روايات

رواية تالا المراد الفصل الأول 1 بقلم عائشة الكيلاني

موقع كتابك في سطور

رواية تالا المراد الفصل الأول 1 بقلم عائشة الكيلاني

رواية تالا المراد الجزء الأول

رواية تالا المراد البارت الأول

تالا المراد
تالا المراد

رواية تالا المراد الحلقة الأولى

تالا اسمعني انا والله
تالا بانهيار:ـ اسمع اي و زفت اي هااا عايزني اسمع اي انك
واقفت وراه سندت ايديها على كتفه:ـ لا يا روحي هو مش خانك لان ببساطة كدا هو لا حبك ولا هيحبك اصلا هيحب فيكي اي هو كان واخدك كوبري علشان يحقق اهدافه لكن في الحقيقة انتي مش فارقة معاه
تالا دموعها بتنزل على وشها في صمت:ـ ههههه كوبري يعني انا بعد دا كله طالعت كوبري سنين من عمري ضاعت بسببك و تقول كوبري طب ليه هاا ليه تعلقني بيك طلامة مش بتحبني ليه دخلت حياتي ليه اتجوزتني ليه لعبت بيا انا مش اذيتك في حاجة علشان تخوني ههه خونت..ني حتي قبل ما تتجوزني
جمال:ـ تالا انا اسف مكنش قصدي
تالا مسحت دموعها و قالت بابتسامة:ـ عادي يا جمال عادي.. طلاقني كدا كدا مفيش حاجه بينا احنا لسه على البر
جمال بصدمة:ـ انتي بتقولي اي انتي واعية لكلامك تالا بلاش تتهوري و تندمي في الاخر الناس هتقول اي
تالا:ـ تتحرق الناس يتحرقو طلاقني يا جمال حالا
ماجي:ـ انا مش عارفه مستحمل واحدة نص عقل الزاي دا انت ربنا نجدك منها طلاقها يا جمال انت مش شايف ولا اي لشكل ولا اسلوب ههه حتي البس في واحدة تخرج بالبس البيت
تالا جزت على سنانها بعصبية:ـ طلاقني يا جمال بقولك
جمال:ـ انتي طالق يا تالا طالق
تالا بابتسامة:ـ شكرا ربنا يوفقك عن اذنك
تالا مشيت من البيت الى المفروض كان هيبقا بيتها فضلت مشية بشرود و الدموع بتنزل على وشها
بعد وقت رجعت بيتها
الام:ـ يعني اي
تالا:ـ يعني أطلقت يا ماما اطلقت
الام:ـ الزاي الزاي تطلاقي الناس هتقول اي انتي فرحك بعد اسبوع ليه يا تالا اكيد طفشتيه من عاميلك م له حق
تالا قامت بصت له بصدمة و غضب:ـ انا سيبلك البيت علشان ترتاحي
الام:ـ رايحة فين
تالا:ـ غايرة في ستين داهيه غايرة المكان الى جيت منه علشان متشليش هم الناس لم يسالو ليه قولي كان عندي بت و ماتت
تالا قامت مشيت راحت لسكن الى كانت عايشة فيه قعدت تعيط بانهيار و هي جواها بركان من الوجع مش عارفه تعمل اي ولا تحكي لمين وحيدة لقادرة تحكي الى جواها ولا قادرة تكتم وجعها
فاقت من ذكرياتها على صوت الفون
تالا:ـ نعم
فرح:ـ هو دا الى مش هتاخر ما يلا يا بنتي المعازيم قربت تيجي هتسبني لوحدي يلا
تالا بنوم:ـ تمام هفوق و هكلمك
قفلت معاها و رجعت نامت بعدين صحيت نطط من على السرير:ـ يلهوي دا فرح البنت النهاردة صحيح لازم اجهز نفسي اوفف على النسيان دا
تالا قامت جهزت و نزلت راحت لى صاحبتها
” بليل في القاعة”
تالا:ـ دا اي الى جبه هنا
جمال:ـ ازيك يا تالا
ماجي حضنت دراع جمال:ـ ازيك يا روحي اخبارك اي بتعملي اي هنا
تالا:ـ فرح صاحبتي و اختي
ماجي:ـ عقبالك يا روحي بس متنسيش تعزمني
تالا ببرود:ـ طبعا و دى تجي برضو قريب جدا هعزمكم على فرحي مانا هتجوز قريب جدا بعد اسبوعين بالظبط بيحبني جدا
جمال بصدمة:ـ دا الى هو الزاي امتي و مين دا
تالا:ـ ممم مع ان مش المفروض تدخل بس هقولك قريب جدا هبقا زوجته
ماجي بصدمة:ـ وات اكيد بتهزري
تالا:ـ و ههزر ليه انا اعرفك علشان اهزر معاكي
تقدم منهم شاب تالا مسكت ايده و قالت بابتسامة:ـ اقدم لكم حبيبي و شريك حياتي المستقبلي مراد الهواري خطيبي و ان شاء الله هنتجوز بعد اسبوعين
مراد بص ليها بصدمة و……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على ؛ (رواية تالا المراد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى