رواية تالا المراد الفصل الثامن 8 بقلم عائشة الكيلاني
رواية تالا المراد الجزء الثامن
رواية تالا المراد البارت الثامن
رواية تالا المراد الحلقة الثامنة
تالا طالعت على اوضتها بغضب فضلت تتصل بيه لحد ما رد عليها
مراد ببرود:ـ نعم
تالا بعصبية:ـ انت ازاي يا زفت تخرج من غير ما تقولي
مراد ببرود:ـ ليه هو انا اعرفك هو انا مقولتش ليكى انا طلاقتك يا روحي ارجع ملقيكيش في بيت مفهوم
قفل السكة في وشها تالا انهارت و قعدت تسرخ و تبكي بانهيار
و الان مع المفاجأة 🥰
1 2 3 انا قولت ان تالا بتسرح كتير
مراد خبط على التربيزة بعصبية:ـ ااانتي يا بنتى هو انا مش بتكلم معاكي
تالا فاقت من شرودها:ـ هاا معاك اهو
مراد قام اقترب منها تالا بعدت عنه بخوف
مراد اتصدم:ـ بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا تالا انتي كويسة
تالا
مراد:ـ انتي بتسرحي كتير ليه هو انا كلمتك دلوقتي
تالا بعصبية:ـ انت كمان عايز تكلمني ليه وخدني من الشارع
مراد:ـ نتكلم بالعقل ينفع الى حصل دا
تالا:ـ انا ماجرمت.ش على فكرة صحيت بدري نزلت اتمشيت مع هنا روحنا الاسطبل عجبني الحصان ف ركبته و قولت اتمش بيا شوية فجأة حسيت بحورية ف نسيت و شالت الطرحة انا مش مطلوب انى ابرر ليك حاجة اصلا
مراد بهدوء:ـ الى حصل مش عايزو يحصل تانى و ياريت بلاش تتكلمي مع منى لا بخير أو شر
تالا بصوت واطي:ـ دا مضربنيش ولا ولع في حاجاتي هو كويس
مراد من غير ما يبص ليها:ـ انا صعيدي اه بس مش بضرب انا مش حيوان علشان اضربك اتجوزنا بسرعة و ملحقتش اعرفك على عاداتنا انا لم اموت هتسال على كل حاجة حتي عنك انتي دلوقتي مسؤولة مني لازم احفظ الأمانة لحد ما اموت مش تحكم بس انا بخاف عليكي حتي مني انا مش عايز حد يشوفك غيري اعملي الى عايزاه بس هنا كنتي قوليلي انكي بتحبي الخيل هو انا رخم اوي كدا الحاجات بتاعتك اخفي بيها الأرض مش عايز اشوفها
تالا بفرح:ـ يعني مش هتمد ايدك زى ما شوفت انا سرحت شوية شوفت حته فيلم
مراد لف ليها قعدها على الكنبة و قعد جانبها و حضنها بابتسامة:ـ شوفتي اي بقا
تالا حكت له على الى شافته
تالا باستغراب:ـ بتضحك على اي
مراد:ـ فعلا فيلم كوميدي درامي بس ليكى حق احنا لسه منعرفش بعض كفاية انا ممكن اعمل اي حاجة الا ان امد ايدي على مراتي بس مش معنى كدا انى هعدي الى حصل
قام جاب الماية و الدواء:ـ الدواء مش بمزاجك
تالا خدت الدواء:ـ رايح فين
مراد:ـ خمس دقائق
مراد راح الاسطبل و ضر.ب الحصان بالمس.دس و رجع البيت راح اوضتهم
مراد:ـ يلا علشان نفطر مع العيلة
تالا:ـ باباك مش هيتكلم
مراد:ـ موضوع و عدا بس ميحصلش تانى غيري هدومك علشان ننزل
تالا قامت غيرت هدومها و ظبطت نفسها و لفت الطرحة و نزلو يفطرو مع العائلة بعدين
تالا اتسعت عينها:ـ نعم نعم يعني اي
الجدة:ـ يعني تعجني
الام:ـ دا يوم مخصص للعجن كلنا مع بعض عليكى الاكل النهاردة لان عادات وتقاليد العيلة
تالا بعصبية:ـ مال اهلي بالعيلة و مش العيلة انا مش هطبخ ولا عاملة حاجة انا مليش في الطبخ
مراد دخل في الوقت المناسب خدها على جانب مسك ايديها:ـ انا عارف ان حياة جديدة بس اهلي لا اعملي فيا ما بدلك بس متتعصبيش على امي و جدتي في الاول صعب بس هتتعودي على حياتك و العيلة
كمل بمرح:ـ بعدين انا عايز ادوق اكل مراتي العزيزة ولا اي
تالا على وشك البكاء:ـ مش بعرف اطبخ ما تطلبو دليفري اسهل و احلي
مراد:ـ لو سم من ايدك هخدو على أنه عسل
تالا رفعت صابعها في وشه:ـ اتظبط معايا يالا الا هزعل اهلك عليك انا مش طقك اصلا الاه دا اي الناس دى
مراد قبل ايديها:ـ حاضر يا ستي دا انتي تاموري صحيح انا نزل مصر و هرجع بليل احتمال على الفجر خدي بالك من نفسك
تالا بتردد و خجل:ـ هو انا ينفع احضنك
مراد بحنان:ـ بس كدا تعالي يا ستي
تالا جريت حضنته قبل راسها و سبها و مشي تالا فضلت مع ستات البيت و طبعا كلمت فرح تساعدها عن طريق الفون و بعدين راحت تعجن معاهم بس الحقيقة غير الحلم أو تخيلات بتاعتها كانت فرحانة اوى
“بليل ”
مراد رجع كان الجميع موجودين تالا جريت عليه حضنته بفرح زى الطفلة الى مستنية ابوها بعدت عنه
قالت بجنون و غيرة:ـ مين دى يا مراد
مراد……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على ؛ (رواية تالا المراد)