رواية تؤامي سبب تعاستي الفصل الثامن 8 بقلم نوران أحمد
رواية تؤامي سبب تعاستي الجزء الثامن
رواية تؤامي سبب تعاستي البارت الثامن
رواية تؤامي سبب تعاستي الحلقة الثامنة
فهد : بجولك اي اني مليش في الجو ده اني هروح احسن خلص سهرتك وابقا تعالا
اول ما خرج فهد كانت ندي مراقباهم قرب منها عيل صغير
سليم : طنط يا طنط انا مش لاقي ماما خالص ممكن تروحيني
ندي بحزن : انت عارف عنوان بيتك او اي رقم لحد من أهلك يا شاطر شكلك مش من البلد
سليم : اه انا من مصر حافظ رقم بابا رني كدا عليه
بدا يقول الرقم وكلم باباه وقاله انه جايله دلوقتي
ندي بابتسامه خبث : بقولك اي يا حبيبي انت بتحب التمثيل
سليم : ايوه يا طنط دايما في مسرحيات المدرسه بكون شاطر اوي اوي وخدت جايزه قبل كدا
ندي : شطور يا حبيبي طيب اي رايك تمثل معايا مشهد اشوفك فيه شاطر قد اي ولو عجبتني هجيبلك حاجه حلوه
سليم : فكك من الحوارات عايزه تبوظي لحبيبك الجو مش كدا انا موافق بس عشان حركه الجدعنه اللي عملتيها معايا دي
ندي : انت واد نبيه وجامد وعجبتني ده احنا مكناش أطفال يا جدع
اما عند امجد دخل عليه الولد وفضل يعيط
يسرا : ولد ولد هش من هنا اي المكان البيئه دي يا امجد ابعد الأشكال دي عنك
سليم بدموع : بابا ماما تعبانه ومش قادره تشتغل تاني هي قالت مقولش ليك بس انت بجد قاسي اوي علينا
اسمعو يا ناس الراجل ده ابويا بس عمره ما كان غير اب بالاسم بس انا اللي بشتغل انا وامي عشان ياخد فلوسنا ويروح يحب بنات ويضحك علي البنات الاغنيه خرجني من تعليمي وكل يوم ضرب ومبناكلش الا لو حد عطف علينا منك لله بشكي ربنا منك لله عمري ما هحبك ولا هعتبرك اب وخرج من المكان بسرعه لانه شاف ابوه الحقيقي جاي
بصتله يسرا بقرف وضربته بالقلم ومشيت
امجد بصدمه : اي يا جماعه في اي يتبصو كدا ليه ده مش ابني صدقوني
راجل : هنجول اي معدش في رجاله ولا نخوه بس انت في أرض الرجاله الصعيد هنعلمك كيف تبجا راجل جومو يا رجاله
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♥︎♡
وصل فهد البيت واتصدم
فهد : مين ده وليه مربطاه كدة واي الجرح اللي في رقبتك ده حصل اي
رنا بضيق : الاستاذ كان بيفكر يخطفني بس ربيته وعايزه اعرف مين اللي بعته وهبلغ الشرطه دلوقتي
رابح : الحجني يا استاذ فهد بلاش شرطه يا انسه اللي جالي اعمل اكده هو الاستاذ فهد وغمز لفهد
رنا بغضب : انت اللي قولتله يعمل كدا بجد يا فهد عايز تخلص مني معقول
فهد بصدمه : لا لا طبعا اني اني معملتش اكده اني معرفهوش واصل كيف افكر ااذيكي يا رنا
رنا بحزم : تمام يبقا اطلب البوليس وهو يعرف مين السبب واطمن
فهد : لا بلاش بلاش احسن اني هتصرف سيبيه ليا بس
رنا بحزن : معقول توصل بيك الدرجه انك بجد عايز تخلص مني يا خساره حبي ليك انا غلطانه اني حبيتك عمرك ما هتتغير ودلوقتي اتفضل بره حالا يلا
خرج فهد بره البيت بحزن ومعاه رابح
فهد بعصبيه : ويمين بالله لو ما نطقت حالا لدخلك بأيدي السجن واخلص منك
رايح : لع لع اني هجولك كل حاجه يا باشا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♥︎♡♡
خبط علي الباب سريع فتحت رنا بخوف
رانيا : بقولك اي يا رنا جاي ورايا متدخليهوش انتي فاهمه
رنا وهي بتقفل الباب : هو في اي الهبل اللي علي المسا ده
مازن وهو بيزق الباب وبيدخل : يا بت اهدي طالعه تجري كدا ليه الا ازيك يا رنون عن اذنك اشوف أختك المهبوشه دي هدخل ها
رنا باستغراب : يخربيتك علي يخربيت رنون مش هي بس اللي طلعت مهبوشه
مازن : انتي يا بت بطلي فرك وحركه كتير وارزعي في اي مكان مجرياني وراكي طول الطريق اي متعبتيش
رانيا بغضب : انت ياض انت انت معندكش احساس خالص ده انت كرهتني في كل حاجه يا جدع ارحمني
مازن : طب انا هشهد عليكي اختك اهي واحده لا أعرفها ولا من ديني ولا دينك وهتشهد بالحق بصي يا ستي هي قالتلي بطل ضحك وخليك رومانسي معايا
رانيا بضيق : ايوه ف تشيلني وتفضل تلف بيا في الشارع قدام الناس وفرجت أمه لا اله الا الله علينا حظك كنت هرجع عليك
مازن : ده اي القرف ده الله يخربيتك رومانسيه اي اللي عايزاها بعد الفاظك دي
رنا : معلش بس يعني اي واحده لا نعرفها ولا من دينا ها شايفني بعبد اي معلش
رانيا بضيق : قرف لما يقرفك وقرف علي دماغك اصلا بقا بارد
رنا : بس انتي وهو اي هو انا شفافه صوتكم عالي الله يخربيتكم وبعدين اي قرف يقرفك ده اي قله الادب اللي بقيتي فيها دي عيب تكلمي خطيبك كدا
مازن : حبيبتي يا رنون والله ده انا بعمل ليها حاجات متخيلتش اني ممكن اعملها لحد في حياتي قبل كدة
رنا بابتسامه : فكك من حوارها دي هبله قولي دخلتها سينما واكلتها عشان دي كرشها اولا في كل حاجه
مازن بغمزه : عيب عليكي حصل طبعا
رانيا بضيق : ايوه طبعا عم الرومانسي دخلني فيلم رعب البنات كانت بيغمي عليها اصلا الرومانسي الجامد
فضلت رنا تضحك عليهم
مازن : بت مش كنتي بتقولي انك بتحبيهم دخلتك عشان اعرفك اني مهتم بالتفاصيل اهو
رانيا : يا ابني انت المفروض خارج مع خطيبتك تدخلني فيلم كوميدي يفك القاعده ونضحك رومانسي يمكن يحصل في نفوخي حاجه واقولك كلمه حلوه مش نطلع مرعوبين ده انت كان شكلك زفت وانا خايف ومش قادر تمشي
مازن : عيب عليكي خوف اي ده انا ركبي حديد بس كان فيلم جامد صح
رانيا : شايفه المستفز بيقول اي تعرفي دخل الحمام وقام 4 مرات من الخوف
مازن : طب ما انتي كنتي ماسكه في كتفي صباح الفل مش لوحدي يا ماما
رنا كان ضحكها بيزيد
رانيا : من حقك تضحكي ده انا مقدرتش ابطل ضحك عليه هو اللي فكني لا واي راح يجيب فشار وكدا لزوم التسليه مع ان معدتنا قلبت من الفيلم بدل ما يجيب فشار بالجبنه بالكراميل لا جاب بالملح اللي بيتعمل في اي بيت عادي
مازن : ما اللي نعرفه احسن من اللي منعرفهوش بقا رنون ولا اي
رنا : لا بعد اللي سمعته ده انا معرفكش
مازن : طبعا ما هي عشان اختك مين يشهد للعروسه بس انتي مش جدعه والله ما جدعه
رانيا : يلا يا حبيبي بره مش ناقصه هطل ولا عبط علي المسا روح طلعته وطلعت لسانها وقفلت باب البيت
حضنت رانيا رنا وفضلو يضحكو دخلت ندي وهي بتضحك
رانيا : عملتي اي يا مصيبه انتي بتضحكي كدة ليه
ندي : عملت حوار كدا الواد امجد خد حته علقه مش قادره اقولك شكله بقا عامل ازاي صعب عليا بس مكنتش قادره من الضحك
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♥︎♡♡♡
دخل امجد علي البيت لقي مازن وفهد قاعدين علي الارض وبيبصو لبعض بضيق واول ما شافوه فضلو يضحكو
مازن : ولا مين داس علي وشك بالشكل ده شكلك مسخره
امجد : بس يا بابا خليك في حالك ومالكم بره كدا ليه متزنبين ولا اي حد فيكم معملش الواجب
فهد : لسه جادر تهزر بوشك ده شكلنا اكده معنبيتش في الدوار النهار ده
امجد : لا بقولك اي انا واخد علقه وجسمي واجعني مش قادر علي البهدله النهار ده ابعدو من وشي كدا
خبط فتحت ندي وبصتله بضيق : ارجع للحلوه اللي كنت معاها يا بيه زيك زي صاحبك بره وقفلت في وشه رجع ليهم
مازن بضحك : اي يا دحيح محلتش الواجب انت كمان
امجد : اسكت ده انا اتبهدلت هما قلبو علينا ليه صحيح
مازن بخبث : عندي خطه والمفروض انها هتشتغل دلوقتي
وفجاه سمعو صريخ البنات
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تؤامي سبب تعاستي)