روايات

رواية تاج الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الجزء الحادي والعشرون

رواية تاج الزين البارت الحادي والعشرون

تاج الزين
تاج الزين

رواية تاج الزين الحلقة الحادية والعشرون

جيه صوت اتفاجأ زين من و جوده
ــــــــــــــــــ : مبروك يا زين
زين بفرحة: عمي حسن
حسن / مبروك يا ابن اخويا
زين حضنه / الله يبارك فيك يا عمي
زين / تاج اعرفك دا عمي حسن و بعتبره زي بابا الله يرحمه
تاج بابتسامة / اتشرفت بحضرتك
الفرح خلص و تاج و شمس ودعوا محمد و محمود تحت بكاء هاجر
تاج بمرح تخفف عنها / ايه كل الدموع دا يا هاجور دا كلها شهر و تلاقيني كل دقيقة عندك لحد ما تقولي روحي لزوجك و ما تجيش تاني
هاجر بدموع / انا مش صعبان عليا الا زين الله يكون في عونك يا بني من يلي هتشوفه من جنان بنتي
تاج بهمس لزين / امي دا بتحبني حب مش عارفة اوصفه لك
زين بإبسامة / دا يبقى احلي جنان تاج مكتوبة ليا من سعت ما تولدت
محمد براحة / ربنا يخليكم لبعض يا بني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمود و رغد و اياد وصلم زين و تاج و مالك و شمس المطار
زين و تاج ركبوا الطيارة
تاج بدهشة : ايه دا زين انت يلي هتسوق و كملت ببراءة طب ليه محدش في الطيارة غيرنا
زين: الأن دا طيارتي بصي يا تاجي كل واحد فيا معاه طيارته الخاصة حتي مالك اخد شمس في طيارته
تاج ببراءة: يعني اخد راحتي و اعمل يلي انا عاوزاه في الطيارة
زين: الطيارة كلها ملكك و كمل بغمزة حتي صاحب الطيارة
تاج بحماس / طب انا عاوزة اسوق
زين بزهول / اقعدي يا حبيبتي الله يهديكِ انا مش مستعد اخسر حياتي و انا لسة عريس خلينا نوصلم سالمين
تاج / ما انت هتعلمني
زين ببرود / لا
تاج بزعل طفولي / خلاص مش مكلماك تاني
زين ببرود / خليكي كدا لحد ما نوصلم
تاج بحزن / انت عارف كان حلمي و انا صغيرة اني ابيقى طيارة بس بابا موافقش و دخلت فنون جميلة
زين بتنهيدة / خلاص متزعليش تعالي اقعدي قدامي و انا اعلمك
تاج بفرحة / بجد
زين / اممم
زين بدأ يعلمها السواقة
تاج بحماس / زين احنا كدا رايحين فين
زين / احنا كل اسبوع اروحوا مكان غير التاني لحد اخر الشهر
تاج بانبهار / واو وكملت بحماس طب اول مكان هنرحوا ايه
زين / لا دا مفاجأه
تاج برجاء / زيني
زين بجدية / لا يعني لا انا عاوز اشوف فرحتك بعيني
بعض مرور بعض الوقت
زين غمض عين تاج بشريط اسود
تاج بمرح / انا اصوت و الم الناس اقلهم حبيبي خطفني و مش عارفة موديني فان
زين بهمس / واحد اتنين و شال الشريطة من عنيها فتحي عنيكي
تاج بانبهار / برج ايڤل
تاج بسعادة و فرحة / زين زين احنا في باريس و بعدها افتكرت لما كانت صغيرة
فلاش باك
زين / تاجي قعدة كيد ليه
تاج ببراءة و طفولي و هي بتشاور علي الطيارة في السما / بث يا زيني انا عاوزة لما اكبر اركب طيارة و اروح بيها باريث
زين بتسأل / مش معني باريس يا تاجي
تاج ببراءة / الأن عاوزة اسوف برج ايفل زي يلي بيطلع في التلفزيون
زين بإبتسامة / وعد لما تكبري اخدك تشوفي برج ايفل
باك
تاج بدموع سعادة / انت لسة فاكر يا زين
زين بإبتسامة و هو بيمسح دموعها / انا ما نستش اي حاجة من زكرياتنا يا تاجي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم: إيمان محمد
عند مالك و شمس في الطيارة
الحوار مترجم
المضيفة: هل تريدون شيئًا سيد مالك
شمس بهمس / هي مش شايفاني ولا ايه دا انا حتي قعدة قدمها
شمس: عندكوا تفاح
المضيفة: لا افهم شيء
شمس بغباء / شكلكم ما عندكوش تفاح طب عندكم
مانجا او موزايه او اي حاجة فيها اكل حتي لو كان ساندوتش حواوشي او شاورما
المضيفة / لا افهم شيء
شمس / خلاص اشكلكم معندكوش حاجة تتاكل اتيلي كوبايه عصير فراوله باللبن
المضيفة / لا افهم شيء
شمس بهمس لنفسها / لا دا انتي شكلك ما بتفهميش خالص و كملت بصوت مسموع لا اريد اى شئ
لحد هنا و انفجر مالك في الضحك /
مالك بضحك / هههههههه بعد كل دا و في الأخر لا ايد اى شيء ههههههه
المضيفة بهيام / تبدون و سيم سيد مالك ضحكتك رائعة
شمس بغيرة / هو انا قعدة اباجورة قدامك
المضيفة بضيق / لا افهم شيء
شمس بغيرة / هذا زوجي الذي تتغازلي به
المضيفة بهيام / يبدون وسيم جدا
شمس بهمس و بغباء / دا بتقول يبدون وسيم جدا معني كدا انها بتعاكس الواد قدامي و كملت بصوت مسموع بعد ما استوعبت كلامها
شمس بغيرة / لا كدا كتير اوي و انا صبرة عليكي من بدري و انا الصراحة هموت و اجيبك من البروكة الصفرا دا و كملت بهمس يخربيتك و انتي شبه عروسة المولد كدا
المضيفة / انا لا افهم شيء
شمس بغيظ / و دا احلي حاجة انك ما بتفهيش اي شيء تعاليلي يا حلوة و لسة هتمسكها من شعرها وقفها مالك
مالك بضحك / ههههه استني بس يا شمس اهدي هي ما قالتش حاجة غلط
مالك لي المضيفة / اريد كوب قهوة و طبق فواكهه معًا
المضيفة / تحت امرك سيد مالك
شمس بغيظ /دلوقتي فهمتي كل شيء و كملت بغيرة ممكن تبطل ضحك انت كمان
مالك بتمثيل البراءة / هو انا قولت حاجه دا انا غلبان
شمس / مش عاوز برضك تعرفني احنا رايحين فان
مالك ببرود / لا
شمس بمكر انثي و قربت منه و بصت في عنيه / يعني مش هتقول لشمسك احنا رايحين فان
مالك باستفزاز / حولي حولي كمان الحركات دا مش بتيجي معايا
شمس بغيظ / مستفز
مالك ببرود / بتقولي حاجة يا حبيبتي
شمس / بقول نوصلم بالسلامة انشاء الله
و كملت بغيرة / و ياريت تغير المضيفة و تجيب واحدة مصرية اصيله و تكون تفهم كل شيء و لا نقولك بلاش بنات خالص ات مضيف راجل احلي علي الأقل تعرفم تتعاملوا مع بعض بيرتاحيه
مالك بيمثل التفكير / امممم هفكر في الموضوع
شمس بصراح / ماااالك ما تعصبنيش
مالك بضحك / ههههه خلاص كل يلي تعوزه شمسي هو يلي هيحصل
شمس بزعل طفولي / علشان انا شمسك قولي احنا رايحين فان
مالك بتنهيدة / تعرفي انك عنيدة احنا رايحين المانيا
شمس بفرحة و حضنته / بجد يا لوكة
مالك بغيظ ضربها علي مأخرة راسها / لوكة مين يا بت انا ذكر مش انثي
شمس / بدلعك يا ملاليكو
مالك باستغراب / لوكة و ملاليكو شوهتي الاسم يا شابه
و صلم الي المانيا بسلامة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور شهر فكان احلي شهر مر علي ابطالنا
زين / تاجي يالا قومي
تاج بنوم / عاوزة أنام
زين بضحك / يالا يا كسولة قومي
تاج بنعاس / بصراحة انا مش عاوزة انزل مصر خلينا قعدين هنا اسبوع
زين بابتسامة / انا عندي شغل كتير في المكتب و المستشفي و مالك كمان مسافر فلازم امشي وعد كل ما يمر علي جوازنا سنة هنيجم هنا ايه رأيك في الفكرة دا
تاج بحماس / جميلة انا اروح اتوضا و اصلي الاول
زين بابتسامة / ربنا يبارك فيكي يا حبيبتي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اقتباس
ملك: مش تباركيلي انا و زين اتجوزنا
تاج بعدم تصديق / انتي بتقولي ايه
ملك بابتسامة خبيثة / زي ما سمعتي انا بقيت ضرتك و اعيش معاكي في نفس البيت
تاج بصت قدام زين / يلي بتقوله صح انت اتجوزتها
زبن بجمود / ايوة
تاج بصدمة / ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى