روايات

رواية تاج الزين الفصل الثامن 8 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الفصل الثامن 8 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الجزء الثامن

رواية تاج الزين البارت الثامن

تاج الزين
تاج الزين

رواية تاج الزين الحلقة الثامنة

في الصباح صحت تاج من النوم نشيطة علي غير عداتها كانت لبسة دريس من اللون الازرق و خمار من اللون الأبيض و كوتش من اللون الأبيض حطت لمسات خفيفةو كحل ابرز جمال عيونها الواسعة الزرق فكانت في منتها الجمال دخلت عليها شمس بصراخ تااااج قومي يا بت احنا اتأخ ولم تكمل جملتها ووقفت متنحة ببلاها بشكل مضحك بت يا تاج
هو في حاجة حتحصل النهاردة غريبة انتي صاحية النهاردة بدري من غير محد يصحيكي و كمان لبسة
ايه الجمال دا كله يا بت يا تاج انا لازم اخلي هاجر
تبخرك قبل ما تطلعي علشان متتحسديش
تاج بغرور مصتنع / انا عارفة يا بنتي اني طول
عمري حلوة بس انتم يلي مش مقدرين جمالي
و بعدها كملت بمرح / اقفلي بقك احسن ما دبانة تخش انا عن نفسي مش عارفة انا جبت النشاط دا
كله منان دا اول مرة تحصل دا ك تتسجل في تاريخ
تاج دا الدكتور حي ظغرت اني روحت الجامعة بدري لا دا مش حي ظغرت بس دا حي كرمني لا دا حي خ
شمس / خلاااااص خلاااااص انا غلطانة اني اتكلمت
يلا علشان منتأخروش ياست نشيطة
تاج خرجت من غرفتها ابيه محمود حضرتك حتوصلنا ولا اخد السيارة السوق انا
محمود انتبه ليها و بتصفير و انبهار مرح / ايه يا بت الجمال دا دا انتي طلعتي مزة و غلبتي ياسمين صبري دا انا لو مكنتش اخوكي كنت اتجوزتك
بعدها كمل ب حنين لا يا قلبي انا ح وصلكم الاول
وبعدها اطلع علي الشركة انا مش ضامن حد يختفك
وانتي مزة كدا
تاج بغرور مصتنع / علشان تعرفم انكم عايشين مع ملكة جمال العالم و تقدرو جمالي
شمس من وراها / يلا يختي و بطلي غرور
ركبم التلاتة السيارة و انطلقم علي الجامعة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم: Eman MOHAMED
زين صحى من النوم و استحمة و ادي فرضه و كان لابس تشيرت ازرق بنص كم مبرز غضلاته و بنطلون
ابيض صفف شعره الاسود الطويل لحد منتصف الرقبة لبس ساعته المفضلة لديه الفضية الانها
ذكري من والده و رش عطره الرجولي يلي بتتجذب الفتيات و بعدها ركب سيارته و انطلق علي الشركة
وفي نص الطريق فونة رن و كان من المستشفي
الممرض / دكتور زين تعالي في حالي عاوزين حضرتك في المستشفي و في حالة عاوزة جراحة
زين / تمام مسافة السكة و اكون عندك
زين غير طريقة و راح علي المستشفي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الجامعة في المحاضرة كانت قاعدة تاج و رغد و روان في مقعد واحد
الدكتور: يا طلاب في عندي مفاجئة ليكم الجامعة قررت تعمل رحلة الي الساحل يلي عاوز يشترك في الرحلة ينزل شؤون الطالبه ويسجل اسمة
تاج رافعه ايديها وسالت / يا دكتور ينفع حد من قرايبنا يجي معانا الرحله
الدكتور /عادي يا انسة تاج مفيش مشكلة الرحلة يوم الخميس يلي جاي و مدتها اسبوع و نرجعم
تاج بفرحة / تمام جدا
بعد المحاضره في كافيه الجامعه
تاج / ايه يا بنات قلتم ايه على الرحله هتروحوا
رغد / انا عن نفسي عاوزه نروح الرحله بس
ابيه زين مش هيوافق
روان / وانا حقول ل بابا الاول و حرن عليكي بكرا اقولك قراره
شمس / السلام عليكم عاملين كدا ليه مبوزين ليه
تاج / الجامعة عاملة رحلة للساحل
شمس / الله احلي حاجة الجامعة عامليتها السنادي
تاج / متنسيش يا حلوة تقنعي بابا
شمس / سيبي المهمه دي عليا بس اكيد انا حاجي معاكي اه انا توأمك و التوأم في طهر بعض
تاج / و انتي يا رغد اخوكي عاوز تخطيط علشان يوافق بس اعملي انتي حاولي تقناعيه و لو مقتنعش
سبيلي المهمة دا عليا اوكيه مع انو متأكدة انو
صعب يقتنع بس احاول
رغد بفرحة / اشطا
يلا بقي احنا كدا خلصنا محاضرات يلا نروحم علي الشركة علشان منتأخرش
ايه رأيك ي شمس تيجي معانا
شمس بإبتسامة / يلا بينا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Written by: Eman Mohamed
في المستشفي بعد 4 ساعات في عرفة العمليات
زين طلع يضمن اهل المريض و كان باين عليه الارهاق الحمدلله العملية نجحت بس عاوز الراحة التامة و ميتحركش كتير علشان الجرح ميتفتحش
انا اكتبله علي علاج ينتظم بيه
دخل اوضة المكتب و قعد علي الكرسي ورجع طهره لورا و غمض عنيه وفجأه لقي ايد حد علي جبينه
فتح عينه بسرعة لقي ملك صديقته و دكتورة معاه في المستشفي انتفض من مكانه انتي بتعملي ايه هنا لو سمحتي اتفضلي اخرجي برا و ياريت تقفلي البلطوا قبل ما تطلعي علشان مفيش حد يفهمنا غلط
ملك بغيظ / انت بتضرودني يا زين
زين بتحذير / اسمي الدكتور زين انا مسمحتلكيش
تشيلي الألقاب و دا اول و اخر مرة تدخلي المكتب
من غير اذن يلي اتفضلي من غير مترود
ملك: شخصية متسلطة و خبيثة تبليغ من العمر
25 سنة شعرها اصفر قصير يوصل لحد ركبيتها
عيونها بلون الاسود بشرتها قمحاوية طويلة القامة فهي طمعانة في ثروة زين و بتشتغل في مستشفى زين لهدف معين
بعد خروج ملك فون زين رن و هو مغمض عنية
رد من غير ما يشوف الاسم الو
مالك: ايه يا زين انت اتأخرت كدا ليه انت ناسي
الاجتماع مع الوفد الالماني كمان ساعة و انت
مينفعش متحضاروش
زين / اوبس انا فعلا كنت ناسي انا مسافة السكة حكون عنك سلام يا صاحبي
زين اخذ مفاتيحه و فونه و خرج من المستشفى
ركب السيارة و انطلق علي الشركة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رغد و تاج و شمس و روان وصلم الشركة
تاج : انسه هبة الاستاذ زين جيه
هبة: لسة في الطريق علشان عندنا اجتماع مع الوفد الالماني
تاج بتنهيدة ارتياح الحمدلله لسة موصلش و صلت انا قبله لكان عطالي محضرة علي التأخير
زين من وراها بتقولي حاجة ي انسة تاج
تاج بتمني يارب مايكون هو و نطلع منتخيل صوته
زين / لأ مش بتتخيلي
تاج بغباء / هو انا اتكلمت قولت حاجة يا باشا
اعبر طفلة و غلطت
زين في نفسه / ما انتي فعلا طفلة
زين تجاهلها / انسة هبة الوفد الالماني وصل
هبة / منتظرينك في غرفة الاجتماع اتفضل حضرتك
تاج راحت عند رغد و شمس و روان
تاج بغيظ / رغد من غير زعل اخوكي دا بارد
رغد / تاج حولي تتجنيه و نفذي يلي يطلبه منك علشان يوافق علي الرحلة
تاج / ما هو يلي مصبرني عليه موافقته برحلة
بصي انتي حتتكلمي معاه الاول اوكي
شمس / يا بنات انا رايحة اشرب و جاية
تاج / رغد سيبي موضوع الرحلة دا بعد الاجتماع ادخلي عرفيه يلا كل واحده تروح تشوف شغلها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شمس هي ماشية خبطت في حد من غير قصد
شمس / انا اسفة
مالك بحترام من غير تركيز / انتي كويسة
يا أنسة تاج
شمس بغباء / بس انا مش تاج انا شمس اخت تاج التوأم
مالك / تمام اتفضلي حضرتك
الموظف من وراه / استاذ مالك الاجتماع بدا
مالك / تمام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الزين)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى