روايات

رواية تاج الدين الفصل السابع 7 بقلم نور الشامي

رواية تاج الدين الفصل السابع 7 بقلم نور الشامي

رواية تاج الدين الجزء السابع

رواية تاج الدين البارت السابع

رواية تاج الدين الحلقة السابعة

نظر امير خلفه باستغراب ولكنه لم يجد احد فتحدث:
ميين مفيش حد اهنيه
حياه بخوف:
جسما بالله شوفت واحده لابسه اسود واجفه تبصلنا
امير بأستغراب:
مفيش حد اهنيه مين دي ال هتكون لابسه اسود
نظرت حياه بتوتر ثم خرجت من الغرفه وظلت تبحث في كل مكان ولكن لم تجد احد فتحدث امير بحده:
حياااه في اي عاد انا جولت مفيش حد
حياه بخوف:
طيب انا عايزه اروح اشوف اهلي بالله عليك
امير بضيق:
لع بلاش الايامدي لحد ما اعرف اخوكي فين هو ممكن يظهر تاني ويعمل حاجه
حياه بحده:

 

هو دا ال اتفجنا عليه انت مش جولت هتسيب اخوي
امير بغضب:
لع مجولتش ومستحيل اسيبه مين هيرجعلي اختي حور ال موتها لما اسيب اخوكي بجولك اي عايزه تجيبي اهلك اهنيه اهلا وسهلا لكن انك تروحي عندهم لع
القي امير كلماته ثم خرج وفي صباح يوم جديد كانت فرح تسير بسيارتها حتي قاطعتها سياره اخري فحاولت ان تسرع ولكن وقفت السياره امامها ونزل منها ملثم وفتح باب سيارتها وسحبها بغضب وهو يتحدث مردفا:
انا هندم عيلتك كلها علي كل حاجه عملوها وهوصلك ليهم جثه
نظرت فرح اليه بتوتر ثم تحدث:
انت ميين وعايز مني اي بعد عني
نظر طارق اليها وهو يخبأ وجهه وقبل ان يضربها علي رأسها سمع صوت سياره الشرطي فدفعها بقوه علي الارض وتحدث قبل ان يهرب:
جولي لاخواتك اني مش هسيب بتار اختي مهما حوصل

 

القي طارق كلماته ثم اخذ السياره وذهب فنزل احمد من سياره الشرطي واقترب منها وتحدث بلهفه:
قوومي.. قومي انتي كويسه
نظرت فرح بدموع وتعب ثم تحدث:
انا كويسه مفيش حاجه
احمد:
عربيه الشرطي مش هتسيبه وهيمسكوه متخافيش
فرح بضيق:
بتمني من كل جلبي انهم ميعرفوش يمسكوه
نظر احمد اليها باستغراب ثم قال :
هو انتي بنت تاج الدين؟! واي ال بتقوليه دا هو كان هيعمل فيكي حاجه المفروض تكوني عايزاه يتمسك
فرح وهي تحاول السيطره علي دموعها:
لو مسكتوه بتار اختي اكده هيروح.. لو حد لازم يمسكه فهيكون احنا ان شاء الله شكرا انك ساعدتني
احمد بضيق:
استني لازم تيجي معايا علشان نعمل محضر بال حصل
فرح بحزن:

 

مفيش حاجه حوصلت انا مش هعمل محاضر بعد اذنك وشكرا مره تانيه
القت فرح كلماتها ثم اخذت سيارتها وذهبت اما عند حياه كانت جالسه بجانب صديقتها نسمه التي تحدثت :
انتي مجنونه صوح انا اصلا لحد دلوجتي مش مستوعبه انك تتجوزي ال عمل فيكي اكده جوليلي بيعملوا معاكي اي
غاده بضيق:
بس يا نسمه كفايه احنا جاين نطمن عليها ونجعد معاها شويه مش نشيلها الهم
تنهدت نسمه بضيق ثم تحدثت:
انا هروح اشوف حد اهنيه يجيبلي مايه ولا اي حاجه لحد ما تتكلموا
القت نسمه كلماتها ثم ذهبت كانت تسير في البيت بضيق حتي دخلت المطبخ وتحدثت لاحدي الخادامات بضيق:
هو محدش اهنيه عبرنا بكوبايه مايه حتي مجولتش عصير
الخادمه بتوتر:
اسفين والله احنا كنا جاين اهه اتأخرنا بس شويه علشان طلبات ظافر بيه
نسمه بسخريه:
وهو مش ظافر بيه بتاعكم دا المفروض يعرف ان فيه ضيوف عنده الاول بجالي ساعه بجول هيجيبولنا عصير مانجا ولا تورتا ولا حتي باكو شيبسي ومحدش عبرنا تصدجوا بالله انتوا ظافر بيه بتاعكم معندكمش دم
القت نسمه كلماتها وجاءت لتخرج ولكن وجدت ظافر امامها فتحدث:

 

هو ظافر بيه عامل لحضرتك اي
نسمه بحده:
طلبات.. طلبات ومش مخليهم عارفين يعملولي كوبايه عصير حتي هما الناس اهنيه كلهم مفيش عندهم دم اكده
ظافر بضيق:
طيب خلاص متزعليش نفسك اكده عايزه تشربي اي وانا هجيبهولك
نسمه بضيق:
اي حاجه بجا انتوا وذوقكم
القت نسمه كلماتهاثم شهبت وجلست بجانب وحياه وتحدثت:
الحجه غاده مشيت
حياه بضيق:
ايوه وكويس جوي انك جولتي جدامها اكده علشان متشكش في حاجه وتعرف الحقيقه
نسمه بضيق:
طيب جوليلي هتفضلي اكده لحد امتي وامير عامل معاكي اي
ابتسمت حياه تلقائيا عندما سمعت اسم امير وتحدثت:

 

مش عارفه يا نسمه بس كل يوم بكتشف حاجه جديده في حياته هو مش زي ما هو باين للكل بالعكس دمه خفيف جوي وبيحب اخواته بطريجه مشوفتهاش في حياتي واحلي حاجه في العيله دي ان ال يدخل عيلتهم يحموه بدمهم وكمان بيحب يتفرج علي المسلسلات والافلام
ابتسمت نسمه وتحدث بخبث:
واه واه الا تكوني بدأتي تحبيه
نظرت حياه اليها بتفكير وجاءت لتتحدث ولكن وجدت ظافر يحمل صينيه كبيره بها طعام وعصائر وحلويات ووضعها امامهم فتحدثت حياه بلهفه:
اي دا انت ال جايبهم بنفسك يا ظافر فين البنات ال بيشتغلوا اهنيه
نظرت نسمه بتوتر وتحدثت بصوت منخفض:
ظافر؟! هو دا ظافر بجد يا لهوي
ظافر ببرود:
اتمني تكوني مبسوطه دلوجتي جيبتلك كل الواكل والعصاير والحلويات ال في البيت
حياه بضحك:
هو اي ال حوصل
ظافر:

 

صاحبتك مش عاجبها ان الشغالين كانوا بيعملولي حاجات واتأخروا عليها فجولت اضايف عليها انا بنفسي
نسمه بتوتر:
انا… انا مكنش جصدي ومعرفش انك ظافر وعلي العموم انت الغلطان برده
ظافر بضحك:
ماشي انا غلطان وبعتذر منك بالهنا والشفا سلام
القي ظافر كلماته ثم ذهب فضحكت حياه وبعد فتره كانت جالسه في غرفتها تشاهد احدي المسلسلات فأقترب منها امير وجلس بجانبها وتحدث:
طارج فين يا حياه
نظرت حياه اليه بتوتر ثم تحدثت:
معرفش والله العظيم ما اعرف انت مش مصدجني ليه
امير ببرود:
تفتكري لو جتلته هتفضلي معايا ولا خلاص هنتطلج
نظرت حياه اليه بغضب وجاءت لتذهب ولكن سحبها امير اليه حتي اصبح فوقها وتحدث:
متعصبه ليه اكده مش دا سبب جوازنا
حياه بتوتر:

 

امير بعد عني مينفعش اكده
امير وهو يلامس خصلات شعرها:
احنا متجوزين يعني عادي هو انتي مش عايزاني
نظرت حياه اليه بتوتر فأقترب امير اكثر وقبلها علي شفتيها ثم نزل الي عنقها وبدأ في نزع قميصه وهي مستسلمه تماما له وفي صباح اليوم التالي كان امير يخرج من الحمام وهو يلتف بمنشفه علي خصره وحياه جالسه علي الفراش تبكي فاقترب منها وتحدث بعصبيه:
هو انا غصبتك علي حاجه انتي ليه محسساني اني اغتصبتك في اي عاد
حياه بدموع:
المفروض كنت انت متعملش اكده من نفسك انت ضحكت عليا
امير بغضب:
ضحكت عليكي ازاي كل حاجه كانت بمزاجك انا مغصبتكيش هو اي الزفت دا كرهتيني في حياتي في اي
حياه ببكاء:
في اني مينفعش اعمل اكده مع واحد عايز يجتل اخوي
نظر امير اليها بعصبيه وتحدث :

 

هو انا ال غلطان اني لمست واحده بيني وبين اخوها تار ودي المره الاخيره ال هيكون ليا صله بيكي من دلوجتي لساني مش هيخاطب لسانك
القي امير كلماته ثم ارتدي ملابسه وخرج من الغرفه فجلست حياه تبكي بشده وبعد فتره نهضت وابدلت ملابسها وجاءت لتخرج من الغرفه ولكن انصدمت عندما وجدت فتاه تنظر اليها وهي ترتدي اسود ولا يظهر منها شئ سوي عيونها فتحدثت حياه بخوف:
انتي مين
نظرت الفتاه اليها بنظرات حاده وتحدثت بصوت مخيف:
حور
ارتعبت حياه عند سماعها لهذا الاسم وصرخت بصوت عالي وفجاه وقعت علي الارض مغشي عليها و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الدين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى