روايات

رواية تاج الفهد الفصل الرابع 4 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد الفصل الرابع 4 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد الجزء الرابع

رواية تاج الفهد البارت الرابع

رواية تاج الفهد
رواية تاج الفهد

رواية تاج الفهد الحلقة الرابعة

طلع فهد لاوضه اخته وسمعها بتكلم ف التلفون وبتقول
سيا: يعني اي ياسليم
سليم:…..
سيابعياط: بس ده مكنش وعدك ليا
سليم:…..
سيا:رد عليا انت مبتردش ليييييي الو
ف الحظه دي دخل فهد وشه عليه علامات الغضب
فهد بصوت عالي: اي علاقه بسليم ووعد اي اللي خلف بي معاكي
سيا بعياط وخوف : مفيش احنا اصحاب
فهد بعصبيه: صحاب ومن امته وانتي ليكي كلام مع سليم ها وطالما صحاب وعد اي
سيا بعياط: انت نسيت اننا كنا متربينا مع بعض احنا التلاته زمان
فهد بغضب: علاقتنا انتهت من زمان وعمرها ماهترجع انتي فاااااهمه وصدقيني لو مخبيه عني حاجه تعالي احكيلي بدل مااعرف بنفسي وساعتها مش هيحصل كويس يااسيا
سيا بتوتر: مفيش حاجه يافهد احنا بس اصحاب
فهد بنبره فيها حنيه: بصي يااسيا انتي مش اختي انتي بنتي كمان وقبل اي حاجه احنا صحاب وديما اسرارنا مع بعض فابلاش تيجي ف يوم وتخليني اكسر ثقتي فيكي
سيا بحزن: حاضر لو ف حاجه هقولك
فهد بتنهيد: طيب تصبحي ع خير
سيا بسرحان: وانت من اهله
مشي فهد لحد باب الاوضه بس رجع تاني لسيا..
فهد بتحذير: بلاش تكلمي سليم تاني لانه مبقاش زي زمان ع فكره وميتوثقش ف
سيا بحزن: اوعدك هحاول مكلموش بس برضو اللي حصلوا زمان هو اللي عمل ف كده انما هو نضيف من جواها
فهد: لا يا سيا ده زمان دلوقتي سليم بقا شخص تاني بقا يشرب وبتاع بنات وكل يوم ف امكان مش كويسه وغير كده شايف اننا اعداوه
سيا بحزن: ربنا يهديه حاضر هحاول مكلموش
فهد: ماشي تصبحي ع خير
مشي فهد وساب سيا اخته ف دوامه افكاره وف المشكله اللي حطت نفسها فيها هي وعيلتها وفضلت تعيط لحد ماغلبها النوم ف اوضه فهد قاعد ع سريره سرحان وبيفتكر ايامه مع لما كانوا صغيرين

فلاش باااك🙂
سليم بضيق: ضربوني يافهد
فهد: مين اللي ضربك ياسليم
سليم: الولد اللي زق سيا من ع سلم المدرسه وانا ونت ضربنا امبارح
فهد بشجاعه: هات ايدك ف ايدي وتعاله ياسليم
سليم حط ايده ف ايد فهد وراحوا ضرب الولد ده مع بعض
فهد: احنا لما بنكون مع بعض بنقدر ع اي حد ومحدش يعرف يزعلنا ياسليم
سليم بحب: انا ايدي ف ايدك ياصحبي ع طول
فهد: وانا معاك ديما ياصحبي
بااااك
فاق فهد ع ابتسامه وحزن جواها وانه مكنش متخيل اني يجي يوم وصحبه يبقا باالتعامل ده مع الناس او انهم يبعدوا عن بعض كده ويكرهوا بعض اتنهد فهد ونام…

عند “سليم نصار ف نايتكلب”
قاعد سليم وحاولي بنات كل واحده فيهم ابشع من بعض وف كأس ف ايدوه ومش واعي بااي حاجه حوليها

“عند تاج ”
قاعده سرحانه وع شفايفها ابتسامه وبتفكر ف فهد وهل هيا فعلا معجبه بي
تاج لنفسها: وليه لا هو انا مش من حقي اعجب واحب
تاج: بس برضو ف فرق مابنا
تاج لنفسها: اللي بيحب حد مش بيفرق معا حاجه
تاج: بس وفجاه قطعها عقلها احب اي انا قولت احب وهو انا فعلا اقدر احب حد زي ده
تاج بصوت عالي: فهد
ورد كانت نايمه جمب تاج وصحيت ع صوتها
ورد بنوم: فهد اي دلوقتي الله يخربيتك
تاج: نامي يابت
ورد: انا غلطانه علشان صحيت اكمل نومي انا بقا
تاج لنفسها: وانتي كمان نامي بتفكري ف ليها اصلا نااااامي
ونامت تاج..
لتشرق الشمس بيوم جديد ملي بالااحداث
صحيت تاج وادت فرضها ولبست ونزلت راحت ع الشركه
تاج وصلت الشركه ووقفت علشان تستنا الاسانسير لقيت فهد واقف
تاج بتوتر: صباح الخير يامستر فهد
فهد بكبرياء: صباح النور
فهد دخل الاسانسير وهي فضلت واقفه خايفه تدخل ومكسوفه بسبب االي عملوا امبارح
فهد فهم هيا بتفكر ف ايي
فهد: هتفضلي واقفه كده كتير انا عندي اجتماع اخلصي
تاج: هااا حاضر
دخلت تاج وفهد جه علشان يدوس ع الدور اللي طالعين ف لقي تاج اتخضت
تاج: حضرتك بتعمل اي
فهد: هكون بعمل اي بدوس ع الزرار علشان نتيل نطلع
تاج بتوتر: ماشي
فهد حب انه يضايقها شويه فاقرب منها وحط ايده حواليها
تاج بتوتر: ف اي
فهد ببرود: مفيش
تاج: طب لو سمحت ابعد
فهد: لا
قرب ع تاج اكتر علشان يبوسها هوب باب الاسانسير اتفتح وتاج زقت فهد وطلعت تجري ع مكتبها وفهد ضحك ع كسوفها واتنهد ودخل مكتبه
شويه نادا ع فاطمه السكرتيره
فاطمه: نعم يمستر فهد
فهد: قولي لتاج تجهز ملف الاجتماع ده علشان هي اللي هتحضروا معايا
فاطمه: حاضر يامتسر بس ينفع انا اخد اجازه لاني قربت اولد
فهد فكر شويه ووافق وعطاها شهرين اجازه كمان ومرتبها موجود….
بس فهد من جواها عمل كده كمان علشان عايز تاج تبقا معا فاعينها مكان فاطمه
فهد: انا خليتك السكرتيره الخاصه بيا علشان فاطمه واخدها اجازه
تاج: ها اشمعانه انا
فهد: علشان انا راي كده
تاج: بس حضرتك انا
قاطعها فهد: انا قولت كلمتي خلاص ويله بقا اتفضلي ع مكتبك واحهزي علشان الاجتماع
مشيت تاج وهي بطلع نار من قرار فهد وفهد ابتسم علشان هتبقا قدامه ع طول بس برضو هو مش عارف ليه عمل كده
تاج ماشيه تكلم نفسها وفجأة خبطت ف حد
تاج: انا اسفه انتي
سيا: تاج اذيك انتي بتعملي اي هنا
تاج: تمام انا شغاله هنا انتي اللي بتعملي اي هنا
سيا: دي شركتنا يابنتي
تاج بصدمه: نعم!! يعني الكائن اللي جوه ده اخوكي
سيا بضحك: اها الكائن ده اخويا الكبير
تاج: طب بصي انا عندي اجتماع اجتماع دلوقتي ولازم اجهز الملفات بدل مااخوكي يرفضني مش ناقصه اي رايك لو نتقابل بعد ماخلص شغل
سيا بفرحه: ياريت بجد انتي وحشتيني جدا
تاج: خلاص هستناكي ونتقابل
خلصت سيا كلام مع تاج واتنهدت بخوف علشان تدخل لفهد
سيا: صباح الخير
فهد: صباح النور اي ده اللي جابك هنا انتي تعبانه فيكي حاجه
سيا: اهدا يافهد انا كويسه جايه اتكلم معاك بس
فهد: طب اتكلمي ف اي
سيا بخوف: ها مفيش خلاص بقا بعد ماتخلص اجتماع
فهد بحده: وانتي عرفتي منين ان ف اجتماع النهارده سليم اللي قالك
سيا بتوتر: لا م سليم دي تاج قبلتها بره وقالتلي
فهد بصدمه: هو انتي تعرفيها ولا لسه عرفها
تاج: لااعرفها من زمان كانت اقرب صديقه ليا ايام الكليه لاني مكنش ليا صحاب غيرها.
فهد: امممم ماشي
فهد استأذن وساب سيا وراح ع اوضه الاجتماعات
سيا لنفسها وهي بتعيط: ازاي كنت هقوله لما بس مجرد ماحس ان سليم هو اللي قالي ع معاد الاجتماع اتعصب انا همشي بس قبل ماامشي هروخ اتكلم مع سليم علشان يتصرف..
تاج جهزت الملفات وراحت علشان تنادي ع سليم وابوه علشان الاجتماع بس جت علشان تفتح الباب وتدخل سمعت سيا بتكلم سليم وبتقوله
سيااا: لازم تتصرف انا حامل ياسليم..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى