روايات

رواية تالا المراد الفصل الحادي عشر 11 بقلم عائشة الكيلاني

رواية تالا المراد الفصل الحادي عشر 11 بقلم عائشة الكيلاني

رواية تالا المراد الجزء الحادي عشر

رواية تالا المراد البارت الحادي عشر

تالا المراد
تالا المراد

رواية تالا المراد الحلقة الحادية عشر

صابر:ـ خرجتي من غير ما تقولي و كمان سجلتي للست انتي اي زعي.مة عصابة ازاي تعملي كدا من غير ما ترجعيلي
صابرة بصدمة:ـ هو دا الى لفت نظرك ملفتش نظرك ان مرات مراد تبقا بنتنا الى اتحرمنا منها عشرررين سنة و احنا متعذبين انت عايز اي
صابر بعصبية:ـ عايز افهم ازاي تسمحي لنفسك تروحي للناس زى دى انتي ليه مصرة على انكي تموتيني ناقص عمرا افرد كانت عملت حاجه اي مفيش عقل خالص
صابرة ربعت ايديها:ـ اولا لو كان مفيش عقل مكنتش وفقتك اتجوزك ثانياً مين قال اني كنت لوحدي اختك و مرات اخوك كانوا معايا في كل حاجة لو عايز تسألهم اسالهم و لاخر مرة تتكلم معايا بالطريقة دى انا ماجرمتش
فلاش باك
صابر قعد على المكتب:ـ كللل دا و معملتيش حاجة لو كنتي عملتي كنتي عملتي اي تح.رقي الكمين مثلا
تالا بعصبية:ـ بقولككك اي يا باشا انا ماجرمتش لكل دا انتواا الى حطيين الكمين غلط الا اي اتفتش يعني يرضيك يفتشني راجل
باك
صابر لنفسه:ـ نفس طول اللسان بس مفيش شبها في الشكل تمام بنتي هتعمل معاها ازاي اكيد مش ها تصدق الصبر من عندك يارب
صابرة:ـ انت كويس يا حبيبي
صابر:ـ بس بس انا صدعت كفاية انتي مش بتفصلي كفااية
صابرة شوحت بايديها بعصبية:ـ انت عمل تزعق و تتعصب و انا سكتلك من الصبح دى مبقتش عيشة دا اي دا انا اتخنقت من تحقيقك الى مش بيخلص و بنتي هخدها انا مش بتنزل عن حقي انت مش عايزها انا عايزها حط دا في بالك
صابرة نزلت و سبته هيجن منها:ـ اهلا اهلا حمدالله على السلامة لا الصراحة بتتعبو اوى فى الشغل
باسم:ـ والله وحشني يا عمتي
مروان:ـ ا اه والله وحشني جدا اي الجمال دا
صابرة نزلت قعدت على الكرسي حطت رجل على رجل:ـ روح يا مروان شوف مراتك و ياريت تعقلها شوية
مروان طالع على اوضه باسم كان ماشي لكن وقف على صوت صابرة الغاضب
صابرة:ـ طب يا راجل احترام ابنك الى لسه في اللفة مش عيب لم نسيب الى مننا و ننمرم اي فاكرني دقة عصافير مش دى رباب الى حفيت علشان تتجوزها
باسم بتوتر:ـ حضرتك فاهمه غلط
صابرة:ـ مممم طب ما تفهمني اي هو الصح اسمع لو مبعدش عن البت دى قسماً بالله لتشوف مني وش عمره ما يعجبك كله الا اللعب ببنات الناس يا ابن اخويا خاف ربنا علشان اختك على الاقل ما هو كما تدين تدان عقلك في راسك تعرف خلاصك
” في مصر”
في اليخت تالا واقفة فتحها دراعتها و مغمضة عيونها و فرحانة جدا بالجو صحيح كانت برضو من غير الطرحة لان مفيش حد:ـ انا مش مصدقة اخيرا بقيت حره ييييس
مراد حض.نها من ضهرها و قبل خدها بحب:ـ انا الى مش مصدق انى متجوز احلي واحدة في الدنيا
تالا فتحت عيونها و لفت وشها له حاوطت رقبته:ـ انا احتارت فيك بجد كل يوم بكتشف فيك حاجة جديدة شوية عصبي و شويه رومانسي انت حكايتك اي علشان اكون على الخط كدا
مراد:ـ هتصدقي لو قولت ان و انا معاكي ببقا واحد تاني خالص انتي غيرتيني لاحسن بحبك
تالا:ـ لو بتحبني زى ما بتقول خليني انزل المائة يا مراد انا بحبك و كل حاجة بس انت كاتم على حريتي كل حاجة لا لا لا مش معقول هنزل المائة بعمتك و هي تشوف شغلها
مراد:ـ اعملي الى تعملي مش بخاف
تالا بعصبية:ـ بقولك اي هنزل يعني هنزل متقرفنيش في عيشتي مش اخلص من ابويا تطلع انت دا اي الناس دى انا الى غلطانة ياريتني ما سمعت كلامك و اتجوزتك و
مراد بنفذ صبر:ـ خلاااص خلاااص هننزل استني
مراد وقف اليخت و نزلوا الماية و كانوا فرحانين اوى طبعا المكان فاضي جدا
“تانى يوم ”
راحوا مزرعة خاصة بمراد و تالا ركبت الخيل مراد جبه ليها مخصوص عدا شهرين على تالا و مراد و هما كل مد بيتعلقو ببعض اكتر و بقو متفاهمين اكتر
في الطياره
تالا بفرح:ـ يااه اخيرا هنرجع مصر و هشوف ابني حبيبي ( تقصد الكلب بتاعها الى مربيها من وراء اهلها)
مراد بغيرة:ـ حبيبك منين معلش يعني كل دا علشان كلب
تالا:ـ مغلطش في سليم حبيبي معلش كله الا سليم غريبه يعني عمتك متصلتش
مراد:ـ غريبة ممكن تكون اطلقت ولا عمي صابر قت.لها
تالا بعصبية:ـ اانت هتتريق ولا اي يا مراد كتر خيرها انها بتعبرنا اصلا
مراد:ـ هى عمتي ولا عمتك انتي من الصبح بتقولي يخناق
تالا بدموع:ـ قصدك انى مجنونة صح انت بقلك يومين بتلمح انى مجنونة شكرا بس اول ما ننزل مصر طلاقني انا مستحيل اقعد مع حد مش عايزني
مراد:ـ هو انا اتكلمت يا بنتي
تالا:ـ انت كمان عايز تتكلم هتقول اي اكتر من الى قولته شكرا
مراد حضنها و بيحاول يكون هادي:ـ حقك عليا انا فعلا انسان لا يطق ولا يتعشر حقك عليا يا حبيبي
بعد وقت طويل رجعوا مصر
تالا:ـ ايوة يا ماما وحشتني اوى
خديجة بحزن و تعب:ـ و انتي كمان يا قلبي تالا لو وصلتي مصر تعالي عايزك لازم تجيلي حالا
تالا بقلق و استغراب:ـ انتي كويسة
خديجة:ـ بدموع:ـ متوجعيش قلبي و تعالي بقاا لازم اقول الكلمة مليون مرة علشان تسمعيني
تالا:ـ حاضر يا ماما انا نزلت مصر حالا هكون عندك
تالا:ـ لازم اروح امي دلوقتي
مراد:ـ في حاجة ولا اي
تالا:ـ معرفش بس صوتها مش مريحني ارجوك سرع شوية
مراد بهدوء:ـ تمام
بعد شوية تالا راحت لى خديجة حضنتها بفرح
خديجة بحب و وجع:ـ الف مبروك يا حبيبتي هتبقي احسن ام في الدنيا
تالا:ـ انا بقول شكة مش متاكدة
بصت حواليها:ـ اومال بابا فين
خديجة:ـ انا بحبك و استحملت كتير علشانك بس خلاص انا اطمنت عليكى و انكي مع الشخص الصح انا و حاتم اطلاقنا
تالا بحزن:ـ ليه يا ماما
خديجة بدموع و انهيار:ـ بس بقا ماما ماما انا مش امك يا تالا مش امك انتي بنتي بتبني انا بنتي ميته من قبل ما اشوفها امى بدلت بنتي الميته بيكي روحي لأهلك و سبيني لوحدي
تالا بصت ليها بصدمة و …………
يا تري تالا رد فعلها هتكون اي و خديجة قالت ليها ليه بعد السنين دى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على ؛ (رواية تالا المراد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى