رواية بين يدي الوحش الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان العطار
رواية بين يدي الوحش الجزء الثاني عشر
رواية بين يدي الوحش البارت الثاني عشر
رواية بين يدي الوحش الحلقة الثانية عشر
الطبيب باسف: للاسف المريضه دخلت في غيبوبة
اسر بصدمه: اي وفي هذة اللحظة خرج طبيب اخر نظر الي اسر وقال: اسر باشا المدام بخير ونقلنها غرفة عادية نظر لة اسر ثم الي الطبيب الاخر
اسر بغضب: هي دخلت في غيبوبة ولا كويسة رد علية
الطبيب بخوف: المدام كويسة هو كان قصدة علي وحده تانية نظر لة اسر نظرة افقدتة حياتة ثم تركة ورحل وتوجة الي غرفة نور ثم دخل فوجد نور نائمة علي الفراش كانت تبدو كلملاك رغم وجهها الشاحب نظراليها ثم قال: انا هسعدك وهعوضك عن العذاب الي شفتي الوحشه دي بعد وقت قليل استيقظت نور وجدت اسر يمسك يدها وينظر لها بلهفة وفرح: انتي كويسة صح
نور بابتسامه: اة كويسه متخفش
اسر بحب: الحمدلله انك بخير انا كنت حاسس اني هموت لو جرالك حاجه
نور وهي تضع يديها علي فمة: بعد الشر عليك يا اسور
اسر بفرحة: اللهم صلي على النبي دا اي الهنا دا ياولاد
نور بضحكه وكسوف: الله خلاص بقا يا اسر
اسر وهو يخرج هاتفة ويتصل باحمد صحبة: انت فين
احمد: بدفع حساب المستشفى في اي
اسر: عاوز مازون بسرعة مشفش وشك من غيرة
نور بضحك: با مجنون استني ولاكن مع من تتحدث فقد صدر الامر وواجب التنفيذ اما عند احمد نظر الي الهاتف بدهشة: هو هيتجوز علي مراتة ولا اي ثم ذهب ليحضر المازون لاسر كما قال وبعد وقت ليس بقليل اخضر احمد المازون ثم ذهب الي المستشفى وتم كتب الكتاب المازون: بالرفاء والبانين ان شاءلله ثم رحل المازون واحمد وتبقي اسر ونور فاحب اسر يلعب باعصاب نور فذهب واغلق باب الغرفه بالمفتاح ثم قلع جاكت بدلتة ورماة علي الكرسي
نور بتوتر:انت بتعمل اي
اسر بخبث:هكون بعمل اي بقلع
نور بتوتر اكبر:بتقلع لي انت معاك بنت في الاوضه
اسر بتلاعب:البنت دي بقيت مراتي ثم اقترب من نور فبلعت نور ريقها وطي اسر علي نور وهمس لها في اذنها:اهلا بيكي في جحيمي انصدمت نور:اي ضحك اسر بقوة:هو انتي فكرة هحب واحدة ذيك
نور:انت لي عملت كدة انا عملتلك اي
اسر بحدة:انتي وقفتي قدامي وعنتيني انا مش هرحمك انتي فاهمه ولاكن نور كانت في عالم اخر
اسر بحدة:يالا اخلصي علشان نروح قامت نور بكسرة فهي تذكر ان الدنيا ضحكت لها ولكن للاسف ضحكت عليها نور بجمود:خلصت مسك اسر يديها وجرها خلفة ولم يهتم بتعبها ابدا ثم فتح باب السيارة وادخلها جوها ثم تولي القيادة وبعد مرور الوقت وصل الي القصر ودخل هو ونور وجد اخية مازن يجلس ومعة فتاة ويضحكان بشدة اسر بحدة:مين دي يا مازن
مازن بهدوء:مراتي
اسر بصدمه:اي من ورايا
مازن:كان لازم اعمل كده وبعدين ما انت اتجوزت من ورايا
اسر ببرود:الف مبروك ثم صعد الي الغرفة ومعة نور
اسر بسخريه:خشي برجلك اليمين يا عروسة
نور:عروسه ههههههه وسعت منك دي ابعد انا قرفانة منك
اسر بحدة:قرفانه مني طيب انا هرويكي ثم نداء بصوت عالي: سعددددددية اتت سعدية علي الفور
سعدية:نعم يا بية
اسر بحدة:خدي اجازة انتي وكل الخدم الي عندك وانت يا مازن هتقعد هنا ولا في العمارة
مازن:لا هقعد في العمارة انا مبحبش الفلة ثم اخذ يد زوجتة ورحل
اسر: خمس دقايق والفلة تفضي سامعة
سعدية بسرعة:حاضر وبالفعل في اقل من خمس دقايق الفلة فضية لم يتبقي فيها سوي اسر ونور
نور بخوف:انت هتعمل اي
اسر بحدة:متخفيش انا بس هتتفنن في عذابك
نور بزعيق:انا بكرهك فاهم بكرهك غضب اسر بشدة فمسك يديها وبقوة نطرها علي الارض وقال
اسر:بص وركزي انتي هتبقي الخدامة في البيت لحد ما ازهق منك وارميكي انا بصحي الساعه7 الفطار يبقي جاهز ياما انتي عارفه هعمل اي وبرجع الساعة 7الاكل القي علي السفرة سامعة هزت نور راسها بخوف: حاضر
ذهب اسر وقبل ان يخرج من القصر: ارجع القي البيت دا بيلمع فاهمه ثم خرج وقفل الباب بقوة فضمت نفسها من شدة الخوف: يارب قويني واهدي ليا يارب ثم قامت وبدلت ملابسها الي اخري للتنضيف ثم قامت بتنضيف القصر وبعد 3ساعات خلصت كل حاجه ثم جلست علي الاريكة بتعب تمسح حبات العرق من عليها
نور: هقوم احضر الغداء علشان ميجيش يزعق ثم قامت ودخلت المطبخ وقامت بفتح التلاجة واخراجت كل ما فيها ثم اخذت تفكر: هعمل اكل اي دلوقتي ياربي
وفي الاخر عملت فراخ مشوية ومكرونة بالبشمل وتاجن بامية باللحمة وبعد ان انتهت فذهبت الي الغرفة وقامت باخذ دش وغريت ثيابها ثم ذهبت في النوم من كثرة التعب وعندما وصل اسر الي القصر دخل فوجدة هادي فظن انها هربت فاخذ يدور عليها وعندما فتح الغرفة وجدها نائمة علي الاريكة من كثرة التعب فصعبت علية ولكن رجع الي القسوة واحضر المياة من جانبها وسكبها عليها قامت نور بفزع: في اي في اي
اسر بسخرية: من امتي الخادمين بينامو في غرفة اسيدهم من النهارده مشفكيش في الاوضة تروحي تنامي في غرفة الخدم وتخدي هدومك القرف دي
نور بانكسار: حاضر حاجه تاني
اسر: انا مش قلت الاغداء يبقي جاهز
نور: حاضر ثواني عقبال متغير اكون جهزت السفرة
اسر بقرف: بسرعة
توجهت نور الي المطبخ واخضرت الطعام علي السفرة وجلست علي السفرة تنتظر اسر حتي ياتي ثواني واتي اسر اسر بحدة: انتي قاعده لي
نور بضعف: هاكل مكلتش من يومين والله
اسر بحدة: مشلة عنك مكلتي قومي من جمبي واياكي تكلي معايا قامت نور وذهبت تجلس علي الاريكة ناظرة للسقف تبكي بصمت فنظر لها اسر وكاد ان يناديها تاكل معه ولكن كبريائة منعة فهذا اسر العمري
انهي طعامة وقال:تعالي كلي البواقي اهي
ضحكت نور بسخريه:انا شبعت كتر خيرك
اسر:براحتك ثم صعد الي الاعلي بعد ان احضرت نور ثيابها واوضعتها في غرفة الخدم ثم نامت بعد هذا اليوم المتعب وتمنت ان تكون هذا حلم وليس حقيقه اما عند اسر صعد الي الغرفة ليرتاح قليلا ولكن عقلة وقلبة في صراع
العقل: انت بتحبها
القلب:لا
العقل:متضحكش علي نفسك انت اعترفتلها بحبك
القلب:دي جزء من الخطة انها تحبني وبعدين ادمرها
العقل:بس انا مقتنع انك بتحبها وبكرة تشوف
اسر وهو يضع يدية علي راسة:بس بقا كفااااااية كدة
ثم ذهب في نوم عميق من شدة التفكير
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند مازن بعد ان عاد الي المنزل احضرت ندي الطعام ووضعتة علي السفرة وجلست هي ومازن
ندي وهي تاكل مازن في فمة:كل انت خاسس اوووي
مازن بضحك:يا شيخة دا انا من ساعت متجوزتك تخنت 5كيلو
ندي:ومالو اتخن تاني
مازم بخبث:طيب كلي انتي علشان تتخني شوية وتربربي ولا ابص برة
ندي وهي تضربة في كتفة:علشان اقتلك انت وهي
مازن وهو يمسك يدها ويقبلها:في حد يسيب القمر الي منور حياتة ويبص للنجوم
ضحكت نور بسعاده:انت بتحبتي يا مازن
مازن بابتسامه:والله بحبك ياروح قلب مازن
ندي:وانا بموت فيك وبعشقك
ثم انهي طعامهم وذهبو للغرفة لكي ينامو من التعب
مازن يفتح ذراعة لندي:تعالي في حضني ذهبت ندي الي احضلنة سريعا ونامت بين احضانة فاحضانة دفئ بالنسبة لها ضحك مازن عليها ثم قبل راسها ونام كل منهم في سعادة وفرح
فهل يدوم الفرح بينهم ولا القدر لي راي اخر
وهل الحياة بين اسر ونور كيف تصبح
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)