رواية تحت حماية الفارس الفصل التاسع عشر 19 بقلم نوران جمال
رواية تحت حماية الفارس البارت التاسع عشر
رواية تحت حماية الفارس الجزء التاسع عشر
رواية تحت حماية الفارس الحلقة التاسعة عشر
أغلقت لارين الباب وهي تنظر إلي الفراغ وقلبها يدق بقوه ولكن الأن ليس يدق من الحب بل من الخوف هذه أول مره يكلمها كرم هكذا .
ارتدت لارين ملابسها بسرعه شديده وخرجت فوجدت كرم ينظر لها بغموض وابتسامه .
ذهب كرم لها وقام بإمساك يدها وسحبها خلفه إلي باب القصر ثم إلي سيارته قام كرم بقيادة السياره في شوارع وطرقات مختلفه ومخيفه ايضا فكان لا يوجد بها أحد كما ان الوقت كان متأخرا ولا احد موجود في تلك الشوارع .
لارين ببعض من الخوف: كرم أحنا رايحين فين ..
فلم يرد عليها كرم ..
لارين بخوف : كرم رد عليا ..
فنظر لها كرم : متقلقيش شويه وهتعرفي ..
وبعد مرور نصف ساعه وصل كرم إلي المكان المطلوب عند المخزن ونزل من سيارته ثم ذهب إلي الجهه الأخري عند لارين وفتح لها الباب حتي تنزل فلم تنزل ونظرت إلي كرم بخوف .
كرم بإبتسامه: متخافيش..، وقام بمد يده لها .
فنظرت لارين له ثم رفعت يدها ووضعتها في يده ونزلت فإبتسم كرم عليها ثم قام بإخفاء إبتسامته وغير تعبير وجهه إلي الجديه الشديده ودخل الي المخزن وهو يمسك بيد لارين .
عندما دخلت لارين خافت بشده فهي قد وجدت العديد من الرجال وكانوا مخيفين فكانوا اصحاب الأجساد الضخمه ووجههم لا يوحي بخير فقامت بالإختباء خلف كرم فقام كرم بالشد علي يدها حتي تهدأ .
كانت لارين تنظر لما حولها بخوف وفجأه شهقت عندما رأت فتاه وجهها ممتلئ بالدماء.
وصدمت أكثر عندما وجدت الفتاه تزحف حتي وصلت الي كرم وقامت بإمساك قدمه ولكنه قام بإبعادها عنه .
ريفانا ببكاء وترجي: كرم ارجوك سيبني امشي ارجوك يا كرم بيه انا اسفه…
فإنخفض كرم لها وقال بحده : يبقي تنطقي وتقولي كل حاجه ..
فأومأت ريفانا له : حاضر حاضر هقول ..، ثم التفتت إلي لارين وأكملت بتوتر وتعب: اللي في ا الصوره د ده مش حقيقه وك كرم مش بيخونك..
فنظرت لارين لها بصدمه مما يحدث : تقصدي ايه ..
ريفانا : انا اللي حضنته في الصوره وقربت منه لكن هو كان بيبعدني عنه صدقيني هو بيحبك انتي مش حد تاني ..
فإنخفض كرم مره اخري إلي ريفانا: مين اللي خد الصور وعرفك ساعتها ان انا تبع الشرطه ..
ريفانا بخوف: معرفش ..
فقام كرم بشد شعرها فقامت هي بالصراخ .
ريفانا ببكاء: كل اللي انا اعرفه ان هو رئيس العصابه السوداء ده حتي مش كلمني في التليفون يعني معرفش صوته ..
كرم : اومال اوامره كنتي بتعرفيها ازاي ..
ريفانا: من رئيس المافيا..
كرم وهو يقف بشموخ:أنتي ممنوع تخرجي بره مصر فاهمه ..
فأومأت له ريفانا بمعني نعم..
كرم وهو يوجه كلامه لرجل من رجاله : رجعوها بيتها ويبقي في عليها حراسه …
ثم استدار وامسك يد لارين المصدومه من كل ما يحدث وكان يدور في عقلها العديد من الأسئله
ولم تشعر بكرم وهو يجعلها تجلس في السياره ولم تشعر ايضا بأن السياره قد تحركت وهم الأن بعيدون عن المخزن .
اوقف كرم السياره ونظر الي لارين فوجدها شارده فقام بإمساك يدها وهنا فاقت لارين ونظرت إلي كرم ثم بكت بشده .
كرم بقلق: بتعيطي ليه بس ..
لارين ببكاء: أنا ظلمتك اوي يا كرم أنا اسفه ..
كرم بحزن: كان المفروض تديني فرصه اوضحلك بس انتي مكنتيش راضيه تسمعيني…
لارين ببكاء: انا كنت مصدومه من الصور انا قلبي انجرح انا كنت كل يوم بعيط وانت واحشني ونفسي اتكلم معاك بس مكنتش عارفه ..
كرم : أنا آسف اني كنت السبب في دموعك بحبك ..
لارين : وانا كمان بحبك ..، ثم فجأه ابتعدت عنه ..
كرم : في ايه ..
لارين: انت ازاي تعمل كده في البنت ديه كانت هتموت مهما كانت اللي عملته مكنش ينفع تعمل كده انت كنت شرير اوي انت مكنتش كرم …
فإبتسم لها كرم : لارين كنت مضطر اني اعمل كده عشانك ده غير ان هي أصلا مش كويسه ديه كانت مع المافيا الإيطاليه يعني كان لازم اعمل كده وانا اسف تاني أنك شوفتيني بالمنظر ده وشوفتي الجانب الوحش بتاعي بس متخافيش مني ده الوش بتاع الشغل بس ..
لارين بضحك : بس ده وش وحش اوي ومخيف ..
كرم بضحك هو الأخر : اومال لو شوفتي فارس لما بيدخل جوا شخصيه الصياد تحسي انك قدام دراكولا …
لارين : عشان كده بتخافوا تضايقوه..
كرم : أحنا مش بنخاف وخاصة انا..
لارين بضحك: طيب يالا يا عم الشجاع اتأخرنا…
فقام كرم بقيادة السياره حتي وصل إلي القصر وكان الصباح قد اتي بالفعل وجميع من في القصر استيقظ .
وصل كرم ولارين إلي القصر وعندما قاموا بفتح الباب وجدوا فارس يجلس ويضع قدم فوق الأخري ووجهه لا يبشر بالخير .
فنظر كرم ولارين إلي بعضهم بقلق .
فوقف فارس فجأه وهنا تراجع كرم خطوتين إلي الخلف .
كرم وهو يتصنع عدم الخوف ولكنه من داخله خائف للغايه : ايه يا ابو الفوارس ..، فقاطعه فارس .
فارس بحده : اخرس .
فسكت كرم فأكمل فارس : لما اقولك تتكلم تتكلم غير كده مسمعش صوتك ..
فأومأ له كرم بمعني نعم .
فارس بهدوء مخيف: دلوقتي ممكن اعرف انتوا كنتوا فين انطق يا كرم ..
كرم بتردد:كنت أحم كنا اقصد بص أنا..
فارس بحده: إخلص…
كرم بخوف: بص كنت بصالحها فخرجنا شويه …
فارس : اممم ومكنش ينفع تصالحها في القصر …
كرم : لأ للأسف مكنش ينفع ..
فارس :تعالي ورايا ..
فخرج كرم خلف فارس من باب القصر واول ما خرج قام فارس بلكمه في وجهه.
كرم بخضه وألم : اه ليه بس كده ..
فارس وهو يقف امامه مباشرة: عشان كذبت عليا وروحت المخزن بتاعي من غير ما تقولي لأ وخطفت ريفانا وهددت لارين وفاكرني مش هعرف ..
فنظر كرم إلي فارس بصدمه فهو لم يظن أن فارس هيعرف بكل ما حدث كان يظن ان فارس مشغول مع نورين والمشاكل الاخري..
فارس : ياريت متنساش تاني اني ابقي الصياد ومتحاولش تلف وتدور كتير فاهم ..
فنظر كرم إلي فارس : كان لازم اعمل كده بما أنك الصياد اكيد عارف اللي حصل ..
فتنهد فارس : اه كنت عارف كل حاجه من الأول بس كان لازم انت إللي تحل الموضوع وعشان كده انا سايبك واقف علي رجلك …
كرم بضحك: انا بردو استغربت ههه..
فنظر له فارس وقال: صدقني يا كرم لو في مره نزلت دمعه واحده من لارين وكنت انت السبب فيها صدقني هتندم أنا سكت المرادي عشان انت كمان كنت مظلوم لكن غير كده صدقني هنخسر بعض وهتخسرها …
كرم : وانا مقدرش علي زعلها ..، فإبتسم فارس له ودخل إلي القصر ..
أما كرم نظر بإتجاه فارس بفخر : انا فعلا محظوظ اني صديقك يا صياد .. ثم دخل الي القصر واول ما دخل ذهبت له لارين وقالت: فعلا مش بتخاف منه خالص ..
كرم بضحك: يا بنتي انا عملت كده عشان ده اخوكي وانا بحترمه ده غير أنه اكبر مني بسنه…
فضحكت وشاورت علي الكدمه في وجهه مكان لكمة فارس وقالت:بس واضح أنه مش بيحترمك خالص ..
فضحك كرم : اخوكي تقريبا مش بيحترم حد أصلا بيمشي و مفيش حد قادر عليه …
فضحكت لارين هي الأخري وعادت الأمور كما كانت واختفي الخلاف بينهما.
وبعد ساعه كانوا جميعا مجتمعين ويتكلمون سويا وكانت نورين بتتكلم مع معتز وتحاول ان لا تنظر لفارس بعد ما حدث في الأمس اما فارس كان غاضب فهو لم يتحدث مع نورين اليوم وكان ينظر لهم بغضب فقام بتحريك قدمه ناحية معتز وقام بالضغط علي قدم معتز بشده .
معتز بألم : اه ايه يا فارس في حاجه …
فارس بلا مبالاه وهدوء: لأ مافيش ..
فإبتسم معتز في داخله وعاد ليتكلم مع نورين عن ايام طفولتهم.
نورين بضحك : يا لهوي يا معتز انت بتفتكر الأيام ديه ازاي ههه ..
معتز وهو يكاد يموت من الضحك علي شكل فارس : وديه أيام تتنسي..
فوقف فارس فجأه وذهب إلي غرفته وأغلق الباب
فارس بغضب: انا هفضل كده كتير وايه اللي انا حاسه ده قولت مينفعش احبها مينفعش بس بردو الزفت معتز ده لازم ابعده عنها بأي طريقه بدل ما هو لازق فيها كده زي اللبانه .
وهنا أتاه اتصال من اللواء فقام بالرد علي الهاتف: الو…
اللواء: اهلا يا صياد رئيس العصابه السوداء مختفي بقاله فتره …
فارس بجديه: عارف أنه مختفي بس وراء اختفائه حاجه مش مطمناني…
اللواء: فارس خد بالك هو اكيد دلوقتي حاطط نورين في دماغه ..
فارس : نورين عليها مراقبه ومش بتخرج من القصر …
اللواء: هي ممكن ترجع شغلها عادي عشان متلفتش الإنتباه ليها اكتر من كده وطبعا هنشدد الحراسه….
فارس : تمام …
ثم اغلق مع اللواء ونزل الي الأسفل .
زين : ايه رأيكم نلعب ملاكمه ..
حمزه : طبعا يالا بينا …
فأومأ الجميع بموافقه .
ادهم : في مشكله دلوقتي فارس مش هيرضي…
وهنا نزل فارس .
فارس : في ايه …
ادهم : فارس كنا عايزين ندخل اودة الرياضه نلعب ملاكمه هناك ونشوف مين اللي هيكسب..
فكان فارس سيرفض لأنهم قاموا بتخريبها آخر مره ولكنه غير رأيه عندما تذكر معتز .
فارس بمكر: هتلعب يا معتز ..
معتز بمكر هو الأخر: طبعا انا اصابتي بقت كويسه ..
نورين : طبعا هيلعب معتز اصلا كان بطل ملاكمه …
فارس : اممم بطل ملاكمه..، ثم ابتسم بخبث: طيب يالا بينا وذهب الجميع إلي غرفة الرياضه المخصصه لفارس حتي يتنافسوا ليروا من سيكون الفائز والباقي سيشاهدهم..
كان الشباب يستعدون والباقي متحمسون والأن ستبدأ المباراة الأولي
” فيا تري ماذا سيحدث وايه اللي فارس ومعتز بيخططوا ليه وايه اللي هيحصل بين فارس ونورين ، انتظروا “
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحت حماية الفارس)