتضانه : انت افضل أخ شوفته يا فارس ..، فقام فارس بإحتضانها ثم امسك يدها ونزلوا إلي الأسفل
اما في الأسفل كان كرم ينظر الي السلم وهو ينتظر نزول حبيبته وعندما رأي لارين تنزل مع فارس لم ينتظر حتي ان تصل له بل ذهب لها بسرعه كبيره وصعد السلم حتي وصل لها
فارس بسخريه: مش قادر تصبر لحد ما انزل بيها من علي السلم ..
كرم بلهفه:طيب كفايه كلام وذهب ليمسك بيد لارين فقام فارس بإبعادها الي الناحيه الأخري
فارس : بتقول لمين ياض كفايه كلام ..
كرم بغيظ: لنفسي بقول لنفسي يالا وحيات امك ولا اقولك وحيات نورين ..وكل هذا تحت ضحكات الجميع .
فنظر فارس لكرم بغيظ ثم امسك يد لارين وسلمها الي كرم وهنا قام كرم بتقبيل يد لارين ونظر لها في أعينها
كرم بحب: استنيت اليوم ده كتير انا بحبك بجد يا لارين ومش عارف أنا عملت ايه عشان اميره زيك تحبني..ثم احتضنها
ثم نزل عمر وهو يمسك بيد جوري وجوري كانت تنظر إلي الأرض بخجل كبير أما معتز كان ينظر لها بحب فهو وأخيرا وجد الحب علي يد وردته كما يسميها قام معتز بتقبيل رأس جوري والنظر في أعينها
معتز بحب: بحبك يا وردتي ..
جوري بخجل : وانا بحبك يا معتز ..
ثم ظل الجميع ينتظر نزول نورين ولكنها لم تنزل وبعد مرور عشر دقائق ظهر آسر وهو يمسك بيد نورين ونورين كانت حقا كالأميره فهي كانت تنزل من علي السلم ورأسها مرفوع وتبتسم وكانت غايه في الجمال وكانت تنظر الي فارس بعشق وقلبها يدق بشده
اما فارس كان يقف بشموخه المعهود الذي لا يليق سوي به وعندما رأي نورين تنزل دق قلبه بشده فها هي أميرته بذلك الفستان الأبيض الذي كم تمني ان يراها به وكان ينظر إلي أعينها ولا يشعر بما يدور حوله مثل نورين وعندما وصل آسر بها إلي فارس قام آسر بإمساك يدها وسلمها الي فارس
فارس بعشق: بعشقك يا أغلي من روحي بعشقك يا أميرتي إياكي في يوم تزعلي مني او تبعدي عني انا ما اقدرش علي زعلك او بعادك ..ثم قام بتقبيل رأسها ونظر مره أخري الي عيونها وقال: بعشقك يا نورين ..
نورين بعشق : وانا بعشقك يا فارس قلبي وعمري ما هقدر أبعد عنك لإنك روحي وانا مش هقدر أبعد عن روحي ..، وهنا قام فارس بإمساكها من خصرها وقام برفعها ولف بها تحت ضحكات الجميع بفرح كبير لهم وإنتهي يوم الزفاف بفرح الجميع وسفر مروان إلي شركته بالخارج بعد ان قام بتصليح الأمور في مصر ومع الجميع..
بعد مرور ثلاثة اشهر
في غرفة فارس ونورين
فارس بصراخ : نورييين ..
نورين وهي تذهب له وتخفي ضحكتها: نعم يا فارس بتزعق ليه ..
فارس بحده: بت أنتي فين الورق بتاع الشركه انطقي ..
نورين وهي تصتنع البرائه:ورق ايه يا فارس..
فارس بحده وتحذير:نورين متعصبينيش..
نورين بتوتر: أصل بص يا فارس انا امبارح كنت بنظف الأوده ومش لقيت ورق جرنال المع بيه الإزاز فلمعته بالورق بس سيبتلك آخر خمس ورقات وبعد كده سقعت شويه بليل وانت كنت في اودة الرياضه فحرقت الورق عشان اتدفي..
فارس بصدمه :عملتي ايه بالورق حرقتيه ولمعتي بيه الإزاز ..
نورين بسرعه وتوتر وإبتسامه: كنت سقعانه يا فارس ومش عرفت اقيد المدفئه يرضيك ابقي سقعانه وكمان الورق كان متصور يعني فيه نسخ اصليه..
فارس بسخريه : اممم لا ميرضنيش طبعا ..، ثم بغضب : ده انا هوريكي يا قرده..، ثم قام بالجري خلفها أما هي كانت تجري امامه بسرعه كبيره حتي وصلوا الي الأسفل وهم يجرون خلف بعضهم
اسر بصراخ: بس هو كل يوم كده تجروا ورا بعضكم صدعتونا ولا كإنكم اطفال تعالوا يالا عشان الفطار ..، فنظر فارس ونورين الي بعضهما بغيظ ثم جلسوا علي الطاوله
اسر بنداء: نور ..، فقامت نورين ونوران بالإجابة بنعم ..
اسر بضحك: انا بنادي علي نوران هههه..
فارس بضحك : هي شركة الكهرباء اللي متعاقدين معاها ديه ههه ..، ثم نظر فارس إلي نوران ونورين
فارس بضحك: عارف يا بابا احنا كنا محتاجين نتعاقد مع شركه للطول انا ظهري بيتكسر عشان اعرف انخفض وابص لنورين او ابوس راسها نصيبنا ناخد أقصر اتنين شفناهم واحنا اطول اتنين في العيله هههه..
فضحك اسر فقامت نوران بضربه ضربه خفيفه بيدها علي صدره فقام هو بتقبيل يدها فإبتسمت هي اما نورين قامت بوضع قدمها بشده علي قدم فارس فتأوه فارس بصوت منخفض ونظر لها فهي كانت تجلس بجانبه ..
نورين بغيظ: ايه يا فارس مش عجبك طولي ولا ايه ظهرك بيوجعك…
فارس بإبتسامه وهو يقبل يدها : انتي اميرتي يا نورين ولازم لما اجي اكلمك انحنيلك..
نورين بإبتسامه: طيب كل يا قلبي ..
فأكل فارس واول ما وضع طعامه في فمه قام بالكح بشده حيث ان نورين كانت قد وضعت شطه كثيره في طبقه..، شرب فارس المياه ثم نظر لها فلم يجدها حيث انها كانت قد جرت الي غرفتها فذهب هو خلفها بمكر حتي وصل إلي غرفتهم ودخل فلم يجدها فقام هو بإطفاء النور فهو يعلم انها تخاف من الظلام وستظهر له وفي الحال كانت هي في حضنه فإبتسم هو وقام بإشعال الضوء فوجدها تمسك به بقوه
فارس بإبتسامه: لسه بتخافي من الظلام..
نورين بإبتسامه: لأ مش بقيت اخاف بس حضنك وحشني ..
فقام فارس بإحتضانها:طول مانتي معايا متخافيش انتي يا نورين من يوم ما شوفتك وانتي تحت حمايتي تحت حماية الصياد يعني مينفعش تخافي..فإبتعدت هي عنه قليلا ونظرت الي عيونه
نورين بعشق: انا فعلا ما ينفعش أخاف عشان انا تحت حمايتك انت انا تحت حمايه الفارس فارس قلبي ..، فقام هو بتقبيل رأسها ..
فارس بعشق : بعشقك ..
نورين بحب كبير وعشق: وانا بعشقك يا فارس قلبي..
وظلت تمر الأيام هكذا وحبهم لم يقل أبدا بل كان يكبر يوم بعد يوم بين حبهم وجنونهم.
__________ النهايه ________
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحت حماية الفارس)