روايات

رواية جحيم العشاق الفصل السادس 6 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل السادس 6 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء السادس

رواية جحيم العشاق البارت السادس

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة السادسة

سليم :صدفه يا صدفه

مجهول:لاء شرفت خايف علي حبيبه القلب اوي

سليم :مين

منه :وكمان مش عارف صوتي

سليم :منه

منه :اه منه الي سبتها في يوم الخطوبه واتجوزت السانيوره بتاعك

صدفه :اممممم اممممممم كانت بتحاول تتكلم لكن مش عارفه بسبب اللزق الي علي فمها

سليم :منه سيبي صدفه هي ملهاش دعوه

منه : لاء ليها دعوه هي خدتك مني وحطت سكينه علي رقبت صدفه

سليم :منه متتهوريش وقرب واحده واحده منها

سليم :انا بحبك انتي والله سبيها

صدفه سمعت كده وعيطت وحركت راسها والسكينه جرحتها

سليم :صدفه

منه انصدمت وبعديت

سليم شال اللازقه من علي بقها

صدفه:انا الي حركت رقبتي علشان ارتاح بقي من العذاب ده بحبك وغمضت عيونها

منه هربت هي والي معاها وسليم شال صدفه وخرج بيها جري علي المستشفى والشرطه مسكت منه واتنين من الرجاله بتاعتها والباقي هرب

زين:صدفه اوعا هات واخدت صدفه وركب في العربيه

سليم :زين

زين بغضب :انا قولتلك انا اخش مكنش هيحصلها كده ابعد ياسليم وجري بسرعه علي المستشفي وسليم لحقهم والعيله كلها كانت هناك

في المستشفي

سليم كان واقف حاسس بنغزه في قلبه جامده اوي ومش عارف ليه

وزين واقف وخايف جدا علي اخته

ورحمه كده كده مش فارقه معاها هي مكنتش عايزها من الاول ولا حتي تخلفها هي مش بتحب خلفه البنات أساساً ف اتمنت بقي لو تخلص منها.

سليم :انا السبب بسببي صدفه حصلها كده انا اسف يا زين

زين :صدقني يا ابن الليثي لو صدفه معدتش منها علي خير هيكون قتلك علي إيدي ومش هعمل حساب انك ابن عمي واختك هعزبهالك

اسيل :زين اهدي انشأ الله صدفه هتكون بخير

زين : مش عايز اسمع صوت حد منكم وخرج بره طلع علي السطوح

ملك:جاسر أسيل كلمتني وقالتلي علي ………… وحكتله بقي علي موضوع صدفه

جاسر :احنا لازم نروح

ملك :طيب وإياد وقاسم لازم يجيوا معانا

جاسر : ماشي انا هقولهم وهشوف اعمامي

وفعلا جاسر وإياد وقاسم وملك ركبوا عربيه واحده وطه وسليمان وعيد في عربيه تانيه والحريم فضلوا في البيت

في المستشفي

الدكتور :الحمد لله السكينه كان فضله سنه وتقطع شريان معين في الرقبه ده اصلا الشريان الاساسي للإنسان علشان يعيش الحمدلله هي بس هتفضل ثلاث اسابيع في العنايه المركزه ده جرحها خطير ولازم نعتني بيه كويسه مينفعش تتكلم مش هتعرف تاكل او تشرب او تفتح بقها لمده اسبوع احنا هنعوضها بمحاليل وكلثيوم

زين:طيب شكرا يا دكتور

سليم :ينفع ادخلها

زين:مفيش دخول

حسين :ده چوزها يا زين فيه ايه مالك

زين:بس يا جدي

حسين :مبسش يا زين

الدكتور: تعالا البس واتعقم هتشوفها من ورا الازاز

سليم راح مع الدكتور وفجأة سمعوا صوت وقع علي الارض وكانت اسيل

زين : أسيل أسيل دكتور

بعد شويه

الدكتورة:متخفش هي بس ضغطها واطي شويه

أسيل بعياط : زين

زين :بتعيطي ليه يا اسيل

أسيل :انت ليه بتعملني وحش وانا معملتلكش حاجه

زين :انا بس كنت متعصب بس اطمنت علي اختي وحتهه مني صدفه من وهي صغيره انا يعتبر اني ابوها وامها وكل حياتها امي بتعملها وحش علشان هي بنت. ابويا ميت وجدي حسين بيشد عليها علشان هي بنت عيله الچبلوي مينفعش تغلط وكده وانا بخاف عليها زاي رمش عنيا

أسيل : الله يبختها بجد بيك ان انت تكون محور كونها ومصدر أمانها وتكتفي بيك انت ده حب اخوي قمور اوي

زين :مفيش حد أمور غيركك

أسيل اتكسفت اوي

زين:شامم ريحه كريز في الجو كده

أسيل :طب لو قولتلك اني بحبك طب

زين انصدم من الي هي قالتله وفضل واقق مش مستوعب

أسيل :زاي اخويا سليم

زين :نعم يا روح امك خلاص انتي بقيتي أسيره الزين مفيش كلام بقيتي جحيم عشقي انا بعشق امك وحضنها وهي كمان بدلته نفس الحضن ده

بعد مرور اسبوعين علي الحادثه

أسيل :زين انا حساني مش مظبوطه

زين طيب احنا هنروح المستشفى عند صدفه انهارده هنكشف بالمره عليكي

أسيل:لاء لاء مش قادره بطني بتوجعني اوي ودخلت استفرغت

زين :أسيل أسيل انتي كويسه

أسيل : لاء مش كويسه مش كويسه

زين :طيب خلاص تعالي اقعدي كلي التفاحيه ديه

أسيل :يععع اوعا مش طايقه رحتك او اي حاجه

زين :يبنتي بقي

أسيل بدموع:عايزه اكل فسيخ

زين :ابو قرفك تعبانه وعايزه تكلي فسيخ

أسيل :وربنا لو مجيتليش الفسيخ يازين لتكون بزعله

زين :طيب بس يله نمشي

في المستشفي زين دخل عند الدكتوره وكشفت عليها

زين :خير يا دكتوره أسيل كويسه

الدكتورة:اه هي كويسه مفهياش حاجه كل ده بسبب الضيف الصغنن هرمونات الحمل عندها عاليه

زين:طب الحمد لله

زين واسيل في نفس واحد :حاااااامل

الدكتورة:اه حمل وضحكت

أسيل : نهار مشمس بالالوان هجيب نسخه منك يا زين الله انا فرحانه اوي

زين :انا أكتررر يا روحي

أسيل :حب من اول اسبوع وضحكت

زين :وحمل من تاني اسبوعين بس بعشق امك

وخرجوا وقرروا بقي انهم ميقلوش لحد من العيله غير لما صدفه تخف وتقوم بالسلامه

سليم كان قاعد مع صدفه وفجأة ابتدت تفتح عيونها بتعب

سليم : صدفه بش اوعي تتكلمي علشان الجرح يليم

صدفه هزت راسها بالموافقه

سليم : عملتي كده ليه يا صدفه ليه

صدفه بصتله ودموعها كانت الاجابه عن كل سؤال

سليم:صدفه انا بحبكك ♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى