روايات

رواية بيسان الفهد الفصل الثاني 2 بقلم حسناء نصر

رواية بيسان الفهد الفصل الثاني 2 بقلم حسناء نصر

رواية بيسان الفهد الجزء الثاني

رواية بيسان الفهد البارت الثاني

بيسان الفهد
بيسان الفهد

رواية بيسان الفهد الحلقة الثانية

بيت في حي شعبى
بتول:اصحى يلا يا بيسان
بيسان بنعسان:سبيني شويا يابتول
بتول:لا يلا علشان تفطري وتنزلي الجامعه
بيسان بغيظ:ماشى ياست بتول صحيت
بتول وهي تخرج من الغرفه:يلا قومي خدي شور وصلى

(استوب نتعرف بالبطله
بيسان الشناوى عندها 22سنه ذات عيون خضراء وشعر مثل الحرير لونه بني مرحا جدا وعنيده اغلب الأوقات فى اخر سنه في كلية التجارة انجليزى)

(بتول الشناوى الأخت الأكبر لبيسان عندها 25 سنه لديها شعر ناعم لونه بني وعيون ازرق مثل السماء متخرجه من كلية الطب تعمل في مستشفى)
(ملحوظة بيسان وبتول عيشين لوحدهم لان والديها متوفين)

نرجع تاني لقصتنا
اخدت شور وادت فرضها وخرجت من الغرفه
بيسان:بتول اطلعي انا هكمل في المطبخ
بتول:لا اطلعي افطرى علشان هتتأخري على المحاضرات بتعتك
بيسان:ماشى يابتول ربنا يخليكى ليا
بقلم______________حسناء ناصر
في مكان جميل جدا في شركة المنشاوي
دخل ياسين حتى وصل إلى مكتبه
ياسين:سرين هاتي أوراق الصفقه بتعت النهاردة
سرين:تمام يا فندم حاجة تاني
ياسين:اه ياريت القهوه بتعتى
سرين:حاضر

 

 

 

(استوب نتعرف بأخو البطل الأصغر
ياسين المنشاوي اخو فهد الأصغر عنده 26 مرح جدا وسيم لديه شعر بنى مع عيون بنى بيحب اخواته جدا)

طرقت سرين على الباب حتى اذن لها بدخول
سرين:اتفضل يا فندم
ياسين:تمام
تقف سرين وهي تفرق في يدها بتوتر
ياسين:قولي يا سرين
سرين بتوتر:هو يا فندم كانت عايزة اخد اجازه لأن فرحى الشهر الجاي
ياسين:الف مبروك نزلى إعلان لإنى عايز سكرتيرة بس مش واحده عايزة اتنين
سرين:تمام يا فندم
بقلم_______________حسناء ناصر
عند فهد ومروان
فهد بغضب: انتى هبلة بتقفى قدام العربية
البنت بغضب:انتي غلطان وبتزعق وبعدين انتي الى ماشى بسرعة وكنت هتخبطنى
فهد بغضب:يلا يا بني انا مش فاضي
وركب عربيتو ومشى
البنت:واحد معندوش ذوق
بقلم___________حسناء ناصر
فى الجامعة
فيروز:فين باقى البنات يا تسنيم
تسنيم:معرفش اهم جين
بيسان:صباح الخير

 

 

فيروز:النهاردة اخر يوم امتحان
تسنيم:أخيراً
بيسان:انا هنزل اشتغل في الأجازة
تسنيم:تمام لو هتنزلى هنزل معاكى احنا كدا كدا متدربين
بيسان:خلاص تمام وانتي فيروز ايه رايك تنزلي معانا
فيروز:ماشي

(استوب نتعرف
فيروز اخت فهد ويامن وياسين أصغر واحده فيهم عندها 24سنه مرحا جدا ذات عيون بنى وشعر اسود)

(تسنيم مهران اخت مروان الصغيره مرحا جدا عندها 24سنه لديها عيون رماديه وشعر اسود)

فيروز:ايه ريكم تجو عندي شويا
تسنيم:تمام معنديش مشكلة
بيسان:انا مش هعرف اسيب بتول لوحدها
فيروز:خلاص خليها تجي معاكى هي وحشتنى جدا
بيسان:خلاص تمام هشوف
تسنيم:طيب يلا علشان الامتحان هيبدا
بقلم____________حسناء ناصر
في شركة اليامن جروب للبترول
يامن:شيماء هاتى الورق
شيماء: تمام يا فندم
في المكتب
شيماء:اتفضل يافندم
يامن:نزلتي اعلان ان احنا عايزين سكرتيرة متخرجه من كلية تجارة انجليزى
شيماء:ايوا يافندم
يامن:تمام روحي على شغلك
بقلم___________حسناء ناصر
عند بيسان
بيسان:بتول
بتول:نعم يا بوسى
بيسان:ايه رايك نروح عند فيروز هي قالت تعالي معايا هناك تسنيم
بتول:تمام البسى وتعالي نروح
بيسان:ماشي

 

 

 

(ارتدت بيسان فستان بالون الأبيض فى ورود نبتي وحجاب بالون النبتى وشوز بالون الأبيض

بينما بتول ترتدي فستان بالون الأبيض فى ورود زرقاء يشبه بتاع بيسان وحجاب بالون ازرق وشوز بالون الأبيض)
بقلم____________حسناء ناصر
بينما عند تسنيم
تسنيم:مروان عايزة اروح عند فيروز
مروان:تمام البسى وانا هوصلك
تسنيم:ماشي

(ارتدت فستان بالون الفيروزي وحجاب بالون الأبيض وشوز بالون الأبيض)
بقلم___________حسناء ناصر
عند فيروز
فيروز:ماما اصحابى جين عندي كمان شويا
فاطمه:تمام يا روز اطلعي البسى
فيروز:ماشي
محمد:فاطمه…….
وقبل ان يكمل كلمو سمعو صريخ فيروز
فيروز بصريخ:ماما الحقنى

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بيسان الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى