روايات

رواية تاج الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد البارت الخامس والعشرون

رواية تاج الفهد الجزء الخامس والعشرون

رواية تاج الفهد
رواية تاج الفهد

رواية تاج الفهد الحلقة الخامسة والعشرون

لتستمع لهذا الصوت وتنظر خلفها وتنظر له بنظره اشتياق واضحه لترقض نحوه وتضمه لااحضنها بلهفه…..
عشق بدلع: وحشتني وحشتني اوييي يافهد
تاج بغيرها بنار مشتعله: وحشك! مين دي وحضناك لييه كده!؟
فهد بدا يوفق من الصدمه وطلعها من حضنه بعنف وعلامات الغضب ع وشه..
فهد بعصبيه: اي اللي رجعك ياعشق تاني
عشق: وحشتني يافهد
تاج بعصبيه: مييين دي يااافهد
عشق وهي بتبص لتاج من فوق لتحت وبتبتسم بخبث: انتي الي مين؟
فهد ادخل بينهم وقال بثبات وهو بيحضن تاج: تاج مراتي
عشق بتمثيل: اي ده انت اتجوزت
تاج: انتي مش سامعه ولااي اها اتجوز وانتي دلوقتي واقفه ف بيتي يعني كلامك يكون معايا انا فاهمه
عشق وهي بتبصلها بقرق وتتاجاهل كلامها:هي بتكلمني كده ليه دي
فهد: ما قولتلك مراتي وده بيتها ومش اسمها دي اسمها تاج فهد السيوفي
عشق: انت بتكلمني انا كده
تاج بعصبيه: بقولك ميين دي؟
فهد بتنهيد: دي عشق بنت خالي
تاج بصدمه: دي بنت خالك!!
عشق بإبتسامة خبيثه: توتو مش بنت خاله بس انا الحب الاول لفهد وبعدنا عن بعض لاسباب يعني ده حقي
تاج بصدمه: حبك الاول وحقك؟
فهد بعصبيه: ياريت تحترمي نفسك وتعرفي حدودك كويس انا مبقاش بيني وبينك حاجه وكل للي فات كان شغل عيال واكمل بجراه: انا محبتش ولاهحب غير تاج
تاج والدموع ف عيونها وبتبصله بحب لاحظ هو نظراتها ليه فاشدها لحضنه وقعد وحطاها ع رجله
وعشق واقفه هتموت من الغيظ وبتقسم جواها انها ماهتخلي تتهانه بي وان هتخلي كل ايامها اللي جايه سوده
يقطع شروده صوت فهد: اي هتفضلي واقفه كده كتير اقعدي
عشق: لا طبعا هقعد يافهودي
تاج: فهودك؟ لاحظي اني مراته وهو متجوز يعني اعرفي حدودك كويس
عشق بدلع: اوبس سوري بس انا واخدها انادي عليه كده
تاج: لا ده كان زمان لما كنتوا عيال.. وبتبص لفهد وتبوسه من خدها وتكمل بخجل: صح يروحي
فهد بدهشه من اللي عملته فاحب يستغل الفرصه وقرب منها وباسها
فهد بحب: صح ياقلب فهد
تاج بخجل: ط.. طب خليني اقوم اقف بس علشان اقدملها الضيافه.
فهد بمشاكسه: قومي يروحي ونبقا نكمل ف اوضتنا بقا. وغمزلها..
تاج وهي بدوس ع اسنانها وبتبعد عنه: ماشي
عشق بغيظ: ضيافه اي ياحبيبتي متتعبيش نفسك انا جايه اقعد هنا فتره نبقا نضياف بعدين
تاج:تقعدي فتره؟
فهد:اشمعنا انتي بقالك سنين منزلتيش هنا اشمعنا اليومين دول؟
عشق بتردد: لا مكنش عندي وقت وبعدين قولت كفايه غربه بقا واجي اقعد فتره هنا
فهد: اها طب بما انك هتقعدي هنا ياريت نظام لبسك ده يتغير لانه ده ميلقيش بتقاليد بلدنا
عشق: اوكي اوكي
فهد ندها ع حد من شغالين القصر وطلب منهم يعرفوا اوضتها فين ويطلعولها شنطها فوق
فهد بملامح جاده: ياريت ياعشق مسمعش انك عملتي مشكله من ماشكلك دي لان ساعتها هرميكي بره البلد كلها
عشق بغضب حاولت تخفي: اكيد..
فهد بصله بنظره تحذير وسابها وبص لتاج اللي حس انها واقفه بتولع فااتجاه ليها وشلها من ع الارض رفعها لحضنه
تاج: نزلني يافهد انت بتعمل اي مينفعش كده
فهد: شششش اسكتي
وخدها وطلع لجناحه الخاص وعشق واقفه مكانها عيونها بطلع نار..
عشق: سعادتك دي مش هدوم كتير صدقيني مش هدوم حياتك كلها هتتقلب عليكي..
……………
ف انجلترا
مدحت: وصلت ياهانم
سماح: واي الاخبار
مدحت بتردد: فهد باشا واقف ف صف مدام تاج جدا ومش حابب اي كلام من عشق
سماح بعصبيه: هي البت دي عملالوا اي علشان يمسك فيها كده مش دي عشق اللي قاطعني بسببها سنه كامله علشان بعدته عنه واديني رجعتلها اهو عايز اي تانييييي..
مدحت: اهدي ياهانم وكل حاجه هتمشي زي ماانتي عايزه
سماح: اهدا ازاي يامدحت ازاييي.. بس عندك حق النهارده لسه اول يوم وانا واثقه ان عشق هتغير فهد وترجعه زي الاول وتكسر الست تاج بس هما شويه وقت…
………….
تاج: يافهد نزلني بقا ماحنا بقينا ف الاضه خلاص العبه خلصت
فهد بحزن: لعبه؟ يعني غيرتك اللي حصلت تحت دي كانت لعبه
تاج: لا.. اهاا. فهد بلاش تضغط عليا دلوقتي
فهد وهو بينزلها وبيحطها ع السرير: انا بحبك ياتاج
تاج بعدم فهم من الصدمه: بتحبني ازاي مش فاهمه
فهد بيقرب عليها وبيمل ع شفيفها ويلتهما بحب: بحبك كده ياتاج بحبك معرفش امته وازاي بس بحبك لما بكون قريب منك برتاح حضنك هروب ليا من الدنيا معرفش حسيت بكل ده امته بس انا متاكد من احساس قلبي
فهد وهو بيقرب منها اكتر بحبك ياتاج
تاج بصوت واطي بتحاول تستوعب هو قال اي: ف.. فهد
فهد هو بيقبلها: قلب فهد
تاج بخجل: بلاش يافهد ده يحصل بينا دلوقتي علشان خاطري
فهد وهو بيبعد وبيلبس التيشرت: انتي مبتحبنيش ياتاج؟
تاج وهي بتقف قدامه: اكيد ف مشاعر من نحيتي اتجهك بطمن ف قربك بحب اخانق معاك بحس بحنيتك لما بتكون ف حضني بس مينفعش عايزة اكد مشاعري اكتر
فهد بتفهم: وانا جمبك للاخر كلها شهر وهعلن عن حملك وهنسافر وف الوقت ده هنقدر نقرب من بعض اكتر وساعتها بس هتتاكدي من مشاعرك.
تاج بإبتسامة هاديه لتفهمه:وانا اوعدك اني هفضل جمبك
قرب فهد منها وقبل ايدها….
تاج: فهد هي دي عشق الي انت حكتلي عليها قبل كده
فهد: اها هي بس الي انت متعرفوش ان مش سبب سليم برضو لا دي كانت امي لدرجه اني قعدت سنه كامله مكلمهاش علشانها
تاج بغيرها حاولت تخفيها: ليه رغم انها اكتر واحد كانت هتبقا فرحانه بعلاقتكوا..
فهد: منكرش انها كانت فرحانه ف الاول بس بعد كده بعدتها لما شافت تصرفاتها بس انا مكنتش مصدقاه لحد ماسافرت وبعت ناس ليه هناك يراقبه بس علشان اطمن عليها لحد مااكتشفت انها راحه للدكتوره علشان تنزل طفل
تاج بصدمه: هي كانت متجوزها؟
فهد: لا هي كانت مصاحبه كذا حد يعني وحصل…
تاج بخجل: فهمت وطبعا علشان كده بعت عنها
فهد: اها يعتبر كنت لسه صغير عشق بالنسبة ليا مكنتش حب دي نزوه ف حياتي ونا نسيتها ولازم تفهمي كده لانها جايه علشان هترجعني ليها تاني لان اكيد حد وصلها جوازنا
تاج بشراسه: ترجعك ليها تاني صدقني هتكون لعبت بعداد عمرها
فهد بصوت عالي: ياتاج ياشرس انت بقااا
………………..
سيا قامت من نومه وهي بتصرخ بصوت عالي: س.. س…. سلييييييييييم
سيا: يارب يكون بخير انا قلبي مبقاش مطمن ليه.. اهدي ياسيا هو اكيد كويس..
جت تشرب مياه بس ملقتش جمبها فالبست حاجه واسعه ونزلت علشان تجيب مياه وتقف ف الجنينه شويه
وهي ماشيه ف ممر القصر خبطت ف عشق اللي كانت ماشيه بتلعب ف الفون
سيا: اااااااه
عشق: سييييا ازيك عامله اي
سيا وهي بتبصله وبتحاول تفتكرها: انتي عشق صح
عشق: نسيتيني ولااي
سيا: لا بس لسه صاحيه من النوم فامش مركزه.. المهم انتي جيتي ليه… مش قصدي بس جيتي امته
عشق: لسه جايه من ساعات كده قولت اجي عند هنا يومين كده
سيا ف نفسها: ربنا يستر من طلتك علينا دي اكيد وراها حاجه
عشق: ايييي يابنتي روحتي فين بكلمك
سيا: اها معاكي اهو هتنورينا اكيد
عشق وهي بتتفحص بطن سيا: المهم انتي تكوني مبسوطه بس
سيا بضحكه طالعه بالعافيه: اكيد فرحانه جداا
عشق: تعالي نقعد مع بعض شويه بقا
سيا:مش هقدر النهارده لان الجو ليل وكده وانا عايزه انام
عشق: اوكي انا هخرج بقا
سيا: تخرجي ف نص اليل كده!
عشق: اها يابنتي عادي هسهر بره شويه
سيا: براحتك تصبحي ع خير
عشق وهي بترملها بوسه بدلع: وانتي من اهله يروحي باي..
بعد مامشيت سيا لنفسها: حاسه ان وراها حاجه من صغرنا وانا مش برتحلها ع طول بتخطط وبتعمل حاجات غلط كتير بس اكيد سليم مش هيسكتلها……
………….
سليم وهو قاعد ع عربيته من فوق ف مكان هادي
سليم: مش عارف اذيك ليه يافهد بعد مابعتلك رجاله علشان يقتلوك ف لاحظه وقفت كل حاجه مخنوق م نفسي علشان مش قادره اقتلك ف حاجه منعاني اكيد مش بعد كل ده لسه بحبك وبخاف عليك انا مبقتش فاهم مالي.. انا محتاج لسيا معايا محتاجه جمبي بس بعد اللي عملته معاها واني امد ايدي عليها لاول مره اكيد مش هطيق تبص ف وشي.. واكمل بنبره مكتومه عياط: زمانها بتعيط زي الطفله اكيد.وبصوت عالي:سامحيني ياسيااااااا…
…………..
ف الديسكو كانت واقفه ف ايدها كأس والايد التانيه سجاره ولبسه هوت شورت وشبه نصف بلوزه تبرز جميع جسدها
عشق: مش معني اني شاربه اني مش هحس بلمساتك ليا انا سيابك بدماغي بس
عمار: طالما كده بقا ماتيجي نقعد مع بعض شويه ف مكان هادي كده
عشق بوقاحه:انا اللي اقرر نقعد او لا بمزاجي يعني وانا مزاجي مش طيقك واوعا بقا علشان ارقص..
عمار لنفسه: والله ماهسيبك مش بمزاجك وهجيبك برضو
………..
تاج: خلاص نام انت ع الكنبه
فهد: لا مش هنام غير ف حضنك
تاج: خلاص هنام اانا ع الكنبه
فهد وهو بيجري وراها: لا وتعالي بقا كده
تاج وهي بتضحك بصوت عالي: يافهد بقا خلاص
فهد بملامح جاده: تاج هو اي اللي حركه الكرسي بطريقه دي
تاج وهي بتبص وراها: فين…..
قطع كلامها فهد وهو بيشلها
تاج: اه لا كده غش بقا
فهد بضحك: وانا بحب الغش ده اويي
تاج: طب نزلني
فهد: تو هتنامي ف حضني هنزلك
تاج بخجل: حاضر
فهد بإبتسامة خبيثه: حاضر اي
تاج: حاضر يعني حاضر
فهد: لا عايز اسمعها ع بعضها كده وبسرعه علشان عايز انام علشان الشغل الصبح
تاج بخجل وهي بتفرق ف ايدها: حاضر ه.. هنام في ح.. حضنك
فهد باسها من خدها ونزلها حاطها ع السرير ولف نام ف حضنها
بعد ساعات طويل من النوم العميق تفقيق تاج ع صوت رنين هاتف فهد
تاج بنعاس: يافهد فهد اصحا موبيك بيرن من الصبح
فهد: ايي ياتاج ف اي خلي يرن
تاج:مش هينفع اكيد ف حاجه مهمه علشان حد يرن كده ف الوقت ده
فهد:هاتي ياستي نشوف مين الرخم اللي بيتكلم ف وقت زي ده
رد فهد ع التلفون واول مافتح الخط سمع صوت صوات جامد………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى