رواية تاج الزين الفصل التاسع 9 بقلم إيمان محمد
رواية تاج الزين الجزء التاسع
رواية تاج الزين البارت التاسع
رواية تاج الزين الحلقة التاسعة
زين بعد ما خلص الاجتماع قاعد في المكتب بيراجع الملفات الباب خبط زين من غير ما يرفع عينه علي الملفات ادخل
رغد / حضرتك فاضي يا ابيه
زين / عاوزة تقولي حاجة يا حبيبتي
رغد بتوتر / الصراحة اه
زين بإنتباه / قولي
رغد / حقولك بس توعدني الاول انك حتوافق
زين / انا مش حوعدك غير لما اعرف السبب الاول
رغد / الجامعة عاملة رحلة الي الساحل و انا
عاوزة اروح مع صحابي باللة عليك وافق
زين بذكاء / صحابك مين دول
رغد / تاج و شمس و روان
زين / و انا مش موافق
رغد / ليه
زين / من غير ليه يلا روحي علي شغلك
و ابعتيلي تاج
بعد شوية تاج خبط علي الباب
زين / ادخل
تاج / حضرتك طلبتني
زين / ايه بقى موضوع الرحلة دا
تاج بتنهيدة / دا رحلة عاملها الجامعة و بتمني انك توافق
زين و لقد انتبه عليها الان اكيد كله شفها بلجمال دا
قام وقف و قرب منها مع بعد مسافة صغيرة و اكمل بغيرة واضحة
انتي عارفة لو شوفتك لبسة اللون دا تاني ولا حطة الزفت دا علي وشك انتي يبقي انتي يلي جبتيه لنفسك ابعد عنها اخرج منديل خدي امسحي يلي علي وشك
تاج بتوتر / اخدت المنديل و بعدها كملت بمرح
قالت جملة خلت قلب زين يدق
تاج بعفوية من غير ما تنتبه / ما انت كمان لابس
نفس الألوان كل يلي يشوفنا يقول اننا كابلز مش كدا يا زيني
زين نفسه يرجع عند اللحظة دا و يوقف بيه الزمن
زين / انتي قولتي ايه
تاج و لقد انتبهت علي ما قالته تاج بخجل و خدودها بقت حمرا من الاحراج / انا اسفه مكنش اقصد اني اقول كدا و بعدها كملت و الدموع في عنيها / انا كنت متعودة اقوله علي طول اكله كدا فمأخدش بالي
من كلامي مفهمنيش غلط و بعدها كملت بجدية / لو ليا خاطر عند حضرتك يا استاذ زين ياريت توافق و لو مش مطمن علي رغد انت ممكن تيجي معانا هو اسبوع واحد بس
زين / و ايه المقابل انا عندي شروط علشان اوافق
تاج / و ايه هي الشروط دا
زين / اول حاجة تشيلي الالقاب يعني تقوليلي زين بس تاني حاجة انتي يلي عتعمليلي قهوتي تالت حاجة تسمعي كل كلامي و بزات فترة الرحلة كل يلي حقولك عليه يتنفذ رابع حاجة واكمل بغيرة ممنوع تلبسي اللون الازرق يعني الدريس دا ممنوع تلبسيه تاني و ممنوع تحطي ميكب موافقة علي شروطي ولا لاء
تاج بزعل / بس انا بحب اللون دا عليا
زين ببرود / مش مشكلتي
تاج / موافقة
زين / تمام الرحلة امتة
تاج بفرحة / يوم الخميس بعد بكرا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم: إيمان محمد
رغد بلهفة / ايه قوليلي وافق
تاج بحزن / رغد متزعليش كل حاجة بقسم و نصيب
رغد بزعل / يعني موافقش صح
تاج بضحك / هههههه من بين ضاحكتها شوفي بقي وشك عامل الزاي
رغد باستغراب / تاج انتي اتجننتي بتضحكي علي ايه
تاج بمرح / و مين قالك انه موافقش دا انا تاج يا بنتي
رغد / اكيد بتهزري انا مش مصدقة ان ابيه زين يوافق
تاج / و الله وافق بس مع شوية تنازلات مني
و كمان حيجي معانا
رغد بغباء / نعم هو مين دا يلي جاي معانا انت
تقصدي مين بكلامك دا يا تاج
تاج بغباء / الاستاذ زين اخوكي
رغد / نعععم ياختي انتي عاوزة تفهميني ان زين اخويا حيروح معانا اكيد انتي فهمتي غلط بس
دا زين دا يا بنتي حياته كلها شغل يلا المهم وافق
تاج بتعب / انا لسة مخلصتش الملفات و مرهقة
وهموت و انام و غير كدا انا مأكلتش من الصبح
رغد بإبتسامة / روحي انتي و انا حكمل بقيت الملفات و امشي
تاج بإمتنان / شكرا يا رغد يلا باي امشي انا بقي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاج علي الباب الكتب لقته مفتوح
تاج بتعب / لو سمحت ممكن ادخل
زين من غير انتباه و هو بيقرا الملفات / اتفضلي ادخلي خليكي بس ثواني اخلص يلي في ادي و حشوفك اكمل بتحذير بس متقطعنيش و انا بشتغل
تاج هزت راسها علي الموافقة / تمام
زين الشغل اخده و نسي يلي واقفة قدامه
عدا ساعة و تاج لسة واقفة علي رجليها التعب سيطر عليها و وقعت اغمي عليها مكانها
زين خلص و قام علشان يمشي شاف تاج
اغمي عليها
زين بقلق و خوف عليها / تاج تاجي قومي انا اسف اني نسيت وجودك مكانش قصدي انا اسف في اللحظة دا دخلت رغد و شمس مكتب زين
شافم تاج مغمي عليها
شمس جرت علي تاج بخوف / هي مالها يا استاذ زين
رغد بقلق / انا كنت مفكراها جبتلك الملفات و خرجت
علي طول وراحت الكافيه تجيب حاجه تكولها الانها كانت قيلالي انها تعبانة و مأكلتش حاجة من الصبح
وانا كنت جيالك علشان اسلملك الملفات و نمشي انا و شمس
زين للحظة حس بتأنيب الضمير الانه نساها وسبها وفقة و قالها متقطعنيش
زين / رغد اتي البرفين من علي المكتب بسرعة
زين اخذ البرفين و بدأ يشممها
تاج بدأت تفوق بتأوه و مسكة راسها اه
زين بقلق / انتي كويسة انتي الزاي لحد دلوقت مأكلتيش يا أنسة
تاج / هو ايه يلي حصل و ايه يلي جابني هنا سكتت
شوية و بعدها افتكرت كل حاجة انا اسفة اني قلقت حضرتك انا تعبانة و مش حقدر اكمل اليوم ف لو في اي ملفات نقصة انا ح كملها بكرا
زين / انتي مش ماشية من هنا غير لما تكلي الاول
تاج / شكرا لحضرتك بس ملوش لزوم
زين ببرود / فكريني كدا شروطنا كانت ايه و دا من ضمن الشرط انك تسمعي كلامي
تاج / بس و بعدها سكتت لانها عارفة ان كلمها مش حيجيب نتيجة
زين / انا طلبتلك الأكل و هو علي وصول
بعد شوية الباب خبط
هبة / الاكل وصل اتفضل
زين اخد منها الاكل و فتحه قدام تاج
زين / انتي مش ماشية من هنا غير لما تخلصي
الاكل كله
تاج بفرحة / واو بتزا و كريب شاورما و عصير مانجا
دا انا مش حسيب منهم فتفوتة
تاج بعفوية بفرحة / شكرا يا حبيبي
زين مبسوط لفرحتها و طلبلها الاكل يلي بتحبه و
بعدها اتصدم من كلمتها الاخيرة و دقات قلبه ارتفاعت و دقاته تزادت
زين محبش يحرجها وقال بثبات علي العكس يلي جواه
زين / متجيش بكرا ارتاحي و كمان علشان تحضري للرحلة تبقي فايقة و ياريت بعظ كدا تاكلي كويس
زين يدوبك لف طهره لقاها خلصت كل الاكل
زين بصدمة / انتي لحقتي تخلصي الاكل دا انا يدوبك لفيت طهري ولسة بكلمك
تاج بغيظ / خبراه يا جدع كنت جعانة بدل ما تقولي بلهنا و شفا
زين بحنين بنبرة صوته وصلت لقلب تاج
زين / بلهنا و الشفا علي قلبك ي تاجي
تاج بلخبطة / تتمام ممش جاية بكرا يلا باي انا لازم امشي يلا يا شمس
زين / استني حبعت السواق يوصلكم
تاج / شكرا ملهوش لزوم احنا حناخد تاكسي
زين ببرود / انا مأخدتش رايك كلامي حيتنفذ
تاج يلي شوفه خضرتك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الرحلة
زين بصدمة و خوف و قلق
زين بصراخ / تااااااج
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الزين)