رواية تاج الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم إيمان محمد
رواية تاج الزين الجزء السادس عشر
رواية تاج الزين البارت السادس عشر
رواية تاج الزين الحلقة السادسة عشر
تاج : زين
زين من غير يبصلها: امممم
تاج و هي بصة علي البحر / شكلو حلو
زين باستغراب / هو ايه
تاج / البحر و السما صافية منظر مريح و يهدي الاعصاب
زين / اممم معاكي حق
سكتم شوية و بعدها تاج افتكرت ان زين كان عاوز يقولها علي علي حاجة بس مكملش كلامة بسبب اياد جيه
تاج / اه صحيح يا زين كنت عاوز تقول ايه امبارح قبل ما إياد ييجي
زين و قد تذكر انهو حيعترفلها بس بسبب اياد مقدرش يقولها بصي يا تاج مهما كان يلي هقوله حاولي تفهميني انا ليه عملت كدا و خليني اكمل كلامي الاخر
تاج بمرح / دا بقى الموضوع واضح عليه جد الجد
زين بجدية و توتر من رد فعلها / تاج انا هو
فجأة سمعم صوت وراهم هاي زينو
زين و تاج بصم وراهم لاكم مايا جاية عليهم
مايا بدلع وهي متجاهلة تاج / هاي زينو عامل ايه
تاج بغيظ / هو انا واقفة قدامك اباجورة و كملت بغضب و غيرة / و كمان ايه زينو دا اسمو استاذ زين
و كملت بنبرة تهديد ولا انتي ايه رايك يا استاذ زين
زين بيحاول يكتم ضحكته / احم ايه طبعا يا انسة تاج
تاج بهمس ل نفسها سمعه زين قالت زينو قال دا انا بتكسف اني اقولها لو بإيدي كنت جرجرتك من شعرك و فرجت عليكي الساحل كله
لحد هنا و زين انفجر في الضحك / هههه ههههه
زين قرب منها علي بعض مسافة صغيرة
زين بمكر / وطي صوتك و انتي بتتكلمي في سرك علشان صوتك ميسمعش يلي حواليكي
تاج بغيظ / اه ما هو الاستاذ عاجبه الانسة تقوله يا زينو
مايا / زينو ايه رأيك نروحم كافيه
تاج بنفاذ صبر / استغفر الله العظيم يا رب برضك بتقوله زينو هو يا بنتي مسمعتنيش انا قولتلك تقوليله ايه هو كلامي جيه معاكي متشقلب
مايا بإستفزاز / مالقيش فيه خليكي في حالك
ايه يا زينو موافق
زين كان لسة هيرد بس سبقته تاج
تاج بصوت و كأنها بتغني / الشرط الشرط الشرط افتكر الشرط
زين افتكر شرطها لما قالتله ميكلمش بنات و خصوصا مايا
زين ابتسم علي مجنونته يلي غيرانه
زين: احم مش هقدر اروح معاكي يا انسة مايا وراية شغل و لازم اخلصه
مايا بحزن مصطنع / يعني مش جاي معايا
تاج بغيظ / هو مش قالِك و راه شغل ف اكيد يعني مش هيعرف يروح معاكي
مايا / تتعوض مرة تانية باي
و لسة ح يرد زين تاج قطعته للمرة الذي لا يعرف عددتها
تاج / انشاء الله مافيش مرة اولا علشان يبقي في تانية يلا يا شطرة روحي العبي بعيد
مايا اول ما مشت زين انفجر في الضحك
زين / ههههههههههه طب كنتي سبيني فرصة طيب ارد عليها هههههه
تاج بغيرة / و انت كنت عاوز ترد عليها تقولها ايه
كنت حتروح معاها
زين بضحك و قراصها من خدودها الاتنين / يا خراشي علي حبيبتي يلي غيرانة يا ناس و سبها مشى و الابتسامة علي وجه
تاج وقفة مقانة متنحة ببلاهة / هو قال ايه دا
استني يا اخ عيد الكلام يلي انتَ قولته تاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لا تصاحب الا من يكتم سرك و يستر عيبك تجده بجانبك في الشدائد ينصحك ولا يضرك فإن لم تجده
فلا تصاحب الا نفسك
( نجيب محفوظ)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شمس قاعدة علي البحر و سرحانة افتكرت مالك
شمس في نفسها / ياه لو كنت معانا كانت الرحلة تبقي احلي بوجودك يا مالك
مالك من وراها / و مالك ميقدرش يسمع امنيتك و مينفذهاش يا شمسي
شمس مفكرة نفسها انها بتتخيله / لا انا كنت عاوزاك معايا هنا مش بتخيلك كنت عاوزة أحكيلك كل حاجة و احنا قاعدين هنا قصاد البحر و الجو حلو
مالك بإبتسامة / طب ما تحكي ما احنا هنا قصاد البحر و الجو حلو زي ما انتي عاوزة
شمس غمضت عنيها ظهرت صورة مالك و ابتسمت و بدأت تتكلم تعرف اول ما شوفتك في الشركة و كنت هقع و انتَ انقذتني سعيتها حسيت احساس اول مرة احسه احساس بالأمان و الحب بطمن في وجودك و برتاح في المكان يلي انتَ موجود فيه بحب عيونك و شعرك بحبك جدعنتك لما تلاقي حد محتاج حاجه متتأخرش عليه و تساعدة بحب اخلاصك لأصدقائك بحب ضحكتك و قبل دا كله بحب قلبك يلي بينبض الان هو يلي خلاك كدا خلاك شخص مميز و بيتحكم في مشاعرك و يظهر الحلو قبل الوحش الاسف قلبي يلي اختارك و شكلي كدا حبيتك
مالك بيسمعها و مش مصدك يلي بيسمعه هل بتبادلني نفس مشاعري و اكتر اه هي قالت بتحبني زي ما بحبها ياه يا شمسي اخيرا قولني الكلمة يلي بتمني اسمعها منك
مالك بحب / ما انا كمان بحبك يا شمسي و من اول مرة شوفتك فيها
شمس فتحت عنيها اول ما سمعت كلمته
شمس/ تعرف انا كنت حابة اسمع منك الكلمة دا بس و انت واقعي مش خيال
مالك بإبتسامة / ما انا واقعي مش خيال و بالأمارة لابسة دريس زيتي و خمار اسود اكيد بقي اتأكدي اني واقع مش خيال مافيش خيال حيقولك انتي لابسة ايه
شمس و قد ادركت انه واقع و قاعد قدامها و خدودها بقت عبارة من كتر الخجل و الاحراج
شمس لنفسها في سرها / ينهار اسوح دا انا اتحرشت في الوالا و هو قاعد قدامي و بغباء مني قولت كل حاجة عمري ما فكرت اقولها لحد و انا يلي كنت مفكرة بتكلم مع خيال و واخدة راحتي في الكلام لا و متوسطة في الكلام كمان شكله خاد عني فكرة غلط و لا حاجة حتعملي ايه يا شمس ا نا احلي حاجة امشي من قدامه و…… قاطع وصلة تفكيرها مالك و هو بيشورلها عند عنيها
مالك / شمس مالِك سرحتي في ايه
شمس بخجل / اه احمم انا لازم امشي دلوقت تاج مستنياني مشت قبل ما مالك يرد عليها
مالك بضحك / طب استني طيب اجي معاكي
❤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❤
الشخص الذي يجعلك من أساسيات يومه يستحك ان تبني له في قلبك و طناً يليق به
( نزار قباني)
❤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❤
في الكافية عند إياد و روان و رغد و محمود
اياد / روان انا اتكلمت مع زين و هو وافق
روان بغباء / وافق علي ايه
رغد بهمس و فضول ل روان / بت يا روان انتي مخبية علينا ايه قولي
روان بهمس / و الله يختي علمي بعلمك اسألي اخوكي
اياد / وافق ان اول ما ننزلم مصر اتقدملك من والدك
روان كانت بتشرب ميا و اول ما سمعت كلام اياد بخت الميا في وش رغد يلي كانت بتتكلم مع محمود
رغد بتقزز / الله يقرفك يا شيخة روحي الله منك لله نيلتيني
روان متنحة و مش عارفه ترد و لقد نست الموضوع تماما
روان بتوتر / ب….. بجد
محمود بمشاكسة / يا بختك يا صاحبي شكلي احصلك علي طول و بص ل رغد و غمزلها
شمس دخلت و قعدت فريح محمود و مالك قعد جنبها
اياد بإستغراب / مالك ايه يلي جابك في حاجه
مالك كان لسة حيرد دخل زين و وراه تاج
مالك / ابدا كان عندي اجتماع في الفندق يلي انتم نازلين فيه فقولت اقعد معاكم الأسبوع دا و ننزلم كلنا مع بعض
جيه صوت انثي من وراهم نادهت علي زين
ــــــــــــ: زين
كلهم بصم وراهم لقم بنت جاية عليهم
اياد و رغد في صوت واحد: ملك
ملك مش تعرفنا يا زين خلاص انا اعرفكم بنفسي
انا ملك خطيبة زين
الصدمة كانت من نصيب تاج
تاج بصدمة / ايه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
غالبا الشخص الذي تعطيه مكانة كبيرة في قلبك
يجعلك تندم اكبر ندم في حياتك.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الزين)