رواية تاج الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان محمد
رواية تاج الزين الجزء الرابع عشر
رواية تاج الزين البارت الرابع عشر
رواية تاج الزين الحلقة الرابعة عشر
الفصل دا ل ( تاج و زين) ٠
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاج بتنهيدة و قررت تحكيله كل حاجة
تاج / زين انا عاوزة احكيلك عن حاجة
زين بتركيز / انا سمعك احكي
تاج / اتلي اكل الاول علشان اعرف اركز
زين ببلاهه / هو انتي ح تاكلي و هتزاكري علشان تركزي
تاج بغباء / اسكت هو انت ما تعرفش
زين / لا معرفش هو ايه يلي حصل
تاج / ما هو انا احكيلك يعني هتكلم و الكلام بيجوع و طول ما انا مأكلتش بعرفش اركز
زين بنفز صبر / يارب صبرني علي كتلة الغباء يلي كدامي
تاج بغباء بتبص حواليها وهو انت بتقول علي مين يلي غبي اصل مافيش غير احنا الاتنين
زين / المفروض تكوني عرفتي الإجابة
تاج بتتصنع الفهم / اه… اه صح تبقي انت مش انا
زين / واضح اوي كمية الذكاء يلي عندك خارقة
تاج تتصنع الكبرياء / علشان تعرفم قمتي و قوة ذكائي و يلي بيمشي ورا كلامي بيعمل انجاز عظيم يلا بقي اطلبلي الاكل و متنساش الايس كريم و التحلية يعني شوكلت علي بسبوسة كدا
زين في سره / ما هو واضح يلي بيمشي ورا كلامك هو انتي هتقوليلي بيروح الجنة حتف بس حوليه
لقى ترابيزة دائرة متوسطة الحجم و حوليها كرسيين
زين / ايه رأيك نروحم نقعدم علي الطربيزة دا و نطلبلك يلي انتي عاوزة دليڨري
تاج بتفكير / اممم هو الصراحة القعدة علي الرمل مع ضوء القمر و الهوا بيدي احساس حلو بس مفيش حاجة نحط عليها الاكل تعالي نقعدم علي الترابيزة
لفترة مأكدة و نرجعم مكانا تاني اكمل رسم و احكيلك اوكي
زين بابتسامة جذابة ظهرت الغمزتين / يلي يريحك
تاج سرحانة فيه قالت بتوهان / تعرف ان ضحكتك حلوة خليك كدا علي طول
زين من جواه ابتسم قال بغرور / ما انا عارف
تاج انتبهت لكلامها و خجلت من الاحراج و لخبطة / اعتبر…… ما…… قولتش حاجة و كملت بغيظ بصوت واطي علشان ميسمعهاش عن ابو غرورك يا شيخ
زين ببرود / واطي صوتك يا شطرة سمعتك
تاج دبت رجليها في الأرض و قالت بغيظ / انت.. انت
و معرفتش تقول ايه سكتت و راحت قعدت علي الترابيزة و سكتة
الاوردر وصل و زين حاسب عليه و بص لقى تاج بتاكل بسرعة
زين بحنين / شكلك مأكلتيش من بدري بهنا و شفا
تاج و الأكل في بقها / اه ما أكلتش من البارح بسبب
حضرتك و الست مايا سديتم نفسي
زين بإشتمزاز / ابلعي الاول و بعدان اتكلمي
بعد شوية
تاج بتنهيدة / ياه الحمدلله الواحد كان جعان دا الاكل دا نعمة يا جدع
زين / بالهنا و الشفا
تاج بصت لزين و سكتت ……..
زين حب يقطع السكوت كنتي عاوزة تقولي ايه
تاج بجدية / بص هو الكلام يلي هقولة ممكن تستغربة شويه بس انا محتاجة مساعدك في حاجة
و انت ليك كامل الحرية لو رفض
زين بانتباه / اتكلمي انا سمعك عاوزة تقولي ايه
تاج بتحكي و هي سرحانة في الماضي من حوالي 15 سنة كل حاجة اتغيرت كنا اكتر من اصدقاء لحد دلوقتي مقدرتش انساه فكرة كل ذكرياتنا مع بعض
هو مكنش بس صديقي دا كان كل حياتي كنت متعلقة بيه اكتر من ابيه محمود وقت لما ابقي زعلانه كان بيعرف الزاي يخرجني من حزني كان مش بيصرف مصروفه و بيوفره علشاني علشان يجبلي يلي انا عاوزاه و كان بيقولي لو احتاجتي
حاجة اطبيها مني انا ولو طولت اجيبلك نجمة من السما مش اطول عليكي يا تاجي و لما ببقى في المدرسة و في بنت ضربتني كان هو يلي يجبلي حقي و بيخليني اضرب البنت يلي ضربتني و انا ابقى مبسوطة الان ببقي في و جوده بعرف اخد حقي و لما بخاف كان هو يلي بيطمني و يقولي طول ما انا موجود اوعي تخافي كان بنسبالي هو الامان كنت بحس دايما الامان في وجودة كنت بعمل نفسي زعلانة منه علشان يجيبلي شوكلت كان هو سبب فرحتي تعرف من يوم ما سبني و مشي و انا مفتقدة الامان مفتقدة الفرحة يلي بجد ممكن انا دايما بضحك و بهرز بس دايما بحس ان في حاجة نقصاني مع انو عندي كل حاجة عندي اخت و عندي اخ و عندي ام و اب و عندي صديقة الطفولة روان و كان عندي صديقة كمان عرفتها و انا في الثانوي بس هي سافرت و دلوقتي اقرب صديقة و انا اعتبرتها اختي الان هي بتفكرني بصديقة عزيزة جدا و هي رغد بس بوجوده هو حاسة اني مفتقدة الامان كان بيدعمني ويشجعني و واقف جنبي في كل خطوة كنت بخدها في حياتي دموعها خنيتها و كملت بصوت مختنق من يوم ما سافر و انا مفتقداله طب تعرف انا يوم سافره عملت ايه حبست نفسي في
اوضي اسبوع و بقيت اعيط و اقلهم اتولي زين
اتولي زين لما روحت المدرسة بقت البنت يلي بتضربني بقت بتضربني كل يوم و تروح تقول للميس و الميس تضربني انا مع انو هي يلي ضربتني كنت بقولهم زين حيجي يضربكم و يخودلي حقي كنت متجاله جنبي و غاب حوالي 15 سنة لما سافر و مرجعش قولت اكيد هو خلاص نساني و ممكن دلوقتي اتجوز و خلف حتي لو كان فكرني علي الاقل كان دور عليا بس تلاقيه استقر في حياته و بني عيلة و عيشت وتاقلمت على عدم وجوده وحاولت ابقى قويه من دونه ومحتاجلهوش جنبي فاقت من شروطها و كملت تعرف انت بتفكرني بيه دا كفاية اسمك زي اسمه زين و لما كنت زعلانة و جبتلي الشوكلت فكرتني بيه بس انا بقول اكيد دا مجرد صدف الان ايه يلي حي جيبه و يسأل عني بعد مرور الوقت دا كله دا مش يوم و الا اسبوع دا دول 15 سنة يعني عمر كله كملت بتنهيدة / انا مش عارفة الزاي انا حكتلك الان انا مش بحكي لحد عن حياتي الخاصة بس كنت مخنوقة و محتاجة لحد اتكلم معاه
و ملكتش غيرك يلي قدامي انا بس عاوزة منك تدوري عليه تسأله ليه مراجعش ولو لقيت انه بني عيله متقلهوش حاجة بس تبقي تطمني عليه وانا اصلا اتعود علي غيابة ف مش هتفرق
زين بعد ما سماعها مش عارف يعمل ايه و ندمان و زعلان من نفسه بسببه تاجه كانت محتاجاله في كل وقت و بكت و هو مش جنبها خرج من صمته و قال
زين بهدوء / و انتي ليه متأكدة انه مش راجع او حتي نساكي وليه متأكدة انه مدورش عليكي و ليه متأكدة انهو اسس عيلة و اتجوز و عنده اولاد مش ممكن لسه اعزب ما هو ممكن يكون متجوز
و ليه محطتيش احتمال انو حصلت له ظروف معرفش ينزل يعني فيه كدا احتمال ليه ما عطتلهوش عذر ليه مفكرتيش ان في سبب معرفش يرجع
تاج باستغراب / هو انت ليه بدافع عنه وهو انت كنت تعرفه بس مش معقول انك تدافع عن شخص انت متعرافوش
زين و قد قرر انه يقولها كل حاجة و يعرفها بنفسه
زين / تاج انا عاوز اعترافلك بحاجة بس متحكوميش عليا لما تسمعيني للاخر اتفقنا
تاج بتركيز / قول انا سمعاك
زين هو /………….
تاج بصدمة و فرح /……………
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الزين)