روايات

رواية بين برجل ونبوت الصعيد الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية بين برجل ونبوت الصعيد الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية بين برجل ونبوت الصعيد الجزء السابع

رواية بين برجل ونبوت الصعيد البارت السابع

رواية بين برجل ونبوت الصعيد الحلقة السابعة

امير اتنهد بعمق… ما تخافيش انا لو عايز اذيكي كنت اذيتك من زمان بس قلبي طيب حبتين فقلت اريحك من مرضك
فرح…. يا امير يا طيب
امير… اخلصي افتحي
فرح اخذت نفس عميق وشدت الغطاء بسرعه راحت فاتحاه واول ما شافت اللي جواه صدمت… هو انت بتهزر معايا هو اللي انا شايفاه ده بجد.
امير خرج سجاره…. اه اعرفت بقى ايه اللي جوه
فرح استغربت من وجود جيتار…. يعني انا كنت همــــ-وت بسبب الجيتار ده
امير…. اعتبريه درس عبره وعظه بقى تاني مره ما تبقيش تنكشي ورا حاجه الناس
فرح استغربت اكتر… وايه اللي يخلي واحد زيك يشيل جيتار
امير ابتسم بسخريه وهو بيدخن…. حتى دي فيها مقامات ومتحرمه على ناس وناس
فرح… انا ما اقصدش يعني انا مستغربه ان في الصعيد حد بيهتم بالكلام ده انا كل اللي اعرفه هنا انكم بتزرعوا وليكن في الشغل ده يعني

 

اميره…. انا طول عمري بحب اعزف ولما رحت مصر وكملت تعليمي دخلت قسم موسيقى في كليه التربيه وكنت شاطر قوي بس ابوي هو اللي وقف في الطريق وشايف اني جايب ليه العار قلت اجيبه هنا علشان اخد راحتي
فرح وبتبص للجيتار بعمف…… ياااه انت طلع عندك زوق جميل.
امير…. يلا بقي اطلعي بره.
فرح… انا اسفه.
امير… طيب.
فرح… اي البرود ده.
امير… اذا كان عجبك.
فرح… مش عاجبني.
امير.. بره.
فرح…. طيب ما تسمعني حاجه كدا.
امير…. برررررره.
فرح اتخضت… الله ما براحه يا جدع مش اخلاااق فنانين علي فكره.
امير وقف وبدأ يقرب منها… طيب انتي شايفه ايه.
فرح… لا كدا انا شايفه اني لازم اتكل علي الله من هنا.
فرح جت تجري مسكهاامير من دراعها…. علي فين.
فرح… ولد عيييب يا ولد كدا كخ وسع ايدك.

 

امير…. وادامه هو عيب اي الي جابك.
فرح… ما انا قولتلك قيل كدا حظي الاسود.
امير قرب من ودانها بهمس…. احسنلك تبعدي عني ومتقربيش.
فرح…. ما انا حاليا هموت وابعد عنك ممكن تسبنييي.
امير ساب اديها ورجع قعد مكانه….. يلااا بره.
فرح حست ان وراه حاجه مخبيها…. ممكن سؤال.
امير بعصبيه… استغفر الله العظيم اني معااايزش ادخل السجن في واحده زيك.
فرح… لي هووو انا مشبهش ولا مشبهش وعلي العموووم خارجه انا اصلا مش يشرفني افعد مع فنان مغرور زيك.
فرح خرجت وهو ابتسم بخبث…. دماغها صعيدي ام برجل دي.
رجعت فرح وهي بتفكر في الي حصل…. يا تري هو بكدب عليا وبدل الي في الغطا الاسود بالجيتار ولا كلامه مظبوط.
الغفير بتاع البيت… اي جت اهناااك اهي يا بشمهندز عمر.
فرح… يختتتتاي رحت في ابو بلاش.
عمر جه وقف قدمها بعصبيه…. كنتيييييي فييين انتي مجنووونه تمشي هنا لوحدك وكماااان متعرفنيش افرض حصلك حاااجه كلنا كناااا هنروح في داهيه.
فرح…. اهدي بس والله ما رحت بعيد ما انا سليمه قدامك اهو.
عمر…. كنتيييي فيييييييين.
فرح…. ف في في البلد بتمشي شويه الجو هنا حلو.

 

عمر… بتتمشي اممممم وانا هنا قاعد احرق في دمي.
شهد…. عمر اهدي لو سمحت خد عملتلك عصير لمون.
ساره جريت عليها… فراااااح انتي اخيرن رجعتي كنت خيفه يكون جرالك حاجه.
فرح بهمس… انتي قولتيله.
ساره… اسفه اعمل اي! لو جرالك حاجه يعني بقي!
فرح… روحي يا شيخه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي خدها من قلبي ياااارب.
ساره… دااا جزات اني شيله همك.
فرح… ما هو نزل علي دماغي دلوقتي بسببك.
عمر شرب عصير اللمون….
شهد… انت كويس.
عمر… اه شكراً.
شهد… بتشكرني علي اي بس دا وجبي وصحتك عندي بالدنيا.
عمر… نعم!
شهد.. اي مش زمله ولازم نخاف علي بعض.
ساره بصت لفرح الي بصتلها كمان….
فرح بهمس… هي البت بتنمر عليه دخل في اللسته بتاعتها.
ساره… مش عارفه بس دي بتتنحنح يبقي دخل بقي.
فرح… هههههه سيقع في الفخ قريباً.
ساره… هههههه اااه.

 

عمر بصلهم بشلل… انتوا بتضحكوا علي ايه.
فرح… اهدي بس اعصابك يا شااب انت لسه صغير… احممم اي يا شهد مش هتطمني عليه ولا مش عجباااكي انا هاااااااا.
شهد غمزتلها…. لا طبعا تعالي يا روحي وبالحضن كمان…..( همست ليها) اهدي هااا.
فرح بهمس… هو بقي من قائمه المعجبين.
شهد…. لا وحياتك دا هيبقي ابو العيال بس واحده واحده.
فرح… اللف مبروك.
شهد… الله يبارك فيكي.
فرح… طيب انا طالعه انام تصبحوا علي خير.
ساره… خديني معاكي.
شهد…. تصبحوا علي خير سلاااام.
عمر… وانتي مش هتطلعي معاهم!
شهد…. لا انا حابهاشم هوا شويه.
عمر بعصبيه… انتييييي كمان.
شهد… انا قصدي اقعد هنا شويه في الجنينه.
عمر… اه بحسب.
شهد… اعملك معايه عصير لمون.
عمر… ياريت لو مش هتعبك.
شهد…. من عنيااااا دا انت تامر يا بشمهندس.

في بيت ريم….
مرفت بتغرف الاكل…. اخلصي يا موكوسه شيلي الاكل حطيه علي السفره ابوكي جاي.
ريم… يا ماما انا لما انوادت سمتوني ريم ودا الي مكتوف في الشهاده جبتي موكوسه دي منين!
مرفت… من افعالك يا مركوسه.
ريم…. تمااام اوي كدا.
ريم حطت الامل وفتحت لوالدعا الباب…. يا مساااء الناس الريقه اتفضل يا سيد المعلمين.
ابوها دخل بابتسامه…. حبيبتي يا نن عين ابوكي.
ريم… والله ما في حد مصبرني علي القعده في البيت ده غير وجودك انما الوليه الي جوه دي عايزه تطلع بالتلاته.
ابوها… لو سمعتك عارفه هتعمل اي.
ريم… هتعمل من فخادي بانيه هههههههه تعاله يلا الاكل هيبرد.
الموبيل رن وريم خرجت الموبيل وظهر اسم “الباشا الدكتور”.
والد ريم…. مين دا يا ريم!
ريم.. دا داااا احم دا هقولك بس ا….
والدها خد الموبيل ورد بعصبيه….. انت ميييين يا قذر.
ريم….. يلهواااااي رحت في داهيه رحت فييييييي دهيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بين برجل ونبوت الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى